Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Uitdelen op school
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Uitdelen op school
Onze oudste zoon is op 5 juli jarig dus hij mag vandaag uitdelen op school. Hartstikke leuk natuurlijk maar wat ik zo jammer vind is dat er alleen store-bought yummies uitgedeeld mogen worden. Niks zelfgemaakts dus en samen knutselen is juist zo leuk! Is dat op alle scholen?
En zo vreemd, m'n dochter mocht voor project over Frankrijk wel zelfgemaakt eten meebrengen en dat was geen probleem omdat ze in de 6th grade zit...wat is het verschil???
En zo vreemd, m'n dochter mocht voor project over Frankrijk wel zelfgemaakt eten meebrengen en dat was geen probleem omdat ze in de 6th grade zit...wat is het verschil???
Re: Uitdelen op school
Het verschil is waarschijnlijk dat die 6thgraders zelf worden geacht te zeggen "nee, bedankt" , maar ik heb in 3 veschillende landen al zoveel inconsequent beleid meegemaakt als het gaat om meegebracht eten, dat ik nergens meer van opkijk.
Ik was eigenlijk wel aangenaam verrast te merken dat hier op de elementary school helemaal niet uitgedeeld wordt. Wat een werk scheelt dat zeg (ik heb 3 kinderen die jarig zijn in januari en eentje in maart). Dus, ja, ik denk dat het per county of per school of zelfs per klas verschilt wat de regels zijn.
Als ik iets van eten mee naar school geef/breng, dan zorg ik er altijd voor dat er een briefje bij zit met de ingrediënten. Vaak geven ze het dan nog niet aan de kinderen, sommige teachers willen het zelf nog wel aannemen, maar onverpakt eten, dat ligt hier sowieso erg gevoelig. Bij Halloween moet je ook echt niet aankomen met dingen die niet verpakt zitten, totally unaccepted
Ik was eigenlijk wel aangenaam verrast te merken dat hier op de elementary school helemaal niet uitgedeeld wordt. Wat een werk scheelt dat zeg (ik heb 3 kinderen die jarig zijn in januari en eentje in maart). Dus, ja, ik denk dat het per county of per school of zelfs per klas verschilt wat de regels zijn.
Als ik iets van eten mee naar school geef/breng, dan zorg ik er altijd voor dat er een briefje bij zit met de ingrediënten. Vaak geven ze het dan nog niet aan de kinderen, sommige teachers willen het zelf nog wel aannemen, maar onverpakt eten, dat ligt hier sowieso erg gevoelig. Bij Halloween moet je ook echt niet aankomen met dingen die niet verpakt zitten, totally unaccepted
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Er is vaak ook bezorgdheid om voedselallergieen. Hier in Virginia is nog niet zo lang geleden een meisje op school overleden, omdat ze onbewust iets at met pinda erin. Er was op die school geen epipen aanwezig en nu is er een wet doorgekomen na dit voorval, die epipennen op scholen verplicht aanwezig maakt. Ik weet niet of het zo is, want ik ben al zo lang uit Nederland weg, maar volgens mij komen voedselallergieen hier meer voor dan in Nederland. Ik ken een heel aantal mensen, vooral kinderen, ermee.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik las dat er wel degelijk epi pennen aanwezig waren maar geen met haar naam erop, en dat de aanwezigen bang waren later aangeklaagd te worden als ze haar zonder instructies injecteerden. Dus dat deel van het verhaal was verkeerd weergegeven ?
Bij zoon op elementary school mag wel getrakteerd worden, maar niets eetbaars. Hij ktijgt dus soms dingen als potloden, schrijfboekjes of beker, veel kinderen trakteren gewoon niet. Bij dochter op pre-school inderdaad alleen voorverpakte etenswaren, meestal cupcakes.
Terug in Texas!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat kan zijn, ik vind dat nergens terug. Wel dat de moeder geprobeerd heeft een epipen op school te houden, maar werd verzocht die thuis te houden. In ieder geval moeten scholen nu wettelijk epipennen in voorraad hebben hier in Virginia. Maar dit gaatoortjes schreef:Ik las dat er wel degelijk epi pennen aanwezig waren maar geen met haar naam erop, en dat de aanwezigen bang waren later aangeklaagd te worden als ze haar zonder instructies injecteerden. Dus dat deel van het verhaal was verkeerd weergegeven ?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Voedselallergieen zijn ook in Nederland enorm toegenomen in aantal. Op de school waar mijn kinderen zaten, zaten er in iedere klas wel een paar kinderen met een voedselallergie en sommige gevallen waren ook echt ernstig. Er lagen een stuk of wat epipennen van verschillende kinderen op school, dus ik denk dat de situatie (inmiddels?) niet meer zo verschillend is van de VS.Petra/VS schreef: Ik weet niet of het zo is, want ik ben al zo lang uit Nederland weg, maar volgens mij komen voedselallergieen hier meer voor dan in Nederland. Ik ken een heel aantal mensen, vooral kinderen, ermee.
Dat Amerikaanse verhaal had ik ook zo begrepen: wel epipennen voorhanden, maar dat kind had er geen waar de eigen naam op stond. Gaat toch wel ver hoor, die liability issues
Ja en ik weet dat het off topic is, maar het probleem van de 'algemene' epipennen is dat gebruik ervan eigenlijk alleen toegestaan is aan de school nurse. Voor anderen betekent toedoening 'practising medicine without a license'. Daar moet dus een bepaling voor komen gelijk aan "samaritan laws" (dat je niet aangesproken kunt worden voor eerste hulp verlengd in een noodsituatie).
Het is toch ontstellend dat je je als ouder alle dagen zorgen moet maken of je kind wel levend thuiskomt vanwege voedsel-allergieën.
Overigens, wat betreft uitdelen, onverpakte koek is ook wat verdachter geworden nadat een leraar hier in CA zijn leerlingen koekjes had gegeven met een wat vreemde frosting erop. Er wordt gezegd dat hij de kids regelmatig zijn eigen sperma voerde. Sommige kinderen hadden in de '90er jaren al geklaagd over vreemd gedrag van de leraar (hij schijnt zichzelf regelmatig afgerukt te hebben achter zijn bureau voor de klas) maar niemand nam hun verhalen serieus.
Zijn er meer mensen die zich afvragen of er een relatie bestaat tussen toename voedselallergieen en toename autisme ?
Het is toch ontstellend dat je je als ouder alle dagen zorgen moet maken of je kind wel levend thuiskomt vanwege voedsel-allergieën.
Overigens, wat betreft uitdelen, onverpakte koek is ook wat verdachter geworden nadat een leraar hier in CA zijn leerlingen koekjes had gegeven met een wat vreemde frosting erop. Er wordt gezegd dat hij de kids regelmatig zijn eigen sperma voerde. Sommige kinderen hadden in de '90er jaren al geklaagd over vreemd gedrag van de leraar (hij schijnt zichzelf regelmatig afgerukt te hebben achter zijn bureau voor de klas) maar niemand nam hun verhalen serieus.
Zijn er meer mensen die zich afvragen of er een relatie bestaat tussen toename voedselallergieen en toename autisme ?
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Het probleem van voedselallergien snap ik heel goed en ook hoe ernstig dat kan zijn. Dus ik heb er geen probleem mee om even langs de Walmart te gaan voor cupcakes maar vind het gewoon jammer dat er nooit geknutseld wordt. Zelfs geen kaartjes ofzo bij de cupcakes, ze willen gewoon liever niet dat er iets zelfgemaakts wordt uitgedeeld. In Nederland zag ik op de peuterspeelzaal en in de kleuterklas regelmatig voorverpakte koekjes met iets leuks eraan om het een beetje persoonlijker te maken. Dus wel voorverpakt vanwege de veiligheid maar dan ook iets zelfgemaakts extra's eraan.
En het rare is dat op de eerste public school waar m'n dochter zat (zelfde district) ze wel boterkoek mocht uitdelen op haar verjaardag en het briefje met ingredienten werd gewoon in de prullenbak gegooid door de juf zonder dat ze er naar keek!
Epipennen geven hier trouwens ook soms vreemde situaties. Zo ken ik een moeder die de epi niet mee naar school geeft omdat die dingen zo vreselijk duur zijn en ze de enige pen niet wil verspillen maar wil bewaren voor noodsituaties...tja, een noodsituatie kan ook op school gebeuren eh? En ik kan me niet voorstellen dat de nurse zonder heel goede reden een kind zo'n shot geeft want die dingen kunnen ook gevaarlijk zijn en een hartstilstand veroorzaken. Een nurse zal dus echt niet voor 1 kuchje meteen de epi grijpen.
Wat me hier trouwens opvalt is dat mensen coeliakie (sorry als ik het verkeerd schrijf) veel serieuser nemen dan ik in Nederland gewend was. In Nederland had ik een vriendin met 2 kinderen die dat hadden en een derde die het waarschijnlijk ook had maar kwam niet duidelijk uit de test. En haar kinderen kregen dus regelmatig koekjes enzo van familie en vrienden die vonden dat 1 keertje geen kwaad kon. Hier heb ik dat nog niet meegemaakt, maar misschien komt dat omdat mensen bang zijn aangeklaagd te worden.
En het rare is dat op de eerste public school waar m'n dochter zat (zelfde district) ze wel boterkoek mocht uitdelen op haar verjaardag en het briefje met ingredienten werd gewoon in de prullenbak gegooid door de juf zonder dat ze er naar keek!
Epipennen geven hier trouwens ook soms vreemde situaties. Zo ken ik een moeder die de epi niet mee naar school geeft omdat die dingen zo vreselijk duur zijn en ze de enige pen niet wil verspillen maar wil bewaren voor noodsituaties...tja, een noodsituatie kan ook op school gebeuren eh? En ik kan me niet voorstellen dat de nurse zonder heel goede reden een kind zo'n shot geeft want die dingen kunnen ook gevaarlijk zijn en een hartstilstand veroorzaken. Een nurse zal dus echt niet voor 1 kuchje meteen de epi grijpen.
Wat me hier trouwens opvalt is dat mensen coeliakie (sorry als ik het verkeerd schrijf) veel serieuser nemen dan ik in Nederland gewend was. In Nederland had ik een vriendin met 2 kinderen die dat hadden en een derde die het waarschijnlijk ook had maar kwam niet duidelijk uit de test. En haar kinderen kregen dus regelmatig koekjes enzo van familie en vrienden die vonden dat 1 keertje geen kwaad kon. Hier heb ik dat nog niet meegemaakt, maar misschien komt dat omdat mensen bang zijn aangeklaagd te worden.
Maar je kunt ze toch gewoon vragen wat de reden daarvan is, dat ze dat niet willen? Ik moet zeggen dat ik dat niet begrijp, waarom je er niks aan zou mogen hangen. Hier gebeuren dat soort dingen ook niet, maar volgens mij niet omdat de school het niet wil.LittlePhoenix schreef: Dus ik heb er geen probleem mee om even langs de Walmart te gaan voor cupcakes maar vind het gewoon jammer dat er nooit geknutseld wordt. Zelfs geen kaartjes ofzo bij de cupcakes, ze willen gewoon liever niet dat er iets zelfgemaakts wordt uitgedeeld. In Nederland zag ik op de peuterspeelzaal en in de kleuterklas regelmatig voorverpakte koekjes met iets leuks eraan om het een beetje persoonlijker te maken. Dus wel voorverpakt vanwege de veiligheid maar dan ook iets zelfgemaakts extra's eraan.
Ik krijg hier op school de indruk dat ouders zich het gewoon zo gemakkelijk mogelijk maken. Als je wordt verondersteld een food item mee te nemen voor een picknick o.i.d., dan komen ouders aanzetten met dingen die rechtstreeks uit de winkel komen. Niemand gaat zelf iets staan bakken, of doet zijn best om het er een beetje leuk uit te laten zien. Zo ook met Halloween: ik had al mijn snoep in een gezellige mand gedaan, maar de familie waar we op bezoek waren, die scheurden onderweg naar de deur gewoon een jumbo-verpakking candy bars open om de kids vervolgens uit de half opengescheurde zak hun goodies te laten graaien. Op diezelfde gelegenheid zouden alle families een food-item meenemen: alles was ofwel afkomstig van een cateringbedrijf, ofwel het zat in een zak
-
Gast
Het valt me inderdaad op dat er hier veel kinderen zijn met een allergie. Bij de ingang van elke klas hangt ook een papier met daarop de allergieen in betreffende klas. Ik zie vaak allergie voor pinda's. Waarom zou dat hier eigenlijk zo vaak voorkomen? Ik ken in NL niemand die allergisch is voor pinda's gek genoeg.
Hier op school wordt bij een verjaardag niet altijd iets meegebracht. De een doet het wel, de ander niet. De ene keer komt hij met een potlood en gummetje thuis, de andere keer met een zak (voorverpakte) snoep. Iets zelf bakken wordt ook afgeraden omdat veel kinderen het dan niet eten. Kan me ook wel iets bij voorstellen als je een kind hebt met een allergie waardoor je kan overlijden. Ik zou het risico ook niet nemen.
Wel hebben afgelopen winter een soort multiculturele lunch voor de hele groep 7 op de Middle school gehad. Iedereen mocht zelfgemaakt/zelfgekocht eten meebrengen uit hun eigen cultuur. Ik had pepernoten, speculaasjes en drop meegenomen (zelf bakken zou geen reclame voor NL zijn
). Zeker meer dan de helft was zelfgemaakt en werd ook gewoon gegeten.
De tractaties op school zijn inderdaad wat onpersoonlijk. Ik ben nog geen kaartjes oid tegengekomen. Op valentijnsdag wel trouwens. Bij mijn jongste op school moest iedereen voor alle klasgenootjes een mooi kaartje maken met een lieve boodschap en iets lekkers. Ik ben ook druk aan het knutselen gegaan (lees: 25 kaartjes gemaakt, uitgeprint, snoep eraan geplakt, mooie strik erop). Daar deed iedereen wel aan mee. De meeste hadden er wel werk van gemaakt.
Hier op school wordt bij een verjaardag niet altijd iets meegebracht. De een doet het wel, de ander niet. De ene keer komt hij met een potlood en gummetje thuis, de andere keer met een zak (voorverpakte) snoep. Iets zelf bakken wordt ook afgeraden omdat veel kinderen het dan niet eten. Kan me ook wel iets bij voorstellen als je een kind hebt met een allergie waardoor je kan overlijden. Ik zou het risico ook niet nemen.
Wel hebben afgelopen winter een soort multiculturele lunch voor de hele groep 7 op de Middle school gehad. Iedereen mocht zelfgemaakt/zelfgekocht eten meebrengen uit hun eigen cultuur. Ik had pepernoten, speculaasjes en drop meegenomen (zelf bakken zou geen reclame voor NL zijn
De tractaties op school zijn inderdaad wat onpersoonlijk. Ik ben nog geen kaartjes oid tegengekomen. Op valentijnsdag wel trouwens. Bij mijn jongste op school moest iedereen voor alle klasgenootjes een mooi kaartje maken met een lieve boodschap en iets lekkers. Ik ben ook druk aan het knutselen gegaan (lees: 25 kaartjes gemaakt, uitgeprint, snoep eraan geplakt, mooie strik erop). Daar deed iedereen wel aan mee. De meeste hadden er wel werk van gemaakt.
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ik ben leerkracht en in mijn klas met 28 leerlingen zitten er twee met een allergieprobleem. De meeste ouders weten dit en als er getrakteerd wordt dan zit er vaak wat aparts voor ze bij. Ze hebben ook zelf een trommeltje op school met iets lekkers voor als ze buiten de boot vallen.
Het is trouwens idioot duur die glutenbrije producten. Twee broodjes ( miniatuur pistoletjes) zijn al. snel 6 euro. Een epipen hebben we niet op school. Volgens mij komt een analfalactische shock ook niet ineens uit de lucht vallen maar bouwt de heftigheid van de reactie zich na een paar keer op.( tenminste dat is wat ik er van heb begrepen ) Ik heb wel op een school gewerkt waar een meisje dat probleem had. We zijn als team ingelicht en iedereen wist waar de epipen lag.
Over het onderwerp. Het is natuurlijk altijd leuk om iets te knutselen. Misschien breng je ook anderen op het idee om er iets gezelligs van te maken. Hier in Nederland zijn ook veel verschillen. Sommige traktaties gaan echt over de top ook al hebben we beleid op school. Het is moeilijk om daar het kind op aan te spreken want je wil zo'n verjaardag gezellig houden.
. Voor mijn eigen kinderen maakte ik er ook altijd iets gezelligs van totdat ze te oud werden en dit zelf niet meer wilden.
Het is trouwens idioot duur die glutenbrije producten. Twee broodjes ( miniatuur pistoletjes) zijn al. snel 6 euro. Een epipen hebben we niet op school. Volgens mij komt een analfalactische shock ook niet ineens uit de lucht vallen maar bouwt de heftigheid van de reactie zich na een paar keer op.( tenminste dat is wat ik er van heb begrepen ) Ik heb wel op een school gewerkt waar een meisje dat probleem had. We zijn als team ingelicht en iedereen wist waar de epipen lag.
Over het onderwerp. Het is natuurlijk altijd leuk om iets te knutselen. Misschien breng je ook anderen op het idee om er iets gezelligs van te maken. Hier in Nederland zijn ook veel verschillen. Sommige traktaties gaan echt over de top ook al hebben we beleid op school. Het is moeilijk om daar het kind op aan te spreken want je wil zo'n verjaardag gezellig houden.
. Voor mijn eigen kinderen maakte ik er ook altijd iets gezelligs van totdat ze te oud werden en dit zelf niet meer wilden.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een epipen hebben is niet de verantwoordelijkheid van de school, maar van de ouders. Vind ik. En ik ben geen medisch expert, maar ik kan je zeggen dat wij behoorlijk geschrokken zijn. Onze zoon was 'wat gevoelig' aan heel wat fruitsoorten. Als hij een stukje appel at, of een partje van een appelsien at, dan gingen zijn lippen wat zwellen en dat prikte. Dat is een allergische reactie, maar niet echt eentje om steil van achterover te slaan. Hij vermeed dus gewoon fruit (tenzij het opgewarmd was zoals bij appelcompote). Zo gaat alles een paar jaar goed. Tot we dus nog maar net een paar maanden hier wonen, en hij een peer eet. De uitbarsting was in alle hevigheid, hij is net niet in shock gegaan (de schoolnurse bijna wel
), maar had grote ademhalingsproblemen want nu gingen niet alleen zijn lippen zwellen, maar zijn keel ging dicht zitten. En zoonlief had natuurlijk geen epipen. De schoolnurse zei dat ze ofwel de ambulance konden bellen, ofwel anti histamine konden toedienen, maar dat ik daarvoor expliciet mijn toestemming moest geven. En ik heb haar gezegd om de maximale dosis anti histamine te geven. (omdat ik zelf ooit ook een dergelijke reactie gehad had, en dat 'de oplossing' was. Ik had volgens de dokter geen epipen nodig omdat ik niet in shock gegaan was)
Als ik toen had geweten wat ik nu weet, had ik onmiddellijk de ziekenwagen laten bellen!
Na dit vooral heeft onze zoon een epipen gekregen. We weten nu dat hij op moet letten met fruit en noten. Maar dat wil niet zeggen dat er van vandaag op morgen niet iets anders bij kan komen waar hij hevig op kan reageren. Tot zelfs shock toe. Ook al reageerde hij niet eerder op die voedingsstof.
Dus 'opbouwen', daar zou ik me maar niet erg gerust over voelen. Maar dat komt dan weer door mijn ervaring.
Als ik toen had geweten wat ik nu weet, had ik onmiddellijk de ziekenwagen laten bellen!
Na dit vooral heeft onze zoon een epipen gekregen. We weten nu dat hij op moet letten met fruit en noten. Maar dat wil niet zeggen dat er van vandaag op morgen niet iets anders bij kan komen waar hij hevig op kan reageren. Tot zelfs shock toe. Ook al reageerde hij niet eerder op die voedingsstof.
Dus 'opbouwen', daar zou ik me maar niet erg gerust over voelen. Maar dat komt dan weer door mijn ervaring.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Wat Kastelke zegt, dat heb ik ook al een paar keer van dichtbij meegemaakt. De laatste keer ging het zelfs om iemand die een bepaald voedingsbestanddeel al jaren at, zonder de minste aanleiding om te denken dat ze er allergisch voor was, en van de ene op de andere keer ging het helemaal mis, inclusief loeiende sirenes. Eng!
Dat van die notenallergie, dat verbaast mij ook. Tien jaar geleden was het iets waar ik nog nooit van gehoord had en nu hoor je af en toe de meest gruwelijke verhalen, zelfs dat mensen alleen al reageren op de lucht van noten. Mijn dochter had een meisje in de klas met notenallergie en daar waren produkten met noten verboden in de klas, en voor de kinderen die bij haar aan tafel zaten, gold dat ook voor produkten waar sporen van noten in konden zitten. Dit was 3.5 jaar geleden, en in de 2 jaar daarna kwamen er ieder jaar nieuwe gevallen bij, waardoor er eind vorig jaar meer klassen waren mét notenverbod dan zonder. Dit was op een internationale school in Nederland, maar op het lijstje kinderen stonden ook Nederlandse namen, dus ik geloof niet dat er veel verschil zat in afkomst.
Een van mijn kinderen doet al 10 jaar (haar hele leven) mee met een groot wetenschappelijk onderzoek naar leefgewoontes en allergieën. Het lijkt er toch wel op dat er verbanden bestaan tussen allergieën en zaken als hygiëne, luchtverontreiniging, voeding, mate van buiten spelen, huisdieren, in de vroegste kinderjaren. Daarnaast speelt natuurlijk ook een genetische aanleg een grote rol. Erg interessante materie.
Dat van die notenallergie, dat verbaast mij ook. Tien jaar geleden was het iets waar ik nog nooit van gehoord had en nu hoor je af en toe de meest gruwelijke verhalen, zelfs dat mensen alleen al reageren op de lucht van noten. Mijn dochter had een meisje in de klas met notenallergie en daar waren produkten met noten verboden in de klas, en voor de kinderen die bij haar aan tafel zaten, gold dat ook voor produkten waar sporen van noten in konden zitten. Dit was 3.5 jaar geleden, en in de 2 jaar daarna kwamen er ieder jaar nieuwe gevallen bij, waardoor er eind vorig jaar meer klassen waren mét notenverbod dan zonder. Dit was op een internationale school in Nederland, maar op het lijstje kinderen stonden ook Nederlandse namen, dus ik geloof niet dat er veel verschil zat in afkomst.
Een van mijn kinderen doet al 10 jaar (haar hele leven) mee met een groot wetenschappelijk onderzoek naar leefgewoontes en allergieën. Het lijkt er toch wel op dat er verbanden bestaan tussen allergieën en zaken als hygiëne, luchtverontreiniging, voeding, mate van buiten spelen, huisdieren, in de vroegste kinderjaren. Daarnaast speelt natuurlijk ook een genetische aanleg een grote rol. Erg interessante materie.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik in de bibliotheek de magazines klaar maak om op de rekken te gaan, moet ik ook overal die parfumstripjes uit halen. Je weet wel, soms zit er reclame in tijdschriften van een parfum. Dat mag er niet in blijven zitten omdat je hier blijkbaar ook heel wat mensen hebt die gevoelig zijn voor parfum. Vaak zie je hier in kantoren ook van die bordjes met 'parfum vrije ruimte'. Heb ik in Belgie ook nooit meegemaakt (al begin ik ook spontaan te niezen bij sommige parfums/deo's).
Elke
-
Sassya
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
In mijn sportschool hangt een bordje met het verzoek geen deo en haarlak te spuiten vanwege mensen met aandoening van luchtwegen. Maar dat is beetje 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 11459 Weergaves
-
Laatste bericht door Dutchess