Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verkeer en verkeersregels in Amerika
Re: Verkeer en verkeersregels in Amerika
Rotondes,
welliswaar zeldzaam in US maar daarom weten waarschijnlijk veel Amerikanen niet wat ze er mee moeten.
In de weide omgeving van Grand Rapids weet ik er drie te liggen, waarvan een binnen een mijl van mijn huis. Allemaal hebben ze een yield sign bij het oprijden van de rotonde. Je ziet echter elke variant, stoppen voor een lege rotonde, voorrang verlenen aan naderend verkeer als je op de rotonde bent maar het lastigste mensen die gewoon de rotonde oprijden zonder voorrang te verlenen. Ben altijd op alles voorbereid.
welliswaar zeldzaam in US maar daarom weten waarschijnlijk veel Amerikanen niet wat ze er mee moeten.
In de weide omgeving van Grand Rapids weet ik er drie te liggen, waarvan een binnen een mijl van mijn huis. Allemaal hebben ze een yield sign bij het oprijden van de rotonde. Je ziet echter elke variant, stoppen voor een lege rotonde, voorrang verlenen aan naderend verkeer als je op de rotonde bent maar het lastigste mensen die gewoon de rotonde oprijden zonder voorrang te verlenen. Ben altijd op alles voorbereid.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wij hebben er hier een redelijk aantal en dat wordt meestal wel goed genavigeerd. Gewenning, vast.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Haha, laatst deed een "dame" dat ook bij mijn dochter, ik had zoveel adrenaline dat ik haar even aangesproken heb. Volgens hubby was dat niet handig met de "stand your grounds laws" hier in Florida.....Petra/VS schreef:Ha ha, hier net zo! Maar ik erger me ook regelmatig. Zoals vanochtend toen mijn zestienjarige naar school reed en een $&#*(*@ haar afsneed en recht voor haar neus een parkeerplaats opreed. Het scheelde een haar en als zij hem aan had gereden had ik me enorm moeten inhouden, want wat een schoft! Ik had mijn portie adrenaline weer binnen voor de dag, pfff! Ik vind het heel wat om zo'n tiener rijden te leren.

Wij gaan van het weekend naar Miami, ik vind het verkeer in Orlando dan wel meevallen vergeleken met de rijstijl in Miami.
- Hansieh
- Amerika-ontdekker
Hm.. Dit lijkt op een akelig nauwkeurige beschrijving van mijn gedrag...Dutchess schreef:
Ik moest hier wel om lachen, mijn man kan zich ook zo opwinden over het verkeer. Alsof iedereen die iets verkeerd doet het speciaal op hem gemunt heeft.

Ik heb die ervaring ook, maar het gaat dan wel om kleine overzichtelijke rotondes waar eigenlijk niet zoveel mis kan gaan. Ik weet niet of de doorsnee Marylander - ik noem maar iets - knooppunt Velperbroek zou kunnen handelenPetra/VS schreef:Wij hebben er hier een redelijk aantal en dat wordt meestal wel goed genavigeerd. Gewenning, vast.

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Als ze in DC rijden wel, daar stikt het van de drukke rotondes.
-
- Amerika-expert
Wij hebben 1 rotonde in ons stadje en ik moet er dagelijks langs (over, door? wat doe je met rotondes?) om m'n kinderen naar school te brengen en op te halen. Minstens 1 keer per week moet ik vol op de remmen omdat mensen de voorrangssituatie niet snappen of compleet negeren. Verkeer op de rotonde heeft voorrang en er staan borden met tekst en driehoekborden. Superduidelijk dus zou je denken. Maar nee, mensen komen loeisnel de rotonde opgesjeesd zodat je flink moet remmen om er niet bovenop te knallen. Of verkeer op de rotonde snapt niet dat ze voorrang hebben en stopt voor aankomend verkeer. En dan heb je nog de mensen die het eng vinden om van de rotonde af te gaan terwijl het een 1-baans rotonde is en de afritten geen scherpe hoeken hebben. Een vriendin van me vergelijkt het altijd met die grote rotonde in Engeland waar toeristen zoveel problemen hebben 

- DixieChick
- Amerika-expert
Nou ja, nu is het natuurlijk zo dat je in Nederland leert rotondes rijden met je rijles. Ik heb afgereden in Nijmegen, nou, en met dat Keizer Karelplein en het Takenhofplein is een rotonde nemen voor mij een peulenschilletje. Maar manlief, die echt goed rijdt, en ontzettend veel rij-ervaring heeft (ook veel in het buitenland, waaronder echt enge plekken zoals Seoul, Zuid Korea), wist dus eerst echt niet wat hij met die rotondes aan moest. Toen ik hem eenmaal uit had gelegd hoe of wat, was het een eitje. Maar ik vind in dit geval dat je mensen hier in de VS dat echt niet kwalijk mag nemen, ze hebben het ten slotte nooit geleerd, en als je altijd een four-way stop gewend bent, dan is een rotonde eigenlijk ook heel erg onlogisch. Wat overigens niet wegneem dat ze deze van mij echt overal mogen gaan invoeren, want mens, wat zou dat een tijd schelen zeg.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Ik haalde van de week mijn zoon op van school en hij had het maar over een short cut en waarom ik die nooit nam. Ik peinsde me suf, want kon echt geen kortere weg bedenken dan ik al reed, totdat ik me realiseerde dat hij de driekwart rotonde rechtsom graag wilde inkorten tot een één kwart rotonde linksom. Heb hem maar even gewezen op de talloze one-way pijlen waarmee deze mini-rotonde versiert is; ik geloof dat 'ie het ondanks zijn toch nog zeer jeugdige leeftijd (5 jaar) toch wel heeft begrepen 

-
- Amerika-expert
Ach, met 5 jaar is het hem vergeven. Maar ik zie hier af en toe bestuurders (die dus waarschijnlijk een rijbewijs hebben) de rotonde de verkeerde kant op nemen. Meestal als ze 3/4 moeten en dus maar even snel linksaf slaan (of misschien snappen ze echt niet waar al die pijlen voor zijn?) maar af en toe ook dat ze de hele rotonde rond gaan tegen het verkeer in.
En dat een rotonde problemen geeft...tja, is nog een beetje te begrijpen want je ziet die dingen hier nauwelijks maar ik zie hier zo ontzettend veel mensen stuntelen met de meest simpele dingen die ze toch echt met drivers ed zouden hebben moeten gehad. Zoals in je eigen baan blijven als je afslaat, bijna iedereen gaat hier een flink eind naar links om rechtsaf te slaan. Heel gevaarlijk! Of ze nemen de bocht linksaf zo krap dat ze op de andere weghelft komen(bij een t-kruising, dus de rijbaan waar je opgesteld staat om linksaf of rechtdoor te gaan). Ook erg lastig, helemaal omdat ze blijkbaar niet kijken voor ze afslaan en ze dan dus ineens doorhebben dat daar een auto staat te wachten. Vind het nog steeds een wonder dat er nog niemand tegen m'n neus is geknald.
En dat een rotonde problemen geeft...tja, is nog een beetje te begrijpen want je ziet die dingen hier nauwelijks maar ik zie hier zo ontzettend veel mensen stuntelen met de meest simpele dingen die ze toch echt met drivers ed zouden hebben moeten gehad. Zoals in je eigen baan blijven als je afslaat, bijna iedereen gaat hier een flink eind naar links om rechtsaf te slaan. Heel gevaarlijk! Of ze nemen de bocht linksaf zo krap dat ze op de andere weghelft komen(bij een t-kruising, dus de rijbaan waar je opgesteld staat om linksaf of rechtdoor te gaan). Ook erg lastig, helemaal omdat ze blijkbaar niet kijken voor ze afslaan en ze dan dus ineens doorhebben dat daar een auto staat te wachten. Vind het nog steeds een wonder dat er nog niemand tegen m'n neus is geknald.
Er is een hoop veranderd in Nederland vwb de snelwegen. Kijk maar eens bij Den Bosch en Einhoven hoe schitterend ze het allemaal hebben gemaakt. En heel veel snelwegen zijn nu 2 x 3/4 baans vooral in het westen en de A2 heeft ook stukken 2x4 waar je 130 km/u mag rijden.
Bij Utrecht op de A2 rijd je nu door een prachtige brede tunnel. In Maastricht wordt gewerkt aan een dubbelle tunnel (duurt nog wel even voor hij klaar is in 2016. Tot dan is het in Maastricht een puinhoop.)
Voor die remlichten die Americanen altijd aanhebben.
Verleden jaar reden we richting San Diego over I8. Je gaat de bergen in daar gevolgd door een hele lange afdaling. Tot de citylimits van San Diego hebben we niet een keer geremd. Gewoon de automaat naar een lagere versnelling schakelen. We waren de enigen. Iedereen drukte constant het rempedaal in.
Yeehaw
Bij Utrecht op de A2 rijd je nu door een prachtige brede tunnel. In Maastricht wordt gewerkt aan een dubbelle tunnel (duurt nog wel even voor hij klaar is in 2016. Tot dan is het in Maastricht een puinhoop.)
Voor die remlichten die Americanen altijd aanhebben.
Verleden jaar reden we richting San Diego over I8. Je gaat de bergen in daar gevolgd door een hele lange afdaling. Tot de citylimits van San Diego hebben we niet een keer geremd. Gewoon de automaat naar een lagere versnelling schakelen. We waren de enigen. Iedereen drukte constant het rempedaal in.
Yeehaw
Yeehaw schreef:Verleden jaar reden we richting San Diego over I8. Je gaat de bergen in daar gevolgd door een hele lange afdaling. Tot de citylimits van San Diego hebben we niet een keer geremd. Gewoon de automaat naar een lagere versnelling schakelen. We waren de enigen. Iedereen drukte constant het rempedaal in.
Yeehaw
Inderdaad, uit een door mij eerder gedaan, zeer zeker niet wetenschappelijk onderzoek, onder familie en vrienden hier in Amerika wist zeker de heflt niet waarvoor de standen 1,2 of 3 van een automaat voor dienden. Maar misschien is dit wel hetzelfde onder Nederlanders
Vraagje: Hoe haal je je rijbewijs in de USA? Met een automaat of schakelauto?
Ik weet natuurlijk dat iedereen automaat rijdt maar misschien is het een vereiste dat er basiskennis is over een schakelauto. Net zoals we op ICT opleidingen bepaalde basisdingen moeten weten die in de praktijk niet meer gebruikt worden...
Ik weet natuurlijk dat iedereen automaat rijdt maar misschien is het een vereiste dat er basiskennis is over een schakelauto. Net zoals we op ICT opleidingen bepaalde basisdingen moeten weten die in de praktijk niet meer gebruikt worden...
Ze vroegen er helemaal niets over in mijn geval toen ik rijbewijs haalde,
Amerikanen weten in het algemeen niets over schakelauto's dus ik twijfel geen moment dat het rijbewijs gehaald wordt in een automaat.
Inderdaad, een hoogstandje. Elke keer als ik daar rijd, dan denk ik weer aan al die mensen die daar een rol in hebben gehad en zoveel eer van hun werk hebben. Maar ik moet zeggen dat ik sowieso de wegen-infrastructuur in geen enkel ander land zo goed vind als in Nederland.Yeehaw schreef:Er is een hoop veranderd in Nederland vwb de snelwegen. Kijk maar eens bij Den Bosch en Einhoven hoe schitterend ze het allemaal hebben gemaakt.
Je mag zelf weten of je in een automaat of schakelauto wilt rijden, het boeit ze gewoon niets en ze besteden er geen aandacht aan tijdens knowledge of roadtest. Zolang jij je auto vooruit krijgt en de regels volgt haal je makkelijk je rijbewijs.
Mijn rijtest was letterlijk een rondje om het maisveld haha
Mijn rijtest was letterlijk een rondje om het maisveld haha
Ahhh, the wonders of the Deep South. Mijn broertje mocht tijdens zijn high school jaar een rondje om een lege parkeerplaats rijden en daarna op een lege parkeerplaats inparkeren. Mississippi holadiejee.Ziva schreef:Mijn rijtest was letterlijk een rondje om het maisveld haha
Bij mijn eerste poging was ik al gezakt voor ik het parkeerterrein goed en wel verlaten had 

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Maar jij had toch al een rijbewijs? Hier bij onze DMV maakt het verschil of je al een rijbewijs hebt, of dat je een nieuwe chauffeur bent.Ziva schreef: Mijn rijtest was letterlijk een rondje om het maisveld haha