Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe zijn Amerikanen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Kim1046
Amerika-ontdekker

Hoe zijn Amerikanen?

Bericht door Kim1046 »

Misschien een rare vraag. Maar hoe zijn Amerikanen ? Zijn er ook do's and don'ts waar ik op moet letten misschien?
wat zijn jullie ervaringen met de Amerikaanse mens? :wink:
Hockey
Amerika-expert

Re: Amerikanen

Bericht door Hockey »

Kan je je vraag wat verduidelijken? Want dit is wel heel erg algemeen. En zoals al vaker op dit forum gezegd, Amerika is dusdanig groot dat er nogal wat cultuurverschillen zijn tussen de verschillende gebieden.
Kim1046
Amerika-ontdekker

Bericht door Kim1046 »

ok ik ga naar tennesse en naar las vegas en la.. ik denk dat de mensen nogal verschillend zijn.
ik zag bv dat je bij het voorstellen altijd nice to meet you zegt..?
renellen2
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door renellen2 »

Mijn ervaring is over het algemeen; super vriendelijk, altijd in voor een praatje, beleefd, gastvrij, helpful.
:thumbup:
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik heb je vraag iets aangepast..
Kim1046 schreef:Misschien een rare vraag. Maar hoe zijn Nederlanders? Zijn er ook do's and don'ts waar ik op moet letten misschien?
wat zijn jullie ervaringen met de Nederlandse mens? :wink:
Kim1046 schreef:ok ik ga naar Brabant en naar Amsterdam en naar Utrecht.. ik denk dat de mensen nogal verschillend zijn.
ik zag bv dat je bij het voorstellen altijd nice to meet you zegt..?
In Nederland heb je al grote verschillen in omgangsvormen tussen de verschillende streken. Dat is in de USA niet anders.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik haak toch maar even af qua antwoorden. De vragen die je stelt zijn en blijven zo algemeen dat ze eigenlijk niet te beantwoorden zijn. En onduidelijk blijft wat je nu precies zoekt.
Draai het eens om. Stel deze vragen over de Nederlander en beantwoord die.
Kim1046
Amerika-ontdekker

Bericht door Kim1046 »

amsterdam zijn stadse mensen
utrecht zijn ze beetje star ( sorry mensen uit utrecht )
brabant zitten de boertjes
:D

maar ok..geen algemene do's and don'ts?
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

De algemene zin des levens zal hier ook van toepassing zijn in Amerika: 'Toon respect om respect te ontvangen' en 'live and let live'
En over het algemeen heb ik de Amerikaanse burger iets hoger in het vaandel staan dan de gemiddelde Nederlandse burger, dus bereid je niet zozeer voor op de reis naar Amerika en de do's en dont's, maar bereid je vooral voor om tegen een muur van stugge mensen op te lopen als je weer terug bent in Nederland :wink:.
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Een simpele voor je: de vraag 'How are you' wordt vaak gesteld in de US. En het is dan niet de bedoeling om je hele hebben en houden op tafel te gooien. Dat je het weer niks vind, dat je honger hebt etc etc. Gewoon 'Fine' is prima :)
Het is een beetje zoals het Goedemorgen in NL.
Kim1046
Amerika-ontdekker

Bericht door Kim1046 »

Steve & Patty schreef:De algemene zin des levens zal hier ook van toepassing zijn in Amerika: 'Toon respect om respect te ontvangen' en 'live and let live'
En over het algemeen heb ik de Amerikaanse burger iets hoger in het vaandel staan dan de gemiddelde Nederlandse burger, dus bereid je niet zozeer voor op de reis naar Amerika en de do's en dont's, maar bereid je vooral voor om tegen een muur van stugge mensen op te lopen als je weer terug bent in Nederland :wink:.
haha dat idee had ik al thanks voor je reactie :thumbup:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Algemene do's en don'ts? Zoals al gezegd is "How are you?" gewoon een beleefde vraag, waarop het beste (en enige antwoord) "I'm fine, how are you?" is. Verder: hou je aan de wet (dus niet oversteken bij rood), fooien worden eigenlijk standaard geacht gegeven te worden, dring niet voor, gedraag je netjes en spreek Engels.
En als je iets doet wat blijkbaar toch anders overkomt dan je bedoeld had, verontschuldig jezelf, vertel hen dat je toerist bent en dat wat je doet in NL wel zo hoort en vraag hoe het hier zou moeten.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dit zijn wat leuke topics:

http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=3&t=32851 - Hoe is de amerikaanse man?
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=3&t=27194 - "Small talk", oppervlakkig?
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=3&t=8943 - Amerikanen en de wereld
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=3&t=4849 - Typische amerikaanse gewoontes,wie heeft enkele tips?
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=3&t=2517 - Cultuurverschillen Amerika en Nederland
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Een heel leuk boekje om te lezen, om iets meer te leren over de Amerikaanse cultuur is deze: http://reisgids-kopen.nl/dat-zijn-nou-t ... nen-16264/
En een ander leuk boekje met hetzelfde onderwerp is deze (in het engels): http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/ ... index.html

Aanraders! Ze lezen heel gemakkelijk weg, je krijgt een goed beeld van Amerika en dus ook de do's en dont's waarnaar je op zoek bent, denk ik. Verder is het goed om te onthouden dat er ook in Amerika grote regionale verschillen zijn, en toch kun je ook niet iedereen over 1 kam scheren. Amerika is enorm groot, vergelijk Europa: ook Nederland heeft een heel andere cultuur dan Italië of zelfs het naastgelegen Duitsland. Zo is het in Amerika ook. Maar in het algemeen kun je wel iets zeggen over de omgangsvormen bijvoorbeeld, en over de gebruiken.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

In Saoedi Arabië (heb ik me laten vertellen) wordt je als buitenlander die betrokken is bij een auto-ongeluk altijd schuldig bevonden, dus daar zou een tip zijn: wegwezen na een ongeluk. In de VS zal je dit soort gekke dingen niet tegenkomen, het is gewoon een westers land, zij het dat ze qua sportvoorkeuren afwijken van veel andere landen.

Nog wel wat tips:
- Bij een auto ongeluk, maak foto's van de schade aan beide voertuigen. Roep de politie erbij, en vraag heel duidelijk of de andere partij een ambulance nodig hebt, en laat de politie hiervan getuige zijn en hun afwijzing noteren.
- De politie heeft wat meer gezag dan hier, dus werk vriendelijk, zakelijk en correct mee als je door een agent wordt aangesproken, zet geen grote mond op en word niet te familiair.
- Als het eten in een restaurant niet bevalt (bijvoorbeeld te koud) meld dit rustig, vaak krijg je dan een korting o.i.d. Maar, maak er geen misbruik van.
- Schrik niet als je in een winkel wordt aangesproken of ze je kunnen helpen.
- Er zijn bijna overal wel openbare toiletten doch laat die schoon achter, en werk aldus mee aan het schoon houden.
- Het verkeer is rustiger en prettiger dan in NL, dus ga niet "sportief" rijden.
- Laat het Nederlandse belerende vingertje thuis. Dat wordt daar niet gewaardeerd.
- Zoals ook in NL, religie en politiek zijn meestal erg beladen onderwerpen, dus begin er niet zelf over.

Pffff, ik weet even niets meer.

PS: Deze tips zijn zonder aanzien des persoons gegeven.
Kim1046
Amerika-ontdekker

Bericht door Kim1046 »

dankjewel voor de tips..zal ook de boekjes lezen! :thumbup:
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

Een leuke app op de iPhone/Android is 'CultureGPS Lite' en gratis te installeren. Op basis van het 5-Dimensie model van Hofstede wordt hier wat informatie gegeven over de cultuur van een land. Het is misschien wel 'iets' meer ingesteld op zaken-doen, maar toch interessant.
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Oh ja, belangrijkste tip: relax, wees jezelf, ga niet van tevoren stressen of je het wel allemaal goed zal doen. Wees jezelf, overtreed geen wet (zoals door rood lopen) en bezorg een ander geen overlast; dan zal alles enorm meevallen.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Kim1046 schreef: brabant zitten de boertjes
Ik voel me beslist geen boertje. :mrgreen:
Groet,

Old Faithful
DejaVu
Amerika-expert

Re: Hoe zijn Amerikanen?

Bericht door DejaVu »

*gordel om* check!
*helmpje op* check!
*airbags aan* check!

Over 10 posts wordt dit een NL vs USA topic! hou je vaaaaaast!
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Hoe zijn Amerikanen?

Bericht door Jasmino »

:lol: :lol: :lol:
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer