Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

privacy wetgeving in USA

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Re: privacy wetgeving in USA

Bericht door Loek »

dutchie_in_boston schreef:En als je er zo'n last van hebt, ga het dan melden aan de FCC, die doen er wel degelijk iets mee als het bedrijf dus echt niet de regels volgt.
Ik heb de illegale belletjes in het verleden wel gemeld, maar FCC zegt zelf dat ze er weinig aan kunnen doen, want hun moles malen traag en tegen de tijd dat ze actie (kunnen) ondernemen zijn dit soort figuren alweer verdwenen van de plek waar ze dachten dat ze zaten. De officiele instanties lopen altijd achter de feiten aan in dit geval.

Tegenwoordig kijk ik naar de caller ID en als het weer een 800 nummer of "blocked caller" is, dan druk ik het gewoon weg (zit een knop op mijn telefoon voor). Officiele instanties en non-profits gebuiken een duidelijke naam op de caller ID, illegale bellers en marketers die de do-not-call list negeren meestal niet. Het loont niet om er energie in te steken.
Amikix
Amerikakenner

Re: privacy wetgeving in USA

Bericht door Amikix »

Bandido schreef:Wat ook zeer irritant is, zijn telefoontjes van "collecting agencies" (of: deurwaarders). Ik heb zo'n beetje dagelijks een berichtje op mijn werktelefoon als ik 's ochtends begin, want ze bellen altijd 's avonds als ik al naar huis ben. Kennelijk is er iemand met een op dat van mij gelijkend nummer een wanbetaler, en zie daar maar eens vanaf te komen.
Ha, dat had ik dus ook toen ik net iemand's telefoonnummer geërfd had, heel irritant inderdaad! Ik heb maar gewoon volgehouden ze telkens te vertellen dat die persoon niet meer bereikbaar was op dit nummer want werktelefoonnummer dat doorgegeven was enzovoort enzovoort. Ik moet zeggen dat het uiteindelijk ophield toen ze me op een voor hun slechte dag en slecht moment belden, want toen was ik wat directer dan gewoonlijk. In ieder geval ben ik daarna nooit meer gebeld door dat bedrijf :-).

(Nou kunnen de mensen aan de andere kant van de lijn er ook niks aan doen dat hun telefoontjes irritant zijn, maar ze mochten er toch wel rekening mee houden dat in sommige gevallen telefoonnummers echt doorgegeven worden van de ene werknemer naar de andere en dat dat dan niet één of andere smoes is van iemand om onder een schuld uit te komen. Voordat ik ze dat eens aan het verstand gepeuterd had...!)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer