Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Opsturen van USA naar NL

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
oneindug
Amerika-ontdekker

Opsturen van USA naar NL

Bericht door oneindug »

Hallo,

Mijn broertje wil graag iets kopen in Amerika omdat het nogal wat scheelt met hier. Ik heb daarom een vriend
in Amerika gevraagd of het eerst naar hem gestuurd kan worden en dat hij het dan doorstuurt naar hier. Dat was geen probleem.

Nou is mijn vraag; Hoe zit het in dat geval met de douane hier? Kan hij dan alsnog allemaal kosten gaan verwachten?
De waarde zit denk ik wel boven de 100 euro dus ik weet niet of dat wat uitmaakt...

Ik hoor graag van jullie!

Fijn weekend!
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Opsturen van USA naar NL

Bericht door dimple »

Ja, je moet hier gewoon je invoerrechten etc betalen.
oneindug
Amerika-ontdekker

Bericht door oneindug »

Dat is dan weer jammer...

Ook als het een cadeautje is zeg maar? Die vriend kan alle kaartjes enzo er af halen zodat het niet lijkt alsof het rechtstreeks uit de winkel komt...
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Dan zullen ze ws de waarde gaan schatten als ze vermoeden dat het toch nieuw is.

Wij sturen bijv wel eens boeken, schoenen etc op vanuit USA als de koffers vol zijn, daar betaal je alleen verzendkosten voor. Maar alles wat ik verder heb laten opsturen vanuit USA heb ik ook invoer moeten betalen.

Wellicht kan Mark (Ned in Mo) je er meer over vertellen.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat

Bericht door DVDGuy »

Het hangt er helemaal vanaf of de douane het pakketje onderschept, open maakt en de waarde can de inhoud schat; soms komen pakketjes namelijk, zonder invoerrechten te hoeven betalen gewoon door de brievenbus, maar geen enkele zekerheid dat je dat geluk hebt.

Houd er ook rekening mee dat naast de invoerrechten ook BTW geheven wordt.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Als het een cadeautje is hoever er GEEN invoerrechten over betaald worden...
Maar als er reden is voor gerede twijfel, gaan ze gewoon invoerrechten berekenen...

Ikzelf neem het vaak gewoon zelf mee, en stuur mijn vuile was met de post... Dan heb ik toch een koffer vol, zolang ik maar binnen de gestelde maximalen blijf van de douane....
If you can dream it...
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

markgoestoamerica schreef:Als het een cadeautje is hoever er GEEN invoerrechten over betaald worden...
Maar als er reden is voor gerede twijfel, gaan ze gewoon invoerrechten berekenen...
Gerede twijfel hebben ze altijd op schiphol :D
Ikzelf neem het vaak gewoon zelf mee, en stuur mijn vuile was met de post... Dan heb ik toch een koffer vol, zolang ik maar binnen de gestelde maximalen blijf van de douane....
Dat is wel handig, en dan loop je gewoon zo een FedEx kantoor binnen met een zak vuile was of ze die willen versturen? :lol:
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat

Bericht door DVDGuy »

@Markgoestoamerica: het gaat om iets laten opsturen en het is absoluut niet zo dat als je bijv. een iPad2 als kadotje laat opsturen, dat je dan geen invoerrechten zou moeten betalen; tot euro 150,- mag je "vrij" versturen, maar je bent ook invoerrechten en BTW verschuldigd als een kado boven het vrijgestelde bedrag uitkomt.

Voor elk pakket dat verstuurd wordt naar Nederland vanuit het buitenland zijn officieel douane kosten verschuldigd. Douanekosten bestaan uit het reguliere BTW percentage en een variabel invoerrechten percentage.
Niet alle pakketten die met de post (USPS) worden verstuurd, worden echter "aangeslagen".
Er is een aantal onderzoeken gedaan naar het percentage van pakketten dat aangeslagen wordt en de kans is 1 op 3 a 4.

Als een pakket met FedEx, UPS of DHL verstuurd wordt, dan zijn douanekosten een zekerheid omdat die shippers de kosten vooruit betalen voor de klant zodat zij de aflevering zo snel mogelijk kunnen doen. Zij sturen de klant dan achteraf een rekening voor deze "service".

Douanekosten worden berekend over de waarde die wij opgeven in dollars op de Amerikaanse export formulieren.
Er zijn geen douanerechten verschuldigd wanneer de totale waarde van het pakket onder de €150 ligt.
Vrijstelling van accijns, omzetbelasting en rechten bij invoer

In bepaalde gevallen is het mogelijk om in aanmerking te komen voor een vrijstelling van omzetbelasting (BTW) en rechten bij invoer. Zo hoeft je geen omzetbelasting en rechten bij invoer te betalen als de waarde van de zending, exclusief verzekerings- en vervoerskosten, niet meer is dan € 22.

Let er trouwens op dat, als er eenmaal invoerrechten en BTW worden geheven, dit ook over de verzendkosten gebeurt!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer