Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Super Bowl XLVI

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Puffin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Super Bowl XLVI

Bericht door Puffin »

Hier tonen ze de wedstrijd op BBC. Ik zal dus ook eens een nachtje doortrekken :D
Go Patriots!
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

ugh, don't want to wish my life away, maar ik kan niet wachten tot maandag. Het houdt hier dus echt niet op, op tv - vooral Gronkowski's enkel.

Go Pats!
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

"Helaas" zit ik in Nederland als de Super Bowl er is.. Spijtig ;)
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Vrouwlief noemt het de STUPID BOWL.
rrrick
Amerikafan

Bericht door rrrick »

G-Mennnnnnnnnnnnnnnnnnn!!!

Ik heb vannacht de eerst 'helft' gekeken, de rest opgenomen en vanochtend afgekeken. Echt tot de laatste minuut gedacht dat de Patriots het zouden redden, maar nee dus.

Ik kijk pas sinds 2009 regelmatig naar American Football en heb intussen het idee dat ik het spel redelijk begrijp. Ik weet dus ook hoe belangrijk time-management is, maar nu voor het eerst gezien dat je tijd kunt winnen door een touch down weg te geven. Heel bijzonder, en de opmaat naar een extreem spannende laatste minuut.

Jammer dat het voorlopig weer voorbij is. In maart begint gelukkig het nieuwe baseball seizoen weer.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

hahaha, mijn trein naar Boston vanochtend was leger dan normaal en heeeel stil. Het was inderdaad spannend.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik vond het een gave wedstrijd.
De host had ook nog een prijsvraag gedownload met allerlei vragen over de westrijd, reclames en half time show. De host(een big time footballfan had 14 antwoorden goed, ik 18 :lol: en weet er geen snars van.
Ik had oa kip sate stokjes gemaakt. Was erg lekker
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Het was mijn eerste Superbowl. De sport is er niet een die je snel onder de knie hebt. En een totaal andere tactiek en strategie dan bij rugby.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Het heeft bij mij enkele jaren geduurd voordat ik het helemaal doorhad (gebaseerd op elk jaar de Super Bowl kijken, uitleg van mijn schoonvader, en af en toe een wedstrijd op tv volgen als ik in de VS was). Mijn 'Aha Erlebnis' kwam een jaar of vijf terug tijdens een wedstrijd. Anna zou wakker blijven om de wedstrijd (in bed) te kijken, ik zou gaan slapen omdat ik de volgende ochtend moest werken. Uiteindelijk is Anna in slaap gevallen, ben ik blijven kijken, en ineens was de klik daar - alles viel op zijn plek, ik snapte het spel ineens, en werd helemaal in de wedstrijd gezogen. Ik heb de hele wedstrijd uitgekeken - en was niet al te wakker op het werk die ochtend - en ik heb Anna drie keer wakker gemaakt met mijn gescheld op de stommiteiten van sommige spelers :lol:

We hebben de wedstrijd gisteren bij Anna's opa en oma thuis gekeken, die een 'theater room' in de basement hebben - leuk om het op zo'n groot scherm te volgen. Ik vond eigenlijk alleen de laatste quarter spannend, de rest was eigenlijk maar een beetje saai. Wel opvallend overigens dat beide teams een enorme blunder begingen door met 12 man op het veld te staan. Zoiets zou op dit niveau - en zeker tijdens de Super Bowl - toch eigenlijk niet mogen gebeuren.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Ik ben een groot fan van Europees voetbal. Maar omdat ik geëmigreerd ben pas ik me aan en probeer ik American football te kijken. Hier in Kentucky leeft het trouwens niet echt omdat het University team heel slecht is en we geen NFL club in de buurt hebben. Ik vind de meeste NFL spelers bijzonder dom overkomen, the Quaterbacks komen iets slimmer over. De meeste college basketball speler zijn trouwens ook niet heel slim. Kijk maar eens op youtube naar de persconferentie na het gevecht wat uitbrak tussen Cincinatti en Xavier. Ik denk dan bij mezelf wie is er zo slim om deze jongens voor de camera te zetten. Maar goed, gisteren inderdaad met vrienden gekeken. Het is wel leuk maar ik word er niet echt warm van. Het is niet een voetbal wedstrijd zoals een wk finale. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet alle regels ken, maar het begint te komen. Wellicht meer spanning volgend jaar.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Dento schreef:ineens was de klik daar - alles viel op zijn plek, ik snapte het spel ineens, en werd helemaal in de wedstrijd gezogen.
Helaas heb ik die "klik" nog altijd niet gehad. Het doet me dus ook nog steeds niet zo heel veel. Wel vind ik zo'n Super Bowl finale erg gezellig, we hebben altijd wat mensen over de vloer en maken allerlei snacks. Ik moet trouwens wel zeggen dat er toch ook wel een hoop Amerikanen zijn die niet zo gek veel met football, of sport in het algemeen hebben. Zelf had ik altijd het idee dat zo'n beetje iedereen hier sportgek is, maar het valt toch wel mee. Maar wie weet, misschien leer ik het ook nog eens waarderen. Wel vind ik het belangrijk om het een beetje te volgen, alleen al omdat het vaak toch wel onderwerp van gesprek is. En in Atlanta hoort daar ook zeker College football bij, dat is hier veel populairder dan NFL. En wanneer Georgia Tech tegen bv "Georgia" (University of) speelt, ontgaat je dat zeker niet. :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Dento schreef:Wel opvallend overigens dat beide teams een enorme blunder begingen door met 12 man op het veld te staan. Zoiets zou op dit niveau - en zeker tijdens de Super Bowl - toch eigenlijk niet mogen gebeuren.
Oh....., ik dacht dat dat tactiek was. De klok tikte daardoor weer wat secondes af.
Als dat niet zo is is dat wel heel erg stom zeg. Zou wat zijn bij voetbal, ineens twee keepers in het doel ;-)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Tja, volgens velen was het gewoon een blunder, zoals ook deze site:
But rewatching the clip, you can see that the defender at the top of the field isn't a cornerback; it's lineman Justin Tuck, helmet off, trying to hustle off the field. He's just a few steps from the sideline when the ball is snapped. This wasn't a calculating Giants defense gaming the system, just an old fashioned personnel f*ck-up.
Anderen vragen zich af of het niet toch tactiek was:
With 17 seconds left in the game, Brady threw a desperation pass to tight end Aaron Hernandez from the Patriots 44-yard line that fell incomplete, but not before eight seconds had passed and a flag was thrown for the Giants having 12 men on the field. The penalty was five-yards that allowed the Patriots to replay the down from their own 49, but not reclaim the eight seconds. So, did the Giants put 12 out there on purpose, knowing they would stop the play, kill time and pay a small price for it?
Het zou best kunnen dat dit tactiek was, maar zelfs als de Giants' 12 man op het veld tactiek was, dan nog hebben de Patriots eerder in de wedstrijd hetzelfde gedaan - en of dat ook tactiek was...?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ja want toen stonden ze nog voor en waren ze bijna zeker van een overwinning.
Ik heb deze wijsheid niet van mezelf hoor, de presentator zei zoiets in die trend.
Heb er de ballen verstand van namelijk. Maar vond het 12 man op het veld zoiets mafs....
Net wat jezelf zegt, dat is wel heel knullig als er miljoenen mensen kijken.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Bandido schreef:
Dento schreef:ineens was de klik daar - alles viel op zijn plek, ik snapte het spel ineens, en werd helemaal in de wedstrijd gezogen.
Helaas heb ik die "klik" nog altijd niet gehad.

...Maar wie weet, misschien leer ik het ook nog eens waarderen.
Ik woon hier al bijna 20 jaar en heb de "klik" nog steeds niet gehad. Nu moet ik zeggen dat ik in Nederland ook helemaal niets had met voetbal, keek ik ook nooit naar. Ik vind sport eigenlijk alleen leuk als ik het zelf doe.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Soms vraag ik me af of ik het ooit zal begrijpen haha. Ik heb al veel gelezen, veel gehoord en uitleg gekregen maar het kwartje (balletje) valt nog niet helemaal.

Ik vind het wel gaver dan voetbal omdat je echt als team een prestatie kunt neerzetten terwijl je bij voetbal een veel grotere "mazzel" factor hebt. Je kunt een hele wedstrijd rot spelen maar met 1 goede treffer kun je toch winnen en dat is veel minder het geval bij American Football.

Ik ben er (nog) geen fan van maar de wedstrijd (zeker de finale) kijken en het sociale eromheen is voor mij een onderdeel van integreren dus daar ben ik braaf me bezig :)
Gast

Bericht door Gast »

Mijn man is een enorme voetbalfan. In NL keek hij alle wedstrijden. Maar eigenlijk moet ik zeggen "was". Sinds we hier wonen kijkt hij bijna geen voetbal, wel Football.
Hij vindt het geweldig en vindt het jammer dat hij hier niet is opgegroeid, dan had hij in zijn jeugd absoluut op Football gezeten...
Ikzelf snap er nog niet veel van, ik zie alleen maar grote kerels in veel te strakke broeken over het veld rennen :lol: Ik heb zelf meer met Baseball.
Tukker43
Amerika-ontdekker

Bericht door Tukker43 »

Superbowl is zo iets moois. Echt een bangelijke sport
dutchie_in_boston
Amerika-expert

huh, Tukker43? Leg dat es uit.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Whaa, ik weet echt helemaal niks over baseball, maar mijn zoon van 8 heeft over een paar weken zijn eerste training, en ik ging er eigenlijk van uit dat ik na een training of 6 wel ongeveer zou snappen hoe het werkt. Nou, ik ben benieuwd, hij is in ieder geval helemaal enthousiast gemaakt door "onze" club, de Baltimore Ravens, waarvan de hele familie inmiddels shirts heeft :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer