Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
de slimste bankrekening
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
de slimste bankrekening
Voor alle nederamerikanen.
De slimste bank om te hebben. Wij hebben ons net opgegeven en als de business account mogelijkheid komt nemen we die ook
www.perkstreet.com
De slimste bank om te hebben. Wij hebben ons net opgegeven en als de business account mogelijkheid komt nemen we die ook
www.perkstreet.com
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: de slimste bankrekening
Reviews over PerkStreet kune je hier lezen. Ik zie nog niet het voordeel dat ze bieden over mijn eigen bank.
Even een oud topic omhoog halen. We hebben nog geen lange credit history om voor een credit card met rewards in aanmerking te komen, en gebruiken eigenlijk voor alles onze debit card waar we ook verder geen extra's mee krijgen. Nu kwamen we Perkstreet tegen wat erg veel voordelen t.o.v. onze eigen bank biedt, en ook nog eens erg goed aangeschreven staat op review sites zoals http://www.mybanktracker.com/bank-reviews. Weet iemand of je bij de meeste grote winkels de debit card kan gebruiken als credit card? We voeren nu eigenlijk altijd een pin in, maar ik las dat je bij sommige winkels op "OK" kan drukken, en dat het als credit transactie telt. Werkt dit bij winkels als Target, Walmart, en de grote supermarkten?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja bij alle winkels die Mastercard visa gebruiken. Je moet bij perkstreet je bankkaart ook als creditcard gebruiken. Dus geen pincode
Als je dat doet krijg je cash back namelijk
Als je dat doet krijg je cash back namelijk
- goldenhills
- Amerika-expert
Een debit card is meestal (altijd?) een ATM card met ook een credit card nummer. Als je hem als credit card gebruikt gebeurt de betaling via het credit card netwerk. Of het geld al dan niet direct wordt afgeschreven heeft daar niets mee te maken. Als het betreffende logo (VISA, Mastercard, ...) maar gevoerd wordt dan moet je je debit kaart als credit card kunnen gebruiken.
Sommige winkels vragen nu ook een pincode voor je credit card (zoals de Costco bij ons in de buurt), wat mij overkwam terwijl ik nog niet eens een pincode had ingesteld. Ik kon telefonisch een pincode instellen bij de credit card company.
Op veel betaalapparaten kun je bij het begin van de betaling kiezen of je debit (eigenlijk zouden ze dat ATM card moeten noemen) of credit wilt gebruiken, maar helaas zijn daar veel variaties op. Soms kun je pas kiezen nadat je je kaart door de scanner hebt gehaald, soms moet je kiezen voordat je je kaart door de scanner haalt.
Iemand bij onze bank beweerde overigens bij hoog en bij laag dat een ATM-only card (dus zonder debit card nummer) alleen bij de bank ATM kan worden gebruikt. Dat is niet waar: ik heb nu zo'n pas (zou minder fraudegevoelig moeten zijn), en kan overal betalen waar ze een ATM hebben, en dat is bij alle tankstations, supermarkten, etc. Blijkbaar is het zelfs voor bankpersoneel verwarrend.
Sommige winkels vragen nu ook een pincode voor je credit card (zoals de Costco bij ons in de buurt), wat mij overkwam terwijl ik nog niet eens een pincode had ingesteld. Ik kon telefonisch een pincode instellen bij de credit card company.
Op veel betaalapparaten kun je bij het begin van de betaling kiezen of je debit (eigenlijk zouden ze dat ATM card moeten noemen) of credit wilt gebruiken, maar helaas zijn daar veel variaties op. Soms kun je pas kiezen nadat je je kaart door de scanner hebt gehaald, soms moet je kiezen voordat je je kaart door de scanner haalt.
Iemand bij onze bank beweerde overigens bij hoog en bij laag dat een ATM-only card (dus zonder debit card nummer) alleen bij de bank ATM kan worden gebruikt. Dat is niet waar: ik heb nu zo'n pas (zou minder fraudegevoelig moeten zijn), en kan overal betalen waar ze een ATM hebben, en dat is bij alle tankstations, supermarkten, etc. Blijkbaar is het zelfs voor bankpersoneel verwarrend.
Bedankt voor jullie antwoorden. Dus bedrijven kunnen niet zien of je een debit of een credit gebruikt voor je transactie? Soms moet je inderdaad eerst swipen en dan je pin indrukken, wordt het dan niet automatisch gezien als een debit card? En kun je dan alsnog gewoon op OK drukken terwijl je geen pincode geeft? Net bij de supermarkt even geprobeerd, daar was het eerst drukken op het ATM/Debit/Credit knopje, dan pin, en dan OK. Het werkte ook door gewoon op OK te drukken, zonder een pin in te voeren. Dan valt het dus onder credit, neem ik aan? Ik begrijp dat het qua afschrijving er geen verschil is, vraag het aangezien je bij Perkstreet via credit moet betalen (met je debit).
- goldenhills
- Amerika-expert
Als je geen pin invoert met je debit card, en de betaling lukt, weet je zeker dat het een credit card transactie is.
Wellicht dat ze aan het nummer kunnen zien of het een debit of credit card betreft, dat zou kunnen. Bij mij stond er 'Debit' op m'n debit card, dus daar kun je het ook aan zien.
Wellicht dat ze aan het nummer kunnen zien of het een debit of credit card betreft, dat zou kunnen. Bij mij stond er 'Debit' op m'n debit card, dus daar kun je het ook aan zien.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je bijv naar walmart gaat haal je je pas eerst door de sleuf en daarna druk je op cancel. Daarna krijg je de opties debit of credit. Push credit, plaats je handtekening en klaar en het is als een credit card transactie geregistreerd.
Bij de benzine pomp hetzelfde. Kaart in en uit de machine, op credit drukken en klaar
Bij de benzine pomp hetzelfde. Kaart in en uit de machine, op credit drukken en klaar
Bedankt
Perkstreet aanvraag hebben we inmiddels verstuurd.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
We gebruiken hem trouwens niet zoveel meer. Dat komt omdat voorheen het salaris van mijn vrouw er op gestort werd. Ze heeft vorige maand ontslag genomen dus dat werkt niet meer
Wij zijn nu beiden volledig zelf employed zoals dat heet en krijgen dus geen automatisch inkomen meer gestort. Dat maakt het weer allemaal wat omslachtiger.
Ons inkomen is nu allemaal business inkomen dat op een business rekening gestort moet. Volgens mij heeft perkstreet (nog ) geen business accounts
Wij zijn nu beiden volledig zelf employed zoals dat heet en krijgen dus geen automatisch inkomen meer gestort. Dat maakt het weer allemaal wat omslachtiger.
Ons inkomen is nu allemaal business inkomen dat op een business rekening gestort moet. Volgens mij heeft perkstreet (nog ) geen business accounts
Ah jammer. Vergeet niet aan de inactivity fee te denken dan, $4.50 als je de account een maand lang niet gebruikt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 9100 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem