Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voor de mensen die blijven in Amerika...

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Een goede vario kennel is meestal goedkoper dan het huren van het hok via KLM Cargo. Ook kan de hond dan vast thuis wennen aan de nieuwe omgeving.
Vooral als het een hondje van ca 10 kilo betreft, heb je niet zo'n grote kennel nodig.
Onze Shi-Tzu Tommy is in maart meegekomen naar Florida. Het was een helse trip voor hem, heeft ruim een week geduurd voordat hij niet meer boos was, maar nu super happy hier.....
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wiepster heeft daar in ieder geval een punt, vind ik.
Ik ben er zeker van dat je dergelijke kennels ook tegen een zacht prijsje tweedehands kan vinden!

Wen je hond aan verblijf in een bench.

Gedurende de vlucht zit je hond in een bench. Het is prettig voor je hond als hij zich daar thuis voelt. Je doet er dus verstandig aan om hem hier een paar weken voor vertrek dus al aan te laten wennen. Zet de bench in huis en laat je hond er op eigen gelegenheid in en uit gaan.

Koop het zeker niet te groot! Dat vind de hond zelf niet zo comfortabel, én de vliegtuigmaatschappij heeft ook zelf z'n voorschriften over de afmetingen.

Je hond moet in een bench die aan de vereisten van de luchtvaartmaatschappij voldoet. Check dit en hou je eraan, want ze kunnen je hond alsnog weigeren als ze je bench afkeuren.

Als je een bench gaat uitzoeken neem dan je hond mee want de juiste maat is belangrijk. Je hond moet kunnen staan, liggen en zich omdraaien. De bench mag ook weer niet te groot zijn zodat je hond erg gaat schuiven tijdens het transport.

bron: http://www.dogsincluded.nl/reistips/vliegtuig.htm
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Als ik een klein hondje zou hebben, dan zou ik zeker proberen om hem in een kleine maat bench onder je stoel mee te vervoeren. Los vervoeren mag trouwens niet. Heb je geen probleem met de weersomstandigheden en is hij/zij gewoon bij je.
Kijk bij de klm website wat voor afmetingen kennel je moet hebben. Het mag inderdaad niet te groot zijn. Je moet je hond van kop tot begin staart meten kwa lengte en 5 cm boven het hoofd kwa stahoogte.
Wij hadden in gedachten ook een veel grotere kennel, maar kwamen na het meten een stuk kleiner uit.
Mocht het niet lukken om hem mee te nemen en onder je stoel te zetten, dan wordt de prijs voor je hond ook aan de hand van de grote van de kennel berekend. Niet naar het gewicht. Het gaat om de kubieke inhoud van de kennel.
New Life
Amerika-ontdekker

Bericht door New Life »

De KLM is wat dat betreft erg streng heeft mijn vriend al gemerkt. Ga ook geen risico nemen dat ik daar sta op schiphol en de hond kan niet mee.
De kosten vind ik niet ze belangrijk als ze maar goed meekan.

Ze is gewend aan een kennel vind het trouwens meer als normaal dat mensen hun honden opvoeden in een kennel. Helaas heb ik al tveel honden moeten heropvoeden omdat ze een kennel zielig vinden.

Zegaat er nu ook regelmatig in omdat ik een hok op mijn vespa heb om haar mee te nemen.
2006 year of the big changes...
Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer