Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
kosten zwangerschap: tips? (hospital cash plan?)
kosten zwangerschap: tips? (hospital cash plan?)
Nu we in ons mooie nieuwe huis wonen begint de biologische klok bij mijn vrouw toch echt een stuk sneller te tikken en willen we dit jaar beginnen aan kinderen. Daar we nu ook in een andere staat wonen was ik aan het kijken voor een nieuwe ziektekostenverzekering. Hier in New Hampshire is de meeste gangbare maatschappij Anthem, onderdeel van Blue Cross. Blijkbaar hebben ze daar alle zwangerschaps dekking uit het pakket gehaald en dat is nu een "Benefit" genaamd Maternity Rider. Een benefit welke je, afhankelijk van de deductible enz, je iets van $700 tot $1,000 per maand extra kost. Ook moet je hiermee tenminste 6 maanden voor bevruchting mee beginnen. Dus als het dan na 6 maanden in 1x lukt, dan heb je aan het eind van de rit die benefit voor 15 maanden gehad. Duurt het allemaal wat langer, ga je zo richting de 21 maanden. Dat vind ik nogal wat.
Ik ben begonnen met lezen op internet en ben op deze site terecht gekomen: http://www.yourhealthplanadvisor.com/maternity.html
Daaruit lijkt het dus dat we wellicht eens met een lokale Ob-Gyn moeten praten en met het lokale ziekenhuis om te kijken of zij een Hospital Cash plan hebben.
Zijn er meer mensen die hier evaring mee hebben? Tips?
Ik ben begonnen met lezen op internet en ben op deze site terecht gekomen: http://www.yourhealthplanadvisor.com/maternity.html
Daaruit lijkt het dus dat we wellicht eens met een lokale Ob-Gyn moeten praten en met het lokale ziekenhuis om te kijken of zij een Hospital Cash plan hebben.
Zijn er meer mensen die hier evaring mee hebben? Tips?
Laatst gewijzigd door kastelke op 01 jan 2012, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangevuld
Reden: titel aangevuld
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: kosten zwangerschap: tips? (hospital cash plan?)
ze gaan pas geld kosten als ze hier zijn 
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Sorry, onze internetverbinding is hier zo slecht dat ik de link niet kan openen dus misschien is deze info dubbelop.
Maar hou er rekening mee dat de meeste van die beval-afbetaal-dingen alleen de normale kosten van een bevalling dekken. Dus de standaard prenatale onderzoeken, bezoekjes aan de OB/Gyn tijdens de zwangerschap en de kosten van een normale bevalling. Als er iets mis gaat en je extra kosten hebt betaal je daar zelf voor.
Meeste mensen gaan ervan uit dat een zwangerschap gewoon goed gaat maar helaas weet je het nooit van te voren. Ik ben zwanger en tot een paar weken geleden ging alles prima. Maar toen ging het ineens niet meer prima en moest ik naar de ER en L&D in nog een ander ziekenhuis en dat allemaal in een andere staat. Als het goed is betaalt onze verzekering dat bijna 100% maar als het voor onze eigen rekening was geweest...kassa!
Maar hou er rekening mee dat de meeste van die beval-afbetaal-dingen alleen de normale kosten van een bevalling dekken. Dus de standaard prenatale onderzoeken, bezoekjes aan de OB/Gyn tijdens de zwangerschap en de kosten van een normale bevalling. Als er iets mis gaat en je extra kosten hebt betaal je daar zelf voor.
Meeste mensen gaan ervan uit dat een zwangerschap gewoon goed gaat maar helaas weet je het nooit van te voren. Ik ben zwanger en tot een paar weken geleden ging alles prima. Maar toen ging het ineens niet meer prima en moest ik naar de ER en L&D in nog een ander ziekenhuis en dat allemaal in een andere staat. Als het goed is betaalt onze verzekering dat bijna 100% maar als het voor onze eigen rekening was geweest...kassa!
@Ned in MO: Ja, was dat maar waar!
@LittlePhoenix: Ja, die link geeft aan dat je een reguliere ziektekostenverzekering moet hebben, dus zonder de maternity rider benefit. Die verzekering dekt de normale kosten van een bevalling niet, maar juist weer wel die extra onverwachte kosten zoals een C-section indien nodig. En dan kan je voor de normale kosten van de bevalling een plan regelen bij je OB-GYN en het lokale ziekenhuis.
Voor degenen waarbij de link niet werkt, dit is het idee wat op die pagina staat beschreven:
@LittlePhoenix: Ja, die link geeft aan dat je een reguliere ziektekostenverzekering moet hebben, dus zonder de maternity rider benefit. Die verzekering dekt de normale kosten van een bevalling niet, maar juist weer wel die extra onverwachte kosten zoals een C-section indien nodig. En dan kan je voor de normale kosten van de bevalling een plan regelen bij je OB-GYN en het lokale ziekenhuis.
Voor degenen waarbij de link niet werkt, dit is het idee wat op die pagina staat beschreven:
The following is a least expensive way to have a baby:
1. Purchase a health insurance policy if you don't already have one. All major medical insurance policies in Arizona will cover complications of pregnancy, such as a C-section, even the plan doesn't have maternity coverage included. You must have the insurance in place prior to conception. A $1500 deductible policy for the 25 year old is $132.70.
2. Purchase a Hospital Cash Plan (not available in all states). The plan will pay you up to $2000 when you go into the hospital and up to $200 per day. This will pay a good portion of the delivery. The plan will also cover your spouse and children for an additional premium. Click Here for more information. For the 25 year old a plan with the highest coverage will cost $43.73 per month. This means that the total premium for the health insurance and the Cash Plan is $176.43 per month, or $262.57 less than the policy which included maternity coverage. Since the waiting period of the policy with maternity is 21 months you'll be paying $262.57 times 21 for a total of $5513.97.
3. Call your own Ob-Gyn and/or several other doctors referred by your friends. Get the cost from them on a "routine maternity package" from conception to delivery without complications. This is also called a "Global Maternity Fee". In Arizona, that will be somewhere from $5,000 to $7,500. Pick the Ob-Gyn you want. First, ask them if they'll give any discounts because you do not have maternity coverage, many will discount 10% to 20%. Ask them to start billing you $200 a month (or whatever) until you have paid them whatever the global maternity fee is you two have agreed upon.
Let's say your Ob-Gyn has the most expensive package and will not discount anything from the amount. You'll be paying around $7500 for the delivery. You will receive $2600 from your Hospital Cash Plan leaving you paying $4900. If you have the policy with maternity you'll be paying the $3500 deductible plus $1200 co-insurance for a total of $4700. Add in the $5513.97 from the additional premium and your total cost for this delivery will be $12,213.97 (which is actually more than the global maternity fee!).
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Kijk ook eens voor een Aflac-policy, voor een redelijk maandelijks bedrag kan je extra kosten vergoed krijgen, mits de baby niet komt binnen 10 maanden na afsluiten van de polis.
Of vraag advies bij een insurance-agent, die hebben vaak contact met veelal ook kleinere, onbekende verzekeringsmaatchappijen.
Of vraag advies bij een insurance-agent, die hebben vaak contact met veelal ook kleinere, onbekende verzekeringsmaatchappijen.
Bedankt voor de tip! Ga zeker even kijken naar die Aflac policy. Ik heb een insurance agent gevraagd en hij gaf aan dat eigenlijk alleen Anthem hier zit. Bij mijn eigen zoekopdrachten hier in de buurt via google kom ik ook alleen bij Anthem uit. Wel jammer, weinig concurrentie.
Let wel goed op die Aflac. Ik heb me er ook in verdiept (niet in zwangerschap dan) maar het klinkt soms mooier dan het is. Zoek maar eens op "Aflac reviews" en zie hoeveel moeite mensen soms moeten doen om hun geld terug te krijgen. Daar word je niet vrolijk van zeg.
En maak ik nou uit je verhaal op dat je 6 maanden voor je wilt proberen zwanger te worden je verzekering moet aanpassen om voor het meeste gedekt te zijn? (Of lees ik het nu verkeerd?)
En maak ik nou uit je verhaal op dat je 6 maanden voor je wilt proberen zwanger te worden je verzekering moet aanpassen om voor het meeste gedekt te zijn? (Of lees ik het nu verkeerd?)
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou uitkijken naar een policy waarbij zwangerschap gecovered is maar met een groot eigen risico (zeg $10000 deductible).
Dan kun je gewoon zelf sparen (die 10k). Lukt het zwanger worden niet meteen dan gooi je niet die $1000 per maand het raam uit.
http://healthinsurance.insurancebrochur ... urance.htm
Dan kun je gewoon zelf sparen (die 10k). Lukt het zwanger worden niet meteen dan gooi je niet die $1000 per maand het raam uit.
http://healthinsurance.insurancebrochur ... urance.htm
Binen 6 maanden zwanger geld als pre-existing condition en word er niets vergoed.Ziva schreef:
Dat is de reden dat wij bij aankomst in de VS afgelopen zomer nog niet zijn overgestapt op een Amerikaanse verzekering, we wilden niet om die reden nog een tijd moeten wachten. Toen we 5 jaar geleden naar India verhuisden hadden we hetzelfde probleem, er was toen maar 1 expatverzekering die geen wachttijd had mbt zwangerschap en bevalling.wiepster schreef:Binen 6 maanden zwanger geld als pre-existing condition en word er niets vergoed.Ziva schreef:
Terug in Texas!
Wacht ff, ik geloof dat ik het niet helemaal snap.
Ik heb een baan en ben gewoon verzekerd via Blue Cross. Nu moet ik mijn polis nog verder uitpluizen maar heb een standaard PPO genomen. Stel dat ik zwanger zou willen worden, moet ik dan mijn verzekering 6 maanden vooraf gaan aanpassen om de basisdingen te dekken of geldt dit verhaal voor mensen die nog geen verzekering hebben en dus vanaf 0 beginnen?
Ik heb een baan en ben gewoon verzekerd via Blue Cross. Nu moet ik mijn polis nog verder uitpluizen maar heb een standaard PPO genomen. Stel dat ik zwanger zou willen worden, moet ik dan mijn verzekering 6 maanden vooraf gaan aanpassen om de basisdingen te dekken of geldt dit verhaal voor mensen die nog geen verzekering hebben en dus vanaf 0 beginnen?
Omdat jij via je werkgever verzekerd bent, gelden er waarschijnlijk andere voorwaarden voor jouw polis dan de individuele polissen waar OscarG naar op zoek is. Jij zult zelf je verzekering niet aan kunnen passen (je kan meestal maar 1 keer per jaar, tijdens "open enrollment" van verzekering veranderen) omdat jouw werkgever heeft besloten wat voor pakket(ten) aangeboden wordt of worden.
Dat neemt niet weg dat ook jij je polis even goed moet doornemen om uit te pluizen of er wachttijden bestaan voor bepaalde condities. Om de volledige voorwaarden te zien, moet je vragen om een kopie van de "Summary Plan Description (SPD)" of iets soortgelijks.
Dat neemt niet weg dat ook jij je polis even goed moet doornemen om uit te pluizen of er wachttijden bestaan voor bepaalde condities. Om de volledige voorwaarden te zien, moet je vragen om een kopie van de "Summary Plan Description (SPD)" of iets soortgelijks.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Bij dit laatste voorbeeld hebben ze het alleen over de kosten van de doctor ("you'll be paying around $7500 for the delivery"), maar de kosten van het ziekenhuis zijn er niet bij inbegrepen...OscarG schreef:
The following is a least expensive way to have a baby:
1. Purchase a health insurance policy if you don't already have one. All major medical insurance policies in Arizona will cover complications of pregnancy, such as a C-section, even the plan doesn't have maternity coverage included. You must have the insurance in place prior to conception. A $1500 deductible policy for the 25 year old is $132.70.
2. Purchase a Hospital Cash Plan (not available in all states). The plan will pay you up to $2000 when you go into the hospital and up to $200 per day. This will pay a good portion of the delivery. The plan will also cover your spouse and children for an additional premium. Click Here for more information. For the 25 year old a plan with the highest coverage will cost $43.73 per month. This means that the total premium for the health insurance and the Cash Plan is $176.43 per month, or $262.57 less than the policy which included maternity coverage. Since the waiting period of the policy with maternity is 21 months you'll be paying $262.57 times 21 for a total of $5513.97.
3. Call your own Ob-Gyn and/or several other doctors referred by your friends. Get the cost from them on a "routine maternity package" from conception to delivery without complications. This is also called a "Global Maternity Fee". In Arizona, that will be somewhere from $5,000 to $7,500. Pick the Ob-Gyn you want. First, ask them if they'll give any discounts because you do not have maternity coverage, many will discount 10% to 20%. Ask them to start billing you $200 a month (or whatever) until you have paid them whatever the global maternity fee is you two have agreed upon.
Let's say your Ob-Gyn has the most expensive package and will not discount anything from the amount. You'll be paying around $7500 for the delivery. You will receive $2600 from your Hospital Cash Plan leaving you paying $4900. If you have the policy with maternity you'll be paying the $3500 deductible plus $1200 co-insurance for a total of $4700. Add in the $5513.97 from the additional premium and your total cost for this delivery will be $12,213.97 (which is actually more than the global maternity fee!).
Ik zou niet op deze site vertrouwen. Bovendien is de site gebaseerd op Arizona. OscarG, jij woont toch in Massachusetts? Daar is de situatie wat betreft ziektekostenverzekering nogal uniek, dacht ik.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Een vriendin van mij is dat dus overkomen. Heeft de meeste kosten dus zelf moeten betalen vanwege pre-existing conditions. De ziekenhuis opname dagen niet, dat zijn ze op 1 of andere manier verplicht. Maar wel de keizersnee operatie. Kindje kwam in een stuitligging. Heleboel centjes, dus kijk e.e.a. goed na in jouw polis. Het gaat er gewoon echt heel anders aan toe dan in NL.Dutchess schreef:Omdat jij via je werkgever verzekerd bent, gelden er waarschijnlijk andere voorwaarden voor jouw polis dan de individuele polissen waar OscarG naar op zoek is. Jij zult zelf je verzekering niet aan kunnen passen (je kan meestal maar 1 keer per jaar, tijdens "open enrollment" van verzekering veranderen) omdat jouw werkgever heeft besloten wat voor pakket(ten) aangeboden wordt of worden.
Wat ik begreep uit haar verhaal heeft ze bij de tweede die onlangs geboren is veel prijs opvraag voor af gedaan bij verschillende ziekenhuizen en ob/gyns. En had nu vooraf een prijs afgesproken wat de kosten werden. Dat kan dus allemaal, wist ik ook niet. Zo had ze ook voor een "pretscan" rond gebeld. De goedkoopste was $70,- en de duurste tegen de $500,-
Persoonlijk moet ik erg wennen aan deze gang van zaken, maar het levert wel veel voordeel op als je dat dus wel doet. In Nederland zul je dat doktershoppen niet zo snel meemaken, maar het is zeker niet ongewoon.
- DixieChick
- Amerika-expert
En je kan soms ook goed onderhandelen hoor. Familie van ons is niet verzekerd, en toen schoonvader laatst naar de ER moest, heeft schoonmoeder bijna 50% van de uiteindelijke kosten afgedongen. Dan nog was het een 1500 dollar ofzo, maar toch. Desalniettemin zal ik blij zijn als ze over een paar jaar allebei eindelijk onder medicare vallen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Ik ben via mijn werkgever verzekerd bij Harvard Pilgrim en ben er uitermate tevreden over. Goede customer service en dekking. Ik weet dat ze in MA en ME actief zijn voor particulieren, kweet niet direct of NH daar ook onder valt.
Het is dan wel via mijn werkgever dus your mileage may vary maar we hadden geen preexisting condition/6 maanden periode en de gehele bevalling met minor complicaties incl OB voortraject heeft ons in totaal maar $500 gekost.
Kosten hangen ook sterk af van je begeleiding. Wij hebben de midwife route gekozen die hier nogal ongebruikelijk is maar ook wel weer goedkoper (was overigens niet de reden). Mensen uit ons Brio clubje wilden thuis bevallen, kregen complicaties en moesten naar het ziekenhuis met c-section etc en zullen nu ongetwijfeld een enorme rekening hebben.
Even relativeren, dit is pas het begin....1100 diapers and counting....
Het is dan wel via mijn werkgever dus your mileage may vary maar we hadden geen preexisting condition/6 maanden periode en de gehele bevalling met minor complicaties incl OB voortraject heeft ons in totaal maar $500 gekost.
Kosten hangen ook sterk af van je begeleiding. Wij hebben de midwife route gekozen die hier nogal ongebruikelijk is maar ook wel weer goedkoper (was overigens niet de reden). Mensen uit ons Brio clubje wilden thuis bevallen, kregen complicaties en moesten naar het ziekenhuis met c-section etc en zullen nu ongetwijfeld een enorme rekening hebben.
Even relativeren, dit is pas het begin....1100 diapers and counting....
Als je werkgever meer dan 50 werknemers in dienst heeft, val je onder de Large Group regeling en dan word er niet naar pre-existing condities gekeken, ook zijn de voorwaarden en benefits vaak stukken beter, dan bij een small-group of individuele polis.
Wij wonen in NH inderdaad en ik ben self employed, dus geen verzekering via een werkgever. Enige verzekeringsmaatschappij die hier dan dekking biedt is Anthem/Blue Cross. Er is nog een aparte verzekering voor self employed mensen waarbij maternity wel bij de coverage in zit , maar die premiums zijn nog duurder dan de Anthem verzekering inclusief maternity benefits.
Als ik een quote wil opvragen bij de Aflac site dan geven ze aan dat de policies die we zouden kunnen gebruiken voor maternity alleen via werkgevers aangevraagd kunnen worden. Ook niet een optie dus.
Wij zijn nu inderdaad van plan om te gaan shoppen bij ziekenhuizen en bij ob-gyn's om te kijken welke packages zij kunnen bieden. Zal wel enkele weken duren, maar zodra ik updates heb hierover zal ik ze posten!
Als ik een quote wil opvragen bij de Aflac site dan geven ze aan dat de policies die we zouden kunnen gebruiken voor maternity alleen via werkgevers aangevraagd kunnen worden. Ook niet een optie dus.
Wij zijn nu inderdaad van plan om te gaan shoppen bij ziekenhuizen en bij ob-gyn's om te kijken welke packages zij kunnen bieden. Zal wel enkele weken duren, maar zodra ik updates heb hierover zal ik ze posten!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 6888 Weergaves
-
Laatste bericht door RoySchepers1970
-
- 36 Reacties