Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voor de mensen die blijven in Amerika...

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
New Life
Amerika-ontdekker

Voor de mensen die blijven in Amerika...

Bericht door New Life »

Wat nemen jullie mee aan spullen vooral wat dan stroom gebruikt?.

Mijn pc en laptop is geen probleem en telefoons ook niet. Veel is al te regelen met een andere stroom adapter.

Maar zit bv met andere dingen. Mijn dvd brander hangt aan een regio dus kan ik echt gebruiken. Mijn dvd speler heeft ook weinig zin?. Nemen jullie de dvd's wel mee en dan hou je een europa regio dvd erbij?.

Mijn hondje gaat ook mee daar zijn nog wat onzekerheden of ze wel mag vliegen tegen december ivm het weer. Ik duim maar hard van wel.

Zijn allemaal kleine dingen maar begin er nu wel aan te denken?.

Wat hebben jullie gedaan?.
2006 year of the big changes...
Afbeelding
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

de regioinstelling kun je normaal gesproken (maximaal 5x) veranderen.
New Life
Amerika-ontdekker

Bericht door New Life »

Ook bij een DVD speler?.

Ik heb het al 1x gehad bij mijn brander helaas. Iemand die en dvd video camera kocht in Amerika en mij een dvd gaf grrrr.
Afbeelding
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Voor de mensen die blijven in Amerika...

Bericht door sweatbox »

New Life schreef:Mijn dvd speler heeft ook weinig zin?. Nemen jullie de dvd's wel mee en dan hou je een europa regio dvd erbij?.
Hangt er, denk ik, vanaf hoe goed regiovrije dvd-spelers in Amerika verkrijgbaar zijn. Ik kan me voorstellen dat Hollywood daar moeilijk over doet.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Ik zou gewoon geld investeren in een regiovrije dvd speler. Ze kosten heel misschien een beetje meer dan de 20 eurie spelers die je bij de Aldi kan halen, maar je hebt er uiteindelijk wel wat aan.
Je kunt natuurlijk ook je huidige dvd speler erbij houden, maar dat lijkt mij alleen maar omslachtiger. Ik houd altijd erg van alles-in-een oplossingen.

- Mike
- Mike
shabster
Amerika-ontdekker

Bericht door shabster »

Een regiovrije DVD speler kun je ook bij de Media Markt halen voor € 39,95 - speelt alles perfect af! :lol:
Groetjes,
Shabster

Afbeelding
New Life
Amerika-ontdekker

Bericht door New Life »

Gaat niet om een gewone tv dvd speler die hoef ik niet mee te nemen. Maar degene in mijn pc en laptop :D.

Zou ik die kunnen houden om mijn nederlandse in te spelen en een vervangen door een Amerikaanse.

Hadden jullie nog andere dingen?.
Afbeelding
shabster
Amerika-ontdekker

Bericht door shabster »

New Life schreef:Gaat niet om een gewone tv dvd speler die hoef ik niet mee te nemen. Maar degene in mijn pc en laptop :D.

Zou ik die kunnen houden om mijn nederlandse in te spelen en een vervangen door een Amerikaanse.

Hadden jullie nog andere dingen?.
Ik ben geen IT-superheld, maar na mijn weten zijn toch de DVD spelers voor in je PC/laptop sowieso wel regiovrij??? Alleen die voor je TV niet. Iedereen die ik ken kan gewoon bijvoorbeeld DVDs uit Amerika, Thailand of Australie gewoon in de PC afpelen, hoor... no problem.
Groetjes,
Shabster

Afbeelding
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Op mijn website staat een verhaal over het afspelen van Nederlandse DVD's in de V.S.:
http://www.dutchoutpost.us/dvd/

Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Off topic: op die site staat als Dutch fact of the day:
The Netherlands borders Belgium on the south (450 km or 280 mi) and Germay on the east (577 km or 359 mi).
Dat zal Germany moeten zijn denk ik ;-).
Verder interessant artikeltje dat je hebt geschreven.
Maar veel dvd-branders voor in de pc zijn tegenwoordig ook regio-vrij. Zonder dat de firmware gehackt hoeft te worden.
- Mike
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik heb mijn Nederlandse DVD's voor het grootste deel allemaal gecopieerd en die copieën kan ik overal afspelen.

Verder blijf ik zeggen dat het misschien eerst verstandig is om te kijken of wat je allemaal zo zit te bedenken ook uitvoerbaar is. Ik wil je echt niet ontmoedigen maar ik denk dat je een beetje te licht denkt over de manier waarop jij "even" naar de US wil verhuizen. Krijg je je hond bijvoorbeeld wel zo makkelijk mee naar de US op een touristenvisum? En als jij met je touristenvisum het land binnen wilt en je hebt je halve inboedel in je koffers zitten dan gaat er bij immigrations misschien ook wel een lampje branden. Ik zou echt even goed informeren naar de officiële regels om het land binnen te komen voor ik me druk zou maken om hoe je je spullen moet verhuizen.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Michigan schreef:Ik zou gewoon geld investeren in een regiovrije dvd speler. Ze kosten heel misschien een beetje meer dan de 20 eurie spelers die je bij de Aldi kan halen, maar je hebt er uiteindelijk wel wat aan.
Je kunt natuurlijk ook je huidige dvd speler erbij houden, maar dat lijkt mij alleen maar omslachtiger. Ik houd altijd erg van alles-in-een oplossingen.

- Mike
Vaak zijn de goedkope DVD spelers makkelijk regiovrij te maken. Wij hebben een $30 Samsung die alles afspeelt. Je kunt via internet de combinatie van het service menu te weten komen om hem op regiovrij te zetten, en voila. Samsung enz. hebben geen zin om verschillende DVD spelers te maken voor verschillende markten. Om diezelfde reden kunnen ze ook verschillende TV formaten (PAL, NTSC, SECAM) aan.

Zie ook http://www.videohelp.com/dvdhacks

dora
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

New Life schreef:Ook bij een DVD speler?.
ook bij een dvd speler
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Michigan schreef:Off topic: op die site staat als Dutch fact of the day:
The Netherlands borders Belgium on the south (450 km or 280 mi) and Germay on the east (577 km or 359 mi).
Dat zal Germany moeten zijn denk ik ;-).
Oeps. Tikfoutje. Is gecorrigeerd.

Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

dora schreef:
Michigan schreef:Ik zou gewoon geld investeren in een regiovrije dvd speler. Ze kosten heel misschien een beetje meer dan de 20 eurie spelers die je bij de Aldi kan halen, maar je hebt er uiteindelijk wel wat aan.

- Mike
Vaak zijn de goedkope DVD spelers makkelijk regiovrij te maken. Wij hebben een $30 Samsung die alles afspeelt. Je kunt via internet de combinatie van het service menu te weten komen om hem op regiovrij te zetten, en voila. Samsung enz. hebben geen zin om verschillende DVD spelers te maken voor verschillende markten. Om diezelfde reden kunnen ze ook verschillende TV formaten (PAL, NTSC, SECAM) aan.

Zie ook http://www.videohelp.com/dvdhacks

dora
Ja, alleen ik heb dan altijd het geluk dat ik net een dvd speler tref waarvan de hack niet op internet staat.
Dus vandaar dat ik heb besloten om goed op te letten wanneer ik dat soort apparatuur koop.
- Mike
New Life
Amerika-ontdekker

Bericht door New Life »

Gelukkig betreft het bij mij alleen de dvd-roms in een pc/laptop dat scheelt.

Een dvd-speler ga ik niet meenemen kan ik beter daar kopen de dvd van NL kan ik gewoon in mijn lap afspelen en aansluiten aan een tv.

Veel dingen neem ik gewoon niet mee kost alleen maar ruimte terwijl daar kopen goedkoper is of het is er al.

Mijn lijst met dingen te koop wordt ook steeds langer.
Afbeelding
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Een dvd-speler ga ik niet meenemen kan ik beter daar kopen de dvd van NL kan ik gewoon in mijn lap afspelen en aansluiten aan een tv.
ook aan een ntsc-tv?
New Life
Amerika-ontdekker

Bericht door New Life »

Heb het reeds al eerder gedaan en mijn vriend ook via de S - video.
Afbeelding
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Even over je vraag van het hondje.
Het is inderdaad zo dat als de bestemming waar je heen vliegt lage temperaturen heeft, de hond niet mee mag.
Dit vanwege het feit dat ze soms wel even buiten het vliegtuig staan en dan zou het te koud kunnen zijn. Zelfde geldt voor te warme temperaturen.
Maar je hebt het over een "hondje". Weet je dat je tot een bepaalde maat hond je hond in de cabine mee mag nemen?
Misschien een overweging.
Verder inentingen halen, Rabies e.d. En een gezondheids verklaring van je dierenarts die niet ouder dan ik dacht 5 dagen mag zijn.
Groetjes Petra
New Life
Amerika-ontdekker

Bericht door New Life »

Hoi,

het hondje is helaas te klein om op bij mij te houden. Ze weegt 10 kilo en met hok is het gewoon veel te groot.

De kans zit er idd in dat het te koud of warm is.

Met het boeken van het ticket geef ik haar gewoon gelijk op mocht het niet lukken krijg ik het gelijk te horen en wordt er wat geregeld voor KLM Cargo. Mocht ik tegen die tijd zien dat het erg koud is regel ik op voorhand al KLM Cargo. Een vriendin vliegt vaak met KLM Cargo mee dus ik hoop dat ze dan ook vliegt kan ze met haar mee.
Hok ga ik gewoon huren op schiphol.
Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer