Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikaanse recepten voor Echte Lekkere Smoothies?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Amerikaanse recepten voor Echte Lekkere Smoothies?

Bericht door Jasmino »

Sinds gisteren ben ik de gelukkige bezitter van een goede blender, ik heb mezelf getrakteerd omdat ik dat na een week afzien wel verdiend had!

In 2004 hebben wij voor het eerst kennisgemaakt met het fenomeen smoothies, toen we er een kregen voorgeschoteld bij het ontbijt in de B&B in Page, en die was toch wel zoooooooooo lekker. We hebben er daarna nog heel veel geprobeerd, en allemaal zijn ze wel lekker, maar die van Page werd niet overtroffen. Hij was gemaakt door de heer des Huizes.

Nu heb ik op Nederlandse sites wel wat recepten gevonden voor Smoothies, maar volgens mij verstaan nederlanders toch iets anders eronder. Heel vaak komt er in het recept niet eens ijs voor, of ijsblokjes, en dat hoort er volgens mij toch wel echt in, of vergis ik me nu?

Ik ben dus op zoek naar lekkere recepten van de Echte Amerikaanse Lekkere Smoothie. Wie o wie kan me hierbij helpen?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Jacqueline, waarom stuur je het B&B in Page geen mailtje en vraag je om het recept van hun niet te evenaren smoothie?
Niet geschoten is altijd mis! :wink: :lol:
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Wat is een smoothie?
Moet ik daar een Milk Shake bij voorstellen, of is de basis juist niet softijs en melk? Of is het zo'n Blizard, waarvan ik gehoord heb dat het heerlijk is. Een stevige Milkshake waarin de lepel rechtop blijft staan ....

Iets zegt me dat een Smoothie iets heel anders is ...
Sandy
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

markro schreef:Jacqueline, waarom stuur je het B&B in Page geen mailtje en vraag je om het recept van hun niet te evenaren smoothie?
Dat had ik al overwogen, maar ik vond dat zo brutaal....... Je vraagt een goede kok normaal gesproken niet naar zijn recepten........ Maar het speelt nog in mijn hoofd om het toch te doen, moet ik eerst nog een beetje moed verzamelen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Sandy schreef:Wat is een smoothie?
Moet ik daar een Milk Shake bij voorstellen, of is de basis juist niet softijs en melk? Of is het zo'n Blizard, waarvan ik gehoord heb dat het heerlijk is. Een stevige Milkshake waarin de lepel rechtop blijft staan ....

Iets zegt me dat een Smoothie iets heel anders is ...
Een smoothie is niet hetzelfde als een milkshake, al heeft het wel een overeenkomst: het is ook ijskoud. Een smoothie wordt ook gemaakt met ijs, hetzij roomijs (geen softijs volgens mij), hetzij ijsblokjes. En volgens mij worden ijsblokjes het meest gebruikt.

De basis voor een smoothie is fruit, liefst vers fruit, soms in gecombineerde smaken. De fruitvezels blijven in het drankje zitten, en daardoor is een smoothie ook veel grover dan een milkshake. De smaak komt dus niet van een siroop, maar van het fruit zelf, en dat is wat het zo lekker maakt!

Verder is het ook heel gezond, zeker wanneer je geen suiker toevoegt. Omdat ik geen broodeter ben, ben ik van plan om 's ochtends vaker een smoothie te maken en zo toch de broodnodige vitaminen binnen te krijgen.
Winston Churchill

Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Een smoothie can ook met (frozen) yoghurt gemaakt worden. Vaak zie je in malls bij de "smoothie-kraampjes" de zogenoemde 'dairy' en 'non-dairy' variëteiten. Twee jaar geleden heb ik eens een paar receptenboeken bij de Barnes & Noble gekocht. Heerlijke dingen staan daar in, maar goed, daar heb jij nu niets aan.
Kijk bijvoorbeeld eens op allrecipes. Ik haal daar vaak de lekkerste gerechten vandaan. Een rechtstreekse link naar smoothies is deze: http://allrecipes.com/directory/3036.asp
En verder gewoon je fantasie volgen.
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

Jasmino schreef:
markro schreef:Jacqueline, waarom stuur je het B&B in Page geen mailtje en vraag je om het recept van hun niet te evenaren smoothie?
Dat had ik al overwogen, maar ik vond dat zo brutaal....... Je vraagt een goede kok normaal gesproken niet naar zijn recepten........ Maar het speelt nog in mijn hoofd om het toch te doen, moet ik eerst nog een beetje moed verzamelen.
Er zijn ook topkoks, die juist hun recepten publiceren en er hele boeken mee volschrijven. Misschien vind deze man het een hele eer, dat één van zijn gasten uit het verre Holland zijn smoothie zo lekker vindt, dat zij nu zijn recept opvraagt en hij jou dat heel graag toestuurt. :wink:

Een tijdje geleden zag ik op TV een programma waar de Engelse topkok Jamie Oliver smoothie's ging maken met kinderen.
Hij nam daarvoor vers fruit, ijsblokjes (bevroren water) en slagroom. Deed dat in een blender en klaar was Jamie.
Toen dacht ik nog, dat als je dat veelvuldig zou gebruiken, je tonnetje rond zou worden vanwege de room.
Maar je kan er natuurlijk ook koffieroom, melk, yoghurt of een combinatie hiervan in doen.
Zo ging ik even zoeken met Google naar een smoothie recept van Jamie Oliver en kwam op deze site http://www.onskookboek.be/ . Misschien vind jij hier iets van jouw gading.
Marco.

Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik maak in de zomer regelmatig smoothies en kieper er van alles in, maar de basis is vanille yoghurt, melk en ijsklontjes. De kinderen (en ik) zijn er dol op.
Je zou op Allrecipes.com kunnen kijken, daar zijn vast smoothie recepten te vinden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

Jasmino schreef:Verder is het ook heel gezond, zeker wanneer je geen suiker toevoegt. Omdat ik geen broodeter ben, ben ik van plan om 's ochtends vaker een smoothie te maken en zo toch de broodnodige vitaminen binnen te krijgen.
Houd jij er rekening mee, dat er in brood heel andere vitaminen, mineralen en sporenelementen zitten, dan in fruit.
In brood vind je overwegend onderdelen van de B-vitamine en in fruit vitamine C.

Brood, daar zit wat in.
Vitaminetabel - Wikipedia
Marco.

Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik maak ook heel wat smoothies :lol:
Hier verkopen ze in de supermarkt ingevroren vruchten. Maar kan natuurlijk ook met verse vruchten.
Mijn favo is aardbeien, perzik en ananas, vanille yoghurt (light), jus de orange en ijsblokjes. En dat alles in de blender.....
MMMmmmm
Overigens vindt ik dat ze de lekkerste smoothies verkopen bij Jamba Juice. Veel te vinden in Californie. Laatst nog naar een Jamba Juice in Miami geweest. Die zijn echt heerlijk.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Als je zoekt onder "smoothie recipes" vind je er heel veel, o.a.

http://www.bhg.com/recipe/collectionDis ... hieRCC.xml
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Bedankt voor al jullie reacties! Daar staan ook recepten en websites tussen die ik ga proberen. Ik zal de vanille yoghurt ook eens proberen, lijkt me ook wel lekker.

Ik heb er vanmiddag één gemaakt met verse aardbeien, bulgaarse yoghurt, melk en ijsklontjes, en die smaakte voortreffelijk! Mijn vriendin vond hem ook heerlijk!

Ik heb op de markt vandaag in elk geval genoeg vers fruit ingeslagen voor de hele week!
Winston Churchill

Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Staceybeesie schreef:Ik maak ook heel wat smoothies :lol:
Hier verkopen ze in de supermarkt ingevroren vruchten. Maar kan natuurlijk ook met verse vruchten.
Mijn favo is aardbeien, perzik en ananas, vanille yoghurt (light), jus de orange en ijsblokjes. En dat alles in de blender.....
MMMmmmm
Overigens vindt ik dat ze de lekkerste smoothies verkopen bij Jamba Juice. Veel te vinden in Californie. Laatst nog naar een Jamba Juice in Miami geweest. Die zijn echt heerlijk.
Ik wilde 't net zeggen..Jamba Juice is overheerlijk. Hebben ze die ook in NC? In CA was ik verslaafd aan de Orange-A-Peel en had me stiekem al verheugd op vele smoothies deze zomer!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
karin en Willem
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door karin en Willem »

Hallo..Ook wij hebben onlangs een "Smoothie machine"aangeschaft.
We hebben hem jammer genoeg nog maar een paar keer kunnen gebruiken, want de laatste keer dat ik hem gebruikte ging er iets mis met het apparaat.
Gelukkig...we hadden garantie op dit wonderbaarlijke ding...en als alles goed is dan krijgen we deze week een nieuwe terug.
Bedankt voor de link voor de recepten...we gaan ze zeker uitproberen..
Want er gaat niets boven echt fruit :D

Karin & Willem.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Houd jij er rekening mee, dat er in brood heel andere vitaminen, mineralen en sporenelementen zitten, dan in fruit.
De diëtiste die altijd een dagdeel vult in mijn cursussen, zweert bij brood. Zij zegt dat brood (4-5 sneetjes per dag) absoluut noodzakelijk is als je neit te dik wilt worden (hoor trouwens wie het zegt :lol: ). Maar het schijnt alles te maken te hebben met jodium. Bakkers zijn wettelijk verplicht jodium toe te voegen aan het brood door middel van broodzout. En jodium is nodig voor een goed stofwisseling, zonder brood val je daardoor heel moeilijk af. Zij dringt er ook altijd op aan dat mensen die bijvoorbeeld een broodbakmachine gebruiken wel origineel broodzout toevoegen.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Even een vraagje van een nationale ramp in de keuken :cry: :-P.
Dat fruit dat frozen moet zijn. Hoe krijg je dat voor elkaar? Gewoon in de vriezer leggen, dat lijkt mij een beetje vreemd eigenlijk. Iemand die dat kan uitleggen? :roll:
- Mike
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Michigan schreef:Even een vraagje van een nationale ramp in de keuken :cry: :-P.
Dat fruit dat frozen moet zijn. Hoe krijg je dat voor elkaar? Gewoon in de vriezer leggen, dat lijkt mij een beetje vreemd eigenlijk. Iemand die dat kan uitleggen? :roll:
Ik maak het fruit schoon, leg het op een schaaltje en plaats dat dan in de diepvries voor een half uurtje! Werkt prima, de smoothie smaakt perfect!

Ik ga vandaag de inhoud van mijn kleine vriezer in de keuken omgooien en een lade vrijmaken voor de benodigde ijsklontjes en de bakjes met fruit. Ik ga een aantal (kleine bakjes) kopen, waarin ik wekelijks het schoongemaakte fruit kan bewaren. Een smoothie is dan nog slechts een kwestie van enkele minuten voordat die klaar is.
Winston Churchill

Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

nieuwenoord schreef:De diëtiste die altijd een dagdeel vult in mijn cursussen, zweert bij brood. Zij zegt dat brood (4-5 sneetjes per dag) absoluut noodzakelijk is als je neit te dik wilt worden (hoor trouwens wie het zegt :lol: ). Maar het schijnt alles te maken te hebben met jodium. Bakkers zijn wettelijk verplicht jodium toe te voegen aan het brood door middel van broodzout. En jodium is nodig voor een goed stofwisseling, zonder brood val je daardoor heel moeilijk af. Zij dringt er ook altijd op aan dat mensen die bijvoorbeeld een broodbakmachine gebruiken wel origineel broodzout toevoegen.
Oké dan, hier gaat mijn "gezondheidstheorie". Ik eet heel weinig brood, omdat ik er geen fan van ban.

Monique, weet jij of er vervangers zijn? Mischien kan ik wel gewoon "jodiumtabletjes" slikken, of zijn crackers en beschuiten ook goede broodvervangers?

Ik heb ooit 1 keer een serieuze poging gedaan om af te vallen. Ik sportte 3 keer in de week, ging op de fiets naar de sportschool (12 km enkele reis), en heb mijn eetgewoonten aangepast mbv een dieet van de sportschool (daarin werd trouwens niet gerept over de noodzaak van brood, dus mijn dieet bestond (nog steeds eigenlijk) uit een liter biogarde). Na bijna 3 maanden was ik 1 kg kwijt :roll:

Later kwam ik erachter dat ik een hormoonprobleem heb, waardoor het ook heel lastig afvallen is, en ik weet mijn probleem daaraan. Ik heb nooit meer een serieuze poging ondernomen. Nu vraag ik me af of mijn dieet wel in orde was?
Winston Churchill

Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

** Off Topic
Ik geloof dat er meerdere wegen naar Rome leiden ; ))
Ik val zelf erg goed af met een Low Carb Dieet .. Je hebt diverse soorten Low Carb dieten. Ik heb een periode atkins gedaan.. Een collega doet weer South Beach en valt daar goed mee af. Een vriendin van mij kampte met zwangerschaps suiker. Ze is zelf voedingsconsulente en kon met het Atkins dieet haar suiker goed omlaag krijgen.

Ik haal mijn koolhydraten en vezels voornamelijk uit groenten.. Ik geloof niet dat brood noodzakelijk is.. En ik geloof ook niet dat een volwassene melk hoeft te drinken. Zoveel is achterhaald inmiddels - Met een Low Carb dieet val ik goed af, voel me fitter en gezonder .. Ik heb geen vermoeidheids dips meer halverwege de dag, geen cravings ... en ik hoef mezelf niet uit te hongeren - Het eten is ook heerlijk ..

Ik ben geen voedings consulente of expert .. dus luister vooral niet naar mij ;)
Maar ik heb wel goede resultaten in mijn nabije vrienden en familie kring gezien met dit dieet .. waarvan ook iemand die absoluut niet kon afvallen met geen enkel dieet - Sowieso is het een dieet waarin je je goed moet verdiepen en waar je helemaal achter moet staan ..
Ik heb daar ooit eens een stuk over geschreven in mijn blog - http://svoogt.blogspot.com/2006/03/low-carb.html
Sandy
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Sandy schreef:** Off Topic
Ik geloof dat er meerdere wegen naar Rome leiden ; ))
Ik val zelf erg goed af met een Low Carb Dieet .. Je hebt diverse soorten Low Carb dieten. Ik heb een periode atkins gedaan.. Een collega doet weer South Beach en valt daar goed mee af. Een vriendin van mij kampte met zwangerschaps suiker. Ze is zelf voedingsconsulente en kon met het Atkins dieet haar suiker goed omlaag krijgen.

Ik haal mijn koolhydraten en vezels voornamelijk uit groenten.. Ik geloof niet dat brood noodzakelijk is.. En ik geloof ook niet dat een volwassene melk hoeft te drinken. Zoveel is achterhaald inmiddels - Met een Low Carb dieet val ik goed af, voel me fitter en gezonder .. Ik heb geen vermoeidheids dips meer halverwege de dag, geen cravings ... en ik hoef mezelf niet uit te hongeren - Het eten is ook heerlijk ..

Ik ben geen voedings consulente of expert .. dus luister vooral niet naar mij ;)
Maar ik heb wel goede resultaten in mijn nabije vrienden en familie kring gezien met dit dieet .. waarvan ook iemand die absoluut niet kon afvallen met geen enkel dieet - Sowieso is het een dieet waarin je je goed moet verdiepen en waar je helemaal achter moet staan ..
Ik heb daar ooit eens een stuk over geschreven in mijn blog - http://svoogt.blogspot.com/2006/03/low-carb.html
OFF TOPIC: Sandy, hier nog een low carb fan. Ik heb South Beach gedaan en ben ik ruim 2 maanden tijd zo'n 9 kg kwijtgeraakt. Zonder een moment honger te lijden. Ik vind South Beach ook geen dieet, het is een verandering in je levensstijl kwa eten. Ik gebruik geen suiker meer en voel me veel fitter. En ik mag gewoon alles eten, zolang ik maar de goede koolhydraten met elkaar combineer. Collega's op het werk doen massaal het Sonja Bakker dieet en klagen de hele dag door steen en been, hebben continu honger. Ze eten dan bijv. 4 boterhammen tijdens de lunch + een bak yoghurt en klagen dan een half uur later dat ze duizelig zijn. Ja, wat wil je, je bloedsuikerspiegel stijgt direct! Die hele Sonja Bakker manie mag wat mij betreft gauw overwaaien.

Ieder moet overigens zijn eigen ding doen...

ON TOPIC: Zijn er trouwens speciale smoothie machines in de handel? Of is dat hetzelfde als een blender?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer