Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

zwemles in de VS

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

zwemles in de VS

Bericht door Sandy »

Hoe is het systeem in de VS? Heb je daar ook schoolzwemmen vanaf groep 3? Wat hier overigens alweer gestopt is. Heb je daar ook een soortgelijk systeem als hier qua diploma zwemmen? A diploma, B diploma, C diploma, zwemvaardigheid I, II, III enzovoorts ??

Beginnen de kinderen daar vanaf een leeftijd van plusminus 6 jaar mee, net zoals de meeste kinderen in Nederland met zwemles beginnen?
Sandy
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Volgens mij werkt het heel anders.
Ik ga drie keer in de week sporten bij een gewone sportschool maar met zwembad. Ik doe dan Aquarobics en na ons zijn er de zwemlessen nu.
In mijn idee gaat het er heel anders aan toe en is het meer omdat ouders willen dat ze zwemles krijgen. De kinderen hebben hier nu schoolvakantie en krijgen elke dag les nu. Best pittig denk ik voor ze, maar gaan met sprongen vooruit. Het zijn ook prive zwemleraren die naar de sportschool komen en waar men voor in kan schrijven om de lessen te volgen.
Het is ook echt een andere manier van lesgeven naar mijn idee.

Groetjes Petra
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Hier op school wordt geen zwemles gegeven, hoewel de highschool wel een zwembad heeft, en sommige gymlessen dus zwemmen zijn.
Je kunt zelf je kind op zwemles doen, en er zijn verschillende mogelijkheden, bijvoorbeeld de YMCA, of zoals Petra zegt een sportschool. Hier geeft het Rode Kruis ook zwemlessen, daar hebben mijn 2 oudsten bij gezeten, mijn jongste heeft lessen gehad bij de YMCA.
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

Mijn kinderen hebben allebei net een jaar zwemles gehad bij de YMCA, en kunnen zich dus ook behoorlijk uit de voeten in het zwembad. Lessen voor kinderen kun je al vanaf 9 maanden krijgen. Mijn dochter heeft dat gedaan op die leeftijd, en had ook geen waterangst toen ze weer begon met lessen op 4-jarige leeftijd.

Zwemles bij de YMCA gaat bij niveau op beschrijving, bv: Eel; For children who are comfortable in the water and able to swim 5 feet with faces in water and no flotation. Ages 3-5.

Ik heb hier niet een systeem met diplomas gezien zoals men in Nederland heeft.

Margaret
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer