Mijn vraag was of dat iemand deze ooit in het echt heeft zien hangen.
Ik vind het verhaal dat erachter schuilt namelijk heel erg mooi, en was benieuwd of dit gebaar dezer dag nog steeds gebruikt wordt.
Hier in dit deel van Ontario in ieder geval wel. Ze hebben hier een tijd geleden nog gehangen omdat er soldaten terugkeerden, en sommigen wonen in onze stad.
Toevallig waren we die week op toeristische uitstap naar een ander stadje, waar ook een aantal 'zonen' terug thuis gingen komen, en daar kon je op het gemeentehuis gratis grote gele strikken afhalen om op te hangen bij wijze van welkom.
(ik hoop dat je dat soort gele strikken wilt bedoelen?
Je ziet hier trouwens ook veel auto's rijden met stickers "support our troops")
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
Wij zagen ze bij een kerkje in New York hangen. Volgens mij had het met het aantal gesneuvelde soldaten te maken, maar we hebben nooit goed begrepen waar de andere kleuren linten dan voor staan.
Gele linten voor de troepen ver van huis komen van het liedje: Tie a yellow ribbon round the old oak tree, en dan vervolgens iets over dat ik op je wacht en je niet vergeet, en zo (volledige tekst staat ongetwijfeld ergens op het internet.
Werd al gedaan tijdens de gijzeling van Amerikaanse diplomaten in Iran lang geleden, is toen overgenomen om de soldaten buiten het land niet te vergeten.
Inderdaad zijn hier de linten vaak om een eikenboom gestrikt. Hier een lijst met lintkleuren en hun mogelijke betekenissen: http://www.buzzle.com/articles/awarenes ... nings.html
Geel (goud) is toch ook de officiele kleur van de Army? Daarom dragen soldaten in hun "dress uniform" een gele sjaal, scarf of neckerchief geheten, eronder. Vroegere cavalry uniformen hadded standaard zo'n gele neckerchief. Boy Scouts (padvinders) dragen er ook een bij het uniform. Tegenwoordig zie je de scarf wat minder, maar nog wel gele strepen aan de zijkant van de broek van het dress uniform van artillery soldaten. Let maar eens op de honorary guards bij het graf van de onbekende soldaat in Arlington Cemetary.
Hier bij ons in de stad worden ze ook nog regelmatig gebruikt - mensen hangen ze bij thuiskomst van hun familielid om een boom (of bomen), en je ziet ze ook enorm veel op auto's enzo.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car! Southern Tales
Bennogr schreef:
Werd al gedaan tijdens de gijzeling van Amerikaanse diplomaten in Iran lang geleden, is toen overgenomen om de soldaten buiten het land niet te vergeten.
Werd al gedaan in de amerikaanse burgeroorlog en was bedoeld om aan te geven dat de huwbare draagster of bewoonster (van het huis waar de oaktree in de tuin stond) welliswaar alleen, maar niet beschikbaar was omdat haar (toekomstige) wederhelft onder de wapenen lag.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.