Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
motor rijbewijs
-
Marceljesse
- Amerikakenner
motor rijbewijs
Ik las net iets in het emigratie-forum over een motorrijbewijs.
Hoe zit dat in amerika. Hebben ze eenzelfde soort rij-examen zoals in nederland (dus theorie, het rijden zelf, speciale vaardigheden) of is het net zoals met de auto een rondje rijden en klaar is kees/case
Hoe zit dat in amerika. Hebben ze eenzelfde soort rij-examen zoals in nederland (dus theorie, het rijden zelf, speciale vaardigheden) of is het net zoals met de auto een rondje rijden en klaar is kees/case
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Amerika is groot en opgedeeld in staten. Met een beetje geluk ga je hier dus heel veel verschillende antwoorden krijgen, omdat de regels voor het halen van je motorrijbewijs in elke staat weer anders kunnen zijn. Over het algemeen denk ik wel dat het hetzelfde is als in Nederland, lessen, theorie halen en praktijkexamen doen.
Hier in Texas is een helm niet verplicht en dat geeft mij de bibbers. Omdat het hier ook nog eens het grootste deel van het jaar erg warm is rijden veel motorrijders hier in een shirtje en korte broek zonder helm. Ik vind dat echt ongelofelijk! Mocht zo iemand ooit een glijder maken dan wil ik niet zien hoe hij er daarna uit ziet. Ik geef de voorkeur aan beschermende kleding en een helm als ik motor zou rijden, dus voor mij hier geen motorrijbewijs
.
Hier in Texas is een helm niet verplicht en dat geeft mij de bibbers. Omdat het hier ook nog eens het grootste deel van het jaar erg warm is rijden veel motorrijders hier in een shirtje en korte broek zonder helm. Ik vind dat echt ongelofelijk! Mocht zo iemand ooit een glijder maken dan wil ik niet zien hoe hij er daarna uit ziet. Ik geef de voorkeur aan beschermende kleding en een helm als ik motor zou rijden, dus voor mij hier geen motorrijbewijs
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Klopt, maar ben je ooit weleens in Houston geweest? Ik kan nou niet zeggen dat het daar qua temperaturen uitnodigt om in een leren broek en jas en met helm op op een motor te stappen. Vaak is het al te warm om in bikini in de tuin te zitten. Misschien een leren pak met airco?6foot6 schreef:het is niet verplicht om zonder helm en beschermende kleding te rijden
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Medici hebben een term voor mensen die zonder helm en/of andere beschermingen op hun motor rijden: orgaandonors.
Mijn zoon heeft bij de plaatselijke Harley Davidson winkel gewerkt (had gehoopt motoren te mogen wassen, moest in plaats daarvan peuken oprapen, was goed om hem nederig te houden). Hij kreeg korting op een middagje motorles en heeft een bewijs dat hij had meegedaan naar het plaatselijke Department of Motor Vehicles gebracht, waar ze een aantekening op zijn rijbewijs hebben gemaakt zodat hij nu ook motor mag rijden.
Mijn zoon heeft bij de plaatselijke Harley Davidson winkel gewerkt (had gehoopt motoren te mogen wassen, moest in plaats daarvan peuken oprapen, was goed om hem nederig te houden). Hij kreeg korting op een middagje motorles en heeft een bewijs dat hij had meegedaan naar het plaatselijke Department of Motor Vehicles gebracht, waar ze een aantekening op zijn rijbewijs hebben gemaakt zodat hij nu ook motor mag rijden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ik heb in Alabama mijn motor rijbewijs gehaald door 'alleen' het theorie examen te doen. Met of zonder helm, DAT IS PAS ENG! Ik had het al in NL, maar dat wisten ze hier niet, want ze hebben nooit om mijn buitenlands rijbewijs gevraagd.
Maar mede alabamianen (LOL) kunnen dus zonder enige les gewoon op een motor springen, en er is ook geen motor vermogen (cc of hp) limiet
Richard
Maar mede alabamianen (LOL) kunnen dus zonder enige les gewoon op een motor springen, en er is ook geen motor vermogen (cc of hp) limiet
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
In North Carolina mag je als je een autorijbewijs hebt ook motor rijden.Alleen je mag niemand achterop nemen.
Voor een aantekening op je rijbewijs voor motorvaardig zeg maar, moet je motortheorie doen en een praktijk examen. Die bestaat uit vooral speciale verrichtingen en een stukje op de weg.
Hier is trouwens een helm verplicht.
En mijn man heeft een vrouw die hem ook verdere bescherming verplicht.(ahum) Dus motorjas aan en motorbroek aan. Soort van rijdende sauna dus. Maar wel zo veilig
Voor een aantekening op je rijbewijs voor motorvaardig zeg maar, moet je motortheorie doen en een praktijk examen. Die bestaat uit vooral speciale verrichtingen en een stukje op de weg.
Hier is trouwens een helm verplicht.
En mijn man heeft een vrouw die hem ook verdere bescherming verplicht.(ahum) Dus motorjas aan en motorbroek aan. Soort van rijdende sauna dus. Maar wel zo veilig
-
Bennogr
- Amerika-expert
Ach, echt blij met het motorrijbewijs van mijn zoon ben ik niet. Maar hij is erg voorzichtig en zal zeker een helm opzetten en de juiste kleding aandoen.
Bovendien kun je dat soort dingen beter maar laten gaan, dan je er tegen verzetten. Ik heb ook de nodige gevaarlijke dingen gedaan in mijn leven, en zal vast nog wel meer gevaarlijks doen (onder meer: ik ben weer gaan fietsen, maar ook daarbij WEL een valhelm op, iets waar ik in Amsterdam niet aan gedacht zou hebben).
Valhelm is overigens in veel staten verplicht voor jonge fietsers, ouderen mogen maar hoeven niet.
Bovendien kun je dat soort dingen beter maar laten gaan, dan je er tegen verzetten. Ik heb ook de nodige gevaarlijke dingen gedaan in mijn leven, en zal vast nog wel meer gevaarlijks doen (onder meer: ik ben weer gaan fietsen, maar ook daarbij WEL een valhelm op, iets waar ik in Amsterdam niet aan gedacht zou hebben).
Valhelm is overigens in veel staten verplicht voor jonge fietsers, ouderen mogen maar hoeven niet.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2023 Weergaves
-
Laatste bericht door Resetovic