Nog even bijkomend van de reis (+ bijbehorende jetlag) even een vraag.
2 maanden geleden ben ik in de VS geweest en heb ik daar een bekeuring gekregen van 100 dollar voor het passeren van de subwaypoortjes met 2 personen.
Ikzelf had een weekticket en een andere jongen welke ik leerde kennen had dit niet. Toen de ticketmachine buiten werking bleek besloten we dan ook samen door 1 poortje te gaan, niet beseffend dat er een agent op het perron stond
Nu 2 maand later heb ik deze altijd nog niet betaald, we zijn toentertijd naar het politiebureau geweest (omdat de ticketmachine dus buiten werking was) maar helaas leverde dat niets op. De agent vertelde ons toentertijd zelf nog dat we de boete 'waarschijnlijk niet hoefde te betalen' maargoed door ons bezoek aan het bureau is alsnog de boete in de computer genoteerd.
Voordat ik de VS verliet wilde ik deze betalen maar kreeg ik van alle kanten te horen dat deze boete over een jaar toch automatisch kwijtgescholden wordt en uit het systeem verdwijnt. En dat deze boete (omdat het dus geen serieus vergrijp betreft) ook niet in de computersysteem beland waardoor ik zonder problemen de vs weer zou kunnen bezoeken zonder daar ooit nog problemen mee te krijgen.
Iemand die me kan vertellen of dit daadwerkelijk zo is?
Achteraf baal ik er namelijk van dat ik de boete niet meteen betaald heb (hoe onterrecht in mijn ogen dan ook) want de boete zal nu inmiddels wel iets meer zijn dan 125, aangezien het dus al weer 2 maanden geleden is.
Wat is de beste optie? Een telefoontje richting het brooklyn politie bureau en horen wat inmiddels de kosten van de boete zijn? Ik ben namelijk van plan om volgend jaar weer terug te gaan naar de VS en wil graag proberen een greencard te krijgen, maar wil natuurlijk voorkomen dat ik in de problemen kom door zo'n lullig iets als dit...
Bedankt alvast!
Grts Dennis