Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bekeuring in New York...

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Dennis R
Amerika-ontdekker

Bekeuring in New York...

Bericht door Dennis R »

Goede morgen allen,

Nog even bijkomend van de reis (+ bijbehorende jetlag) even een vraag.
2 maanden geleden ben ik in de VS geweest en heb ik daar een bekeuring gekregen van 100 dollar voor het passeren van de subwaypoortjes met 2 personen.
Ikzelf had een weekticket en een andere jongen welke ik leerde kennen had dit niet. Toen de ticketmachine buiten werking bleek besloten we dan ook samen door 1 poortje te gaan, niet beseffend dat er een agent op het perron stond :x .

Nu 2 maand later heb ik deze altijd nog niet betaald, we zijn toentertijd naar het politiebureau geweest (omdat de ticketmachine dus buiten werking was) maar helaas leverde dat niets op. De agent vertelde ons toentertijd zelf nog dat we de boete 'waarschijnlijk niet hoefde te betalen' maargoed door ons bezoek aan het bureau is alsnog de boete in de computer genoteerd.

Voordat ik de VS verliet wilde ik deze betalen maar kreeg ik van alle kanten te horen dat deze boete over een jaar toch automatisch kwijtgescholden wordt en uit het systeem verdwijnt. En dat deze boete (omdat het dus geen serieus vergrijp betreft) ook niet in de computersysteem beland waardoor ik zonder problemen de vs weer zou kunnen bezoeken zonder daar ooit nog problemen mee te krijgen.

Iemand die me kan vertellen of dit daadwerkelijk zo is?

Achteraf baal ik er namelijk van dat ik de boete niet meteen betaald heb (hoe onterrecht in mijn ogen dan ook) want de boete zal nu inmiddels wel iets meer zijn dan 125, aangezien het dus al weer 2 maanden geleden is.

Wat is de beste optie? Een telefoontje richting het brooklyn politie bureau en horen wat inmiddels de kosten van de boete zijn? Ik ben namelijk van plan om volgend jaar weer terug te gaan naar de VS en wil graag proberen een greencard te krijgen, maar wil natuurlijk voorkomen dat ik in de problemen kom door zo'n lullig iets als dit... :wink:

Bedankt alvast!

Grts Dennis
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Bekeuring in New York...

Bericht door DVDGuy »

Het is nog vroeg, want ik las in eerste instantie Subwaypoortje en dacht "die heb ik nog nooit gezien" :mrgreen:

Maar OnTopic: ik denk dat je je niet druk moet maken; wij hebben in New York ooit een bekeuring gekregen voor fout parkeren en die kwam maanden later, weliswaar via Hertz, keurig op de deurmat ploffen.

En als de bekeuring niet op de deurmat valt, is daarmee de kous af.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

DVD guy> zo makkelijk werkt het volgens mij helaas niet. Het is in de VS jouw verantwoordelijkheid om uit te zoeken wat de hoogte van de boete is (het courthouse bellen), en deze dan te betalen.

Wat ik de topic starter zou aanraden is inderdaad het lokale politie bureau bellen, en daar naar meer informatie vragen. Zij zullen je waarschijnlijk doorverwijzen naar het lokale courthouse waar ze je precies kunnen vertellen hoeveel je hen verschduligd bent, en hoe je dat kan betalen. Heb jij, toen je de bekeuring kreeg, een bon gekregen? Daar staat waarschijnlijk ook de nodige informatie op. Als jij echt bekeurd bent, dan is het volgens mij niet zo dat de bon automatisch vervalt omdat het "niet correct" was. In het geval van verkeersovertredingen moet je in zulke gevallen naar de courthouse, en dan "not guilty" pleaden (sorry, weet niet hoe je dat zegt), en dan je zaak "bewijzen" voor een rechter (stelt niet zo heel veel voor, maar het gebeurt iig niet automatisch).
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik heb ooit bij een rechtbank in New York getolkt voor iemand die een bon had gekregen voor een soortgelijk vergrijp. Het wordt dus redelijk zwaar opgevat. Dus ik zou doen wat je al aangeraden is: gewoon betalen.

Op de bon staat hoe je dat moet doen, het nummer van de bon is ook belangrijk, want zonder dat zullen ze je nooit kunnen vinden en blijft de zaak maar sudderen.

Niet het ergste wat je kan overkomen, maar het is inderdaad beter om geen risico's te nemen als je hoopt ooit nog eens een groene kaart te kunnen bemachtigen. Dat is op zichzelf al moeilijk genoeg, je wilt in dat geval geen onnodige risico's nemen.

PS. Ik woon in Brooklyn en kan dus redelijk makkelijk verdere navraag doen. Stuur een PB als je m'n hulp nodig hebt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

DixieChick schreef:DVD guy> zo makkelijk werkt het volgens mij helaas niet. Het is in de VS jouw verantwoordelijkheid om uit te zoeken wat de hoogte van de boete is (het courthouse bellen), en deze dan te betalen.
Ik heb alleen aangegeven hoe het toentertijd bij ons ging met een bekeuring in NYC 8)
Dennis R
Amerika-ontdekker

Bericht door Dennis R »

Bedankt voor de snelle reacties allen!

Inderdaad wil ik liever het zekere voor het onzekere nemen en de boete alsnog betalen, zit niet te wachten op problemen om zo'n onzinnig iets. De agent toentertijd maakte aardig wat indruk, en kwam aardig intimederend over. Nu ben ik (gelukkig) sowieso al niks gewend op dat gebied maar een agent die je openlijk even recht zet had ik nog niet eerder meegemaakt. We moesten gaan zitten, met onze handen omhoog :? , ver bij onze broekzakken vandaan... We dachten op dat moment beide dat we gearresteerd zouden worden, was wel even schrikken moet ik zeggen!
DixieChick schreef:Wat ik de topic starter zou aanraden is inderdaad het lokale politie bureau bellen, en daar naar meer informatie vragen. Zij zullen je waarschijnlijk doorverwijzen naar het lokale courthouse waar ze je precies kunnen vertellen hoeveel je hen verschduligd bent, en hoe je dat kan betalen. Heb jij, toen je de bekeuring kreeg, een bon gekregen? Daar staat waarschijnlijk ook de nodige informatie op. Als jij echt bekeurd bent, dan is het volgens mij niet zo dat de bon automatisch vervalt omdat het "niet correct" was. In het geval van verkeersovertredingen moet je in zulke gevallen naar de courthouse, en dan "not guilty" pleaden (sorry, weet niet hoe je dat zegt), en dan je zaak "bewijzen" voor een rechter (stelt niet zo heel veel voor, maar het gebeurt iig niet automatisch).
Ik heb inderdaad de bon gekregen. De agent vertelde ons toentertijd dat we de bon misschien niet hoefde te betalen. We zijn nadertijd ook naar het politiebureau geweest om daar 'verhaal te halen' waar we overigens niet hadden verwacht dat het zo'n officieel gesprek zou worden. Apart in de verhoorkamer waar een vrouw me instrueerde om m'n rechterhand omhoog te houden 'I, Dennis, swear by the american law that I speak the thruth etc.'. Bijna hilarisch was bij binnenkomst dat de hiphop beats door de wachtruimte heen galmde, en een negroïde man welke achter mij stond (ik had op dat moment beide bekeuringen in m'n hand) tegen me zei: 'Ahh men what have you done? You got 2 fines? How much do you have to pay mennnnn?' :lol: Ook hier zei de vrouw aan de balie dat we de boete niet zouden hoeven te betalen als de agent de boete niet zou rapporteren. Na de tijd zei een ander persoon vervolgens dat we doordat we dus 'verhaal wilde halen' alle gegevens sowieso geregistreerd waren en we dus sowieso de boete moesten betalen. Een beetje tegenstrijdig en misschien hebben we hier dus juist onze eigen ruiten ingegooid. Maargoed zo bekend ben ik dus niet met die gang van zaken (gelukkig, nogmaals :wink: ).
Bennogr schreef:Ik heb ooit bij een rechtbank in New York getolkt voor iemand die een bon had gekregen voor een soortgelijk vergrijp. Het wordt dus redelijk zwaar opgevat. Dus ik zou doen wat je al aangeraden is: gewoon betalen.

Op de bon staat hoe je dat moet doen, het nummer van de bon is ook belangrijk, want zonder dat zullen ze je nooit kunnen vinden en blijft de zaak maar sudderen.

Niet het ergste wat je kan overkomen, maar het is inderdaad beter om geen risico's te nemen als je hoopt ooit nog eens een groene kaart te kunnen bemachtigen. Dat is op zichzelf al moeilijk genoeg, je wilt in dat geval geen onnodige risico's nemen.

PS. Ik woon in Brooklyn en kan dus redelijk makkelijk verdere navraag doen. Stuur een PB als je m'n hulp nodig hebt.
Hartelijk bedankt Benno!
Dat maakt het inderdaad wel duidelijk ja dat ze het toch niet zo licht opvatten. Ik zal er vandaag achteraan gaan (telefoontje doen naar het bureau) en zonodig je nog een PB' sturen!

Super bedankt voor je hulp :) .

Groetjes Dennis
Dennis R
Amerika-ontdekker

Bericht door Dennis R »

Even een kleine update:

Ik heb nog altijd niet betaald. Wel een telefoontje die kant uit gedaan en kreeg direct te horen dat de prijs inmiddels 150 dollar is :? Oftewel het wordt nu wel écht tijd om te betalen.
De reden dat ik nog niet betaald heb is omdat ik gehoopt had dat een jongen welke ik 2 jaar geleden heb ontmoet in de states, en deze keer weer mee had afgesproken me misschien wel zou kunnen helpen. (we hebben over het algemeen altijd wel goed contact per mail etc.). Hij heeft namelijk zowel een Nederlandse als Amerikaanse bankrekening. M'n bedoeling was om in dit geval geld over te maken naar zijn Nederlandse rekening en dat hij dan uiteraard via z'n Amerikaanse rekening de boete zou betalen. Maar helaas hoor ik daar dus niets meer van, had hem gemaild dat hij het ook gewoon moet zeggen als hij daar niet aan mee wil werken maar in plaats van hoor ik dus helemaal niets, béétje jammer aangezien ik de extra onkosten nog liever aan hem zou geven als 'bedankje' dan dat ik het kwijt ben voor het verzenden :| .

De boete moet nu dus namelijk per check of moneyorder betaald worden. (En ik heb nu dus weinig keus meer.)

Kosten voor betaling per check: Minimaal 40 EURO. + Duurt langer waardoor de boete misschien nog verder verhoogd is.
Kosten voor betaling per moneyorder: Ook rond de 30/40 euro.

Niet echt grappig dus. Ik kan mezelf dan ook wel voor de kop slaan dat ik niet gewoon direct die 100 dollar (toentertijd) betaald heb.
Dan was ik van al het gedonder af geweest en had me dat nu een hoop extra onkosten bespaart.

:wink: Ik hoop dat het wat toevoegd voor andere mensen, mocht je in eenzelfde situatie belanden... Dan weet je wat je moet doen. :wink:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Dennis, dank voor de update. Dit is nuttig om te weten hoe het daar gaat.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Niet aanvallend bedoeld maar waarom neem je zo'n risico als je in een ander land bent? Zwartrijden is toch iets waar ze redelijk fel op zijn hier en de prijs van een kaartje zou voor mij alle ellende niet waard zijn. Maar wel super dat je je verhaal hier post!

Wat je kan doen om te voorkomen dat de boete weer verhoogd wordt is betalen met de check, natuurlijk aangetekend versturen (wat ook aardig prijzig is maar je hebt dan wel bewijs dat je het verstuurd hebt) en dan alvast de track&trace doorgeven. Is geen garantie dat de boete niet weer verhoogd wordt maar als je geluk hebt zetten ze in het systeem dat de check onderweg is uit het buitenland en het nummer is dan bewijs dat er inderdaad echt post onderweg is naar het juiste adres.
Dennis R
Amerika-ontdekker

Bericht door Dennis R »

LittlePhoenix schreef:Niet aanvallend bedoeld maar waarom neem je zo'n risico als je in een ander land bent? Zwartrijden is toch iets waar ze redelijk fel op zijn hier en de prijs van een kaartje zou voor mij alle ellende niet waard zijn. Maar wel super dat je je verhaal hier post!
Dennis R schreef:Ikzelf had een weekticket en een andere jongen welke ik leerde kennen had dit niet. Toen de ticketmachine buiten werking bleek besloten we dan ook samen door 1 poortje te gaan, niet beseffend dat er een agent op het perron stond .
:wink:
Zoals ik al schreef was ikzelf ook gewoon in bezit van een week-kaart, het is het risico zeker niet waard! Daar geef ik je ook helemaa gelijk in. Maar omdat in dit geval dus de ticketmachine buiten werking was, wijzelf enthousiast waren om naar de stad te gaan en ik nooit de beroerdste ben om een ander te helpen wanneer ik dit kan hadden we daar in dit geval niet zo bij nagedacht. Normaal ga ik niet zo ondoordacht te werk hoor :lol: .
LittlePhoenix schreef:Wat je kan doen om te voorkomen dat de boete weer verhoogd wordt is betalen met de check, natuurlijk aangetekend versturen (wat ook aardig prijzig is maar je hebt dan wel bewijs dat je het verstuurd hebt) en dan alvast de track&trace doorgeven. Is geen garantie dat de boete niet weer verhoogd wordt maar als je geluk hebt zetten ze in het systeem dat de check onderweg is uit het buitenland en het nummer is dan bewijs dat er inderdaad echt post onderweg is naar het juiste adres.
Bedankt voor de tip! :)

Groetjes Dennis
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik kan me die situatie wel heel goed voorstellen hoor Dennis maar inderdaad, ze zijn soms echt heel eng hier met bepaalde dingen. En dan ook vooral dingen waarvan wij denken "huh.... zo erg is dat toch niet??".

Voor mij staat dan ik schril contrast met de dingen die dan wel mogen (per staat verschillend) zoals in een auto rijden die van ellende uit elkaar valt, een zwaailicht gebruiken als je daar zin in hebt, toeteren of op een motor rijden zonder helm. Dat zijn dingen waarvan ik dan weer denk... "ja hoor... dat kan toch niet!" :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer