Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Einde zomertijd in Nederland en V.S.
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Einde zomertijd in Nederland en V.S.
Let erop dat de zomertijd in Europa komend weekend eindigt (30 oktober), maar in de V.S. pas het weekend daarop (6 november). Dat betekent dus dat het tijdsverschil tussen West-Europa en de V.S. (het vasteland althans) volgende week niet 6 (oostkust) tot 9 uur (westkust) bedraagt, maar 5 tot 8 uur. Vanaf 7 november is het normale tijdsverschil weer van kracht.
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Einde zomertijd in Nederland en V.S.
Goh, had ik helemaal niet meer aan gedacht. Vroeger had ik een kalender waar dat op stond, was wel handig. Maar gelukkig hebben we jou nog. 
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
En in het voorjaar gaat de zomertijd eerder van start in Amerika. Een van de weinige dingen die Bush heeft ingevoerd waar ik niet rouwig om ben 
Wat mij betreft schaffen ze de hele zomertijd/wintertijd af en was het altijd zomertijd. Als de tijd verzet wordt in november zorgt dat ervoor dat het licht is als ik naar mijn werk ga en donker als ik klaar ben. Ik heb dat dus liever andersom
.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Tja het zal altijd de discussie zijn en blijven of het wel of niet prettig is. Het feit blijft dat het nu pas erg laat licht is (en kinderen nu al met donker wegfietsen). Het is maar een paar weken dat het om half 5 donker is (soms eerder bij donker weer).
Als je geen zomertijd hebt is het zomers al om 3 uur licht... en 's avonds om 9 u /half 10 donker..
Ik vind het alleen jammer dat zomertijd nu tot eind okt loopt en niet tot begin okt.
Bij het boeken van Yosemite moeten mensen in maart rekening houden met een ander tijdverschil ipv om 16 uur moeten ze dan al om 15 uur klaarzitten. In USA is de zomertijd dan al begonnen hier nog niet.
Als je geen zomertijd hebt is het zomers al om 3 uur licht... en 's avonds om 9 u /half 10 donker..
Ik vind het alleen jammer dat zomertijd nu tot eind okt loopt en niet tot begin okt.
Bij het boeken van Yosemite moeten mensen in maart rekening houden met een ander tijdverschil ipv om 16 uur moeten ze dan al om 15 uur klaarzitten. In USA is de zomertijd dan al begonnen hier nog niet.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Wintertijd is de normale tijd, dus als het afgeschaft wordt dan is het altijd wintertijd 
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klinkt niet goed he! Ik wil liever zomertijd. Dan volgt het zomerweer misschien vanzelf? 
Elke
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ach, ja wat mij betreft mogen ze het afschaffen. Uit onderzoek is al eerder gebleken dat het meer geld kost dan dat het oplevert.
Het is in Nederland eens ingevoerd onder het motto energie bezuiniging. Ik kan me de tijd nog herinneren dat we hier in Nederland de zomertijd hadden en
in Duitsland niet. Ik werkte toen in Duits dat was echt vreemd, ik was een uur vroeger op mijn werk maar bleef toch tot de normale duitse tijd en dan was ik
weer een uur kwijt iedere dag.
Het is in Nederland eens ingevoerd onder het motto energie bezuiniging. Ik kan me de tijd nog herinneren dat we hier in Nederland de zomertijd hadden en
in Duitsland niet. Ik werkte toen in Duits dat was echt vreemd, ik was een uur vroeger op mijn werk maar bleef toch tot de normale duitse tijd en dan was ik
weer een uur kwijt iedere dag.
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves