Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?
- DixieChick
- Amerika-expert
Re: De Amerikaanse vrouw: geen emancipatie?
Mijn man is opgevoed door een single mom, dus daar was vroeger echt geen ruimte voor enig "ik ben de vrouw dus ik zorg voor iedereeen" gedoe. Moeders werkte, en vanaf het moment dat de kinderen oud genoeg waren moesten zij helpen koken, schoonmaken, en wassen. En zij dulde absoluut geen kapsones (en nog steeds niet
). Ik ben dus heel gelukkig met mijn bijzonder handige man (die alleen niet zo goed is in stoffen, maar ach...ik ben dan weer niet zo goed in gras maaien
)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij ons thuis ben ik meestal degene die de badkamer en toiletten poetst, die stofzuigt en stoft (wat deels ook te maken heeft met het feit dat Anna het soms met haar handen gewoon niet kan), ieder doet eigenlijk zijn eigen was, en Anna kookt (en is meestal ook degene die het vuil buiten zet). Gaat prima! 
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Bandido
- Amerika-expert
Bij ons een huishouden dat bestaat uit twee mannen en dus leek het ons verstandiger om het schoonmaakwerk maar uit te besteden aan een schoonmaakster. De afwasmachine in- en uitruimen en de was in de droger doen is zo'n beetje het enige dat we nog hoeven te doen. Prima. 
"Keep Georgia On Your Mind"
Gossie, een werkster, daar droom ik wel eens van.............heerlijk iemand die de keuken poetst en de vloer. 
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier ook lekker een werkster. Vrouw doet de was. Ik doe alles buiten en was de auto's
- Carly Cupcake
- Amerikafan
- Partner van: Hinko
Oh ja een werkster... die zou ik ook wel willen. Ik kan onwijs goed schoonmaken, maar heb er echt een hekel aan! Vriendje-lief doet heel veel in het huishouden, maar ziet sommige dingen simpelweg niet. Hij kookt ook iedere avond voor me 
Maar doen 'echte' Amerikaanse mannen dat ook? Huishouden en koken enzo? Of is daar toch echt meer sprake van de traditionele rolverdeling?
Maar doen 'echte' Amerikaanse mannen dat ook? Huishouden en koken enzo? Of is daar toch echt meer sprake van de traditionele rolverdeling?
http://usaroadtrip2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://backtothewest.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; komt eraan!
en
http://backtothewest.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; komt eraan!
Mijn ervaring en ook om mij heen is dat vrouwen hier vaker het huishouden doen. Nou moet ik wel opmerken dat mannen vaker dingen buitenshuis doen zoals grasmaaien, de vuilnis wegbrengen, het zwembad onderhouden, autos repareren etc. Die taken zie je in Nederland minder vaak of ze zijn minder arbeidsintensief omdat mensen in Nederland vaak kleinere tuinen hebben, minder autos en motoren en vuil wordt aan de deur veelal opgehaald 
- DixieChick
- Amerika-expert
Mijn man doet soms meer in het huishouden dan ik!
Hier hangt het, voor zover ik kan zien, heel erg af van wie werkt en wie niet. Ik woon in een dorp met heel veel thuis-blijf-moeders. Hun man is militair, en zij hebben het aanhouden van een carriere maar opgegeven (en dat is ook enorm lastig als je veel verhuisd, en dan ook nog kinderen wil, terwijl je man eens in de zoveel tijd heel lang op uitzending gaat). En in hun geval doen zij meer in het huishouden dan de man. Maar als ik kijk naar huishoudens waarin allebei werken, dan is het, voor zover ik dat kan beoordelen, heel netjes verdeelt hoor.
Bij ons thuis werken we allebei (carriere opgeven wilde ik -perse- niet, en het is gelukkig ook gelukt!), maar op het moment werk ik veel meer uren dan mijn man. Dus de laatste paar jaar doet hij veel meer in en om het huis dan voorheen. In onze vorige woonplaats had hij een veel drukkere baan, en had ik het iets rustiger, en dus deed ik meer. Nu moet ik ook toegeven dat mijn man beter kan strijken, wasvouwen, schoenen poetsen, en knopen aanzetten dan ik, dus ach, dat moet je dan ook goed inzetten, niet waar? Als hij echter weer eens weg is, of op nachtdienst zit ofzo, dan doe ik weer meer. Nu hebben we ook een werkster, gewoon omdat manlief echt de ballen verstand heeft van stoffen en badkamers poetsen, en ik daar dus bijna geen tijd meer voor heb.
Maakt ons dat geemancipeerd? Geen idee, maar ik ben er wel happy mee:)
Hier hangt het, voor zover ik kan zien, heel erg af van wie werkt en wie niet. Ik woon in een dorp met heel veel thuis-blijf-moeders. Hun man is militair, en zij hebben het aanhouden van een carriere maar opgegeven (en dat is ook enorm lastig als je veel verhuisd, en dan ook nog kinderen wil, terwijl je man eens in de zoveel tijd heel lang op uitzending gaat). En in hun geval doen zij meer in het huishouden dan de man. Maar als ik kijk naar huishoudens waarin allebei werken, dan is het, voor zover ik dat kan beoordelen, heel netjes verdeelt hoor.
Bij ons thuis werken we allebei (carriere opgeven wilde ik -perse- niet, en het is gelukkig ook gelukt!), maar op het moment werk ik veel meer uren dan mijn man. Dus de laatste paar jaar doet hij veel meer in en om het huis dan voorheen. In onze vorige woonplaats had hij een veel drukkere baan, en had ik het iets rustiger, en dus deed ik meer. Nu moet ik ook toegeven dat mijn man beter kan strijken, wasvouwen, schoenen poetsen, en knopen aanzetten dan ik, dus ach, dat moet je dan ook goed inzetten, niet waar? Als hij echter weer eens weg is, of op nachtdienst zit ofzo, dan doe ik weer meer. Nu hebben we ook een werkster, gewoon omdat manlief echt de ballen verstand heeft van stoffen en badkamers poetsen, en ik daar dus bijna geen tijd meer voor heb.
Maakt ons dat geemancipeerd? Geen idee, maar ik ben er wel happy mee:)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Heztur
- Amerika-ontdekker
Ja hoor, die van mij wel. Op z'n tijd doet hij 't huishouden en koken enzoCarly Cupcake schreef:Maar doen 'echte' Amerikaanse mannen dat ook? Huishouden en koken enzo? Of is daar toch echt meer sprake van de traditionele rolverdeling?
Over 2 jaar wil hij met pensioen. Van mij mag hij, hoef ik 't huishouden niet meer te doen
een werkster mag ik haar al jaren niet meer noemen volgens de regels hier in t land, maar mijn hulp in de huishouding dan wel interieurverzorgster; moet er niet aan denken die niet te hebben zeg. Na een volle werkweek ook nog poetsenGossie, een werkster, daar droom ik wel eens van.............heerlijk iemand die de keuken poetst en de vloer.
Mijn man doet/deed trouwens vanaf het begin van ons huwlijk , deze week 33 jaar, veel meer in het huishouden dan ik. Ik studeerde destijds en hij zat tv te kijken 's avonds; dus ging hij strijken, afwassen, de was, de wc/douche, dweilen, de ramen: noem het maar op. Hij kan het beter dan ik hoor.
Alleen koken niet, echt niet, dat zijn altijd pizza's of chinees en heel af en toe een pan macaroni ( dat wel steeds beter gaat smaken in de loop der jaren
Trouwens een ding moet me wel van het hart; was uitzoeken en op goede temperaturen wassen..........heeft ie nog steeds moeite mee
- Carly Cupcake
- Amerikafan
- Partner van: Hinko
Het is en blijft een man natuurlijkTrouwens een ding moet me wel van het hart; was uitzoeken en op goede temperaturen wassen..........heeft ie nog steeds moeite mee
http://usaroadtrip2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
en
en
niet leerbaar bedoel je, zelfs niet na 33 jaar

- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Die van mij kan het wel, als je maar geduld hebt

Ik logeer op het ogenblik bij een echt amerikaans stel in Portland, Oregon. Hij staat nu in de keuken eten te koken, en zij ligt op de bank de krant te lezen. Het heeft, volgens mij, weinig te maken met nationaliteit.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
vind je 33 jaar niet lang genoeg danals je maar geduld hebt
nou ja ik hoop dat er nog 33 jaar bijkomen en van mij mag ie zo blijven, dat is mijn leerproces geweest
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Nog eens 33 jaar Thuul, dan weet jij het misschien ook niet meer.
Ik doe de was ook zelf te toch simpel en ben je niet zeker altijd even op het label kijken.
Groetjes Theo
Ik doe de was ook zelf te toch simpel en ben je niet zeker altijd even op het label kijken.
Groetjes Theo
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Laat mijn vrouw dit a.u.b. niet lezen...Joke schreef:Ik logeer op het ogenblik bij een echt amerikaans stel in Portland, Oregon. Hij staat nu in de keuken eten te koken, en zij ligt op de bank de krant te lezen. Het heeft, volgens mij, weinig te maken met nationaliteit.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Doe jij dan nooit koken, Dennis.
Theo
Theo
Laatst gewijzigd door tcoppers op 01 sep 2011, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Theo.

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kook niet, ik warm op 
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Wat ik gemerkt heb is dat in religieuze families, de vrouwen veel meer thuis blijven en poetsen, de kinderen opvoeden etc. Niet/weinig-religieuze families lijken veel meer gebalanceerd te zijn op dat vlak.
http://UtahBelg.blogspot.com: Blog van een Belg in Utah
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht