Ik heb een vraag over het openen van een Amerikaanse bankrekening vanuit Nederland. Ik heb vrijwel al mijn beleggingen bij Amerikaanse brokers en wil nu graag een checking account bij een Amerikaanse bank openen om geld van mijn broker accounts naar een checking account over te maken. Voordeel is dat het geld er sneller is (en goedkoper) en ik veel in dollars afreken. Nu maak ik het geld over naar mijn Nederlandse rekening waar het weer in euro's wordt omgezet en als ik vervolgens met mijn credit card iets bestel dan wordt het weer in dollars omgezet (maw ik betaal 2x onnodig extra kosten).
Ik overweeg over een tijdje ook naar Amerika te emigreren, dus dan is het ook wel handig om een checking account te hebben. Ik heb een aantal banken gebeld maar de meesten zeggen dat ik een social security number of adres in Amerika nodig heb. Deze heb ik op dit moment dus niet. Bank of America zei dat ze geen rekeningen voor buitenlanders open (tenzij ik mijn beleggingen ook bij hun wil onderbrengen, dan viel erover te praten
Kent iemand een Amerikaanse bank die een checking account aanbiedt aan Nederlanders zonder een adres in Amerika? Het mooiste zou nog zijn als iemand een contactpersoon bij de bank heeft die hier meer over weet. Misschien dat ik niet de juiste personen aan de lijn had (heb bij allen wel met de supervisor gesproken).