Thanksgiving heeft helemaal NIETS te maken met Europa, behalve dan dat de pelgrims uit Europa waren komen overvaren. Dat is een feestdag die je in Europa ook nooit echt zal willen vieren.
"Santa Claus" is geen feestdag maar gewoon Kerstmis op de 25e, en dat doen we in heel Europa al. Wellicht doordat men in Nederland Sinterklaas ook nog viert niet zo spectaculair in Nederland, maar ik kan je verzekeren dat Kerstmis zeer uitgebreid gevierd word in Duitsland, Frankrijk en Engeland, en eigenlijk alle andere Europese landen, en deze landen gebruiken voor een groot deel dezelfde tradities als in de VS.
Valentijnsdag is GEEN feestdag in de VS, het is alleen een commerciele uitbating, net als in Nederland. Echt veel meer dan bloemisten die opeens hogere prijzen rekenen en bonbon winkels die een hogere omzet draaien is Valentijnsdag echt niet.
Halloween is wel leuk voor de kids, en ach.... ik zou dat best in Nederland ook wel willen zien, ik geloof dat het in Engeland en Frankrijk al steeds populairder word.
4th of July, Labor Day, Veterans Day, Memorial Day zijn allemaal dagen die niets met Europa te maken hebben. Althans, Europese landen hebben hun eigen dagen waar ze hun veteranan en/of hun doden herdenken. Nederland doet het op 4 Mei, Frankrijk op 11 November (Armistice), etc.
De Amerikaanse onafhankelijkheid op 4th of July heeft ook weinig met Europa te maken. Wellicht moeten de Britten het eens vieren als "the day we lost America" ofzo....
Neuh, voer maar niet in al die feestdagen.