Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kleding inkopen in de usa

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Remmos
Amerikafan

Kleding inkopen in de usa

Bericht door Remmos »

Hallo allemaal . Ik ben van plan om aardig wat kleding te kopen in de states . Nu vroeg ik me af als ik gewoon 1 koffer meeneem op de heenreis , en een tweede koffer in de states koopt en die vult met de kleding dat ik daar gaat kopen . Gaat dat voor problemen zorgen bij de douane in nederland?

bedankt
mtl
Amerika-expert

Re: Kleding inkopen in de usa

Bericht door mtl »

Zolang je de waarde die je mag invoeren niet overschrijdt is er niks aan de hand. Vraag wel na bij je luchtvaartmaatschappij hoeveel bagage je mag inchecken. Of anders dingen in je handbagage stoppen.
Remmos
Amerikafan

Bericht door Remmos »

Ik vlieg met delta . Een tweede koffer invoeren kost geloof ik 50 euro , als ik met 1 koffer naar de states ga hebben ze het dan niet door dat ik ineens met een tweede koffer terug kom? Want die tweede koffer moet ik dan op lax betalen denk ik .

bedankt
BBX
Amerikafan

Bericht door BBX »

Lijkt me stug dat ze dat bij houden :P
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dan ga je toch heen 1 koffer inchecken en terug 2 koffers? Lijkt mij geen probleem.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Soms kun je ook koffer in koffer doen. Als je een koffer hebt die in een andere koffer past dan kun je die ene volstoppen en als je dan teruggaat neem je 2 koffers mee. Het is voor zover ik weet goedkoper om vanuit Amerika 1 koffer extra mee te nemen dan vanuit Nederland.
vencel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door vencel »

Ik ga altijd met 1 koffer heen en kom met 2 stuks terug (doe ik al jaren).
Bij Delta kost dat 50 dollar (ten minste als ik online incheck op de terugweg, geen idee of die kosten hetzelfde zijn als je op het vliegveld inchecked).
cadarora
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door cadarora »

:lol: :lol: Wij maakten het nog bonter. Wij (4 personen) gaan heen met ieder een trolley (10 kg) waar ik onze kleding voor een paar dagen heb ingepakt. Deze trolley doe ik in een iets grotere koffer en deze gaat dan weer in de grotere koffer.

In oktober 2009 mochten wij nog twee koffers inchecken per persoon dus het heeft mij tot dit jaar nooit iets gekost. Dit jaar gaat het per extra koffer $ 50,-- kosten.
Leer van andermans fouten, het leven is te kort om ze allemaal zelf te maken.
http://www.cadarora.com
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

vencel schreef:Ik ga altijd met 1 koffer heen en kom met 2 stuks terug (doe ik al jaren).
Bij Delta kost dat 50 dollar (ten minste als ik online incheck op de terugweg, geen idee of die kosten hetzelfde zijn als je op het vliegveld inchecked).
Ik las gisteren gisteren op de site van usatoday dat delta de tarieven voor een tweede koffer opslaat van 50 naar 60 dollar als je online inchecked en naar 75 dollar als je dit op de luchthaven doet.
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Staat ook op de site van Delta

For travel between the United States or Canada and Europe:

First checked bag: No fee applies
Second checked bag: 60 USD/CAD/EUR* if checked in online or 75 USD/CAD/EUR* at the airport
*CAD or EUR amounts will be charged when exiting Canada or Europe, respectively
desteijntjes
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door desteijntjes »

Zorg in ieder geval dat je niet al te veel opvalt bij de douane 8) . De eerste keer dat wij naar Florida gingen, hebben wij ook behoorlijk ingeslagen en aardig over het budget heen gekomen. Dus dat was even spannend door de douane.

Gelukkig voor ons waren er meer mensen die goed hadden ingekocht. Die liepen met hun nieuwe zonnebril, horloge en tshirt aan te pronken. Tja verbazingwekkend werden die net voor ons er tussen uitgepikt. Dus sindsdien trek ik ook niet al mijn nieuwe kleren aan, maar mijn gewone kloffie. Ik weet niet of het echt helpt, maar baat het niet, schaadt het ook niet, denk ik maar :oops:
mei 2010 http://desteijntjesflorida2010.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
jan 2010 http://2010ny.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
mei 2011 http://hcgirlssanfrancisco2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
augustus 2013 http://desteijntjesusa2013.weebly.com/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nice Lady
Amerika-newbie

Bericht door Nice Lady »

Mijn man en ik gaan al jaren heen met ieder een (half) lege koffer en gaan met 3 volle koffers terug.
Een paar jaar geleden hebben wij een z.g.n. carry on koffer gekocht, welke gewoon mee mag als handbagage. Hoef je dus niets extra te betalen voor de extra koffer, want dat is toch zonde van het geld vind ik.

Alle nieuwe kleding ontdoen van aankooplabels (en wat bij Tommy het geval is) de beveiligingslabels eruit knippen en gewoon tussen je eigen kleding stoppen. Niets te nieuw laten lijken.
Zolang je niet 5 stuks van elk koopt, is er niets aan de hand. Wie zegt dat je de kleding op deze vakantie hebt gekocht? Mijn man en ik gaan al 12 jaar naar Amerika en mijn man loopt in alleen maar kleding uit Amerika.

Succes en hou je credit card gereed :lol:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Mooie truc die ze allang bij de douane kennen. :D
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Wie zegt dat je de kleding op deze vakantie hebt gekocht?
De douane weet ook wel dat het met kleding een lastig verhaal wordt,
maar met bijvoorbeel, laptops, ipads, camera's,
is het aan de "vakantieganger" om te bewijzen of er ooit BTW(invoer) is betaald op die apparatuur, ook als is het artikel niet op die bewuste reis aangeschaft.
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

Dus volgens u moet je van alles wat je meeneemt bewijzen hebben dat er ooit BTW is op betaald? Dat zou ik toch ook maar raar vinden...
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

ToonW schreef:Dus volgens u moet je van alles wat je meeneemt bewijzen hebben dat er ooit BTW is op betaald? Dat zou ik toch ook maar raar vinden...
Nee alleen van de artikelen die ooit in de US zijn gekocht (en als zodanig herkenbaar zijn voor de Douane)
Syllvia
Amerikafan

Bericht door Syllvia »

ToonW schreef:Dus volgens u moet je van alles wat je meeneemt bewijzen hebben dat er ooit BTW is op betaald? Dat zou ik toch ook maar raar vinden...
Nou van alles niet hoor, maar als we net iets nieuws in NL/BE hebben gekocht , neem ik wel een kopie van de aankoopnota mee.
Dit jaar bv van mijn Bose noisecanceling headphone, net nieuw, dus voor de zekerheid maar een kopie erbij doen:)
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

Zou ik nooit aan denken om zoiets te doen, maar ja, ik ben dan ook nog nooit tegengehouden geweest aan de douane. Misschien zou dat wel iets veranderen in mijn denkpatroon ;)
Syllvia
Amerikafan

Bericht door Syllvia »

ToonW schreef:Zou ik nooit aan denken om zoiets te doen, maar ja, ik ben dan ook nog nooit tegengehouden geweest aan de douane. Misschien zou dat wel iets veranderen in mijn denkpatroon ;)
Heb begrepen van vrienden dat er bij terugkomst op Zaventem niet zo veel wordt gecontroleerd als op Schiphol?
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

Zelf heb ik het nog niet meegemaakt, maar heb het wel al zien gebeuren, bij echt vreemde mensen die allerlei rare etenswaren bij hadden. Iemand ervaring met Charles de Gaulle, Parijs? Daar ga ik namelijk landen bij terugkomst... :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer