Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Echo laten maken in omgeving Washington DC
Echo laten maken in omgeving Washington DC
Hallo!
Begin april vertrokken wij uit Amsterdam om 90 dagen door Amerika te reizen..
Wat bleek de reis maken we ipv samen met zijn 3-en..
Natuurlijk heel blij met deze aanvulling zijn wij inmiddels zover dat in NL de 1e echo gemaakt zou worden.
Nu willen wij die echo komende week maken in/rond Washington DC.
Is er iemand die ons kan vertellen waar men dit in Amerika/Washington DC doet.
Zo kom ik info tegen over birth centers, prive OB/GYN en het ziekenhuis maar ook prijzen van 300 tot 4000 dollar.
Ik hoor het graag!
Groet,
Jasmijn
Begin april vertrokken wij uit Amsterdam om 90 dagen door Amerika te reizen..
Wat bleek de reis maken we ipv samen met zijn 3-en..
Natuurlijk heel blij met deze aanvulling zijn wij inmiddels zover dat in NL de 1e echo gemaakt zou worden.
Nu willen wij die echo komende week maken in/rond Washington DC.
Is er iemand die ons kan vertellen waar men dit in Amerika/Washington DC doet.
Zo kom ik info tegen over birth centers, prive OB/GYN en het ziekenhuis maar ook prijzen van 300 tot 4000 dollar.
Ik hoor het graag!
Groet,
Jasmijn
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Echo laten maken in omgeving Washington DC
Gefeliciteerd! Maar begrijp ik het goed, dat jullie hier als toeristen zijn? Dat zal niet eenvoudig zijn dan. Als inwoner hier is het al moeilijk bij een Ob/gyn als patient te komen, laat staan iemand, die "voor de lol" een echo wil laten doen. Ik geef je niet veel tot geen kans. Ik woon hier al bijna dertig jaar en zou echt niet weten, waar je, tenzij het een noodgeval is, voor zoiets terecht zou kunnen. En als het wel gaat lukken zul je inderdaad op die prijzen stuiten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ha Petra,
Dank voor je reactie.
Wij zijn inderdaad als toerist in Amerika.
Het is gelukkig geen 'noodgeval' maar ook geen 'voor de lol' echo. Ik begreep van de NL verloskundige dat de 1e echo rond de 10 weken belangrijk is om te bepalen of het kindje in de baarmoeder groeit en de leeftijd etc. En wij zijn natuurlijk razend benieuwd of de baby 'oke' is
Maar waar gaan Amerikaanse moeders naar toe als ze zwanger zijn?
Dank voor je reactie.
Wij zijn inderdaad als toerist in Amerika.
Het is gelukkig geen 'noodgeval' maar ook geen 'voor de lol' echo. Ik begreep van de NL verloskundige dat de 1e echo rond de 10 weken belangrijk is om te bepalen of het kindje in de baarmoeder groeit en de leeftijd etc. En wij zijn natuurlijk razend benieuwd of de baby 'oke' is

Maar waar gaan Amerikaanse moeders naar toe als ze zwanger zijn?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Naar een ob/gyn, maar die hebben het druk, zitten vol en zijn duur. Wij zijn verzekerd, maar wat voor verzekering hebben jullie? Medische zorg hier kost erg veel. Zo'n echo is niet van levensbelang (sorry, ik wil jullie gevoelens niet beledigen, ik heb zelf drie kinderen en snap je echt wel), dus men zal de hoofdprijs vragen.
Je zou Planned Parenthood kunnen proberen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
-
- Amerikakenner
Waarom probeer je het niet op Disboards? http://www.disboards.com/forumdisplay.php?f=33
Er zitten duizenden Amerikanen op dit forum en je kunt het zo gek niet bedenken of ze weten wel een oplossing voor je vraag.
Wel even lid worden natuurlijk.
Er zitten duizenden Amerikanen op dit forum en je kunt het zo gek niet bedenken of ze weten wel een oplossing voor je vraag.

Wel even lid worden natuurlijk.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat is inderdaad een mogelijkheid. Planned Parenthoods adres downtown is: 1108 16th Street NW, telefoon 202 347-8512ANY schreef:Je zou Planned Parenthood kunnen proberen.
Super ga ik proberen!
Dank voor jullie reacties...
Dank voor jullie reacties...
Volgens de website van Planned Parenthood in DC doen ze geen echos maar ze kunnen je misschien helpen iemand te vinden om dat te doen.
Krijgt iedere zwangere vrouw tegenwoordig een echo? Bij mijn 2 zwangerschappen (de laatste ook al weer 18 jaar geleden hoor) vond de verloskundige het niet nodig tenzij er mogelijke problemen waren.
Krijgt iedere zwangere vrouw tegenwoordig een echo? Bij mijn 2 zwangerschappen (de laatste ook al weer 18 jaar geleden hoor) vond de verloskundige het niet nodig tenzij er mogelijke problemen waren.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Je krijgt in Nederland bij de verloskundige (of ziekenhuis) bij 12 weken een echo om te kijken of alles goed is. En dan bij de 20 weken echo kan gekeken worden naar het geslacht.
Volgens mij zijn dit de twee standaard echo's die je in NL krijgt.
Gefeliciteerd met je zwangerschap Jasmijn! Over hoeveel weken zijn jullie weer in Nederland? Hoe ver in de zwangerschap ben je dan? Mocht het nou niet lukken in DC, kan je altijd wachten tot NL natuurlijk. Je zou eventueel vanuit Amerika al een afspraak kunnen maken met een verloskundige in Nederland, zodat je zodra je thuis bent, gauw aan de beurt bent.
Volgens mij zijn dit de twee standaard echo's die je in NL krijgt.
Gefeliciteerd met je zwangerschap Jasmijn! Over hoeveel weken zijn jullie weer in Nederland? Hoe ver in de zwangerschap ben je dan? Mocht het nou niet lukken in DC, kan je altijd wachten tot NL natuurlijk. Je zou eventueel vanuit Amerika al een afspraak kunnen maken met een verloskundige in Nederland, zodat je zodra je thuis bent, gauw aan de beurt bent.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Ook bij die 20-weken echo kijken ze of alles goed is hoor. Niet alleen voor het geslacht dusGeorgie schreef:Je krijgt in Nederland bij de verloskundige (of ziekenhuis) bij 12 weken een echo om te kijken of alles goed is. En dan bij de 20 weken echo kan gekeken worden naar het geslacht.

- De 20-weken echo wordt ook wel structureel echoscopisch onderzoek genoemd. Hoofddoel van de 20-weken echo is onderzoek naar de eventuele aanwezigheid van een open rug of een open schedel. Bij deze echo wordt uitgebreid gekeken naar de ontwikkeling van de organen van het kind. Hierbij kunnen ook andere lichamelijke afwijkingen worden gezien. Verder wordt gekeken of het kind goed groeit en of er voldoende vruchtwater is.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- Georgie
- Amerika-expert
Hahaha uiteraard, dat lijkt me vanzelfsprekend 
Ik bedoelde meer dat je dan ook het geslacht kan komen te weten, als je dat wilt.

Ik bedoelde meer dat je dan ook het geslacht kan komen te weten, als je dat wilt.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
... zeggen de twee tegen elkaar die geen kinderen hebbenGeorgie schreef:Ik bedoelde meer dat je dan ook het geslacht kan komen te weten, als je dat wilt.

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
- Georgie
- Amerika-expert
Haha ja, waarom weet ik dit? 

Allereerst Gefeliciteerd!!
Wat een goed nieuws zo tijdens jullie vakantie.
Verder kan ik jullie niet verder helpen, maar wilde jullie wel feliciteren.
Wat een goed nieuws zo tijdens jullie vakantie.
Verder kan ik jullie niet verder helpen, maar wilde jullie wel feliciteren.
Dank voor de felicitaties en reacties..
Het is duidelijk geen makkelijk iets een echo laten maken in Amerika
Wij gaan het gewoon maar proberen en mocht het niet lukken dan niet.. Wachten we tot in NL.
Gelukkig heb ik de dag dat we in NL aankomen direct een afspraak bij de verloskundige. Zij raadde ons aan om in Amerika de 10 weken echo te maken. Dit omdat bij deze echo gekeken kan worden naar de leeftijd van de baby en zo bepaald kan worden wanneer hij/zij komt en of het kindje in de baarmoeder groeit. Mocht dit niet het geval zijn kan dit erg vervelend worden..
In NL maken zij bij 10 weken de 1 echo, de 2 echo bij 20 weken en tegenwoordig zelfs nog een 3e echo bij 36 weken..
Onze zorgverzekering vergoedt gelukkig een hoop en ook zij gaan meekijken welke mogelijkheden er voor ons zijn om toch hier een echo te laten maken.
We zullen het dus wel zien
Een andere optie is om een 4D echo te laten maken. Dit kost 80 dollar en wordt niet gedaan door een arts maar maakt het wel mogelijk om te zien of het kindje in de baarmoeder groeit en het hartje klopt (dan ben ik weer ff gerustgesteld..).
Kortom, we gaan op ziekenhuisavontuur in Amerika
Het is duidelijk geen makkelijk iets een echo laten maken in Amerika

Wij gaan het gewoon maar proberen en mocht het niet lukken dan niet.. Wachten we tot in NL.
Gelukkig heb ik de dag dat we in NL aankomen direct een afspraak bij de verloskundige. Zij raadde ons aan om in Amerika de 10 weken echo te maken. Dit omdat bij deze echo gekeken kan worden naar de leeftijd van de baby en zo bepaald kan worden wanneer hij/zij komt en of het kindje in de baarmoeder groeit. Mocht dit niet het geval zijn kan dit erg vervelend worden..
In NL maken zij bij 10 weken de 1 echo, de 2 echo bij 20 weken en tegenwoordig zelfs nog een 3e echo bij 36 weken..
Onze zorgverzekering vergoedt gelukkig een hoop en ook zij gaan meekijken welke mogelijkheden er voor ons zijn om toch hier een echo te laten maken.
We zullen het dus wel zien

Kortom, we gaan op ziekenhuisavontuur in Amerika

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Slik je ook prenatale vitamines? Vooral als je op vakantie bent kom je vaak niet aan je vereiste vitamines en dat is juist nu zo belangrijk. Sorry, als ik als een moederkloek klink
.

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat bijzonder zeg, om tijdens je vakantie te ontdekken dat je zwanger bent!
Die 4D echt lijkt me een heel goede oplossing. Niet te duur en je hebt toch de info die je nodig hebt.
Verder kan je best goed naar je lichaam luisteren. Als je je niet goed voelt of zo, ga dan een walk-in-clinic binnen. Gaat vaak sneller dan het ziekenhuis!
Die 4D echt lijkt me een heel goede oplossing. Niet te duur en je hebt toch de info die je nodig hebt.
Verder kan je best goed naar je lichaam luisteren. Als je je niet goed voelt of zo, ga dan een walk-in-clinic binnen. Gaat vaak sneller dan het ziekenhuis!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
O.T.Petra/VS schreef:Slik je ook prenatale vitamines? Vooral als je op vakantie bent kom je vaak niet aan je vereiste vitamines en dat is juist nu zo belangrijk. Sorry, als ik als een moederkloek klink.
Maar jij bent toch de moederkloek van dit forum...
En juist dat maakt je zo mooi.
Lieve groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht