Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

waar scheiden + belasting vraag

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
trees75
Amerika-newbie

waar scheiden + belasting vraag

Bericht door trees75 »

Als je in Nederland getrouwd bent kun je dan in de USA scheiden?
Weet iemand wat af van het aantal belasting procenten wat je moet betalen over allimentatie/en geld wat je mee terug neemt naar Nederland na een scheiding? Heb de belasting telefoon gebeld, die bellen terug. Maar misschien weet iemand hier het.
Vriendelijk bedankt!

**Ik plaatst hier even de info die Trees al gaf in het introductieforum voor nieuwe forumleden:**
trees75 schreef:Ben woonachtig in de USA, moeder, nog getrouwd, maar mijn man "heeft een ander". Ik ben hier op het forum om te zien of ik info kan krijgen over scheiden, ik ga terug naar Nederland met de kids.
Belle
Amerika-ontdekker

Re: waar scheiden + belasting vraag

Bericht door Belle »

Hoi Trees,

Als je in Nederland getrouwd bent is dit volgens mij ook het land waar je moet scheiden.
Hoe het zit met allimentatie, durf ik echt niet te zeggen.

Ik wil je wel heel veel succes wensen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Geeft je echtgenoot/vader van de kinderen toestemming om de kinderen mee terug naar Nederland te nemen?
Hoe lang wonen jullie al in de US, en hoe oud zijn de kinderen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Wat een vervelende situatie!
Het lijkt me dat je wel in de VS kunt scheiden. Het zou wat zijn, als je niet van plan was om terug te komen. Dan zou je in Nederland de echtscheidingsprocedure in gang moeten zetten? Lijkt me ondoenlijk. Als je eenmaal in de VS gescheiden bent, zul je dat wel aan moeten tonen in Nederland, als je weer terug bent. Dus echtscheidingsuitspraak met apostille. Die moet je dan ook in laten schrijven bij de gemeente waar je destijds bent gehuwd. Ik zou dan vooraf even informeren bij die gemeente wat ze van je verlangen.
trees75
Amerika-newbie

Bericht door trees75 »

kastelke schreef:Geeft je echtgenoot/vader van de kinderen toestemming om de kinderen mee terug naar Nederland te nemen?
Hoe lang wonen jullie al in de US, en hoe oud zijn de kinderen?
Ja, hij geeft toestemming en de kinderen zijn 10 en 7.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

In welke staat wonen jullie, Trees? Iedere staat heeft andere wetten, maar als het goed is moet je "gewoon" hier in de VS kunnen scheiden, ook al ben je in Nederland getrouwd. Ik wil je veel sterkte wensen, want dit is natuurlijk een rotsituatie!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
KaroUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door KaroUSA »

Heel veel sterkte in deze moeilijke periode!

Spreken de kinderen Nederlands?

Wij zouden met onze kinderen (9 en 11 jaar) naar Amerika willen verhuizen, maar ze spreken amper Engels...
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

@KaroUSA Als dat het enige is wat je tegenhoudt dan gewoon gaan; ze spreken waarschijnlijk Engels binnen een paar maanden, dat gaat bij kinderen zoveel sneller dan bij volwassenen :wink:.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
KaroUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door KaroUSA »

Dit is niet de enige factor die ons tegenhoudt, je moet eerst nog de toelating krijgen! Wij wachten gewoon de nieuwe trekking op 15 juli af en dan zien we wel...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer