Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Auto kopen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Amerikanees
Amerikafan

Auto kopen

Bericht door Amerikanees »

Bestaat er zoiets als een website waar je prijzen van Auto's kunt checken. Ik was van plan om van Oost naar West te trekken...mag allemaal niet teveel kosten maar wil even kijken hoeveel het ongeveer gaat kosten...iemand enig idee? Zijn er nog overige kosten in de US waar ik rekening mee moet houden als ik een wagen aanschaf?
Only the strong survive.....
Fender75
Amerikafan

Re: Auto kopen

Bericht door Fender75 »

Verzekering misschien?
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

onderhoud / pech onderweg / belasting
maar grootste schok zal de verzekering zijn zoals mijn voorganger al melde
http://www.autotrader.com/
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hoeveel tijd wil je ervoor uit trekken om van oost naar west te rijden?

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

www.kbb.com of www.edmunds.com
Ook zal de aanschaf en verzekering veel moeilijker worden zolang je geen greencard hebt
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Wanneer ben je van plan dit te gaan doen? Zodra je de greencard hebt, of doe je dit in een vakantie daarvoor? Houd je de auto, of verkoop je hem weer binnen korte tijd?

Even terzijde: Laat je niet in NYS verzekeren, deze staat neemt namelijk je schadevrije jaren uit Nederland niet mee (Progressive en Geico etc. willen hier dus niet naar kijken in NYS, maar wel in sommige andere states). Dit maakt het dus aanzienlijk duurder om je auto te verzekeren.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Lees ook eens dit:
viewtopic.php?f=7&t=8299&hilit=+blue+book#p114837

In dat topic spreken ze ook over Kelley Blue Book: http://www.kbb.com/
Geeft ook veel info.

En als je wilt weten hoe het juist zit met het omzetten van jouw rijbewijs naar een Amerikaans: dat verschilt van staat tot staat. Google dus op 'dmv + [staat waar je naartoe wilt]'. Daar kan je de specifieke regeltjes vinden van hoe lang je mag rijden op je Nederlandse rijbewijs (denk dat het ergens varieert van 3 tot 6 maanden of misschien verschilt het zelfs wel meer!), en hoe je je Amerikaanse rijbewijs moet behalen.
Tijdens het lange lange wachten nu kan je de tijd al doden met eens door de theorie te lopen van de staat waar je je rijbewijs wilt gaan halen, ze kunnen nogal technische vragen stellen over remafstanden en dingen die wij niet echt gewoon zijn hier (maar in Nieuw-Zeeland wel). Tel daarbij dat het verschil in metriek systeem ook nog eens verwarrend kan zijn... Dus nuttige info om al eens door te lezen en je het gevoel te geven dat je toch al met 1 voet (of tenminste toch al je grote teen) in de US staat.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

Even afgezien van requirements etc ivm met verblijfsvergunningen etc moet je rekening houden met wat additionele kosten.

Vziw verschilt het per staat, in Arizona betaal je een Vehicle License Tax (soort van wegenbelasting) die gebaseerd is op de aanschafwaarde en leeftijd van de auto. Massachussets heet het volgens mij iets van luxury tax en een title registration fee (om je eigendomsbewijs te registeren). Als je bij een dealer koopt betaal je ook nog document handling fees en de sales tax. Grofweg komt er nog 10% van de aanschafwaarde bij in additionele kosten.

Koop je particulier dan betaal je geen salestax en dan moet je zelf naar de DMV om de title over te schrijven.

www.cars.com is wel een aardige resource met auto's van dealers en particuliere auto's. Kelley Blue Book is zoals Elke zegt wel een aardige om naar te kijken voor de ondehandelingen. Ik geloof dat de Bovag ook zo'n waardebepalingslijst heeft. Zo een waar je altijd te weinig terugkrijgt en te veel betaald en dealers zeggen dat het onafhankelijk wordt samengesteld en echt reele prijzen zijn hooooooor.

Als je wat meer in de budget klasse zoekt zou ik ook zeker stad.craigslist.org (dus phoenix.craigslist.org of nyc.craigslist.org etc) niet overslaan. Voor mijn gevoel zijn 2e hands auto's bij de dealer in de US relatief duur tov nieuw dus particulier kan dan wat schelen.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Vol schreef: Koop je particulier dan betaal je geen salestax en dan moet je zelf naar de DMV om de title over te schrijven.
Maar dan moet je vervolgens wel bij de DMV de salestax alsnog betalen, toch?
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

SemJes schreef:Maar dan moet je vervolgens wel bij de DMV de salestax alsnog betalen, toch?
Dat hangt een beetje af van waar je de auto koopt (of woont). Ik heb even gegoogled en je hebt gelijk. Ik bekeek het met een Arizona bril. Hier betaal je dus geen sales tax. In Oregon zo te zien ook niet maar de meeste andere staten wel.
Amerikanees
Amerikafan

Coyote schreef:Hoeveel tijd wil je ervoor uit trekken om van oost naar west te rijden?

Roland

Een week of 6-8 :-)
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Wij verzekeren onze klanten altijd via Progressive, meestal rond de 100 USD per maand ben je dan kwijt. Als je iets koopt probeer ervoor te zorgen dat de Tax sticker en keuringssticker nog goed zijn in de periode dat je de auto gebruikt en je moet wel een Amerikaans adres hebben voor de verzekering, have fun.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Fijn dat het zo goedkoop in Texas kan, het blijft een geweldige staat :D. Maar als je van oost naar west wil rijden begin je waarschijnlijk in een van de "lastigere" staten. Hier wat ik in een ander topic schreef over onze autoverzekering (2de handse honda civic) met een Nederlands rijbewijs.

Geico: Wilden niet met NL rijbewijs verzekeren in NYS
Esurance: Wilden niet met NL rijbewijs verzekeren in NYS
Nationwide: In NYS verwijzen ze door naar Progressive (in andere states hebben ze “Victoria” die dit kan regelen
Travelers: Wilden niet met NL rijbewijs verzekeren in NYS
AAA: Wilden niet met NL rijbewijs verzekeren in NYS

Zij die het wel wilden doen (kosten zijn de minimale coverage)
21st Century: $3028 per jaar
Progressive: $2984 per jaar
Statefarm: $2454 per jaar

Gelukkig hebben we iemand gevonden bij Amica die mijn man zijn schade vrije jaren uit Nederland wou meenemen, maar hier hebben we echt geluk mee gehad. Bij Amica is het bedrag per jaar slechts $534.

Ik weet niet of je al een Amerikaans rijbewijs hebt, dat zal zorgen dat je meer opties hebt. Alsnog is dit een dure staat om je te verzekeren. Ik kan hier mijn rijbewijs nog niet halen omdat ik niet genoeg punten van identiteit heb (ik kom 1 punt te kort, zodra ik mijn EAD heb lukt het wel). Ook het rijbewijs halen is hier een gezeik vergeleken bij de andere staten. Verplichte uren cursus, lange wachtrijden voor de roadtest etc.

Waar wil je je reis gaan beginnen?
Tip: verzeker je niet in NYS ;)
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

SemJes schreef:Fijn dat het zo goedkoop in Texas kan, het blijft een geweldige staat :D. Maar als je van oost naar west wil rijden begin je waarschijnlijk in een van de "lastigere" staten. Hier wat ik in een ander topic schreef over onze autoverzekering (2de handse honda civic) met een Nederlands rijbewijs.
Ik kan een auto in Texas verzekeren op naam van een Nederlander, auto is gekocht bijvoorbeeld gekocht in New York en gaat naar Florida bijvoorbeeld, heb er al diverse gedaan, ook campers maar je moet dus zorgen dat er een nummerplaat op zit en dat de stickers geldig zijn, verzekeren kan altijd als het voor een kortere periode is want na een tijdje beginnen de verzekeraars te piepen dat de auto (Title) niet overgeschreven is.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Amerikanees schreef:Een week of 6-8 :-)
Ik zie nu dat je ook de DV Lottery 2012 gewonnen hebt. Is het de bedoeling dat je naar Amerika vertrekt en daar de auto houdt of is het voor een vakantie in Amerika?

Als het voor een vakantie is kan (vooraf) huren veel voordeliger zijn.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Amerikanees
Amerikafan

Ik heb hem inderdaad gewonnen...nu nog in de States komen, echt een masterlijk kicken gevoel als je voor het eerst dat scherm ziet :-) Het is de bedoeling dat ik die wagen even een x aantal maanden hou, maar het mag niet teveel kosten...'"klein, zuinig autootje"...voor zover dat kan in de US haha lol :lol: 8)
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

In dat geval zou ik er een huren, dat is voor 6-8 weken waarschijnlijk vele malen goedkoper en makkelijker (minder kopzorgen) dan kopen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Zuinig rijden in de VS kan ook hoor. Is helemaal niet moeilijk. Genoeg kleine autootjes te vinden. Ik zou echter iets groters kopen, een middenklasser kaliber, zoals een Honda accord, ford taurus, Toyota camry etc. Verbruikt een beetje meer dan een econobox maar je hebt veel meer auto (verbruik rond de 1 op 10)

Toen ik emigreerde ben ik begonnen bij AAA voor verzekering. Kan zijn dat de policies zijn veranderd maar zij wilden mij toen gewoon verzekeren
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

De nieuwere amerikanen zuipen ook niet meer zoveel als vroeger. De Ford Explorer van mijn vrouw haalt zelfs 24 MPG (1 op 10) gemiddeld, en dat is echt geen kleine jongen. Het hangt ook veel af van hoe je met het gaspedaal omgaat. Je kunt ook een kleine (compact) auto huren; dat zijn veelal auto's die 30 MPG (1 op 12/13) gemiddeld rijden of beter. De vraag is alleen of je met zoiets wel een kleine 5000 miles van oost naar west wilt rijden...

Beetje offtopic, ik las ergens in een NL blad dat een Fiat 500 zo'n 1 op 25 rijdt op de snelweg, echter hier in de US wordt voor diezelfde auto als snelweg verbruik 1 op 16 (38 MPG) gegeven. Waarom zo'n verschil?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Dat komt omdat dat in ned gedaan wordt met een kleine 2 cilinder in het vooronder om die waarden te bereiken.
Dit heeft ook weer te maken met subsidie op lage CO2 uitstoot te maken.
Geen amerikaan die een auto met 2 cilinders zou kopen.
De amerikaanse fiat heeft een sterkere 4 cilinder onder de kap.

Nederlanders gaan vaak voor het goedkoop.
Trouwens, onze 6 cilinder honda accord haalt 35 mijl/gallon (1op 15 als je netjes 100km/h rijdt (wel hybride) en 1 op 13 als je 140 rijdt
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer