Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
dollarbiljet
dollarbiljet
Anders dan in Europa, zijn in de USA patenten en rechten op producten na 75 jaar verlopen
Zo schijnt het gebruik van Mickey Mouse binnenkort vrij van rechten te zijn, kosten asperines per 200 slechts $1,00, en is het gebruik van de afbeelding van het dollarbiljet toegestaan(off topic dollar is een verbastering van daalder)
Zo zie je deze afbeelding op tal van producten en ik heb er een hobby van gemaakt om deze producten te verzamelen.
Mijn verzameling bevat oa pennendoosje, schooletui, viltstiften, pennen, potloden puntenslijpers gummetjes,lineaaltje schrijfblokken,cliboardclip, inpakpapier, notitieboekjes,wc-papier, zakdoekjes,bierviltje, speelgeld, speelkaarten, puzle, beker, bierpul, peper&zoutstrooier, pepermunt, chocolade, koelkastmagneet, aanstekers, sleutelhangers, gsmcover, am.nummerbord, lichtschakelaar, purse, stuiterbal, minisoftbal,buckle, boxershorts, t-shirt, handdoek, opblaasbare reuzehamer, mikey mousedollars, diverse reclameuitingen, de imitatiedollars met Bill, Hllary Marilyn en mijzelf en natuurlijk zo'n cristal die je nu overal te koop ziet.
Mijn laatste aanwinst is een computerkeyboard.
Ik weet van het bestaan van een spaarpot en giant( >1mtr)biljetten die gebruikt zijn in een reclamecampagne van de ABN-AMRO zo'n 10 jaar geleden
Wie o wie heeft dezelfde hobby, heeft dergelijke producten of weet van het bestaan ervan, het is een hobby dus geen dure zaken aub.
Wist je dat de amerikaanse quarter prima gebruikt kan worden in de hollandse boodschappenkarretjes?
Zo schijnt het gebruik van Mickey Mouse binnenkort vrij van rechten te zijn, kosten asperines per 200 slechts $1,00, en is het gebruik van de afbeelding van het dollarbiljet toegestaan(off topic dollar is een verbastering van daalder)
Zo zie je deze afbeelding op tal van producten en ik heb er een hobby van gemaakt om deze producten te verzamelen.
Mijn verzameling bevat oa pennendoosje, schooletui, viltstiften, pennen, potloden puntenslijpers gummetjes,lineaaltje schrijfblokken,cliboardclip, inpakpapier, notitieboekjes,wc-papier, zakdoekjes,bierviltje, speelgeld, speelkaarten, puzle, beker, bierpul, peper&zoutstrooier, pepermunt, chocolade, koelkastmagneet, aanstekers, sleutelhangers, gsmcover, am.nummerbord, lichtschakelaar, purse, stuiterbal, minisoftbal,buckle, boxershorts, t-shirt, handdoek, opblaasbare reuzehamer, mikey mousedollars, diverse reclameuitingen, de imitatiedollars met Bill, Hllary Marilyn en mijzelf en natuurlijk zo'n cristal die je nu overal te koop ziet.
Mijn laatste aanwinst is een computerkeyboard.
Ik weet van het bestaan van een spaarpot en giant( >1mtr)biljetten die gebruikt zijn in een reclamecampagne van de ABN-AMRO zo'n 10 jaar geleden
Wie o wie heeft dezelfde hobby, heeft dergelijke producten of weet van het bestaan ervan, het is een hobby dus geen dure zaken aub.
Wist je dat de amerikaanse quarter prima gebruikt kan worden in de hollandse boodschappenkarretjes?
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: dollarbiljet
Dat ga ik proberen! Ik geef nu elke keer mijn 50 cent muntje of euro uit, waardoor ik steeds niks meer heb voor een karretje6foot6 schreef: Wist je dat de amerikaanse quarter prima gebruikt kan worden in de hollandse boodschappenkarretjes?
Maar een quatrer kan ik hier niet uitgeven, dus dat zou handig zijn. TNX!
-
doreennicole
- Amerika-expert
wat een leuk verzamelidee!!! ik heb de jaren dat ik in NL wasd allerlei dingen verzameld met de Amerikaanse vlag en dat ging op eengegeven momnet echt de spuigatenuotlopen. zeker omdat er na 911 zo'n grote opleving was in de starts and stripes producten. maar je hebt echt veel al. zal moeilijk zijn om nieuwe dingen bij te vinden. mocht ik iets bijzonders tegen komen geef ik de tip door.
SEEING IS BELIEVING
Da's een hele goeie tip!! Die ga ik meteen gebruiken, bedankt!6foot6 schreef:Wist je dat de amerikaanse quarter prima gebruikt kan worden in de hollandse boodschappenkarretjes?
Ik weet dat wij trotse Nederlanders maar al te graag verantwoordelijk willen gesteld worden voor de naam van hedendaagse wereldwijd gangbare namen, zoals bijvoorbeeld de Dollar.... echter deze eer gaat naar onze oosterburen. Dollar komt namelijk van het Duitse woord "Thaler"6foot6 schreef: (off topic dollar is een verbastering van daalder)
Onze "Gulden" en "Daalder", maar ook de Deense "Daler" en de "Tolar" uit Beieren kwamen allemaal oorspronkelijk van die Duitse "Thaler". Zo ook de Amerikaanse Dollar, en later de andere Dollars.The name Thaler (from thal, or nowadays usually tal, "valley") came from the German coin Guldengroschen ("great gulden", being of silver but equal in value to a gold gulden), minted from the silver from a rich mine at Joachimsthal - Jáchymov (St. Joachim's Valley) in Bohemia (then part of the Holy Roman Empire, now part of the Czech Republic).
Zie ook hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Dollar
"I reject your reality, and substitute my own!"
Het zou trouwens eens tijd worden dat ze dat muntensysteem eens gaan toepassen hier.... dan brengt iedereen tenminste zijn kar zelf terug in plaats van ze over het parkeerterrein te laten slingeren6foot6 schreef: Wist je dat de amerikaanse quarter prima gebruikt kan worden in de hollandse boodschappenkarretjes?
Ik stond de laatste keer toen ik Nederland bezocht ook weer gigantisch voor lul toen ik 1 dag naar aankomst en een pak kersverse geflappentapte briefjes van 20 euro in de portemonee bij de supermarkt een karretje nodig had.....
"I reject your reality, and substitute my own!"
De volgende keer dus niet meer nodigmaartena schreef: Ik stond de laatste keer toen ik Nederland bezocht ook weer gigantisch voor lul toen ik 1 dag naar aankomst en een pak kersverse geflappentapte briefjes van 20 euro in de portemonee bij de supermarkt een karretje nodig had.....![]()
![]()
dit is mijn eerste poging om te quoten
gelukt!6foot6 schreef: dit is mijn eerste poging om te quoten