Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikanen met wapens tegenkomen
-
- Amerikafan
Amerikanen met wapens tegenkomen
http://www.opencarry.org/opencarry.html
In de gele en oranje staten mag je zonder veel problemen open en bloot een pistool dragen. Wij komen ook door veel van deze Open Carry Friendly States.
Wat moet ik me hier bij voorstellen? Zie je veel Amerikanen met wapens? Gewoon aan de pomp of in de supermarkt? Wie heeft er ervaring mee?
In de gele en oranje staten mag je zonder veel problemen open en bloot een pistool dragen. Wij komen ook door veel van deze Open Carry Friendly States.
Wat moet ik me hier bij voorstellen? Zie je veel Amerikanen met wapens? Gewoon aan de pomp of in de supermarkt? Wie heeft er ervaring mee?
Re: Amerikanen met wapens tegenkomen
Ik heb niks van wapens gezien verleden jaar , en ik hoop dit jaar ook niets te zien
Ik ben ook benieuwd naar verdere reacties .

- Color01
- Amerika-expert
je ziet ze bijna niet ...ik en mijn vrouw hebben ook allebij een wapen ..en mijn vrouw draagt die alleen als ze weg gaat ..bijv ..trail riding met haar paard in afgelegen gebieden.
-
- Amerikafan
Goed geïntegreerd!Color01 schreef:je ziet ze bijna niet ...ik en mijn vrouw hebben ook allebij een wapen ..en mijn vrouw draagt die alleen als ze weg gaat ..bijv ..trail riding met haar paard in afgelegen gebieden.

Waar woon jij in Virginia, als ik vragen mag?
Het lijkt me dat je wapens meer ziet in de rurale gebieden, en niet in steden. Het hoogste % wapens is trouwens te vinden in Wyoming (59% van mensen heeft wapen). Ook ligt wapenbezit hoog in staten als West Virginia, Maine, Montana en Wyoming. En Alaska uiteraard. Het clichébeeld van Texas klopt niet: het wapenbezit ligt daar niet hoger dan het landelijk gemiddelde.
Laatst gewijzigd door JayLovesUSA op 04 mar 2011, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik woon hier al 15 jaar en zie nooit mensen met wapens rondlopen. Ze zullen ze ongetwijfeld hebben maar niet open en bloot over het algemeen
- Color01
- Amerika-expert
Ik woon in Suffolk, VA ..op 5 Minuten Van N.Carolina.JayLovesUSA schreef: Waar woon jij in Virginia, als ik vragen mag?
Wij zagen vorig jaar juni in de Wal*Mart in Phoenix (die aan Thomas Street, geloof ik) iemand lopen die een pistool droeg aan zijn riem, ongeveer net zoals die vrouw op de foto op die site. Dat was echt een bi-zar-re gewaarwording, kan ik je vertellen...
- Color01
- Amerika-expert
zo loopt mijn vrouw ook rondGJ schreef:Wij zagen vorig jaar juni in de Wal*Mart in Phoenix (die aan Thomas Street, geloof ik) iemand lopen die een pistool droeg aan zijn riem, ongeveer net zoals die vrouw op de foto op die site. Dat was echt een bi-zar-re gewaarwording, kan ik je vertellen...

Ik zag het vorig jaar nog toen een kennis van zijn motor stapte. Eerst legde hij zijn handschoenen op de fueltank en vervolgens zijn gun.
In de vele keren dat ik in de VS was heb ik nooit Amerikaanse burgers met wapens gezien. Wel zag ik in Bozeman (Montana) een straat met veel wapenwinkels.
-
- Amerikafan
Kan ik me voorstellen, als je het voor het eerst ziet.GJ schreef:Wij zagen vorig jaar juni in de Wal*Mart in Phoenix (die aan Thomas Street, geloof ik) iemand lopen die een pistool droeg aan zijn riem, ongeveer net zoals die vrouw op de foto op die site. Dat was echt een bi-zar-re gewaarwording, kan ik je vertellen...
Maar goed, ik vind: het is een grondrecht in Amerika, dus als mensen daarvan gebruik maken, is het goed.
Want hier in Nederland kunnen brave burgers zich niet verdedigen, en zijn de enige die wapens hebben de criminelen.
Ik denk ook absoluut niet dat strenge wapenwetten in Amerika zullen helpen tegen school shootings enzo. Op universiteiten zijn wapens al verboden. En nog steeds (of misschien wel juist) vinden daar schietpartijen plaats. In staten als Maine en Vermont en Wyoming zijn veel wapens, maar weinig criminaliteit.
- Phillostar
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik ben alleen amerikanen met nep guns tegen gekomen tijdens mn Florida trip vorig jaar

Serie01_Jungle_DG_DSC0142 by Phillostar Gone Ballistic, on Flickr

Serie03_Special_DSC0238-Edit by Phillostar Gone Ballistic, on Flickr

Serie01_Jungle_DG_DSC0142 by Phillostar Gone Ballistic, on Flickr

Serie03_Special_DSC0238-Edit by Phillostar Gone Ballistic, on Flickr
2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
In Texas willen ze weer wapens gaan toestaan bij leraren, dus goed opletten in de klasJayLovesUSA schreef:Op universiteiten zijn wapens al verboden. En nog steeds (of misschien wel juist) vinden daar schietpartijen plaats. In staten als Maine en Vermont en Wyoming zijn veel wapens, maar weinig criminaliteit.

Mijn buren lopen vaak met zichtbare wapens, vrij normaal hier.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik let er kennelijk niet goed op, want ik heb in alle 26 jaren dat ik hier woon nog nooit een burger met een wapen zien lopen. Het zal toch heus niet zijn, dat ze er niet waren. Maar in ieder geval staat de hele rij bij de supermarkt niet vol met mensen met een pistool
.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Bandido
- Amerika-expert
Ik weet dat er veel mensen zijn die een wapen hebben, maar open en bloot is toch zeldzaam, ik ben het hier in Atlanta althans nog nooit tegengekomen. Maar dat is misschien in de meer rurale gebieden anders.
"Keep Georgia On Your Mind"
Ik ken een paar mensen die jagen, maar ik heb nog nooit een burger met een wapen zien lopen. Ik vind het nog steeds raar dat de beveiliging op mijn werk met een wapen op hun holster rondlopen, dus om dat ergens op staat te zien ofzo lijkt me heel vreemd.
Vorig jaar op onze reis stond er aan de rim van Canyon de Chelly een Amerikaan, aan het uitkijkpunt van White House Ruin, met een dik pistool of revolver (of is dat hetzelfde ??
) aan zijn korte broek gemonteerd met een holster
Ik dacht er nog eerst een foto van te maken maar dat heb ik maar niet gedaan (wie weet wat hij met dat ding ging doen dan
)
Ik ben dan kort naast hem gaan staan om eventueel een praatje te maken, als hij zou starten, maar dat kwam er niet van.
Bart

Ik dacht er nog eerst een foto van te maken maar dat heb ik maar niet gedaan (wie weet wat hij met dat ding ging doen dan

Ik ben dan kort naast hem gaan staan om eventueel een praatje te maken, als hij zou starten, maar dat kwam er niet van.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
In februari stond er een heel artikel over vrouwen die wapens dragen in de Washingtonian. Met foto's, gewone huismoeders met een wapen aan hun riem hangen in de supermarkt... Ik vond het een beetje creepy, maarja, het is hun recht!
Politie mannen en vrouwen moeten in Texas zelf hun wapens en munitie betalen waardoor de lokale Zuid-Amerikaanse politie man een verchroomd pistool heeft met bewerkt met ivoor, wel cool. Meeste brandweermannen moeten hier ook hun eigen uniform betalen, politie trouwens ook 

Laatst gewijzigd door Texas Boy op 04 mar 2011, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
In Nederland ook, tenminste jaren geleden toen mijn vader bij de politie was. Ze kregen wel kledinggeld.politie trouwens ook
Hier in NY zie je ook niemand met een pistool, behalve de politie en gevangenisbewakers (die zie ik alleen als er een gevangene in het ziekenhuis opgenomen is en ze er met 2 man bij zitten). Alleen in het jachtseizoen zie je de jagers met geweren.
O en sinds kort hangt er bij ons ziekenhuis bij de ingang een bordje dat het verboden is om wapens mee naar binnen te nemen. Alsof dat zal helpen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties