Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Summer School / semester vakken volgen in Amerika?
-
Vincent Kemper
- Amerika-newbie
Summer School / semester vakken volgen in Amerika?
Beste Amerika kenners,
Volgende maand verwacht ik mijn bachelor onderzoek te hebben afgerond en daarna mijn Bachelor in Business Administration te kunnen behalen.
Nu zit er ik erover te denken om een aantal maanden te vertrekken naar Amerika om daar een summerschool of een aantal vakken te gaan volgen (een semester bijvoorbeeld). Het voornaamste doel voor het volgen van vakken in Amerika :
[*]Het aanzienlijk verhogen van mijn (academisch) Engels, met als doel mijn Engelstalige master aan de universiteit met voldoende resultaat te kunnen volbrengen.
[*]Ervaring opdoen in een totaal andere cultuur dat dan de Europese / Nederlandse cultuur.
Er zijn wel een aantal vragen die ik nog niet duidelijk beantwoord heb gekregen op dit moment. Is het mogelijk om als Nederlander een soort summerschool / taalcursus te kunnen volgen in De Verenigde Staten? En ben ik niet al te laat met het aanvragen van een visum?
Ik vraag mij ook af hoe het exact met de huisvesting zit als ik daar een aantal maanden colleges volg? Is het dan mogelijk dat je kunt wonen op de campus? Het wonen bij een gastoudergezin zie ik niet erg zitten omdat ik al een aantal jaren in een gezellig studentenhuis woon.
Hebben mensen hier ervaring met inschakelen van een bemiddelingsbureau voor het regelen van bovenstaande zaken en wat was jullie ervaring hiermee?
Alvast heel erg bedankt voor het beantwoorden van de vragen!
Volgende maand verwacht ik mijn bachelor onderzoek te hebben afgerond en daarna mijn Bachelor in Business Administration te kunnen behalen.
Nu zit er ik erover te denken om een aantal maanden te vertrekken naar Amerika om daar een summerschool of een aantal vakken te gaan volgen (een semester bijvoorbeeld). Het voornaamste doel voor het volgen van vakken in Amerika :
[*]Het aanzienlijk verhogen van mijn (academisch) Engels, met als doel mijn Engelstalige master aan de universiteit met voldoende resultaat te kunnen volbrengen.
[*]Ervaring opdoen in een totaal andere cultuur dat dan de Europese / Nederlandse cultuur.
Er zijn wel een aantal vragen die ik nog niet duidelijk beantwoord heb gekregen op dit moment. Is het mogelijk om als Nederlander een soort summerschool / taalcursus te kunnen volgen in De Verenigde Staten? En ben ik niet al te laat met het aanvragen van een visum?
Ik vraag mij ook af hoe het exact met de huisvesting zit als ik daar een aantal maanden colleges volg? Is het dan mogelijk dat je kunt wonen op de campus? Het wonen bij een gastoudergezin zie ik niet erg zitten omdat ik al een aantal jaren in een gezellig studentenhuis woon.
Hebben mensen hier ervaring met inschakelen van een bemiddelingsbureau voor het regelen van bovenstaande zaken en wat was jullie ervaring hiermee?
Alvast heel erg bedankt voor het beantwoorden van de vragen!
Laatst gewijzigd door Vincent Kemper op 15 feb 2011, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Summer School / semister vakken volgen in Amerika?
Leuk idee. Check de English Learning Programs op de volgende scholen, bieden 100% wat je zoekt. Bieden I-20 voor je F1 visum ook. Kijk eens rond bij de top scholen in de VS. Aan te raden om dit op een universiteit (incl. campus) te doen.
Yale Summer School
Harvard Summer School
New York University Summer Sessions
Stanford Summer School
Berkeley Summer School (veel NL'ers: goedkoper dan bovenstaanden)
University of Pennsylvania Summer School
Cornell Summer Colleges
Je bent niet te laat met het aanvragen van een visum, maar zou wel voor midden april beginnen met de aanvraag zodra je plannen zeker zijn voor de universiteit waar je wilt gaan starten. Hou rekening mee dat je wat papierwerk, zo'n $ 350,- en nog zo'n € 7,- aan postzegels kwijt bent. 1,5 maand tijdspanne. Geen bemiddelingsbureau inschakelen: niet noodzakelijk voor een simpele summer school. Op dit forum krijg je de adviezen t.w.v. € 400,- kado. Housing is altijd included bij summer schools (danwel off-campus tips of on-campus housing), maar kan redelijk prijzig zijn. Google bovenstaande summer schools eens rustig. Gastouder gezin af te raden: campus veel leuker i.v.m. klasgenoten, leren kennen van fulltime studenten, feestjes tijdens study-breaks etc.
Summer schools zijn zo'n 4-12 weken, vaak startende einde juni en tot midden augustus. Een semester studeren zou lastig worden, meeste universiteiten kennen een toelatingsbeleid. Je zou kunnen proberen als Visiting Student of Exchange student ergens in te schrijven, maar je bent geen student meer op dat tijdstip in NL. Summer Schools (m.u.v. bijvoorbeeld Stanford's General Management & Entrepreneurship) zijn open-admission: geen SAT's, GMAT's, GRE's of MCAT's. Wel een TOEFL Proof of English nodig bij normale courses, dit is een waived requirement bij English Learning. Is je Engels niet voldoende, start zo'n ESL cursus. Je volgt vaak nog courses erbij van reguliere vakken en die gebruik je om je progressie in English Learning te meten.
P.S. het is 'semester'.
Yale Summer School
Harvard Summer School
New York University Summer Sessions
Stanford Summer School
Berkeley Summer School (veel NL'ers: goedkoper dan bovenstaanden)
University of Pennsylvania Summer School
Cornell Summer Colleges
Je bent niet te laat met het aanvragen van een visum, maar zou wel voor midden april beginnen met de aanvraag zodra je plannen zeker zijn voor de universiteit waar je wilt gaan starten. Hou rekening mee dat je wat papierwerk, zo'n $ 350,- en nog zo'n € 7,- aan postzegels kwijt bent. 1,5 maand tijdspanne. Geen bemiddelingsbureau inschakelen: niet noodzakelijk voor een simpele summer school. Op dit forum krijg je de adviezen t.w.v. € 400,- kado. Housing is altijd included bij summer schools (danwel off-campus tips of on-campus housing), maar kan redelijk prijzig zijn. Google bovenstaande summer schools eens rustig. Gastouder gezin af te raden: campus veel leuker i.v.m. klasgenoten, leren kennen van fulltime studenten, feestjes tijdens study-breaks etc.
Summer schools zijn zo'n 4-12 weken, vaak startende einde juni en tot midden augustus. Een semester studeren zou lastig worden, meeste universiteiten kennen een toelatingsbeleid. Je zou kunnen proberen als Visiting Student of Exchange student ergens in te schrijven, maar je bent geen student meer op dat tijdstip in NL. Summer Schools (m.u.v. bijvoorbeeld Stanford's General Management & Entrepreneurship) zijn open-admission: geen SAT's, GMAT's, GRE's of MCAT's. Wel een TOEFL Proof of English nodig bij normale courses, dit is een waived requirement bij English Learning. Is je Engels niet voldoende, start zo'n ESL cursus. Je volgt vaak nog courses erbij van reguliere vakken en die gebruik je om je progressie in English Learning te meten.
P.S. het is 'semester'.
-
Vincent Kemper
- Amerika-newbie
Re: Summer School / semester vakken volgen in Amerika?
Bedankt voor de snelle reactie hier!
Ik ben zelf op dit moment erg druk, met het regelen van het afstuderen en het kiezen van een geschikte vervolg studie! Daarom duurde het reageren ook wat langer dan normaal.
Vandaag ben ik aan het rondkijken op de verschillende English Learning Programs op de Summer School(s) die in dit topic zijn vermeld. Dat ziet er allemaal zeer goed uit, maar is het niet ontzettend lastig om te worden toegelaten tot die Summer School(s)? Want er staan wel een aantal top universiteiten tussen!
Vorige week heb ik het voorstel voorgelegd aan mijn ouders en die vonden het een leuk idee! Mijn moeder heeft een tijd in Florida gestudeerd en daar ben ik op jongere leeftijd (16 jaar) 3 weken geweest bij vrienden en vriendinnen van mijn ouders.
De financiering van deze uitdaging willen mijn ouders graag bekostigen en gelukkig kunnen zij dit prima bekostigen.
Op dit moment zit ik met 2 vragen:
Ik ben zelf op dit moment erg druk, met het regelen van het afstuderen en het kiezen van een geschikte vervolg studie! Daarom duurde het reageren ook wat langer dan normaal.
Vandaag ben ik aan het rondkijken op de verschillende English Learning Programs op de Summer School(s) die in dit topic zijn vermeld. Dat ziet er allemaal zeer goed uit, maar is het niet ontzettend lastig om te worden toegelaten tot die Summer School(s)? Want er staan wel een aantal top universiteiten tussen!
Vorige week heb ik het voorstel voorgelegd aan mijn ouders en die vonden het een leuk idee! Mijn moeder heeft een tijd in Florida gestudeerd en daar ben ik op jongere leeftijd (16 jaar) 3 weken geweest bij vrienden en vriendinnen van mijn ouders.
De financiering van deze uitdaging willen mijn ouders graag bekostigen en gelukkig kunnen zij dit prima bekostigen.
Op dit moment zit ik met 2 vragen:
- 1.Wat houdt een ESL cursus precies in?
2.Het lijkt mij persoonlijk ontzettend moeilijk om te worden toegelaten aan de Summer School(s) die hierboven staan vermeld. Ik zou wel een aantal aanbevelingen van professor(s) en docenten van mij kunnen krijgen en mijn gemiddelde ligt rond de 7,4. En ik heb een aantal onderzoeken en certificaten gehaald die een gemiddelde student niet behaald, maar of dat voldoende is?
De meeste summer schools zijn open-admission, waarbij je alleen een TOEFL met vaak zo'n 90-100 minimum nodig hebt om toegelaten te worden. Enkele universiteiten / high-in-demand programma's vereisen wel een hele applicatieprocedure (denk aan Stanford Summer School General Management Program). Nogmaals, als je Engelse taalkennis onvoldoende is zoek eens op English as a Second Language (ESL) Summer Schools. Je gemiddelde van een 7,4 komt volgens Nuffic overeen met een B+ gemiddeld. Een GPA van rond de 3.2 hoort hier ongeveer aan toegekend te worden (zéér ruim/breed, pin me er niet op vast), alhoewel er scholen zijn die 74% van 4.0 nemen: GPA van 2,96. Hou rekening met het worse-case scenario, GPA berekening is een stuk ingewikkelder dan hier uitgelegd in een paar zinnen.Vandaag ben ik aan het rondkijken op de verschillende English Learning Programs op de Summer School(s) die in dit topic zijn vermeld. Dat ziet er allemaal zeer goed uit, maar is het niet ontzettend lastig om te worden toegelaten tot die Summer School(s)? Want er staan wel een aantal top universiteiten tussen!
-
Vincent Kemper
- Amerika-newbie
Bedankt voor het snelle antwoord.
Het gewogen gemiddelde dien ik nog te calculeren. Als ik het per blok gemiddeld ga uitrekenen kom ik uit op een gemiddeld van 8.2, maar het aantal ECTS (studiepunten) verschilt weer per blok dus hoe het exact gebeurt weet ik niet.
De doelstelling is om mijn scriptie te voltooien met een gemiddeld van boven de 7,5. Dus dan komt mijn gemiddelde rond de 8.0 uit.
Lijkt het jullie verstandig om van te voren een aantal Engelse lessen te nemen aan een instituut (bijvoorbeeld een cursus academisch Engels)? In Utrecht hebben wij namelijk een onderdeel van Universiteit Utrecht (James Boswell) wat zulke trainingen geeft. Hierbij ook de exacte link naar het cursus overzicht http://www.jbi.uu.nl/nl/page/9
Ik zal zo snel mogelijk een overzicht plaatsen welke summer schools ik eventueel in overweging zou willen nemen en welke voordelen ik hierin zie.
Het gewogen gemiddelde dien ik nog te calculeren. Als ik het per blok gemiddeld ga uitrekenen kom ik uit op een gemiddeld van 8.2, maar het aantal ECTS (studiepunten) verschilt weer per blok dus hoe het exact gebeurt weet ik niet.
De doelstelling is om mijn scriptie te voltooien met een gemiddeld van boven de 7,5. Dus dan komt mijn gemiddelde rond de 8.0 uit.
Lijkt het jullie verstandig om van te voren een aantal Engelse lessen te nemen aan een instituut (bijvoorbeeld een cursus academisch Engels)? In Utrecht hebben wij namelijk een onderdeel van Universiteit Utrecht (James Boswell) wat zulke trainingen geeft. Hierbij ook de exacte link naar het cursus overzicht http://www.jbi.uu.nl/nl/page/9
Ik zal zo snel mogelijk een overzicht plaatsen welke summer schools ik eventueel in overweging zou willen nemen en welke voordelen ik hierin zie.
Inclusief ECTS weging is het je Cumulatieve GPA (Cumulative gpa). Voor een summer school maakt -nogmaals- je gemiddelde weinig noodzaak aangezien bijna alles open-admission is. Bedenk voor jezelf goed of je tijdens de zomer je Engels wilt verbeteren of meteen vakken wilt volgen. De lesmethodes steken anders in elkaar en is stukken meer competitief. Wil je met een Master gaan starten en specifiek daarvoor je Engels verbeteren raad ik je een Engelse cursus (ESL of English Language Summer School) aan die vaak worden getypeerd in de zin van 'Graduate English for Academic Purposes'.Het gewogen gemiddelde dien ik nog te calculeren. Als ik het per blok gemiddeld ga uitrekenen kom ik uit op een gemiddeld van 8.2, maar het aantal ECTS (studiepunten) verschilt weer per blok dus hoe het exact gebeurt weet ik niet.
-
Vincent Kemper
- Amerika-newbie
Bedankt voor het aangeven dat English as a Second Language Summer Schools. Het bepalen van mijn huidige Engelse niveau vind ik vrij lastig.
Ik kan mij prima verstaanbaar maken in het Engels, ik kan prima conversaties volgen in het Engels en het lezen van The Financial Times en The Wallstreet lukt mij vrij aardig.
Maar ik vind dat er een wereld van verschil zit tussen een Engelse conversatie en academisch (business) Engels. En daarvoor wil ik mijn niveau dus een stuk omhoog helpen om dit niveau te verkleinen.
Ik kan mij prima verstaanbaar maken in het Engels, ik kan prima conversaties volgen in het Engels en het lezen van The Financial Times en The Wallstreet lukt mij vrij aardig.
Maar ik vind dat er een wereld van verschil zit tussen een Engelse conversatie en academisch (business) Engels. En daarvoor wil ik mijn niveau dus een stuk omhoog helpen om dit niveau te verkleinen.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Leg een keer een IELTS op Academic niveau af (kost iets van een €50 geloof ik en kan je o.a. in Amsterdam doen), of leg een TOEFL af. Dan weet je beter waar je staat zonder dat het je veel geld kost.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Goed punt van Kastelke om eens zo'n indicatieve test te maken. Je zou ook als overweging eens een online TOEFL/IELTS kunnen doen als je het puur als indicatie wilt gebruiken. Deze kosten vaak stukken minder dan de officiële TOEFL (in Nederland $ 225,-), maar kan je niet gebruiken voor officiële doeleinden. Vaak nemen English Language programs een Placement Test af die je de eerste dag dat je op campus komt dient te maken. Op basis hiervan bepalen ze je niveau Engels en plaatsen ze je in de juiste groep.Ik kan mij prima verstaanbaar maken in het Engels, ik kan prima conversaties volgen in het Engels en het lezen van The Financial Times en The Wallstreet lukt mij vrij aardig.
TOEFL is niet zo vreselijk moeilijk... je kan daar redelijk makkelijk als NL'er een score van 100 uit 120 krijgen... Wij zijn een van de best scorende landen
.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
-
UStudy
- Amerikafan
- Contacteer:
TOEFL is in Nederland te vergelijken met HAVO 5 niveau. Als je me je mailadres via PB stuurt, kan ik je een brochure met TOEFL tips mailen.
Er zijn ook universiteiten waar je helemaal geen TOEFL test hoeft af te leggen, maar een brief van een docent Engels of een eigen university placement test bij aankomst (conditional acceptance), bijv. UC Riverside of California State University Northridge en daar toch een zomerperiode vakken kunt volgen.
Er zijn ook universiteiten waar je helemaal geen TOEFL test hoeft af te leggen, maar een brief van een docent Engels of een eigen university placement test bij aankomst (conditional acceptance), bijv. UC Riverside of California State University Northridge en daar toch een zomerperiode vakken kunt volgen.
Facebook: https://www.facebook.com/groups/ustudyemail
LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/marinameijer
LinkedIn: http://www.linkedin.com/in/marinameijer
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 843 Weergaves
-