Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zijn (sport)motoren niet zo populair in amerika?
- Color01
- Amerika-expert
Re: Zijn (sport)motoren niet zo populair in amerika?
Toen ik jaren geleden een Nieuwe Jeep Grand Cherokee wou kopen..toen kon ik uit alle modellen en kleuren kiezen ..en 2 uur later in wegrijden ..in Nederland moest je 3 - 4 maanden op wachten.....en de dealer had dan maar 1 model in de showroom ...en de kleur en de opties moest je maar van een plaatje kiezen. 
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zelfs op een gebruikte auto moet je bij de dealer in ned wachten.
Ik snap dat nooit. Ik zou als dealer zorgen dat de auto pico bello is en dat de nieuwe eigenaar hem dezelfde dag kan meenemen. Mijn broer heeft net een BMW uit 2006 gekocht. Moet ie twee weken op wachten
Ik snap dat nooit. Ik zou als dealer zorgen dat de auto pico bello is en dat de nieuwe eigenaar hem dezelfde dag kan meenemen. Mijn broer heeft net een BMW uit 2006 gekocht. Moet ie twee weken op wachten
Nu we toch bezig zijn over de motoren: Wordt er daar eigenlijk veel onderhandeld over de prijs? En mocht je een new non-current kopen, komen er dan nog extra kosten bij(in NL heb je al die rijklaar maken kosten en onzin waardoor er zo opeens nog een paar honderd euro bij komt). Ik heb bijvoorbeeld een nieuwe non-current gezien voor 10.000 dollar en een tweede hands voor 8.000 dollar. Wat voor prijzen zou ik van beide kunnen maken? ik gok dat er bij de 2de hands wat meer vanaf kan dan bij de nieuwe? (2de hands was wel bij een particulier)
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Natuurlijk kun je hier onderhandelen, zeker op gebruikt.
Bij tweedehands moet je eerste vragen of de persoon free and clear title heeft.
Als ie er 8k voor vraagt en hij heeft nog 8k af te betalen is er misschien minder te onderhandelen.
Is de persoon eigenaar dan is het taak uit te vinden waarom de motor verkocht wordt.
Als je uitvindt dat ze dringend geld nodig hebben kan je misschien een goede deal doen.
vraag 3 is hoe graag je hem zelf wilt hebben.
Als je laag bied en je hebt cash dan zeg ik altijd:
Ik weet dat wat je vraagt een normale prijs is maar ik koop alleen iets voor een hele goeie prijs en daarom is dit mijn offer.
Ik heb dit geld cash en kan gelijk zaken doen.
Als u het niet wilt doen kan ik dit begrijpen en scheiden onze wegen.
Mocht u zich nog bedenken en heb ik nog niks anders gekocht dan kunnen we alsnog zaken doen. Hier is mijn tel nummer
Als ze dringend om geld verlegen zitten zeggen ze dan nog wel eens ja
Bij tweedehands moet je eerste vragen of de persoon free and clear title heeft.
Als ie er 8k voor vraagt en hij heeft nog 8k af te betalen is er misschien minder te onderhandelen.
Is de persoon eigenaar dan is het taak uit te vinden waarom de motor verkocht wordt.
Als je uitvindt dat ze dringend geld nodig hebben kan je misschien een goede deal doen.
vraag 3 is hoe graag je hem zelf wilt hebben.
Als je laag bied en je hebt cash dan zeg ik altijd:
Ik weet dat wat je vraagt een normale prijs is maar ik koop alleen iets voor een hele goeie prijs en daarom is dit mijn offer.
Ik heb dit geld cash en kan gelijk zaken doen.
Als u het niet wilt doen kan ik dit begrijpen en scheiden onze wegen.
Mocht u zich nog bedenken en heb ik nog niks anders gekocht dan kunnen we alsnog zaken doen. Hier is mijn tel nummer
Als ze dringend om geld verlegen zitten zeggen ze dan nog wel eens ja
hmm, ja dat is wel een lastige eigenlijk, ik heb zelf namenlijk niet zo goede onderhandelings positie om zulk soort uitspraken te maken. mijn broer moet natuurlijk doordeweeks gewoon werken en dan ga ik zeker een leuke tour maken door amerika. las vegas, grand canyon enz. En eigenlijk wil ik niet teveel tijd "verspillen" aan motoren zoeken. ook gelijk nog een vraag(jaja ze blijven komen). Zijn ze in amerika ook bekend met aanbetalingen? Ik ga waarsch op een doordeweekse dag voor een motor kijken en laat me broer hem dan een keer in het weekend kopen. Wat me eigenlijk op het volgende probleem brengt, Hoe leg ik dat goed uit. Als er bij iemand langs zou komen met het verhaal datie de motor wel wil, maar zijn broer komt hem later die week ophalen omdat hij geexporteerd moet worden zou ik toch ook mijn vraagtekens hebben. Nu is mij idee om bij een motor te gaan kijken, als hij bevalt 500 dollar oid als aanbetaling te doen en dan een afspraak in het weekend maken. Is dit verstandig? of nog andere goede ideeën hierover?
Deposits zijn normaal hier, wel even een contract (Bill of Sale) laten tekenen.
- Color01
- Amerika-expert
G-Dercks schreef:hmm, ja dat is wel een lastige eigenlijk, ik heb zelf namenlijk niet zo goede onderhandelings positie om zulk soort uitspraken te maken.
ik heb al heel wat motoren 2e hands gekocht....als je een motor ziet ..en je wilt de motor hebben ..en ze vragen er 8000 voor ..dan zeg je gewoon ..ik heb 7000 in cash en kan de motor gelijk meenemen...hier is m'n telefoon #. ..en de offer is goed voor 24 uur.
als ze al een tijdje proberen de motor te verkopen zonder succes ...9 van de 10 keer zeggen ze ja.
Ik rij zo nu en dan met mijn auto trailer door Texas met een paar duizend Dollar op zak en de prijzen zie je dalen als je geld laat zien "Money Talks and bullshit walks".
Mwa.. Ligt er ook aan hoe je het uitonderhandeld natuurlijk.ned in MO schreef:Zelfs op een gebruikte auto moet je bij de dealer in ned wachten.
Als jij wilt dat 'ie nog onderhoud krijgt en geboend wordt dan kan ik me voorstellen dat die dealer daar nog een paar dagen voor nodig heeft.
Maar ik denk dat de meeste autobedrijven hem in een uurtje voor je klaar hebben staan als je gewoon het mes op tafel legt: nu kopen = nu meenemen, en anders gaat het over. Kenteken op naam zetten kost 1 minuutje, dus dat kan het probleem niet zijn.
Roel.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 7266 Weergaves
-
Laatste bericht door nwolf