Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Geëmigreerd? Vertel hier iets over je woonplaats in de VS!
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Geëmigreerd? Vertel hier iets over je woonplaats in de V
@ANY; de foto's op je blog zien er echt fantastisch uit. Wauw...wat een omgeving!
20.000 tot 45.000 inwoners zou ik denk ik wel omschrijven als een (groot) dorp. Ik woon in Rotterdam in de deelgemeente Noord en alleen al Noord heeft rond de 50.000 inwoners. Rotterdam in zijn geheel heeft rond de 600.000 inwoners, de gehele regio Rotterdam telt ongeveer 1,2 miljoen inwoners. En daarmee beschouw ik Rotterdam dan nog als een kleine stad, vergeleken met de wereldsteden.
20.000 tot 45.000 inwoners zou ik denk ik wel omschrijven als een (groot) dorp. Ik woon in Rotterdam in de deelgemeente Noord en alleen al Noord heeft rond de 50.000 inwoners. Rotterdam in zijn geheel heeft rond de 600.000 inwoners, de gehele regio Rotterdam telt ongeveer 1,2 miljoen inwoners. En daarmee beschouw ik Rotterdam dan nog als een kleine stad, vergeleken met de wereldsteden.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
De eerste NC bijdrage dan hier.
Wij wonen in Fuquay Varina. In waar??? Fuquay Varina
Spreekt uit: fjoekwee vaarienaa

In 1970 nog een klein dorp met een paar duizend inwoners, nu inmiddels 25.000
En in de bijna 6 jaar dat we hier nu wonen hebben we het enorm zien groeien.
Veel meer inwoners en inmiddels heeft downtown nu ook wat meer aanzien gekregen.

Een van de vele schuren in onze omgeving

Ikke, op mijn fiets, vlak achter onze wijk, waar de tabaksvelden al beginnen.

Vooral een tabaksboeren dorp, waar een trein stop was. Fuquay was ten zuiden van de spoorlijn
en Varina ten Noorden. Wij wonen eigenlijk dus in Varina.
Maar al jaren terug zijn de twee dorpen zijn samen gevoegd en gaan nu door het leven als de Twin Cities.

In het oude spoor stationnetje zit nu de bierbrouwerij Aviator. Nouja niet de brouwerij, maar hun tapbar en verdere kleine small town shops.
In Fuquay is een kleine mineral spring die het dorp jaren terug bekend heeft gemaakt.
Van heinde en ver kwamen ze voor het speciale water wat door uit kwam.

Voor mij heeft het zeker nog de small town charm en zo heb ik (zonder dat ik het wist) vorig jaar met de burgemeester een kookworkshop gedaan. De burgemeester heeft ook een Bed & Breakfast in Down-Town tegen over de waterbron. (dat kan allemaal)
Mensen zijn er over het algemeen ontzettend gemoedelijk tegen elkaar
en de 'echte' Fuquay Varina-ers hebben veelal een ernstig "Southern accent". De y'alls vliegen je dan ook vaak om de oren in de kleine winkeltjes.
Bij ons in de (nieuw)bouw wijk is het merendeel van de buurtjes van het Noorden van Amerika.
Hier gekomen voor de gunstige werkomgeving, huizenprijzen en weers omstandigheden.
De meesten werken in Research Triangle Park, waar de grote bedrijven als Cisco, IBM, SAS, Glaxo, Pfizer en Bayer gevestigd zijn.
Merk wel dat ik meer contact en vrienden heb met de "yankees" dan met de echte locals.
Maar misschien komt dat ook doordat de mensen uit het Noorden ook hun familie en vrienden zover vandaan hebben en je elkaar dan eerder opzoekt.
Voor mijn gevoel staan zij wel meer open voor die gekke Hollanders.

Onze tuin.

Onze wijk tijdens een Garage sale

Het zwembad in de wijk
Persoonlijk vind ik het hier heerlijk wonen om 1 de ruimte die er hier nog is en 2. winkels, recreatie en restaurant en andere stadse gebeurtenissen
zijn op vrij korte afstand te bereiken. En ook makkelijk te bereiken. Zo kun je hier in de week voor een concert van bijv. Cold Play nog gewoon kaartjes kopen.
Is niet alles uitverkocht of nergens parkeer plaats te vinden. Het is allemaal meer toegankelijker. Mensen zijn vriendelijk en open en in voor een praatje.
Het dorp ligt ten Zuiden van Raleigh, (de hoofdstad van North Carolina) dus de festiviteiten die daar plaatsvinden zijn ook goed te bereiken
En het is prijs technisch een stuk gunstiger dan in Cary, (zo een beetje te vergelijken met het Wassenaar van Raleigh en omgeving)
al maak ik wel volop gebruik van de faciliteiten die Cary biedt
. Mijn man werkt op zo'n 15 minuten afstand en er is nooit file naar zijn werk vanuit Fuquay.
Ook dat is een grote plus.
Dus... life is good in Fuquay (maar niet door vertellen hoor
anders wordt hier strakjes veelste druk)
Wij wonen in Fuquay Varina. In waar??? Fuquay Varina
Spreekt uit: fjoekwee vaarienaa
In 1970 nog een klein dorp met een paar duizend inwoners, nu inmiddels 25.000
En in de bijna 6 jaar dat we hier nu wonen hebben we het enorm zien groeien.
Veel meer inwoners en inmiddels heeft downtown nu ook wat meer aanzien gekregen.

Een van de vele schuren in onze omgeving

Ikke, op mijn fiets, vlak achter onze wijk, waar de tabaksvelden al beginnen.

Vooral een tabaksboeren dorp, waar een trein stop was. Fuquay was ten zuiden van de spoorlijn
en Varina ten Noorden. Wij wonen eigenlijk dus in Varina.
Maar al jaren terug zijn de twee dorpen zijn samen gevoegd en gaan nu door het leven als de Twin Cities.

In het oude spoor stationnetje zit nu de bierbrouwerij Aviator. Nouja niet de brouwerij, maar hun tapbar en verdere kleine small town shops.
In Fuquay is een kleine mineral spring die het dorp jaren terug bekend heeft gemaakt.
Van heinde en ver kwamen ze voor het speciale water wat door uit kwam.
Voor mij heeft het zeker nog de small town charm en zo heb ik (zonder dat ik het wist) vorig jaar met de burgemeester een kookworkshop gedaan. De burgemeester heeft ook een Bed & Breakfast in Down-Town tegen over de waterbron. (dat kan allemaal)
Mensen zijn er over het algemeen ontzettend gemoedelijk tegen elkaar
en de 'echte' Fuquay Varina-ers hebben veelal een ernstig "Southern accent". De y'alls vliegen je dan ook vaak om de oren in de kleine winkeltjes.
Bij ons in de (nieuw)bouw wijk is het merendeel van de buurtjes van het Noorden van Amerika.
Hier gekomen voor de gunstige werkomgeving, huizenprijzen en weers omstandigheden.
De meesten werken in Research Triangle Park, waar de grote bedrijven als Cisco, IBM, SAS, Glaxo, Pfizer en Bayer gevestigd zijn.
Merk wel dat ik meer contact en vrienden heb met de "yankees" dan met de echte locals.
Maar misschien komt dat ook doordat de mensen uit het Noorden ook hun familie en vrienden zover vandaan hebben en je elkaar dan eerder opzoekt.
Voor mijn gevoel staan zij wel meer open voor die gekke Hollanders.

Onze tuin.

Onze wijk tijdens een Garage sale

Het zwembad in de wijk
Persoonlijk vind ik het hier heerlijk wonen om 1 de ruimte die er hier nog is en 2. winkels, recreatie en restaurant en andere stadse gebeurtenissen
zijn op vrij korte afstand te bereiken. En ook makkelijk te bereiken. Zo kun je hier in de week voor een concert van bijv. Cold Play nog gewoon kaartjes kopen.
Is niet alles uitverkocht of nergens parkeer plaats te vinden. Het is allemaal meer toegankelijker. Mensen zijn vriendelijk en open en in voor een praatje.
Het dorp ligt ten Zuiden van Raleigh, (de hoofdstad van North Carolina) dus de festiviteiten die daar plaatsvinden zijn ook goed te bereiken
En het is prijs technisch een stuk gunstiger dan in Cary, (zo een beetje te vergelijken met het Wassenaar van Raleigh en omgeving)
al maak ik wel volop gebruik van de faciliteiten die Cary biedt
Ook dat is een grote plus.
Dus... life is good in Fuquay (maar niet door vertellen hoor
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Dit vind ik echt een fantastisch topic, RiverCola, en iedereen die er aan bijdraagt! Ik ga het morgen eens rustig doorlezen en ik denk dat ik zelf ook een reactie ga plaatsen over San Anselmo/San Rafael waar ik gewoond heb. Vind dat dat ook wel mag, als oud-Neder-Amerikaan.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:

Ik woon een in door redelijk veel forumleden bezochte stad, Denver, Colorado, maar in een buurt waar niet veel bezoekers zullen komen: Mayfair (in Elm Street).
Denver heeft 79 officiële geregistreerde “neighborhoods”, waarbij sommige nog “sub-wijken” hebben: delen van een wijk die niet een officieel geregistreerde “neighborhood” zijn, maar die wel een eigen officieel erkende “neighborhood council” hebben. Mayfair is een van die “sub-wijken”. (Hier op mijn blog een stukje over Denver).
Wij wonen bij de A.

Mayfair, binnen het vierkant
In tegenstelling tot veel andere Amerikaanse steden zijn de meeste van de huizen in deze oudere buurten van Denver allemaal opgetrokken uit steen (althans de buitenkant). Dit heeft te maken met de “Brick Ordinance”, een verordening die door de stad is uitgevaardigd na de grote brand van 1863 die bepaalde dat alle huizen vanaf dat moment met (bak)steen moesten worden gebouwd (de meeste huizen hebben een houten skelet met daar (bak)steen tegenaan gemetseld). De meeste huizen in dit deel van Denver zijn gebouwd tussen 1925 en 1950, waarvan het merendeel rond 1930 is gebouwd – zo ook ons huis. De dominante bouwstijlen in Mayfair zijn de Denver Bungalow, en de Tudor stijl, met daarnaast vooral uit de jaren ’50 de ranch stijl. Mijn zwager, die in dezelfde straat woont, tien huizen verderop, woont in een Denver Bungalow, en wij wonen in een Tudor. (Hier een stukje op mijn blog over de architectuur in Denver)
Ons huis
Mayfair is een wijk met heel veel groen: in de meeste straten in de wijk staan bomen die bij de bouw van de huizen geplant zijn, en nu dus zo’n 60 tot 80 jaar oud zijn: groot, hoog, en groen.

In deze foto zie je de bouwstijl(en), en een aantal van de grote bomen rechts; dit zijn niet de grootste exemplaren
Het is een ontzettend fijne wijk om te wonen: zoals gezegd is het een groene wijk, alles is goed onderhouden, en heel veel ligt binnen handbereik: de Denver Zoo en het Denver Museum of Nature and Science liggen op één mijl afstand, Cherry Creek met zijn bekende Shopping Mall ligt op minder dan vijf minuutjes afstand, en het Mayfair shopping center met o.a. een Safeway, een King Soopers, een goede liquor store, restaurantjes en zaken als een stomerij en een postal center liggen ook op één mijl van ons huis. Vlakbij liggen ook heel veel restaurants, onder andere een in augustus 2010 geopend zeer goed sushi-restaurant (waar ze ons inmiddels kennen), en een leuke bar, The Elm, op twee minuten lopen.
Downtown Denver is makkelijk met de auto te bereiken in 15 minuten, en de grote autowegen door Denver – I-25 noord/zuid, en I-70 oost/west – zijn binnen respectievelijk 5 en 10 minuten te bereiken. Het vliegveld ligt op 20 minuten rijden naar het oosten, en de Outlets at Castle Rock liggen 20 minuten rijden naar het zuiden.
Mijn werk ligt zo’n 20 minuten rijden naar het westen, en Anna’s toekomstige werk ligt op zo’n 20 minuten rijden naar het noorden.
Bekende plaatsen als Golden liggen ook op zo’n 20 minuutjes, Boulder ligt op een goed half uurtje rijden, Nederland nog een half uurtje voorbij Boulder, en Fort Collins ligt een uurtje noordelijker. Colorado Springs en Garden of the Gods (naar het zuiden) zijn binnen drie kwartier te bereiken.
Ondanks dat we in een grote stad wonen voelt het absoluut niet zo, hetgeen waarschijnlijk te maken heeft met het feit dat o.a. Mayfair een van de oorspronkelijk “suburbs” van Denver was; nu dus in de stad, maar gevoelsmatig ook net weer niet.
Je hebt dus alle gemakken van een grote stad, maar binnen een half uurtje tot een uurtje zit je midden in de Rocky Mountains, waar je heerlijk van dit soort panorama's kunt gaan genieten (foto genomen op Chief Mountain, zo'n half uurtje ten westen van Denver):
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Georgie
- Amerika-expert
Jeroen: Wat is Princeton toch prachtig! Ik kende de universiteit wel van plaatjes en ik kijk House, dus ken ook wel het stadsbeeld een beetje, maar erg leuk om te zien. Het is echt wel op Engeland geinspireerd he? De universiteit doet me echt aan Cambridge denken. En de landschappen van New Jersey zijn echt prachtig. En dan woon je ook nog eens in zo'n mooi huis. Heb je goed gedaan!
PetraVS: Ik denk dat jij de beste reclamemaakster bent voor Northern Virginia en Washington DC. Ik lees altijd met zo veel plezier je verhalen en mocht ik een GC winnen ooit, dan zou ik zeker die regio overwegen. Wat ik me altijd af vraag is hoe het centrum van Vienna er uit ziet. Omdat jij altijd zegt dat je makkelijk dingen lopend kunt doen en het wel een centrum heeft (dacht ik?) ben ik daar eigenlijk wel benieuwd naar. Ik heb het al eens gegooglestreetviewed (mooi woord), maar wist niet goed waar ik moest zoeken. Edit: Heb net de foto tours die je had gepost eens bekeken. Erg leuk om te zien!
ANY: Leuk dat je zo dicht bij Cornell woont. De omgeving waar jij woont is ook zo mooi. Ik heb daar wel vaker foto's van gezien op je blog(s) en vond het echt mooi.
RiverCola: Wat een leuke tip voor een boek! Mijn doel voor dit jaar is om meer Nederlands te lezen, omdat ik al jaren niet meer Nederlands lees (net als Petra) en ik ben m'n NL niet echt verleerd, maar wel een beetje. Nu ik weer hier woon, wil ik dat dus terugkrijgen. Daarom heb ik onlangs het boek Suezkade van Jan Siebelink cadeau gekregen, omdat dit over een docent gaat die in mijn buurtje woont. Hoe toepasselijk. En het verhaal wat jij schetst over dit boek klinkt ook heel interessant, aan de universiteit, in Amerika. Petra, ik ben het overigens totaal met je eens, ik vind Nederlandse boeken ook heel moeilijk om door heen te komen. Mijn eindmondeling literatuur op de mondeling ging dan ook over het verschil tussen Engelse/Amerikaanse literatuur en Nederlandse. Sorry,
Epvanbeveren: Wat een leuk idee en bijzonder foto album. Erg mooi. Jouw fotografiestijl lijkt wel wat op het mijne. Ik wil je album wel gaan volgen, vind je het goed als ik je toevoeg?
Staceybeesie: Wat leuk om eindelijk eens wat meer over jouw plaatsje te lezen. Euh ja..waaar?! Ik wist wel dat het ergens bij Raleigh was, maar nooit echt goed opgepikt waar precies. Terwijl jouw staat me toch erg dierbaar is en ik ook zeker zou overwegen mocht ik ooit er mogen wonen. Die tabaksvelden kan ik me inderdaad nog herinneren van mijn bezoek aan NC, dat had ik nog nooit eerder gezien. Zie je daar veel he? Ik kom graag een keertje bij je op bezoek als ik in de buurt ben.
Dento: Denver lijkt me echt fantastisch. Ik ga er als het goed is komende zomer heen en ik heb er heel veel zin in. Sowieso in Colorado. Bijzonder om die huizen met bricks te zien, zie je niet heel erg veel in Amerika. Leuk om om daar de achtergrond van te weten. Klinkt alsof ook jij daar heerlijk woont.
PetraVS: Ik denk dat jij de beste reclamemaakster bent voor Northern Virginia en Washington DC. Ik lees altijd met zo veel plezier je verhalen en mocht ik een GC winnen ooit, dan zou ik zeker die regio overwegen. Wat ik me altijd af vraag is hoe het centrum van Vienna er uit ziet. Omdat jij altijd zegt dat je makkelijk dingen lopend kunt doen en het wel een centrum heeft (dacht ik?) ben ik daar eigenlijk wel benieuwd naar. Ik heb het al eens gegooglestreetviewed (mooi woord), maar wist niet goed waar ik moest zoeken. Edit: Heb net de foto tours die je had gepost eens bekeken. Erg leuk om te zien!
ANY: Leuk dat je zo dicht bij Cornell woont. De omgeving waar jij woont is ook zo mooi. Ik heb daar wel vaker foto's van gezien op je blog(s) en vond het echt mooi.
RiverCola: Wat een leuke tip voor een boek! Mijn doel voor dit jaar is om meer Nederlands te lezen, omdat ik al jaren niet meer Nederlands lees (net als Petra) en ik ben m'n NL niet echt verleerd, maar wel een beetje. Nu ik weer hier woon, wil ik dat dus terugkrijgen. Daarom heb ik onlangs het boek Suezkade van Jan Siebelink cadeau gekregen, omdat dit over een docent gaat die in mijn buurtje woont. Hoe toepasselijk. En het verhaal wat jij schetst over dit boek klinkt ook heel interessant, aan de universiteit, in Amerika. Petra, ik ben het overigens totaal met je eens, ik vind Nederlandse boeken ook heel moeilijk om door heen te komen. Mijn eindmondeling literatuur op de mondeling ging dan ook over het verschil tussen Engelse/Amerikaanse literatuur en Nederlandse. Sorry,
Epvanbeveren: Wat een leuk idee en bijzonder foto album. Erg mooi. Jouw fotografiestijl lijkt wel wat op het mijne. Ik wil je album wel gaan volgen, vind je het goed als ik je toevoeg?
Staceybeesie: Wat leuk om eindelijk eens wat meer over jouw plaatsje te lezen. Euh ja..waaar?! Ik wist wel dat het ergens bij Raleigh was, maar nooit echt goed opgepikt waar precies. Terwijl jouw staat me toch erg dierbaar is en ik ook zeker zou overwegen mocht ik ooit er mogen wonen. Die tabaksvelden kan ik me inderdaad nog herinneren van mijn bezoek aan NC, dat had ik nog nooit eerder gezien. Zie je daar veel he? Ik kom graag een keertje bij je op bezoek als ik in de buurt ben.
Dento: Denver lijkt me echt fantastisch. Ik ga er als het goed is komende zomer heen en ik heb er heel veel zin in. Sowieso in Colorado. Bijzonder om die huizen met bricks te zien, zie je niet heel erg veel in Amerika. Leuk om om daar de achtergrond van te weten. Klinkt alsof ook jij daar heerlijk woont.
Laatst gewijzigd door Georgie op 15 jan 2011, 02:32, 1 keer totaal gewijzigd.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Ook in Colorado - Bailey. Een klein dorp 40 mijl ten zuidwesten van Denver met ik geloof 9000 inwoners. (Ik zal eens kijken volgende keer wat dat bord zegt als ik er langs rij). We hebben een kleine downtown, met een tavern, een benzinestation, een of twee kunstgalerijen, een postkantoortje, een hardware store, een liquor store en een propane bedrijf. We liggen in de zogenaamde banana belt, dat betekent minder sneeuw en ijs dan omringende gemeenten. Vroeger reed de trein vanuit Denver naar Breckenridge door Bailey langs de rivier de South Platte. Die trein heeft voor het laatst gereden in 1930, nu loopt er een highway, de 285, van Denver naar Bailey en dan door naar het zuiden. Zodra je Denver verlaat ga je eerst door een mooie canyon, ook wel de "luge" genoemd door mensen in Bailey omdat het vaak glad is en er veel ongelukken gebeuren. Daarna ga je via de 285 langzamerhand omhoog naar onze altitude, 8100 feet. Voorbij Bailey gaat de 285 via Kenosha Pass naar een hoogvlakte en dan kun je of verder zuidelijk uiteindelijk naar New Mexico of je slaat in Fairplay rechtsaf naar Breckenridge waar je kunt skien. Het kost ons zeg maar 1.5 uur om in Breckenridge te komen.
Bailey ligt in Park County wat geologisch gezien heel interessant is. Je kunt er dinosaurus sporen vinden alsmede ook overblijfselen van sequoia bomen die ooit eens een lange tijd geleden bestonden in zuid Park County. Ook zijn er veel fossielen gevonden.
Bailey is opgericht in 1864 en het was hier vroeger echt de Wild West. Menig dispuut is hier met een pistolenduel geeindigd. De winters waren behoorlijk streng. We hebben hier verscheidene meren waar vroeger ijs op werd bewaard dat via de trein naar Denver ging naar de betere huishoudens. Dat ijs werd dan met paarden van de meren gehaald en naar de trein gebracht.
Het stadje kwam vier jaar geleden in het nationale nieuws door de moord op Emily Keyes, een 17 jarig schoolmeisje dat door een psychopaat op school doodgeschoten werd. Dit kwam op het nationale nieuws en er wordt zowat nog dagelijks over gesproken. Zelf hadden mijn man en ik de avond voor de moord nog persoonlijk met Emily kontakt toen we gingen eten in het eetcafe waar Emily een bedieningsbaantje had. De moord heeft voor ons dus wel heel persoonlijk aangegrepen.
Wij in Park County maken officieel geen deel uit van de Denver metroplex. Maar we zitten wel dicht genoeg bij Denver dat we daar gezellig kunnen gaan shoppen of naar een Denver Broncos game kunnen gaan of naar het Denver Art Museum. We worden beschouwd als een rural gebied en het bevalt werkelijk uitstekend. Je kunt hier heerlijk hiken, we zijn letterlijk omringd door nationale parken en wilderness. Ik kan vanaf mijn balkon de Pikes Peak in Colorado Springs zien die zo'n 60 mijl ten zuiden van ons ligt. Colorado is een waar paradijs.
Bailey ligt in Park County wat geologisch gezien heel interessant is. Je kunt er dinosaurus sporen vinden alsmede ook overblijfselen van sequoia bomen die ooit eens een lange tijd geleden bestonden in zuid Park County. Ook zijn er veel fossielen gevonden.
Bailey is opgericht in 1864 en het was hier vroeger echt de Wild West. Menig dispuut is hier met een pistolenduel geeindigd. De winters waren behoorlijk streng. We hebben hier verscheidene meren waar vroeger ijs op werd bewaard dat via de trein naar Denver ging naar de betere huishoudens. Dat ijs werd dan met paarden van de meren gehaald en naar de trein gebracht.
Het stadje kwam vier jaar geleden in het nationale nieuws door de moord op Emily Keyes, een 17 jarig schoolmeisje dat door een psychopaat op school doodgeschoten werd. Dit kwam op het nationale nieuws en er wordt zowat nog dagelijks over gesproken. Zelf hadden mijn man en ik de avond voor de moord nog persoonlijk met Emily kontakt toen we gingen eten in het eetcafe waar Emily een bedieningsbaantje had. De moord heeft voor ons dus wel heel persoonlijk aangegrepen.
Wij in Park County maken officieel geen deel uit van de Denver metroplex. Maar we zitten wel dicht genoeg bij Denver dat we daar gezellig kunnen gaan shoppen of naar een Denver Broncos game kunnen gaan of naar het Denver Art Museum. We worden beschouwd als een rural gebied en het bevalt werkelijk uitstekend. Je kunt hier heerlijk hiken, we zijn letterlijk omringd door nationale parken en wilderness. Ik kan vanaf mijn balkon de Pikes Peak in Colorado Springs zien die zo'n 60 mijl ten zuiden van ons ligt. Colorado is een waar paradijs.
- Georgie
- Amerika-expert
Ik woon er nu dan wel niet meer, maar heb 8 jaar geleden (jeetje, wat vliegt de tijd!
) in Northern California gewoond, in San Anselmo en San Rafael, in Marin County in de Bay Area. Twintig minuutjes boven San Francisco dus.
Marin staat bekend als een van de mooiste plekjes om te wonen, maar helaas wel heel erg duur. Je hebt er prachtige natuur, kustlijnen, redwood forests en gouden en groene heuvels, en heel veel kleinere stadjes. De bekendste is waarschijnlijk Sausalito, zo vlak na de Golden Gate Bridge. Als je even door rijdt kom je in San Rafael en daarna in San Anselmo.

Zal eerst wat over het San Anselmo vertellen, omdat ik daar begonnen ben. San Anselmo wordt wel de antique capital genoemd, omdat ze zo veel kleine quirky antiek en vintage winkeltjes hebben. Het heeft een echt klein centrum met een winkelstraat en er zijn veel fietsers en wandelaars. Het mountainbiken schijnt ook z'n oorsprong te vinden in Marin. Het heeft een town hall, meerdere supermarkten en een klein, gezellig centrum waar op zondag de mensen koffie komen drinken.

(typische Marin zondag)
San Anselmo, en nog meer het aangrenzende dorpje Fairfax, is echt nog een hippie dorpje. Vooral in Fairfax proef je die hippie sfeer nog en vind je veel log homes in de heuvels. San Anselmo is net de iets rijkere, chiquere variant, maar ook hier houdt men erg van an eco-friendly lifestyle. Dat was 8 jaar geleden zo en is alleen maar meer geworden. Zo was mijn highschool (en mijn vrienden) echte hippies (ik was bevriend met de dochter van de drummer van Janis Joplin's band Big Brother and the Holding Company). Elke zomer worden er festivals in the Creek Park (downtown) gehouden, waaronder films in de buitenlucht en vorig jaar toen we er waren was er een Beatles tribute concert, en dan komt ook menig zweem wiet voorbij terwijl de kindjes in hun blote billetjes dansen.

Ik woonde hier in een klein huisje downtown bij een hippie, artsy gezin:

(en daarna in een wat netter huis in een betere wijk)

Opvallend vond ik trouwens dat het hier meestal redelijk goed weer is, waardoor de scholen open zijn. Ze hebben dan geen dichte gang, maar een gang die zich in de openlucht bevindt. Mijn school zag er dan dus ook zo uit:

Hierna verhuisde ik naar San Rafael, een wat grotere stad, wat vooral bekend staat om z'n mooie Civic Center (waar ik naar court ben geweest toen ik zonder helm fietste)

San Rafael is op zich een standaard stadje, met een leuk downtown met winkeltjes, maar niet erg bijzonder. Het heeft geen geweldig grote malls en heeft een aantal goede en minder goede wijken. Ik woonde in de wijk Lucasvalley, een bijzondere plek qua architectuur ook weer, omdat er bijna alleen maar Eichler homes staan. Dit is het huis waar ik woonde, een plat huis, bungalow dus, en de hele wijk ziet er zo uit. Met natuurlijk het prachtige uitzicht op de heuvels:
Dit noem ik echt nog steeds mijn huis. Het is een buurt waar niet veel gebeurd, het is met name residential, en er is een community pool op loopafstand. Er is geen supermarkt, alleen een mini-mart en voor de deur is een commuters bus naar San Francisco, maar die gaat alleen 'sochtends vroeg en 's avonds laat. Om naar school te komen moest ik dus drie kwartier lopen naar de dichtsbijzijnde bushalte. Wel even andere koek dan vanuit het toch Europees-aandoende San Anselmo waar iedereen loopt en fietst.
En natuurlijk San Francisco op een steenworp afstand! Ik ging graag met de ferry vanaf Larkspur (zie kaartje) naar San Francisco, wat al een feest op zich is. Of met de bus, en dan de Golden Gate over. Ik word/werd altijd even blij van dat gevoel, dat je de Golden Gate over moet om 'de stad' in te komen, could never take that view for granted.
Een heerlijke plek om gewoond te mogen hebben, wat een opportunity. En het voelt nog altijd als thuis.
Marin staat bekend als een van de mooiste plekjes om te wonen, maar helaas wel heel erg duur. Je hebt er prachtige natuur, kustlijnen, redwood forests en gouden en groene heuvels, en heel veel kleinere stadjes. De bekendste is waarschijnlijk Sausalito, zo vlak na de Golden Gate Bridge. Als je even door rijdt kom je in San Rafael en daarna in San Anselmo.

Zal eerst wat over het San Anselmo vertellen, omdat ik daar begonnen ben. San Anselmo wordt wel de antique capital genoemd, omdat ze zo veel kleine quirky antiek en vintage winkeltjes hebben. Het heeft een echt klein centrum met een winkelstraat en er zijn veel fietsers en wandelaars. Het mountainbiken schijnt ook z'n oorsprong te vinden in Marin. Het heeft een town hall, meerdere supermarkten en een klein, gezellig centrum waar op zondag de mensen koffie komen drinken.

(typische Marin zondag)
San Anselmo, en nog meer het aangrenzende dorpje Fairfax, is echt nog een hippie dorpje. Vooral in Fairfax proef je die hippie sfeer nog en vind je veel log homes in de heuvels. San Anselmo is net de iets rijkere, chiquere variant, maar ook hier houdt men erg van an eco-friendly lifestyle. Dat was 8 jaar geleden zo en is alleen maar meer geworden. Zo was mijn highschool (en mijn vrienden) echte hippies (ik was bevriend met de dochter van de drummer van Janis Joplin's band Big Brother and the Holding Company). Elke zomer worden er festivals in the Creek Park (downtown) gehouden, waaronder films in de buitenlucht en vorig jaar toen we er waren was er een Beatles tribute concert, en dan komt ook menig zweem wiet voorbij terwijl de kindjes in hun blote billetjes dansen.

Ik woonde hier in een klein huisje downtown bij een hippie, artsy gezin:

(en daarna in een wat netter huis in een betere wijk)

Opvallend vond ik trouwens dat het hier meestal redelijk goed weer is, waardoor de scholen open zijn. Ze hebben dan geen dichte gang, maar een gang die zich in de openlucht bevindt. Mijn school zag er dan dus ook zo uit:

Hierna verhuisde ik naar San Rafael, een wat grotere stad, wat vooral bekend staat om z'n mooie Civic Center (waar ik naar court ben geweest toen ik zonder helm fietste)

San Rafael is op zich een standaard stadje, met een leuk downtown met winkeltjes, maar niet erg bijzonder. Het heeft geen geweldig grote malls en heeft een aantal goede en minder goede wijken. Ik woonde in de wijk Lucasvalley, een bijzondere plek qua architectuur ook weer, omdat er bijna alleen maar Eichler homes staan. Dit is het huis waar ik woonde, een plat huis, bungalow dus, en de hele wijk ziet er zo uit. Met natuurlijk het prachtige uitzicht op de heuvels:
Dit noem ik echt nog steeds mijn huis. Het is een buurt waar niet veel gebeurd, het is met name residential, en er is een community pool op loopafstand. Er is geen supermarkt, alleen een mini-mart en voor de deur is een commuters bus naar San Francisco, maar die gaat alleen 'sochtends vroeg en 's avonds laat. Om naar school te komen moest ik dus drie kwartier lopen naar de dichtsbijzijnde bushalte. Wel even andere koek dan vanuit het toch Europees-aandoende San Anselmo waar iedereen loopt en fietst.
En natuurlijk San Francisco op een steenworp afstand! Ik ging graag met de ferry vanaf Larkspur (zie kaartje) naar San Francisco, wat al een feest op zich is. Of met de bus, en dan de Golden Gate over. Ik word/werd altijd even blij van dat gevoel, dat je de Golden Gate over moet om 'de stad' in te komen, could never take that view for granted.
Een heerlijke plek om gewoond te mogen hebben, wat een opportunity. En het voelt nog altijd als thuis.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wat een heerlijke bijdragen zijn er weer bijgekomen! Dank Petra, Dennis, Bergmeid en Sophie! Echt ontzettend leuk om te lezen 
- epvanbeveren
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Natuurlijk is dat goed, http://www.facebook.com/?sk=lf#!/epvanbeverenGeorgie schreef:...Epvanbeveren: Wat een leuk idee en bijzonder foto album. Erg mooi. Jouw fotografiestijl lijkt wel wat op het mijne. Ik wil je album wel gaan volgen, vind je het goed als ik je toevoeg?
...
Erwin
- Georgie
- Amerika-expert
Haha ik had je al toegevoegd en je hebt zelfs al op m'n gehaktballen gecomment
Maar evengoed bedankt. Ik ga je project met interesse volgen.
Wat een mooie plekjes! Leuk om zo over iedereen's thuis wat te lezen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Die moord is al zo schokkend, maar helemaal als jullie haar persoonlijk kenden. Helaas weet ik maar al te goed, hoe dat isbergmeid schreef:Het stadje kwam vier jaar geleden in het nationale nieuws door de moord op Emily Keyes, een 17 jarig schoolmeisje dat door een psychopaat op school doodgeschoten werd. Dit kwam op het nationale nieuws en er wordt zowat nog dagelijks over gesproken. Zelf hadden mijn man en ik de avond voor de moord nog persoonlijk met Emily kontakt toen we gingen eten in het eetcafe waar Emily een bedieningsbaantje had. De moord heeft voor ons dus wel heel persoonlijk aangegrepen.
Erg leuk om over ieders woongebied te lezen. Het is toch overal weer heel anders.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dento - Ik heb meer dan 20 jaar gewerkt in het zwarte gebouw in het midden van jouw eerst foto. Op de 30ste verdieping hadden we een prachtig uitzicht over de hele omgeving.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat geloof ik graag, dat zal inderdaad een prachtig uitzicht zijn geweest!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ik vind het geweldig om hier over ieder zijn woonplaats te lezen
!
Mijn vrouw was afgelopen zomer in Engeland voor een meeting met professors van Oxford en ze gaven haar een hele uitgebreide tour door de University en ze vond het veel op Princeton lijken. Ze kreeg toen van hun te horen dat Princeton geinspireerd is op Oxford!Jeroen: Wat is Princeton toch prachtig! Ik kende de universiteit wel van plaatjes en ik kijk House, dus ken ook wel het stadsbeeld een beetje, maar erg leuk om te zien. Het is echt wel op Engeland geinspireerd he?
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
- epvanbeveren
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Georgie schreef:Haha ik had je al toegevoegd en je hebt zelfs al op m'n gehaktballen gecommentMaar evengoed bedankt. Ik ga je project met interesse volgen.
- Georgie
- Amerika-expert
Haha fail! Dit moet je niet tegen een Cambridgian zeggenFisherman schreef:
Mijn vrouw was afgelopen zomer in Engeland voor een meeting met professors van Oxford en ze gaven haar een hele uitgebreide tour door de University en ze vond het veel op Princeton lijken. Ze kreeg toen van hun te horen dat Princeton geinspireerd is op Oxford!
Maar je ziet het inderdaad zo, met die torentjes, lijkt het heel erg op St Johns en Trinity (wel Cam, niet Ox)> Het is er vast erg mooi en ik zou graag een keer Princeton willen bezoeken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht