Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Favoriete tv-programma's
Favoriete tv-programma's
Niet dat ik een 'couch potato' ben, maar ik vind het af en toe heerlijk om lekker te relaxen voor de tv; verstand op nul en staren maar. Met veertig kanalen is er altijd wel wat te zien. Hier een selectie van mijn favorieten die (helaas) niet in Nederland te zien zijn:
- [b]Today Show[/b] (NBC): gezellig wakker worden.
- [b]Whose Line is it Anyway[/b] (ABC/ABC Family): ondanks dat er een hoop gescript is, blijf ik het toch een grandioos programma vinden.
- [b]Trading Spaces[/b] (TLC): RTL4 heeft het ooit geprobeerd met 'In Holland staat een huis', maar dit 'home decoration' programma is naar mijn mening stukken leuker.
Wat zijn/waren jullie favorieten?
- [b]Today Show[/b] (NBC): gezellig wakker worden.
- [b]Whose Line is it Anyway[/b] (ABC/ABC Family): ondanks dat er een hoop gescript is, blijf ik het toch een grandioos programma vinden.
- [b]Trading Spaces[/b] (TLC): RTL4 heeft het ooit geprobeerd met 'In Holland staat een huis', maar dit 'home decoration' programma is naar mijn mening stukken leuker.
Wat zijn/waren jullie favorieten?
-
Hydrotherion
- Amerikafan
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ik ben de "weet niet" stem, want ik heb geen idee welke programma's in Nederland te zien zijn.
Ik ben geen grote tv kijkster en als ik kijk vind ik de wetenschappelijke, reis en natuurprogramma's op Discovery Channel, National Geographic Channel en Travel Channel het interessantst.
Van de sitcoms, vooral "Everybody loves Raymond" (CBS), "Yes, Dear"(CBS) en "Friends" (NBC). En een vrij nieuwe, die heel grappig is: "Scrubs" (NBC). Er zijn er wel meer, die ik af en toe kijk, maar op maandag- en donderdagavond kijken we vrijwel zeker.
Van de drama series vind ik vooral Judging Amy goed. En ER natuurlijk, maar ik weet, dat dat in NL ook te zien is.
Ik ben geen grote tv kijkster en als ik kijk vind ik de wetenschappelijke, reis en natuurprogramma's op Discovery Channel, National Geographic Channel en Travel Channel het interessantst.
Van de sitcoms, vooral "Everybody loves Raymond" (CBS), "Yes, Dear"(CBS) en "Friends" (NBC). En een vrij nieuwe, die heel grappig is: "Scrubs" (NBC). Er zijn er wel meer, die ik af en toe kijk, maar op maandag- en donderdagavond kijken we vrijwel zeker.
Van de drama series vind ik vooral Judging Amy goed. En ER natuurlijk, maar ik weet, dat dat in NL ook te zien is.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
Dennis
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Over het algemeen kun je stellen, dat Amerikaanse programma's die daar populair zijn, ook in Nederland op tv komen (zij het met een jaar of twee vertraging). Dat geldt voor comedyseries, maar ook drama en SF. Zo draait hier alles van Seinfeld, Home Improvement en Mad About You (steeds weer herhaald) over Gilmore Girls, Buffy, Angel, Charmed, Judging Amy, ER, Third Watch, Star Trek: Enterprise (seizoen 1), 24 (seizoen 2), Ed (we zijn nu pas met seizoen 1 begonnen!), etc. De programma's die Petra noemde zijn hier overigens ook te zien.
Wat ik hier mis zijn shows als The Daily Show met Jon Stewart (uitsluitend 1x per week op CNN te zien), The Tonight Show with Jay Leno, en meer van dat soort Late Night shows. RTL5 heeft ooit geprobeerd hier David Letterman te verkopen, maar dat is uiteraard mislukt omdat die kerel veel te arrogant overkomt en niet de Nederlandse humorstijl heeft. Ik weet zeker dat Jay Leno het hier veel beter zou doen, maar geen tv-zender die dat aandurft, blijkbaar.
Wat ik hier mis zijn shows als The Daily Show met Jon Stewart (uitsluitend 1x per week op CNN te zien), The Tonight Show with Jay Leno, en meer van dat soort Late Night shows. RTL5 heeft ooit geprobeerd hier David Letterman te verkopen, maar dat is uiteraard mislukt omdat die kerel veel te arrogant overkomt en niet de Nederlandse humorstijl heeft. Ik weet zeker dat Jay Leno het hier veel beter zou doen, maar geen tv-zender die dat aandurft, blijkbaar.
Helemaal met je eens Dennis: Jay Leno met de Tonight Show is geweldig!
Alleen denk ik niet dat het erg populair zou zijn in Nederland, om de reden dat er heel vaak grappen gemaakt worden over typisch Amerikaanse dingen, of Amerikaans nieuws dat het buitenland niet haalt.
Ik heb hier al eerder de discussie Leno of Letterman gehad. De meeste Amerikanen hier gaan dan toch voor Letterman.
In mijn lijstje van favo's ontbrak trouwens SNL nog. Inderdaad geweldig, al zit ik niet iedere zaterdagavond om half 12 voor de buis.
Alleen denk ik niet dat het erg populair zou zijn in Nederland, om de reden dat er heel vaak grappen gemaakt worden over typisch Amerikaanse dingen, of Amerikaans nieuws dat het buitenland niet haalt.
Ik heb hier al eerder de discussie Leno of Letterman gehad. De meeste Amerikanen hier gaan dan toch voor Letterman.
In mijn lijstje van favo's ontbrak trouwens SNL nog. Inderdaad geweldig, al zit ik niet iedere zaterdagavond om half 12 voor de buis.
"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbour. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." ~ Mark Twain
-
Dennis
- Contacteer:
Ed
Sjon, in de VS is Leno anders steevast populairder dan Letterman... de kijkcijfers van Jay Leno zijn eigenlijk altijd hoger.
Maar even wat anders: Veronica, dat "Ed" uitzond, is ermee gestopt... na pas 6 afleveringen! Erg jammer, want het was een heerlijke serie die zich afspeelde in een knus Amerikaans stadje en de VS een uurtje lang bij me in huis bracht (ik keek dus niet alleen maar om die appetijtelijke Julie Bowen te zien
). Wat mij betreft moet die serie echt terug op tv.
Wie het hiermee eens is, kan dat kenbaar maken op Veronica.nl (zoek programma Ed) of http://petitiononline.com/edoptv/.
Maar even wat anders: Veronica, dat "Ed" uitzond, is ermee gestopt... na pas 6 afleveringen! Erg jammer, want het was een heerlijke serie die zich afspeelde in een knus Amerikaans stadje en de VS een uurtje lang bij me in huis bracht (ik keek dus niet alleen maar om die appetijtelijke Julie Bowen te zien
Wie het hiermee eens is, kan dat kenbaar maken op Veronica.nl (zoek programma Ed) of http://petitiononline.com/edoptv/.
Een collega van me is helemaal gek van de serie Ed. Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit gezien, maar het schijnt erg komisch te zijn.
Heb afgelopen woensdag en donderdag trouwens weer helemaal in een scheur gelegen om twee items in de Tonight Show: de 'fruitcake lady' en een tour door amerika met de twee domste kandidaten van 'Jaywalking'.
Tonight Show is een goede reden om wat langer op te blijven!
Trouwens, ik las dat BNN in januari gaat beginnen met een programma onder de (nu nog werk-)naam: hoor ik daar een lama schijten.
Het moet de Nederlandse versie van "Whose Line..." worden. Ik ben zeer benieuwd!!!!!
Heb afgelopen woensdag en donderdag trouwens weer helemaal in een scheur gelegen om twee items in de Tonight Show: de 'fruitcake lady' en een tour door amerika met de twee domste kandidaten van 'Jaywalking'.
Tonight Show is een goede reden om wat langer op te blijven!
Trouwens, ik las dat BNN in januari gaat beginnen met een programma onder de (nu nog werk-)naam: hoor ik daar een lama schijten.
Het moet de Nederlandse versie van "Whose Line..." worden. Ik ben zeer benieuwd!!!!!
"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbour. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." ~ Mark Twain
-
Hornblower Stars
- Amerika-newbie
VH1
Ik heb gisteren voor het eerst 'I love the 80's Strikes Back' zitten kijken. Een geweldige show met events (voornamelijk muziek en artiesten) uit een bepaald jaar (gisteren '81 en '82) en legendarisch commentaar van allerei semi-bekende amerikanen. Erg melige show.
Hier is zijn de tijden waarop de verschillende afleveringen te zien zijn.
Echt een aanrader.
Hier is zijn de tijden waarop de verschillende afleveringen te zien zijn.
Echt een aanrader.
-
Gernand
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
"The tonight show" is erg leuk en Jay Leno is erg goed
verder kijk ik erg graag naar "Friends"en naar
"home improvement" met Tim Allen.
Maar ik denk dat "JAG" toch mijn favorite serie blijft.
en wordt overigens elke week nog door zo'n 16 miljoen
amerikanen bekeken en staat daarmee in de top-20.
Gernand
verder kijk ik erg graag naar "Friends"en naar
"home improvement" met Tim Allen.
Maar ik denk dat "JAG" toch mijn favorite serie blijft.
en wordt overigens elke week nog door zo'n 16 miljoen
amerikanen bekeken en staat daarmee in de top-20.
Gernand
Laatst gewijzigd door Gernand op 29 apr 2004, 23:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Wat ik nog steeds mis op de Nederlandse televisie zijn The Simpsons. In het verleden werd door V8 nog wel eens een aflevering uitgezonden maar nu Veronica op die zender zit is het gedaan met The Simpsons in Nederland. Gelukkig kan ik elke dag op BBC 2 mijn dagelijkse dosis Simpsons tot mij nemen 
Destruction leads to a very rough road but it also breeds creation
-
Kansas Wizard
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik denk dat het wel meevalt met de slechte selectie en ik ben daarom oneens met de stelling.
Ik weet niet precies wat er op de Amerikaanse televisie te zien is, maar ik heb in deze discussie al genoeg programma's voorbij zien komen die wereldwijd hun succes hebben gekend en ook gewoon in Nederland te zien zijn.
The Bold and the Beautiful vind ik hiervan een mooi voorbeeld, die wordt geloof ik in tig landen uitgezonden(en met succes) en ook in Nederland.
The Bold is trouwens mijn favoriet, maar ik denk dat iedereen zich wel kan vermaken met Amerikaanse series om de Nederlandse t.v. Het aanbod is namelijk groot en voor jong en oud, want bijvoorbeeld Foxkids zendt genoeg Amerikaanse tekenfilmseries uit, die van goede kwaliteit zijn.
We hebben dus niets te klagen over het aanbod/kwaliteit van de programma's in NL uit de VS.
Ik weet niet precies wat er op de Amerikaanse televisie te zien is, maar ik heb in deze discussie al genoeg programma's voorbij zien komen die wereldwijd hun succes hebben gekend en ook gewoon in Nederland te zien zijn.
The Bold and the Beautiful vind ik hiervan een mooi voorbeeld, die wordt geloof ik in tig landen uitgezonden(en met succes) en ook in Nederland.
The Bold is trouwens mijn favoriet, maar ik denk dat iedereen zich wel kan vermaken met Amerikaanse series om de Nederlandse t.v. Het aanbod is namelijk groot en voor jong en oud, want bijvoorbeeld Foxkids zendt genoeg Amerikaanse tekenfilmseries uit, die van goede kwaliteit zijn.
We hebben dus niets te klagen over het aanbod/kwaliteit van de programma's in NL uit de VS.
Ik heb misschien een halve show ooit gezien van Jay Leno en was er niet van onder de indruk. Maar in veel (Amerikaanse) films duikt hij regelmatig weer op....... 'zou het dan toch leuk zijn? ' vraag je je wel eens af?
David Letterman kon ik wel waarderen en ook Conan is een tijdje op een (in mijn buurt) proefkanaal geweest. Maar doordat het al een paar maanden niet meer actueel is/was verloor het ook z'n kracht.
En de wanhopige stand-up comedian pogingen in ons landje vind ik nou niet echt geweldig! Dan gewoon lekkere cabaret op Oudejaarsavond!!
David Letterman kon ik wel waarderen en ook Conan is een tijdje op een (in mijn buurt) proefkanaal geweest. Maar doordat het al een paar maanden niet meer actueel is/was verloor het ook z'n kracht.
En de wanhopige stand-up comedian pogingen in ons landje vind ik nou niet echt geweldig! Dan gewoon lekkere cabaret op Oudejaarsavond!!
In 2002 ben ikzelf in de gelukkige positie geweest om een opname bij te wonen van de Tonight Show with Jay Leno, en ik heb daar erg van genoten. Ik denk dat het Nederlandse publiek eerst bekend moet worden met dergelijke talkshows.nojz schreef:Helemaal met je eens Dennis: Jay Leno met de Tonight Show is geweldig!
In ieder geval kan aan Jay Leno geen Nederlandse talkshow presentator tippen!
Travel my way, take the scenic byway!
Die kans hebben ze gehad van 1993 - 1998, toen MSNBC op veel Nederlandse kabelnetten te zien was. Zij zonden o.a. iedere werkdag de Tonight Show uit. Wegens gebrek aan belangstelling voor de zender heeft MSNBC zich begin 1998 weer uit Europa teruggetrokken.MrAmerica schreef:Ik denk dat het Nederlandse publiek eerst bekend moet worden met dergelijke talkshows.
Het ontbreken van ondertiteling is, in tegenstelling tot wat je misschien denkt, voor veel Nederlanders toch een onoverkomelijke hindernis. Verder zijn veel onderwerpen, die hij de eerste 15 minuten aansnijdt, vaak alleen leuk als je de Amerikaanse situatie kent.
gr. Redneck
Georgia on My Mind
-
Dennis
- Contacteer:
Toen we hier MSNBC hadden heb ik inderdaad regelmatig naar de Tonight Show gekeken, en ik was dan ook helemaal niet blij dat ze ineens verdwenen. Ik kan me niet herinneren of toen de ondertiteling ontbrak.
Wat betreft de grappen van het eerste kwartier heb je misschien gelijk en dit is misschien ook ten dele de reden dat Letterman hier zo snel weer van de buis is verdwenen.
Wat niet wegneemt dat ik graag had gezien dat Leno en trouwens ook Comedy Central's Daily Show hier dagelijks te zien zouden zijn, al was het maar op een klein kanaaltje ergens verstopt in het niets. Dan was er tenminste een leuk, ontspannend avondprogramma geweest waarmee je je werkdag op een goede manier kan afsluiten...
Nou ja, Spongebob Squarepants is ook niet slecht, als ze nou maar eens stopten met honderd keer dezelfde afleveringen te herhalen!
Wat betreft de grappen van het eerste kwartier heb je misschien gelijk en dit is misschien ook ten dele de reden dat Letterman hier zo snel weer van de buis is verdwenen.
Wat niet wegneemt dat ik graag had gezien dat Leno en trouwens ook Comedy Central's Daily Show hier dagelijks te zien zouden zijn, al was het maar op een klein kanaaltje ergens verstopt in het niets. Dan was er tenminste een leuk, ontspannend avondprogramma geweest waarmee je je werkdag op een goede manier kan afsluiten...
Nou ja, Spongebob Squarepants is ook niet slecht, als ze nou maar eens stopten met honderd keer dezelfde afleveringen te herhalen!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 1934 Weergaves
-
Laatste bericht door BonnyR