Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

zonder medicijnen naar amerika?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
jackmari
Amerika-newbie

zonder medicijnen naar amerika?

Bericht door jackmari »

Hallo,mijn vraag vandaag is:
Mijn man en ik hebben een zoon die woont en werkt in Amerika,nu komt hij zo drie keer per jaar naar Nederland
maar heel graag zou hij ons willen laten zien waar hij werkt en hoe hij woont. Nu komt ons probleem,mijn man 63 jaar
is manisch-depressief en slikt heel veel medicijnen die allemaal onder de opiumwet vallen.Zijn medicijnen zijn zo afge-
steld dat hij daar goed mee kan leven.Verder heeft mijn man nog medicijnen voor zijn hart,dus je begrijpt dat wij niet
zitten te springen om die reis te ondernemen.Onze zoon wil dat niet in zien.(struisvogel!) Verledenjaar hadden we al een
ticket en een begeleidende brief van de psygiater dat mijn man een gevaar voor hemzelf of een ander is maar ondanks
de brief zegt de amerikaanse ambassade dat we bij aankomst kunnen worden teruggestuurd.we zijn nu zover dat we toch
volgend jaar mei naar onze zoon willen en bv de medicijnen met recept van de arts hier in een apotheek in miami ophalen.
heeft iemand van jullie dit wel eens gedaan en lukte het? Natuurlijk zul je voor deze med.moeten betalen.Als je je medicijnen
kwijtraakt moet je toch ook nieuwe med.hebben.Kan iemand mij hier verder meehelpen.dank voor alle sugestisch.Marianne.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: zonder medicijnen naar amerika?

Bericht door RiverCola »

Lastige situatie maar ik begrijp dat jullie zoon erg graag wil dat jullie hem komen bezoeken. Volgens mij is het mogelijk om zowel via de apotheek als via de psychiater een medisch paspoort danwel een verklaring voor de reden van medicijn-gebruik te verkrijgen. Ik zou geen brief meenemen waarin staat dat je man een gevaar voor zichzelf of zijn medemens is. Als jullie zelf van mening zijn dat hij die reis kan maken waarom zou je dan zo'n brief meenemen? Gevalletje slapende honden wakker maken :wink:
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Recepten van nederlandse artsen worden in Amerika niet geaccepteerd.

En wat antwoord je op Esta vraag A?
A) Lijdt u aan een besmettelijke ziekte; hebt u een lichamelijke of geestelijke stoornis; of gebruikt u drugs of bent u daaraan verslaafd? *
"Ja" vereist dan ook nog een visum.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Het kan toch niet dat al de mensen die anti depressiva nemen hier ja op antwoorden en allemaal een visum moeten aanvragen?

Het is belangrijk om welke medicatie het gaat denk ik. Als het om de reguliere medicatie voor manisch depressief syndroom gaat en de hartmedicatie, zou ik gewoon een attest van de dokter meenemen waarop staat dat je die medicatie nodig hebt.
Je neemt m mee in je koffer voor in de bagageruimte.
Neem juist genoeg mee voor de duur van het bezoek en een extra recept voor in geval van verlies. Laat de arts zeker niets schrijven over een gevaar voor zichzelf (als dat echt zo is zou ik de trip zowiezo niet aanraden).
Ik vermoed dat je man stabiel is mbt zijn syndroom?
Er zijn legio mensen die reizen met een stabiele manisch depressieve stoornis.
Groetjes,
Carine
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Ik denk dat je wilde schrijven dat hij geen gevaar voor zichzelf en anderen is? Dan zou je toch met die brief een visum moeten kunnen krijgen (een VWP mag helaas niet, zoals 6foot6 al aangeeft).

Wellicht dat de medicijnen meenemen toch de beste optie is. Ik heb er geen ervaring mee, maar de meest duidelijke officiele tekst die ik kon vinden is deze:

http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/vacat ... Medication

Zo te lezen kun je dus medicijnen meenemen die als narcotica beschouwd worden, zolang het maar geen pure narcotica is, zoals cocaine en LSD, en je goede documentatie hebt.

Zoals sachasenne al aangeeft zijn er mensen met persoonlijke ervaring, en die vind je waarschijnlijk makkelijker op een forum gericht op bipolar. Wellicht dat je met je vraag daar meer concrete antwoorden kunt vinden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer