Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar waren jullie op 11 September 2001?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Re: Waar waren jullie op 11 September 2001?

Bericht door dutchie_in_boston »

ach, GJK, wat ik bedoelde was dat er overal zotten zijn die absoluut geen respect voor anderen tonen.
kw86
Amerikafan

Bericht door kw86 »

Markdevries schreef:Ik snap beide jullie reacties wel. Maar ook voor tolerantie hoef je niet echt in Cali te zijn denk ik. Daar werd via een referendum het homohuwelijk weggestemd. Nouja ook niet echt tollerant natuurlijk.

Aan de andere kant, ik ben jaloers! Ik wil ook naar Cali! :thumbup:
Ik kan me erg boos maken dat het homo huwelijk nog steeds niet geaccepteerd is hier. Helaas loopt de US achter wat dat betreft, er zijn helaas nog erg veel mensen die geloven in iets onzichtbaars :). However via een referedum iets besluiten, democratischer kan niet volgens mij.
kw86
Amerikafan

Bericht door kw86 »

dutchie_in_boston schreef:ach, GJK, wat ik bedoelde was dat er overal zotten zijn die absoluut geen respect voor anderen tonen.
Respect voor een ander hebben is erg belangrijk. Laat het nou net de religie Islam zijn die het woord respect amper kent. Het feit blijft dat er nog steeds dagelijks aanslagen worden gepleegd in de naam van Allah. Ik ben benieuwd hoeveel van de laatste 10 grote aanslagen gepleegd is in naam van een andere religie dan de Islam.

Oh en btw laat ze alsjeblieft die moskee niet bouwen in de buurt van het WTC. Wat vind ik dat triest voor al die mensen die iemand verloren hebben die dag. Het feit dat die Imam zelf niet zegt dat ze die moskee daar niet moeten bouwen zegt natuurlijk alweer genoeg.
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

kw86 schreef: However via een referedum iets besluiten, democratischer kan niet volgens mij.
kan je ook over discussiëren: is democratie de wil van de meerderheid (referendum) of is democratie ook de plicht om de rechten van minderheden te beschermen... Daar gaat de discussie over het homohuwelijk ook over. Als morgen de meerderheid van het volk zou willen dat mensen zonder proces mogen veroordeeld worden, is dat dan ook democratisch?
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

kw86 schreef:Respect voor een ander hebben is erg belangrijk. Laat het nou net de religie Islam zijn die het woord respect amper kent.
Niet dat ik fan ben van de islam (verre van) maar ik denk dat jij het grote pedofilieschandaal in België van de laatste dagen niet volgt? Qua gebrek aan respect :thumbup:
Er worden geen "aanslagen" gepleegd in naam van katholicisme/christendom maar zij hebben ook wel een paar miljoenen doden op hun geweten door hun AIDS-beleid.
Religie is vergif.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

LeenG schreef: Religie is vergif.
Dit vind ik wel heel cru gesteld. Ik ben niet gelovig, maar zie om mij heen de vele goede daden, die vanuit de verschillende kerkgemeenschappen komen. Aan de ene kant is er het extremisme, wat over het geheel maar een klein percentage is en aan de andere kant een veel grotere groep, die van alles geeft aan de minder bedeelde medemens. We gaan trouwens erg off topic, laten we terug gaan naar het originele onderwerp over herinneringen aan 11 september 2001.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kw86
Amerikafan

Bericht door kw86 »

LeenG schreef:Als morgen de meerderheid van het volk zou willen dat mensen zonder proces mogen veroordeeld worden, is dat dan ook democratisch?
Ja, het resultaat heeft niks te maken met of iets democratisch besloten is of niet.
kw86
Amerikafan

Bericht door kw86 »

LeenG schreef:
kw86 schreef:Respect voor een ander hebben is erg belangrijk. Laat het nou net de religie Islam zijn die het woord respect amper kent.
Niet dat ik fan ben van de islam (verre van) maar ik denk dat jij het grote pedofilieschandaal in België van de laatste dagen niet volgt? Qua gebrek aan respect :thumbup:
Er worden geen "aanslagen" gepleegd in naam van katholicisme/christendom maar zij hebben ook wel een paar miljoenen doden op hun geweten door hun AIDS-beleid.
Religie is vergif.
Ik snap niet waarom mensen vaak de Islam met andere geloven vergelijkt. Die paar miljoen doden door aids maken de aanslagen in Madrid, London en New York niet beter. Het laat alleen maar zien dat heel veel ellende in de wereld voort komt uit religie.

Ik ben totaal niet gelovig(aka gebrainwashed) en kan niet wachten op het moment dat er meer en meer Atheisten in Amerika er voor uit durven komen. Hoeveel politici in Amerika moeten wel niet liegen dat ze in een God geloven...
Poetry
Amerika-ontdekker

Bericht door Poetry »

kw86 schreef: Hoeveel politici in Amerika moeten wel niet liegen dat ze in een God geloven...
Waar is dat op gebaseerd? Kent u ze persoonlijk, om namens hun te spreken?
kw86
Amerikafan

Bericht door kw86 »

Poetry schreef:
kw86 schreef: Hoeveel politici in Amerika moeten wel niet liegen dat ze in een God geloven...
Waar is dat op gebaseerd? Kent u ze persoonlijk, om namens hun te spreken?
Als je goed had gelezen zie je dat ik mijn opmerking vragend stel, want niemand weet hoeveel dat er zullen zijn. Plus ik spreek namens niemand, ik maak een algemene opmerking.

However ik ken twee politici persoonlijk. Als ze er eerlijk uit voor zouden komen dat ze niet in een god geloven is hun carriere over.

Als 20% van de Amerikanen niet in een god geloofd, dan is de kans redelijk groot dat er daarvan ook wat in de politiek zit. En geen een politici in Amerika komt er open vooruit dat hij of zij niet geloofd, daar is Amerika blijkbaar nog niet klaar voor.

Ik ga nu weer genieten van de lekkere 28 graden hier in Southern California :)
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Als je goed had gelezen zie je dat ik mijn opmerking vragend stel, want niemand weet hoeveel dat er zullen zijn. Plus ik spreek namens niemand, ik maak een algemene opmerking.

However ik ken twee politici persoonlijk. Als ze er eerlijk uit voor zouden komen dat ze niet in een god geloven is hun carriere over.

Als 20% van de Amerikanen niet in een god geloofd, dan is de kans redelijk groot dat er daarvan ook wat in de politiek zit. En geen een politici in Amerika komt er open vooruit dat hij of zij niet geloofd, daar is Amerika blijkbaar nog niet klaar voor.

Ik ga nu weer genieten van de lekkere 28 graden hier in Southern California :)
you are so freaking lucky kevin , hier is het alweer bijna onder 0 zo koud en obv ontbreekt de regen ook niet, brrrrrrr
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

*Note mod
Vriendelijk verzoek om weer on topic te posten, dit topic heet niet voor niets "Waar waren jullie op 11 September 2001?"
NJansen
Amerika-newbie

Bericht door NJansen »

Ik was thuis in Drenthe,
was net een flesje aan het klaar maken voor mijn zoon.
Weet het nog precies.
Dacht gelijk "Heb daar 3 jaar geleden nog in het gebouw gestaan!" kippevel.
Ieder jaar weer een herhaling op tv erover, maar het blijft indrukwekkend.
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door gyatso »

Wij waren aan het kamperen, we stonden op een kleine camping op korte afstand van de futuroscoop in Portiers Frankrijk. De hele dag de futuroscoop bezocht en helemaal niets gemerkt. Op tijd gingen wij terug naar de camping en troffen daar een bijzonder vreemde sfeer. Geen mensen buiten, het was stil, veel mensen in de auto's met radio's aan. Gelijk weet je dat er iets niet klopt. Met onze goedkope kwaliteit wereldontvanger geprobeerd om een Nederlandse zender te krijgen, daar hoorde wij wat er gaande was. Enkele dagen later waren we weer thuis en zagen toen pas de beelden en de werkelijke omvang van de aanslagen. Niet te bevatten! Ik zal dan ook nooit meer vergeten waar ik was en wat ik deed, de overgang van het pretpark naar de stilte en beklemmende sfeer op de camping en die nauwelijks te volgen informatie.
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

:offtopic: gyatso dit klinkt heel bekend, alleen was het bij ons de moord op Pim Fortuyn. We stonden af te wassen op de camping toen iemand zei: heb je het al gehoord van Pim Fortuyn? Wij dachten dat hij een mop ging vertellen... :oops:
toetjero
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door toetjero »

Ik had regiovergadering op mijn werk, toen mijn man belde.
Ook voorbereiding ouderavond voor die avond.
Die avond zou er een bijeenkomst zijn voor ouders van mijn werk zijn omdat er een kindje een nacht daarvoor aan een epilepsie-aanval in haar slaap was overleden op het werk. Er kwamen die avond maar 2 van de 40 ouders....
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Ik was op het werk en was daar de laatste dingen aan het regelen omdat ik 6 dagen later naar Amerika zou gaan voor vakantie, dat ging dan ook net goed. Zondag vlogen de eerste toestellen weer over de oceaan en maandag vlogen wij.

De dagen die wij in Orlando waren ook erg veel meegekregen van alle gebeurtenissen daar in Amerika, was bijna niets ander op TV.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
Elvira-Love-Usa
Amerika-ontdekker

Bericht door Elvira-Love-Usa »

ik was op dat moment thuis
de tv stond al aan hier
ik was op dat moment een creatie aan het maken aan de pc (ik doe aan foto bewerking:)
ik heb de pc gelaten voor wat het was en heb het toen vol verbazing gevolgt

ik heb speciaal een lesje geschreven voor deze trieste gebeurtenis
ik plaats de link
als linken niet toegestaan zijn dan zal ik hem verwijderen
http://www.elviraspsplessen.eu/neverforget.htm

groetjes Elvira
xMerle
Amerika-ontdekker

Bericht door xMerle »

Ik was op dat moment op school, was zelf ook nog maar 11 jaar.
Het staat me alleen nog altijd bij ik kwam vanuit school en zette de tv aan.
Het eerste wat ik zag was het tweede vliegtuig dat zich in een gebouw stortte.
Mijn ouders waren op dat moment aan het werk, alleen de hele avond hebben we het er over gehad
Rens
Amerika-newbie

Bericht door Rens »

Ik was 14 en groot fan van Krezip. Ik was op de muziekschool, toen ik het hoorde van een docent. Het zei me eigenlijk vrij weinig, als pubertje was ik daar helemaal niet mee bezig. Ik weet nog dat thuis de TV de hele middag en avond aan heeft gestaan en dat m'n ouders zeiden dat het heel erg was. Ik baalde alleen maar dat TMF nu niet de nieuwe clip van Krezip uit zou zenden, want dat stond voor die dag gepland.

Pas later ben ik er meer over gaan lezen en heb ik doorgekregen wat een impact 9/11 op de hele wereld heeft gehad.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer