Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
HELP! (vraag over meenemen CHI-stijltang)
HELP! (vraag over meenemen CHI-stijltang)
Hallo,
mijn vader gaat binnenkort naar Amerika voor zijn werk, zoals ieder jaar.
Vorig jaar kwam ie terug met een paar uggs, dit jaar heb ik gevraagd of hij een CHI-stijltang mee wil nemen.
Nu is de vraag; zijn er al eerder mensen geweest die electronica/apparaten in amerika hebben gekocht?
ik heb al gegoogled, en dan hebben ze het over 'trafo' en zo'n omloop stekker.
ben ik op marktplaats geweest enzo, maar ik ga liever naar een electronica winkel, iemand die er echt verstand van heeft.
weet iemand hoeveel zo'n ding in totaal kost?
mijn vader gaat binnenkort naar Amerika voor zijn werk, zoals ieder jaar.
Vorig jaar kwam ie terug met een paar uggs, dit jaar heb ik gevraagd of hij een CHI-stijltang mee wil nemen.
Nu is de vraag; zijn er al eerder mensen geweest die electronica/apparaten in amerika hebben gekocht?
ik heb al gegoogled, en dan hebben ze het over 'trafo' en zo'n omloop stekker.
ben ik op marktplaats geweest enzo, maar ik ga liever naar een electronica winkel, iemand die er echt verstand van heeft.
weet iemand hoeveel zo'n ding in totaal kost?
Laatst gewijzigd door markro op 31 aug 2010, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking.
Re: HELP!
Ik heb er dit jaar een gekocht omdat mijn koffer wat vertraging had en ik het zo spuugzat was
..
In de VS heb ik er veel gebruik van gemaakt. Thuis heb ik er zo'n omloopstekkertje opgezet om hem ook in Nederland te gebruiken, dit werkt echter niet. Bij mij werd de tang niet zo warm als zou moeten (zeg maar gerust alleen lauw, niet waar je haar mee te stijlen is).
De tang die ik heb aangeschaft was wel een goedkope versie. Misschien als je een duurdere versie koopt is deze "convertible" naar ons voltage, maar ik vraag het me af bij een stijltang? Ik zou dit eerst even goed uitzoeken!
In de VS heb ik er veel gebruik van gemaakt. Thuis heb ik er zo'n omloopstekkertje opgezet om hem ook in Nederland te gebruiken, dit werkt echter niet. Bij mij werd de tang niet zo warm als zou moeten (zeg maar gerust alleen lauw, niet waar je haar mee te stijlen is).
De tang die ik heb aangeschaft was wel een goedkope versie. Misschien als je een duurdere versie koopt is deze "convertible" naar ons voltage, maar ik vraag het me af bij een stijltang? Ik zou dit eerst even goed uitzoeken!
- Bushmaster
- Amerika-expert
vreemd, je zou juist verwachten dat ie met een doffe klap, en een grote rookwolk aan z'n eind zou komen.Bij mij werd de tang niet zo warm als zou moeten
110volt60Hz vs 230volt50Hz blijft lastig als het om apparaten gaat die moeten verwarmen (veel vermogen)
je zal voor gebruik in nederland een omvormer moeten aanschaffen (en verloopstekker)
oh okee bedankt, ik zal nog ff op andere fora vragen om ervaringen.
maar hoe duur was jouw stijltang dan, dat ie goedkoop was? want ik heb op de site van wallmart gekeken, ze verkopen er een van 94,70 ofzo.
niet bepaald goedkoop, maar eentje met een europese stekker hier in nederland is 150 euro..
maar hoe duur was jouw stijltang dan, dat ie goedkoop was? want ik heb op de site van wallmart gekeken, ze verkopen er een van 94,70 ofzo.
niet bepaald goedkoop, maar eentje met een europese stekker hier in nederland is 150 euro..
- Bushmaster
- Amerika-expert
zijn er toch ook wel goedkoper?
of bedoel je iets anders?
http://www.walmart.com/browse/Beauty/Ha ... Id=1007219
of bedoel je iets anders?
http://www.walmart.com/browse/Beauty/Ha ... Id=1007219
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik zou het niet doen....het verschil in voltage levert gewoon problemen op. Andersom, van 220 naar 110 kan ik me nog voorstellen dat het op te lossen is, maar zoals Bushmaster al zegt zou je verwachten dat dat apparaat onze 220 gewoon niet aan kan. Als je vader er al 1 meeneemt dan inderdaad opletten of er een switch opzit. Dan nog zul je de stekker moeten vervangen naar een Nederlandse stekker. Niet zo handig dus....
Er zijn trouwens wel andere dingen in Amerika die echt goedkoper daar zijn dan hier (en die je makkelijk mee kunt nemen). Zoals kappers-producten! Ik gebruik altijd producten van het merk KMS California. Daar zijn ze 2 tot 3 keer goedkoper dan hier. Altijd als ik erheen ga, of als mijn vriendin uit de VS naar hier komt sla ik flink wat in
Er zijn trouwens wel andere dingen in Amerika die echt goedkoper daar zijn dan hier (en die je makkelijk mee kunt nemen). Zoals kappers-producten! Ik gebruik altijd producten van het merk KMS California. Daar zijn ze 2 tot 3 keer goedkoper dan hier. Altijd als ik erheen ga, of als mijn vriendin uit de VS naar hier komt sla ik flink wat in
Re: HELP! (vraag over meenemen CHI-stijltang)
Neem geen Chi tang mee. Vriendin van mij heeft dat gedaan en dat werkt toch heel lastig. Je moet altijd een stekker hebben die de Amerikaanse laat passen in NL. Daardoor valt de stekker er vaker uit ivm het gewicht wat er aan hangt. Hij word ook niet zo warm hier met onze Nederlandse stroom
En trouwens, ook niet op marktplaats kopen, dat is allemaal nep (zijn altijd de roze, de zwarte of die blauwe. Komen uit China, lijkt echt maar is nep) Koop ze hier in NL, bijvoorbeeld in deze winkels (beide zeer betrouwbaar):
http://www.haarshop.nl/nl/merken/farouk ... tools.aspx
http://www.haarwebsalon.nl/index.php?cP ... =1a&page=2
Bij de laatste krijg je nog eens 10 procent korting bij je eerte aankoop. Zo heb je er al een van rondom de 110 euro en kosten ze bijna hetzelfde als in de USA. Alleen dan zomer alle ellende.
http://www.haarshop.nl/nl/merken/farouk ... tools.aspx
http://www.haarwebsalon.nl/index.php?cP ... =1a&page=2
Bij de laatste krijg je nog eens 10 procent korting bij je eerte aankoop. Zo heb je er al een van rondom de 110 euro en kosten ze bijna hetzelfde als in de USA. Alleen dan zomer alle ellende.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 2552 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-
- 16 Reacties