Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verhuizen naar Nederland
Verhuizen naar Nederland
Hallo allemaal!
Alvast excuses als dit topic niet thuis hoort hier. Maar kon even niet bedenken waar ik hem het beste kon plaatsen.
Even wat achtergrond info; ik ben 22 jaar en woon zelf in Nederland. Ik heb een fantastische vrouw uit amerika leren kennen en ben met haar getrouwd op 21 juni j.l.
Nu willen wij allebei hier in Nederland samenwonen.
Om dit te kunnen realiseren moeten we haar spullen transporteren vanuit de Verenigde Staten. Chandler, Arizona om precies te zijn (dichtbij Phoenix). Ik heb al verschijdene offertes opgevraagd bij verhuisbedrijven in zowel Amerika als Nederland. Die offertes liggen alleen gigantisch hoog, de goedkoopste was 6,250 euro full service. Het bevreemd mij dat deze kosten zo gigantisch hoog zijn. Het gaat om zo'n 15 m3 aan meubels e.d. wat dus de helft is van een 20 ft container.
Een vriend van mij importeerd car-kits vanuit Amerika. Als hij één 40 ft container EN één 20 ft container verscheept kost hem dit maar 2000 euro en wordt dit bij hem voor de deur in Balkbrug afgeleverd.
Nu is mijn vraag; heeft iemand tips, suggesties, ideeën om de verhuizing van mijn vrouw goedkoper te krijgen dan 6,250 euro? Dit lijkt mij erg aan de hoge kant als je dat zo vergelijkt. Het bevreemd mij ook dat zij bijvoorbeeld zelf kan inpakken, maar bij de verhuisbedrijven verplichten ze je om dat door hen te laten doen.
Ik hoop dat iemand mij hier uit de brand kan helpen? Iemand met ervaring? Tips? Ideeën? Brand los!!
Groetjes,
Jorn
Alvast excuses als dit topic niet thuis hoort hier. Maar kon even niet bedenken waar ik hem het beste kon plaatsen.
Even wat achtergrond info; ik ben 22 jaar en woon zelf in Nederland. Ik heb een fantastische vrouw uit amerika leren kennen en ben met haar getrouwd op 21 juni j.l.
Nu willen wij allebei hier in Nederland samenwonen.
Om dit te kunnen realiseren moeten we haar spullen transporteren vanuit de Verenigde Staten. Chandler, Arizona om precies te zijn (dichtbij Phoenix). Ik heb al verschijdene offertes opgevraagd bij verhuisbedrijven in zowel Amerika als Nederland. Die offertes liggen alleen gigantisch hoog, de goedkoopste was 6,250 euro full service. Het bevreemd mij dat deze kosten zo gigantisch hoog zijn. Het gaat om zo'n 15 m3 aan meubels e.d. wat dus de helft is van een 20 ft container.
Een vriend van mij importeerd car-kits vanuit Amerika. Als hij één 40 ft container EN één 20 ft container verscheept kost hem dit maar 2000 euro en wordt dit bij hem voor de deur in Balkbrug afgeleverd.
Nu is mijn vraag; heeft iemand tips, suggesties, ideeën om de verhuizing van mijn vrouw goedkoper te krijgen dan 6,250 euro? Dit lijkt mij erg aan de hoge kant als je dat zo vergelijkt. Het bevreemd mij ook dat zij bijvoorbeeld zelf kan inpakken, maar bij de verhuisbedrijven verplichten ze je om dat door hen te laten doen.
Ik hoop dat iemand mij hier uit de brand kan helpen? Iemand met ervaring? Tips? Ideeën? Brand los!!
Groetjes,
Jorn
Re: Verhuizen naar Nederland
Dit is een beetje een lullig antwoord maar waarom vraag je niet of je via het bedrijf van je vriend haar spullen verscheept kunt krijgen als het toch zoveel scheelt?
Dat gaat mijn vriend nu nog bekijken of dat kan. Alleen dat bedrijf verscheept echt alleen auto's en carkits op die manier, die vriend weet dus niet of hij het voor elkaar kan krijgen dat ze het ook vanuit Chandler kunnen doen. Maar hier zitten we inderdaad al achteraan!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is natuurlijk wel een verschil tussen verschepen of een full-service container, daarbij zit (denk ik?) ook het inladen van de spullen en het landtransport inbegrepen, en van Arizona naar de dichtstbijzijnde haven is een leuk eindje rijden, dus niet te vergelijken met kaal verschepen.
Verhuisbedrijven zijn erg duur!
Verhuisbedrijven zijn erg duur!
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zitten ook hele andere regels aan "huisraad", met name op het gebied van douane, inklaren enz. Dat is waar het bedrijf de meeste kosten voor moet maken.
Waarom zou je in dit geval de meubels uberhaupt overschepen? Voor dergelijke prijzen lijkt het mij een stuk verstandiger om gewoon in Nederland spul aan te schaffen, voor zover je dat zelf nog niet hebt natuurlijk. Op die manier heb je ten minste ook nog eens garantie voor het geval er iets mee gebeurd, je weet waar je naartoe moet gaan als je bijvoorbeeld een bijzet-tafeltje uit dezelfde lijn wilt, etc.
Mijn advies: zet het Amerikaanse meubilair te koop.
Mijn advies: zet het Amerikaanse meubilair te koop.
Before "was", "was" was, "was" was "is".
Prima advies, zelf ook aan gedacht, maar niet van toepassing op mijn vraag. Wij hebben de keuze gemaakt om het spul om verscheidene redenen toch nog te verhuizen naar Nederland. Ik ben gewoon nieuwsgierig of dit niet goedkoper kan etc.
Je hebt een PM
-
Marcel.Carina
- Amerika-newbie
Ik zou dat ook graag willen weten.
Vandaag offerte binnen gekregen van KHZ Movers en voor 32M3 betaal ik 6500 euro om van nederland naar amerikate verschepen.
Weet iemand een goed verhuis bedrijf ?
Groet Marcel.
Vandaag offerte binnen gekregen van KHZ Movers en voor 32M3 betaal ik 6500 euro om van nederland naar amerikate verschepen.
Weet iemand een goed verhuis bedrijf ?
Groet Marcel.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 4241 Weergaves
-
Laatste bericht door goldenhills