Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
mobiel bellen aan lokale prijs ?
mobiel bellen aan lokale prijs ?
Hi,
Ik heb een leuke vraag over mobiel bellen in de States
Dit jaar wordt het wederom onze vakantiebestemming en we nemen onze GSM's mee. Stel je het volgende scenario voor:
Onze groep splitst zich op en we willen elkaar opbellen met onze eigen GSM. Beide GSM's hebben dus een SIM kaart van een Belgische operator.
Is het mogelijk dat we kunnen bellen op het lokale, Amerikaanse, tarief of moeten we internationaal betalen ook al bevinden we ons beide in de USA.
Of misschien heeft er iemand een link waar ik deze info kan vinden ?
Alvast bedankt,
Séamus
Ik heb een leuke vraag over mobiel bellen in de States
Dit jaar wordt het wederom onze vakantiebestemming en we nemen onze GSM's mee. Stel je het volgende scenario voor:
Onze groep splitst zich op en we willen elkaar opbellen met onze eigen GSM. Beide GSM's hebben dus een SIM kaart van een Belgische operator.
Is het mogelijk dat we kunnen bellen op het lokale, Amerikaanse, tarief of moeten we internationaal betalen ook al bevinden we ons beide in de USA.
Of misschien heeft er iemand een link waar ik deze info kan vinden ?
Alvast bedankt,
Séamus
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: mobiel bellen aan lokale prijs ?
De enige manier om tegen lokaal tarief met je mobieltjes in Amerika te bellen is volgens mij met een simkaart van een Amerikaanse provider.Séamus schreef:Onze groep splitst zich op en we willen elkaar opbellen met onze eigen GSM. Beide GSM's hebben dus een SIM kaart van een Belgische operator.
In jullie geval met de Belgische simkaart wordt het eigenlijk dubbel duur, omdat je beiden het interntionale tarief moet betalen. Dat geldt zowel voor de beller als de ontvanger.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
enger003
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: mobiel bellen aan lokale prijs ?
Séamus, het is helemaal geen bijzondere vraag, het komt juist heel vaak voor, maar zoals vorige spreker al antwoorde; nee, het kan niet tegen lokaal tarief. Je betaalt allebei, dus zender én ontvanger het voledige internationale tarief, het gesprek loopt gewoon via België.
Dus niet doen, alleen in noodgevallen, of inderdaad twee Amerikaanse Simkaarten kopen. Zo hebben wij het ook gedaan (in Mexico dan) we hebben twee pre-paid kaarten met dus een bijbehorend Mexicaans (of bij jullie dus USA) nummer en kunnen elkaar lokaal bellen.
Eric
Dus niet doen, alleen in noodgevallen, of inderdaad twee Amerikaanse Simkaarten kopen. Zo hebben wij het ook gedaan (in Mexico dan) we hebben twee pre-paid kaarten met dus een bijbehorend Mexicaans (of bij jullie dus USA) nummer en kunnen elkaar lokaal bellen.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik had mijn eigen foontje bij me, maar die werkte niet (had blijkbaargeen triband:()
Ik heb een amerikaanse simkaart gekocht, maar deze werkte niet in mijn eigen telefoon. Gelukkig kon ik van iemand een toestel lenen.
Ik weet niet of het altijd zo is, maar ik had een optie dat ik mensen met de zelfde area-code onbeperkt kon bellen voor $ 1 per dag.
Als jullie dus allebei een simkaart nemen kunnen jullie waarschijnlijk zo met elkaar bellen zonder dat de kosten te hoog oplopen
Weet alleen niet zeker of het overal in usa zo is....sorry....zou je ff na moeten kijken....dadelijk heb ikje blij gemaakt met een dode mus
Met je eigen kaart bellen zou ik zowiesoniet doen, omdat dan voor de beller én de ontvanger de kosten via België lopen, en dat wordt een dure grap.
Succes!
Groetjes, Jolanda
Ik heb een amerikaanse simkaart gekocht, maar deze werkte niet in mijn eigen telefoon. Gelukkig kon ik van iemand een toestel lenen.
Ik weet niet of het altijd zo is, maar ik had een optie dat ik mensen met de zelfde area-code onbeperkt kon bellen voor $ 1 per dag.
Als jullie dus allebei een simkaart nemen kunnen jullie waarschijnlijk zo met elkaar bellen zonder dat de kosten te hoog oplopen
Weet alleen niet zeker of het overal in usa zo is....sorry....zou je ff na moeten kijken....dadelijk heb ikje blij gemaakt met een dode mus
Met je eigen kaart bellen zou ik zowiesoniet doen, omdat dan voor de beller én de ontvanger de kosten via België lopen, en dat wordt een dure grap.
Succes!
Groetjes, Jolanda
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Je kan de kosten wel laag houden door elkaar een smsje te sturen dat kost net zoveel als in Belgie of Nederland.
Zo houden wij contact met het thuisfront naast e-mail en msn als we een WIFI-verbinding hebben.
bellen doen we dus alleen in echte noodgevallen.
Let wel op dat je een tribandtoestel hebt (langs de oostkust kan je soms met een dualband uit de voeten).
Kijk ook even of je oplader omschakeld naar 110 volt (verscgillende Nokia's kunnen dat niet)
Rob
Zo houden wij contact met het thuisfront naast e-mail en msn als we een WIFI-verbinding hebben.
bellen doen we dus alleen in echte noodgevallen.
Let wel op dat je een tribandtoestel hebt (langs de oostkust kan je soms met een dualband uit de voeten).
Kijk ook even of je oplader omschakeld naar 110 volt (verscgillende Nokia's kunnen dat niet)
Rob
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
En vergeet ook niet een juiste stekker (wereldstekker bijv.) mee te nemen, anders heb je er nog niets aan. Amerika heeft twee platte pennen aan een stekker i.p.v rond zoals bij ons. O.a. te koop bij de ANWB.reivax schreef:dank je Hekkie... al een opluchting... koop je een tri band, dan zou de ladder niet goed zijn
...
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
SMS versturen in het buitenland is over het algemeen wel duurder dan in Nederland. Bijvoorbeeld kost het bij een abonnement van T-mobile en Vodafone 55 cent, en bij Vodafone prepaid 75 cent. Maar is vaak alsnog wel goedkoper dan bellen. SMSjes otvangen is ook in het buitenland gratis.Rob schreef:Je kan de kosten wel laag houden door elkaar een smsje te sturen dat kost net zoveel als in Belgie of Nederland.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Als je in de US een mobiele telefoon hebt die geschikt is om naar Europa te bellen dan kun je goedkoop bellen met pennytalk: http://www.pennytalk.com/
Ik gebruik het als ik met mijn mobiele telefoon naar Nederland bel en ik niet teveel kosten wil betalen. Dit kost zowel voor Ned als Belgie 2 ct per minuut. MOet je dus wel een amerikaanse sim hebben.
Ik gebruik het als ik met mijn mobiele telefoon naar Nederland bel en ik niet teveel kosten wil betalen. Dit kost zowel voor Ned als Belgie 2 ct per minuut. MOet je dus wel een amerikaanse sim hebben.
-
Elektrocute
- Amerikafan
Ik wilde net ook een soortgelijk topic openen...
Ik ga dus voor een jaar naar de USA, en dan kan ik echt wel een mobieltje gebruiken
Ik wilde namelijk vragen of het logischer is om in Amerika een (goedkope) gsm te kopen om in de USA zelf mee rond te bellen en naar het thuisfront , OF dat het slimmer is om HIER een triband gsm te kopen en DAAR een sim-kaart?
Ik weet niet goed wat het slimste/goedkoopste is... Hopelijk kan een van jullie helpen
Ik ga dus voor een jaar naar de USA, en dan kan ik echt wel een mobieltje gebruiken
Ik wilde namelijk vragen of het logischer is om in Amerika een (goedkope) gsm te kopen om in de USA zelf mee rond te bellen en naar het thuisfront , OF dat het slimmer is om HIER een triband gsm te kopen en DAAR een sim-kaart?
Ik weet niet goed wat het slimste/goedkoopste is... Hopelijk kan een van jullie helpen
States visited: MO, KS, MN, IA, OK, TX, NM, AZ, CO, NY, NJ, IL, KY, TN, NC, MS, AL, RI, MA, CT
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Volgens mij zijn mobiele telefoons hier goedkoper dan in Nederland of België. Ik denk dat het niet slim is om een SIM kaart vanuit Nederland of Belgie hier te gebruiken gezien de kosten. Je zult dus een amerikaanse SIM moeten hebben. Ik geloof wel dat het hier lastiger is om aan een losse SIM kaart te komen als je al een triband telefoon hebt. Kortom, ik adviseer je dus om gewoon hier een toestel te kopen en een goedkoop abonnement te nemen.
-
Elektrocute
- Amerikafan
Als je zeker weet dat je voor een jaar gaat, zou ik een jaar abbonement pakken bij een van de locale maatschappijen. Meestal kun je erg goede aanbiedingen krijgen en waarschijnlijk de telefoon gratis.
Weet wel dat je minuten hier gaan per uitgaand gesprek EN per inkomend gesprek (sommige maatschappijen hebben free incoming, dus even zoeken).
Internationaal bellen zou ik niet doen, dat is erg prijzig vanuit de VS met een mobieltje, daar zijn betere oplossingen voor (lees goedkoper).
Er is overigens niks mis mee, om een NL tri-band toestel mee te nemen en er hier een SIM in te stoppen, je bent alleen wel gelimiteerd aan een aantal maatschappijen die dit nog hebben. Velen stappen over op de zogenaamde CDMA telefoons, die hebben geen SIM kaart!
Richard
Weet wel dat je minuten hier gaan per uitgaand gesprek EN per inkomend gesprek (sommige maatschappijen hebben free incoming, dus even zoeken).
Internationaal bellen zou ik niet doen, dat is erg prijzig vanuit de VS met een mobieltje, daar zijn betere oplossingen voor (lees goedkoper).
Er is overigens niks mis mee, om een NL tri-band toestel mee te nemen en er hier een SIM in te stoppen, je bent alleen wel gelimiteerd aan een aantal maatschappijen die dit nog hebben. Velen stappen over op de zogenaamde CDMA telefoons, die hebben geen SIM kaart!
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
-
Elektrocute
- Amerikafan
nou ik ga niet echt voor een heel kalenderjaar, tkomt ongeveer neer op 10 maanden ( een schooljaar)
en een abonnement durf ik niet te nemen, omdat je dan niet echt zicht hebt op wat je juist uitgeeft aan telefoonkosten, en ik heb al niet veel geld ter beschikking per maand
Kan je in Amerika eigenlijk ook Prepay kaarten kopen? (misschien een domme vraag
) Misschien is dat dan een betere oplossing.
en een abonnement durf ik niet te nemen, omdat je dan niet echt zicht hebt op wat je juist uitgeeft aan telefoonkosten, en ik heb al niet veel geld ter beschikking per maand
Kan je in Amerika eigenlijk ook Prepay kaarten kopen? (misschien een domme vraag
States visited: MO, KS, MN, IA, OK, TX, NM, AZ, CO, NY, NJ, IL, KY, TN, NC, MS, AL, RI, MA, CT
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 7719 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-
- 4 Reacties