Geen idee, en het zou inderdaad logischer zijn om van de sim uit te gaan: een sim van een Amerikaanse provider, dan geen onderscheid op basis van toestel. Maar wie weet zit er wel een economisch motief achter: slechtere dekking met een buitenlands toestel zorgt ervoor dat je bij de provider een Amerikaans toestel afneemt. In veel gevallen neem je het dan niet los maar met een abonnement wat weer voordeliger is voor de provider...Vol schreef:We blijven wel compleet offtopic maar weet je waarom dit gebaseerd is op IMEI en niet op SIM identificatie. Het is enorm inefficient om dit op basis van de IMEI te doen.
Nogmaals, lees dekking als signaalsterkte. En als de sterkte van 5 volledige streepjes naar 1 streepje terugvalt, dan is er toch wel sprake van - laat ik het dan zo uitdrukken - een beduidend zwakker signaal.Vol schreef:'veel slechtere dekking' is wellicht wat overtrokken.
Vol schreef:Misschien hebben de Nederlandse telefoons wel last van de hoogte daar in CO. Als het allemaal ontworpen is voor NAP niveau...
Het spijt me, maar ik heb er destijds niet bij stilgestaan om de naam van degene te noteren die de informatie verstrekt heeft.FrankW schreef:Ik zeg niet dat ik je niet geloof maar ik vind het onwaarschijnlijk klinken zonder een direkte source van AT&T te weten
Ja, alle toestellen hadden deze frequenties (en het lijkt me niet dat een fabrikant als Nokia of Sony Ericsson verschillende kwaliteiten levert op de 850/1900 frequenties gebaseerd op de markt waarvoor de toestellen bestemd zijn, je weet immers nooit waar een koper van het toestel naar toe gaat, maar goed, zeg nooit nooit). We hebben in eerste instantie een simwissel geprobeerd omdat ik het vermoeden had dat het daaraan zou liggen, maar dit maakte geen verschil.FrankW schreef:Mischien zijn de KPN en Vodafone toestellen minder goed op 850/1900. Hadden ze beiden frequenties 850/1900? Het kan ook van de SIM kaart afhankelijk zijn.
Enniewee, ik deel alleen maar mede wat door AT&T is verteld na interne navraag (en ik heb vooralsnog geen reden om dit in twijfel te trekken), in combinatie met wat mijn oud-collega bij Vodafone bevestigde en mijn eigen waarneming op verschillende plaatsen. Ik ben geen techneut en weet zeker niet alle ins & outs, noch pretendeer ik dat te weten, maar ik heb in 5,5 jaar telecom wel een klein beetje opgevangen hoe e.e.a. werkt.
Maar goed, om van de hele welles/nietes discussie af te komen: het is blijkbaar niet overal het geval, dus laten we het dan maar gewoon erop houden dat als je naar delen van Colorado komt het misschien verstandiger is om een Amerikaans toestel te kopen, dan is iedereen weer tevreden en gerustgesteld. Maar mocht je het ergens anders merken, dan weet je in ieder geval waar het aan zou kunnen liggen...