Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikaanse cheque
Amerikaanse cheque
Hallo, hier mijn vraagje:
Ik heb een cheque ontvangen uit Amerika (Santa Monica om precies te zijn) van 500 dollars. Nou weet ik waarom ik die heb ontvangen, ik heb namelijk een prijs gewonnen met online gamen ongeveer 8 maanden geleden.
Nu vraag ik mij af hoe ik deze cheque kan inwisselen voor een tegoed in euro's op mijn bankrekening. Kan ik deze cheque zomaar inwisselen bij de Postbank (mijn bank) of hoe gaat dit precies? Heeft iemand hier ervaringen mee gehad?
Alvast bedankt!
Michiel Gerritsen
Ik heb een cheque ontvangen uit Amerika (Santa Monica om precies te zijn) van 500 dollars. Nou weet ik waarom ik die heb ontvangen, ik heb namelijk een prijs gewonnen met online gamen ongeveer 8 maanden geleden.
Nu vraag ik mij af hoe ik deze cheque kan inwisselen voor een tegoed in euro's op mijn bankrekening. Kan ik deze cheque zomaar inwisselen bij de Postbank (mijn bank) of hoe gaat dit precies? Heeft iemand hier ervaringen mee gehad?
Alvast bedankt!
Michiel Gerritsen
Excuses dat ik zo snel een onderwerp hierover heb geopend, maar ik denk dat ik het al gevonden heb.
http://www.postbank.nl/ing/pp/page/prod ... 36,00.html
Hier staat het namelijk al
Als er nog handige ervaringen of tips op dit gebied zijn, laat het alsjeblieft weten!
Michiel Gerritsen
Als er nog handige ervaringen of tips op dit gebied zijn, laat het alsjeblieft weten!
Michiel Gerritsen
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Jeetje wel een dure liefhebberij zeg....magnum schreef:Excuses dat ik zo snel een onderwerp hierover heb geopend, maar ik denk dat ik het al gevonden heb.
Michiel Gerritsen
Je moet veel standaard kosten betalen vindt ik zelf.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je niet echt plannen om in de nabije toekomst eens naar Amerika te gaan? Dan kan je allicht je cheque daar innne? Maar misschien dat die dan niet meer geldig is?
Of ken je niemand die naar Amerika (op vakantie) gaat? Misschien kan die dan de cheque meenemen om ginder in te ruilen?
Ik vind het altijd zo zonde van dat geld dat je kwijt bent aan 'kosten' van de bank...
Of ken je niemand die naar Amerika (op vakantie) gaat? Misschien kan die dan de cheque meenemen om ginder in te ruilen?
Ik vind het altijd zo zonde van dat geld dat je kwijt bent aan 'kosten' van de bank...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ja het is wel 12,50 euro, maar ik weet niemand die binnenkort naar Amerika gaat. Uiteindelijk kom ik nu uit met huidige euro-dollar koers op zo'n 400 euro. Vind ik toch uiteindelijk mooi meegenomen want ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik deze cheque nog ooit zou krijgen
maar dat terzijde.
Het is zelfs nog duurder als je bedragen boven de 5000 euro wil verzilveren. Ik begrijp het ook wel want ik denk dat de bank het geld wel op je rekening kan storten maar je bank moet ook contact met de andere bank hebben waarvan de cheque afkomstig is. Dit kost natuurlijk weer tijd en geld.
Michiel Gerritsen
Het is zelfs nog duurder als je bedragen boven de 5000 euro wil verzilveren. Ik begrijp het ook wel want ik denk dat de bank het geld wel op je rekening kan storten maar je bank moet ook contact met de andere bank hebben waarvan de cheque afkomstig is. Dit kost natuurlijk weer tijd en geld.
Michiel Gerritsen
-
doreennicole
- Amerika-expert
dit topic komt eigenlijk net op tijd want ik moet geld op mijn NL rekening zien te krijgen vanuit hier en ik wist niet precies hoe dus de link in dit topic komt erg van pas.
maar ik ben ook beniewd naar tips van anderen hier die weleens geld naar NL moeten sturen.
helaas zijn er altijd een hoop kosten. of voorhet verzilveren van zo'n cheque of voor het overmaken of gebruik van Western Union.
als klant ben je altijd de je weet wel wat. en het is niet de koning...........
d
maar ik ben ook beniewd naar tips van anderen hier die weleens geld naar NL moeten sturen.
helaas zijn er altijd een hoop kosten. of voorhet verzilveren van zo'n cheque of voor het overmaken of gebruik van Western Union.
als klant ben je altijd de je weet wel wat. en het is niet de koning...........
d
SEEING IS BELIEVING
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2945 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv