Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Betalen met creditcard
Betalen met creditcard
Hallo allemaal,
Omdat wij nog nooit met een creditcard hebben betaald, vragen wij ons af hoe dat in zijn werk gaat.
Moeten we bij betalingen onze CC afgeven? En zo ja, is dat wel veilig?
Hoe gaat dat bij een benzinepomp?
Is het mogelijk om overal met onze pincode te betalen?
Zijn er nog meer dingen die we moeten weten als we betalen met CC ?
alvast bedankt!
Groetjes,
Erik & Karin
Omdat wij nog nooit met een creditcard hebben betaald, vragen wij ons af hoe dat in zijn werk gaat.
Moeten we bij betalingen onze CC afgeven? En zo ja, is dat wel veilig?
Hoe gaat dat bij een benzinepomp?
Is het mogelijk om overal met onze pincode te betalen?
Zijn er nog meer dingen die we moeten weten als we betalen met CC ?
alvast bedankt!
Groetjes,
Erik & Karin
Re: Betalen met creditcard
Hallo,
Betalen met CC in Amerika is zeer eenvoudig. Bij restaurants geef je inderdaad je CC af aan en krijg je hem na betaling direct terug. Bij winkels haal je hem zelf door het apparaat. Pincode hebben wij nog nooit hoeven in te tikken. Bij benzinepompen vraag je aan de bediende of ze de pomp voor je willen openzetten, waarna je kan tanken. Ook hebben wij meegemaakt dat de bediende de pomp open zet voor voor het bedrag dat jij wilt. Bijv. $50,- tank je dan bijvoorbeeld voor $35,- krijg je de restant van $15,- terug op je CC rekening. Werk prima. Betalen met een CC is in Amerika een zeer gebruikelijk betaalmiddel.
Tip: let wel altijd goed op dat je CC teruggegeven wordt.
Veel succes.
Met vriendelijke groet,
Bart
Betalen met CC in Amerika is zeer eenvoudig. Bij restaurants geef je inderdaad je CC af aan en krijg je hem na betaling direct terug. Bij winkels haal je hem zelf door het apparaat. Pincode hebben wij nog nooit hoeven in te tikken. Bij benzinepompen vraag je aan de bediende of ze de pomp voor je willen openzetten, waarna je kan tanken. Ook hebben wij meegemaakt dat de bediende de pomp open zet voor voor het bedrag dat jij wilt. Bijv. $50,- tank je dan bijvoorbeeld voor $35,- krijg je de restant van $15,- terug op je CC rekening. Werk prima. Betalen met een CC is in Amerika een zeer gebruikelijk betaalmiddel.
Tip: let wel altijd goed op dat je CC teruggegeven wordt.
Veel succes.
Met vriendelijke groet,
Bart
Bedankt voor je reactie!
Is het wel veilig om je CC af te geven in een restaurant? Je hoort soms wel is rare verhalen en ik zou niet willen dat onze rekening ineens geplunderd wordt..Of is dit niet mogelijk?
Is het wel veilig om je CC af te geven in een restaurant? Je hoort soms wel is rare verhalen en ik zou niet willen dat onze rekening ineens geplunderd wordt..Of is dit niet mogelijk?
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Er blijft altijd een (heel, heel, heel) klein risico dat er met je creditcard gefraudeert wordt, maar dit wordt altijd volledig vergoed door de uitgever van de card, het zorgt uiteraard altijd voor gedoe, maar uiteindelijk krijg je je geld wel terug.
Wij betalen zoveel mogelijk met creditcard (Amex of Mastercard) van een ijsje van een paar dollar tot een veel gangen diner in een toprestaurant van honderden dollars en dat al vele vele jaren, wij hebben nog nooit iets van fraude meegemaakt.
Wij betalen zoveel mogelijk met creditcard (Amex of Mastercard) van een ijsje van een paar dollar tot een veel gangen diner in een toprestaurant van honderden dollars en dat al vele vele jaren, wij hebben nog nooit iets van fraude meegemaakt.
Net zoals je portemonnee gestolen kan worden kan ook iemand je CC gegevens misbruiken. Verschil is dat wanneer je portemonnee gestolen wordt je alles kwijt bent en je meestal bij CC misbruik je je geld weert terug krijgt.
Ik gebruik mijn CC altijd met een gerust hart, maar nog liever gebruik ik cash (over CC vs Cash zijn hier al een paar draden in dit forum te vinden). In winkels kun je trouwens ook vaak gewoon je pinpas gebruiken. Pinnen aan de ATM met een pinpas is ook geen probleem, dat doe ik geloof ik al bijna 20 jaar.
Over het gebruik van een pinpas in een restaurant weet ik eigenlijk niets, geen idee of dat gewoonlijk mogelijk is.
Ik gebruik mijn CC altijd met een gerust hart, maar nog liever gebruik ik cash (over CC vs Cash zijn hier al een paar draden in dit forum te vinden). In winkels kun je trouwens ook vaak gewoon je pinpas gebruiken. Pinnen aan de ATM met een pinpas is ook geen probleem, dat doe ik geloof ik al bijna 20 jaar.
Over het gebruik van een pinpas in een restaurant weet ik eigenlijk niets, geen idee of dat gewoonlijk mogelijk is.
-
- Amerika-expert
Eenvoudiger nog: in de meeste benzinepompen zitten gleufjes waar je je kaart in kan steken. Dan stop je de slang in je auto en vollopen maar.
Soms moet je inderdaad je zipcode intikken, da's voor de veiligheid zegt men. In zo'n geval loop je even naar binnen en regelt een en ander daar.
Soms moet je inderdaad je zipcode intikken, da's voor de veiligheid zegt men. In zo'n geval loop je even naar binnen en regelt een en ander daar.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Ik gebruik de cc op reis alleen voor de borg van de huurauto en toch is er eens 3000 gulden uitgegeven met mijn cc in de maand nadat ik Florida bezocht heb.
Dit bedrag is wel weer gerestitueerd.
Dit bedrag is wel weer gerestitueerd.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 42 Reacties
- 7297 Weergaves
-