Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
MasterCard? Of toch beter Visa?
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: MasterCard? Of toch beter Visa?
Toen ik nog bij RoadBear werkte heb ik ook een keer of twee iemands kaart geblokkeerd...
Niet met opzet, maar omdat ik in de drukte in plaats van een "authorization" van $1000 een "sale" van $1000 had doorgevoerd. Daarna moet je dus een "refund" van $1000 doen op de kaart, om direct daarna weer een authorization van $1000 aan te vragen. En dat vinden de banken vaak niet leuk... Gelukkig is dat allemaal met één telefoontje weer op te lossen, maar ondertussen sta je dan met het schaamrood op de kaken: een dag na aankomst in Amerika zorg je even ervoor dat de credit card is geblokkeerd, en dan maar hopen dat het weer goed komt...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Het lijkt willekeur maar het blijft natuurlijk uiterst vervelend. Misschien gelijk vragen of er op de één of ander manier niet iets tegen te doen is. Bijv. notitie bij jullie gegevens van de creditcard o.i.d? Of een seintje richting bank dat jullie een komende periode regelmatig de creditcard gaan gebruiken?jokaluma schreef:tja, waarom bij ons dan wel?
In Amerika tijdens mijn vakantie is die van mij nog nooit geblokeerd. Wel een keertje toen ik online iets aangeschaft had ($ 25) terwijl een transactie diezelfde week van € 1000 wel goedgekeurd werd...
Roland
-
marionmarloes
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij hebben iets soortgelijks gehad met onze American Express kaart. Twee maal tijdens vakantie in Amerika, kreeg de verkoper de melding contact op te nemen met Amex, waar ze natuurlijk niet altijd zin in hebben. Toen wij zelf belden met Amex met de vraag waarom de kaart ' geblokkeerd' werd, werd ons verzocht op te hangen, zodat wij teruggebeld konden worden voor het antwoord - heel netjes natuurlijk, zodat het ons geen geld kostte. Het antwoord van Amex luidde dat bij elke transactie buiten het gewone bestedings-patroon, dus zowel ten aanzien van bedragen, als van plaats van gebruik, een melding aan de verkoper wordt getoond. Als deze dan contact op neemt met Amex, zou gecontroleerd kunnen worden of het inderdaad de kaarthouder is die gebruik maakt van de kaart.
In Frankrijk, of andere buitenlanden, was ons dit nog nooit overkomen. Ook de tweede keer in Amerika gebeurde dit. Gelukkig dacht ik er de laatste keer, toen wij naar New York gingen, op tijd aan en heb contact opgenomen met Amex om door te geven dat wij (weer) naar Amerika zouden gaan en verwachtten een x-bedrag uit te geven. Ze hebben daar toen notitie van genomen en onze kaart werkte deze reis gewoon, dus geen meldingen.
Natuurlijk blijft dit heel lastig, maar ik denk maar dat het de veiligheid van het kaartgebruik ten goede komt.
Marion
In Frankrijk, of andere buitenlanden, was ons dit nog nooit overkomen. Ook de tweede keer in Amerika gebeurde dit. Gelukkig dacht ik er de laatste keer, toen wij naar New York gingen, op tijd aan en heb contact opgenomen met Amex om door te geven dat wij (weer) naar Amerika zouden gaan en verwachtten een x-bedrag uit te geven. Ze hebben daar toen notitie van genomen en onze kaart werkte deze reis gewoon, dus geen meldingen.
Natuurlijk blijft dit heel lastig, maar ik denk maar dat het de veiligheid van het kaartgebruik ten goede komt.
Marion
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit is inderdaad mogelijk. Naast dat ik zelf bij RoadBear de oorzaak was van de blokkade kwam het ook best vaak voor dat de transacties niet goed werden gekeurd en moesten de klanten naar hun bank bellen. Daar werd dan een notitie gemaakt dat de klant in Amerika zat, en dat het uitgavepatroon de komende x-aantal weken/dagen zou afwijken. Meestal kregen die mensen dan ook te horen dat als ze dit vantevoren door hadden gegeven er niets aan de hand was geweest.Coyote schreef:Of een seintje richting bank dat jullie een komende periode regelmatig de creditcard gaan gebruiken?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ik verhoog de limiet tijdelijk als ik naar de states ga, normaal gebruik ik de CC niet zoveel.
Dan weten ze direct dat ik meer ga uitgeven. Dit jaar heb ik ook de reis met de CC geboekt, dus als Big brother mij goed watched, dan weten ze dat ik die reis dan ook eens ga maken
Dan weten ze direct dat ik meer ga uitgeven. Dit jaar heb ik ook de reis met de CC geboekt, dus als Big brother mij goed watched, dan weten ze dat ik die reis dan ook eens ga maken
https://vwijck.com
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2010 San Francisco - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
-
jokaluma
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
in 2008 hadden we de limiet ook verhoogd ,maar toch werd de cc geblokkeerd.Achteraf bleek de dame op kantoor de limietverhoging niet doorgegeven te hebben......
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Tja, tegen domheid en luiheid is niets opgewassen
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
Als we elke werknemer die iet fout doet of vergeet moeten ontslaan ben ik zeker dat jij en ik ook snel werkloos zullen zijn !Lampie schreef:Tja, tegen domheid en luiheid is niets opgewassen
En natuurlijk neem je de gevolgen van je fout/laksheid voor je rekening zodat je niet een ander opzadelt met een hoop werk zonder redelijke vergoeding.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Bramster schreef:Als we elke werknemer die iet fout doet of vergeet moeten ontslaan ben ik zeker dat jij en ik ook snel werkloos zullen zijn !Lampie schreef:Tja, tegen domheid en luiheid is niets opgewassen
Van mij hoeft niemand ontslagen te worden hoor, dat schreef ik ook niet.
Anders zou ik trouwens ons reisje van komende zomer ook niet kunnen doen
je kan procedures bedenken wat je wilt, maar als het om welke reden dan ook niet nageleefd wordt gaat het toch fout.
De computer doet toch over het algemeen wat er wordt opgedragen.
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
2024 LA - SF - DEN
2022 SEA - SLC
2015 NY - CAN - NY
2014 SEA - Den
2012 LV - Denver
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Vraagje, wat houdt een "authorization" nu eigenlijk precies in?Dento schreef:Toen ik nog bij RoadBear werkte heb ik ook een keer of twee iemands kaart geblokkeerd...Niet met opzet, maar omdat ik in de drukte in plaats van een "authorization" van $1000 een "sale" van $1000 had doorgevoerd. Daarna moet je dus een "refund" van $1000 doen op de kaart, om direct daarna weer een authorization van $1000 aan te vragen. En dat vinden de banken vaak niet leuk... Gelukkig is dat allemaal met één telefoontje weer op te lossen, maar ondertussen sta je dan met het schaamrood op de kaken: een dag na aankomst in Amerika zorg je even ervoor dat de credit card is geblokkeerd, en dan maar hopen dat het weer goed komt...
Bijvoorbeeld, bij sommige hotelboekingen, moet je je creditcard gegevens opgeven, ookal moet je pas maanden later ter plaatse betalen.
Is dat een soort check of je creditcard wel werkt en of je momenteel nog onder je limiet zit? Maar aangezien je creditcard ondertussen kan vervallen of dat je net voor de eigenlijke betaling tegen je limiet kan aanlopen, heeft zo'n check maanden op voorhand toch geen enkel nut?
Of wordt er effectief een bepaald bedrag gereserveerd op je kaart? Maar als dat het geval is, dan zou dat moeten optellen naar je limiet, maar dat gebeurt ook niet. Je kan volgens mij 2500$ laten authorizen op een kaart van 2500$, en toch nog de volle 2500$ ter beschikking hebben voor echte aankopen.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
iemand?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht