Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Onrust Griekenland.. nu dollars kopen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
kapiteintje
Amerika-ontdekker

Onrust Griekenland.. nu dollars kopen?

Bericht door kapiteintje »

Volgens mijn man zal door de onrust en de maatregelen in/tegen Griekenland de dollar ws. stijgen tov de Euro de komende tijd. Is het wellicht wijs om nu dollars aan te kopen voor een reis later dit jaar? Of zal het volgens jullie zo'n vaart niet lopen?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Onrust Griekenland.. nu dollars kopen?

Bericht door Harry »

Ik denk dat de onrust van Griekenland inmiddels al in de koers verwerkt is, misschien gaat de Euro zelfs weer een paar centen stijgen na de maatregelen van vandaag.
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

je hebt gelijk Harry....net 1,365
afgelopen vrijdag sloot ie af met, ik meen, 1,34
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Ik denk dat het heel moeilijk in te schatten is of het nu de moment is om dollars te kopen en/of de euro zal stijgen of dalen door de Griekse crisis.
Ik volg het zelf ook al een tijdje omdat we graag een aantal hotels zouden boeken. Een week of twee geleden (toen met de besprekingen rond een financiele oplossing voor Griekenland) dacht ik nog: misschien beter al wat dingen boeken, want ze voorspellen "de ondergang van de euro". Uiteindelijk is er toen niet veel veranderd. Nu opnieuw: het lijkt slecht te gaan, maar uiteindelijk komt er een goede deal en reageert de euro zelfs positief. Ik zal nog wel even wachten (maar ik heb wel tijd tot september) :lol:
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

Of toch niet....
http://online.wsj.com/article/SB1000142 ... ns_markets
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Het heeft veel langer geduurd dan ik verwacht had, maar vanaf het begin was natuurlijk duidelijk dan deze landen (Griekenland,Italië, Spanje, Portugal,Frankrijk), die nog nooit hun financiën op orde konden houden ook de euro zullen torpederen.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Van de ene kant hoop ik dat de dollar flinks zakt. Dan wordt het komende weken een iets goedkopere vakantie. Van de andere kant zie ik hem ook weer graag stijgen omdat ik nogal wat dollars op de dollarrekening van Binck heb staan. Niemand zal het zeker weten.
kapiteintje
Amerika-ontdekker

Bericht door kapiteintje »

We wachten het maar even af.. we zullen het zien!
Bernou
Amerika-ontdekker

Bericht door Bernou »

Het wordt alleen maar slechter, de euro is nu 1.237 en het vooruitzicht is volgens mij niet fijn.
Ik zit ook nogal in dubio, in september ga ik 2 maanden naar de USA, toch maar alvast dollars kopen?
leentjeboogaard
Amerika-newbie

Bericht door leentjeboogaard »

Hi,

Ook ik ga in september naar Amerika en moet de hotels nog regelen. Nu zit er bij mij iemand op kantoor die de hele dag de beurs en koersen in de gaten houdt. Ik hem hem gister gevraagd wat zijn verwachting van de euro dollar koers is. Hij verwacht dat de euro nog zakt naar $ 1,18 - 1,19 daarna een korte opleving naar tussen de $ 1,30 en 1,35 zal hebben waarna de euro verder zakt. Koers 1 op 1 sluit hij niet uit. Hij raadde mij aan om op de korte opleving te wachtne en dan mijn hotels, kaartjes te regelen.

Wel geeft hij aan dat het voorspellingen zijn en gezien de huidige tijd niet alles zo gaat als de verwachtingen zijn.
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

duim duim duim
ik hoop dat het voor ons nog net geen 1 op 1 is.. 1,20 zou ik al erg blij mee zijn..
Bernou
Amerika-ontdekker

Bericht door Bernou »

Ik ga nog bijna geen hotels vastleggen omdat we op de bonnefooi gaan, dus dan wordt het toch dollars kopen lijkt mij... ik neem ook nog even een gokje op een opleving denk ik...
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

leentjeboogaard schreef:Hi,

Hij raadde mij aan om op de korte opleving te wachtne en dan mijn hotels, kaartjes te regelen.
Kan hij misschien ook vertellen wanneer die korte opleving precies gaat plaatsvinden?
Ik hoop tussen 13 /7 en 10/8 want dat zou mij heel goed uitkomen.:thumbright:

Marjon
Bernou
Amerika-ontdekker

Bericht door Bernou »

konden we de toekomst maar voorspellen he :)
leentjeboogaard
Amerika-newbie

Bericht door leentjeboogaard »

zojuist een berichtje van mijn collega gekregen:
"De euro is tov de usd fors aan herstellen vanavond in new york tot 1,26. Ik verwacht nog een herstel tot 1,28-1,30 de komende dagen. Dit is je laatste kans om goedkoop in te kopen. Althans dat denk ik. Alvast een fijn weekend."

Hoop natuurlijk niet dat hij gelijk heeft, dan wordt de vakantie toch een stukje duurder, maar ga de komende dagen toch maar de hotels, eventuele campings boeken en dollars inkopen.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Vreemde valuta kopen is voor mij net zoiets al een computer kopen. Je koopt het op het moment dat je het nodig hebt, en daarna moet je jezelf dwingen om niet meer naar de prijzen te kijken. Binnen een maand kun je voor minder geld meer kopen, en dat wil je helemaal niet weten! Gewoon genieten van wat je gekocht hebt. Als je bang bent dat als de Euro verder zakt je niet genoeg Dollars kunt kopen, dan moet je nu kopen, en niet zeuren als de Euro toch weer stijgt (ik weet'ut, da's makkelijk gezegd...). Het grote verschil tussen computers en valuta is natuurlijk dat je van computers vrij zeker weet dat ze snel minder waard worden. Van valutakoersen heb ik nog nooit chocola van kunnen maken :roll:

@leentjeboogaard: als de Euro stijgt moet je toch juist wachten met Dollars kopen?
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Het is en blijft een grote gok. Die collega doet hetzelfde als ieder ander met aandelen en opties: gewoon de koersen in de gaten houden en een beredeneerde gok wagen. Allemaal leuk en aardig, maar als Merkel morgen weer iets lelijks zegt over de euro zakt de hele boel weer als een souffle in elkaar. Er is gewoon weinig zinnigs over te zeggen.
"Keep Georgia On Your Mind"
be2712
Amerikafan

Bericht door be2712 »

koop dollars in schijven, dan bekom je een mooie gemiddelde koers. zowiezo begin ik nu al voor de zomer te kopen, de kans dat de dollar binnekort meer waard is dan een euro is reel...
de tijd dat we goedkoop naar amerika konden is voorbij, amerika reizen zullen duur worden!
Maart-April 2010 (22 dagen, 6staten, 9500 km)
Augustus-September 2010 (22 dagen, 4 staten, 4500 km)
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
Bernou
Amerika-ontdekker

Bericht door Bernou »

in schijven?
recidivist
Amerikafan

Bericht door recidivist »

in schijven = op verschillende momenten / niet alles in één keer.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer