Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

The Best, Worst, and Deadliest Roads in America

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

The Best, Worst, and Deadliest Roads in America

Bericht door Dento »

Reader's Digest heeft een onderzoek uitgevoerd naar de staten met de beste, slechtste, en dodelijkste wegen in Amerika. Bij het onderzoek heeft men gekeken naar de veiligheid, drukte en de staat van onderhoud van wegen en bruggen, en daar de gemiddelde score uit genomen. De resultaten zijn als volgt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er is ook een lijst met de 15 slechtste wegen en de 4 beste wegen volgens "experts" ("truck drivers, traffic reporters, and other experts" - tja, het blijft Reader's Digest, hè :wink: ) uit naar voren gekomen (klik op de links om de motivatie per weg te zien):

De 15 slechtste:
1. Interstate 5, California
2. The 101 (Ventura Freeway) to 405 interchange, California
3. Sunset Boulevard (between West Hollywood and Beverly Hills)
4. The Lake Pontchartrain Causeway
5. Highway 31 from Lafayette to St. Martinville, Louisiana
6. Pennsylvania roads in general.
7. Tulsa’s Inner Dispersal Loop, Oklahoma
8. Broken Arrow Expressway (Highway 51)/I-44 interchange, Oklahoma
9. The High Rise on Interstate 10 in Louisiana
10. Wilshire Boulevard in west Los Angeles
11. California highways
12. Route 81, Pennsylvania
13. Emigrant Hill on I-84 in Oregon (“Cabbage Hill”)
14. I-285 in Atlanta (“Watermelon 500”)
15. Monteagle Mountain on I-24 in Tennessee

De vier beste:
1. I-70 through Kansas
2. I-40 across New Mexico and California
3. I-44 and I-70 in Missouri
4. I-84 in Oregon

Het hele - zwaar wetenschappelijke :wink: - artikel vind je hier.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: The Best, Worst, and Deadliest Roads in America

Bericht door Petra/VS »

Heel interessant, vooral, omdat we net het weekend met een structurele ingenieur hier hebben doorgebracht. Hij had heel wat van de bruggen en wegen, waar we overheen reden, geevalueerd. Een enkele keer zei hij, ons geruststellend, dat we niet naar beneden zouden storten, dat een brug niet structureel veilig was. Ik had er eigenlijk geen idee van, dat iedere brug of weg eens per twee jaar geinspecteerd wordt. Blij te zien, dat Virginia vrij hoog staat, daar rijden wij toch meestal ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ze misten nog wel een paar slechte wegen ..oa I264 richting Va Beach....De I264 is zeker niet motor vriendelijk . :evil:
breaker9240
Amerikakenner

Bericht door breaker9240 »

Wat is er dan slecht aan deze wegen?
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

breaker9240 schreef:Wat is er dan slecht aan deze wegen?
gaten in het weg dek, en deze weg ( I64 )bestaat hoofdzakelijk uit betonnen platen ..en door al het verkeer liggen de naden niet gelijk ..waar door je elke keer het stuur goed moet vasthouden.
je kunt deze weg ook niet afsluiten ..om dat er te veel verkeer dagelijks gebruik van deze weg moet maken.
breaker9240
Amerikakenner

Bericht door breaker9240 »

Ach, slechter als de belgische bestaat bijna niet :)
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Dento schreef:14. I-285 in Atlanta (“Watermelon 500”)
Dit is inderdaad een behoorlijk intimiderend stuk snelweg maar ik weet niet of dit nu komt doordat het zozeer gevaarlijk is. Ik denk zelf dat het gewoon veel te druk is, er komen per dag zo'n 250.000 auto's langs, waardoor het een van de drukste snelwegen in de hele VS is. Op sommige stukken is het 14-baans en toen ik daar voor het eerst overheen reed in mijn Honda Civic voelde ik me toch wel even heel klein worden. :wink:

nb: Iets ander trouwens, maar wat irritant dat Reader's Digest de staten Tennessee en Massachusetts verkeerd heeft gespeld. Misschien ben ik wel teveel een pietlut, maar dat mag toch eigenlijk niet voorkomen.
"Keep Georgia On Your Mind"
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Dento schreef:De 15 slechtste:
1. Interstate 5, California
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Wat een slecht wegdek is dat. Ik heb daar echt rustig aan gereden op die interstate.
Opvallend dat de Saddle Road op Big Island Hawaii niet in die top 15 staat.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Loes88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Loes88 »

Grappig dat de eerste 3 wegen zijn waar ik een jaar lang veel over heb gereden. :lol: En vooral de 5 kan ik me zeer goed in vinden inderdaad!
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Dento schreef:6. Pennsylvania roads in general.
Lol, daar kan ik me wel in vinden, ook route 81 terug te vinden op #12 ben ik het wel mee eens. Regelmatig op onze jaarlijkse trip van South Florida naar upstate NY, moeten we daar overheen. Mijn zwager klaagt er al jaren over (zo lang als ik hem kan, elke keer als we weer aangekomen zijn vraagt ie: How did Pennsylvania treat ya?)....
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

De enige die ik ken is Monteagle in TN, net boven Chattanooga. De snelweg is hier zeer stijl, maar je kan zo lekker hard naar beneden! Helemaal nu hij een jaar of 10+ verbeterd is, kan je nog sneller! Je hebt, voornamelijk voor vrachtwagens, van die grint stroken waar ze kunnen afremmen als hun remmen het hebben begeven.
rijocaer
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer