Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke Amerikaanse sport kijk je graag?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Welke Amerikaanse sport kijk je graag?

Bericht door Sandy »

Bennogr schreef:Wat ik me pas realiseerde toen ik de film "Blind Side" zag, was dat die spelers inderdaad met de helmen tegen elkaar gaan. Vandaar dat oudere voetbalspelers zoveel hersenproblemen hebben. Zelfs een goede helm geeft geen bescherming tegen dat soort kopstoten.
Sinds ik de 'blind side' zag ben ik me ook gaan interesseren voor American Football en vooral de regels in de sport, ik had geen idee dat ze zo tegen elkaar moesten beuken. Aparte sport eigenlijk!

Eigenlijk wel interessant voer voor een nieuw topic misschien. Ik ben benieuwd of de Neder Amerikanen ook echte sportfans zijn van bepaalde Amerikaanse sporten of teams. Of de grote sportevenementen zoals Superbowl, Indy 500 enz. (of interesseert jullie dat niet zo). Ik ben onlangs naar een basketbalwedstrijd geweest (Eiffeltowers vs. A'dam), ik vond het echt geweldig! Zo snel en zo spannend omdat de score zo dicht bij elkaar ligt. Ik vond het erg Amerikaans met cheerleaders, muziek (en natuurlijk hoeft dat niet specifiek Amerikaans te zijn).
Sandy
Clint
Amerika-expert

Re: Super Bowl XLIV

Bericht door Clint »

Sandy schreef: Eigenlijk wel interessant voer voor een nieuw topic misschien. Ik ben benieuwd of de Neder Amerikanen ook echte sportfans zijn van bepaalde Amerikaanse sporten of teams. Of de grote sportevenementen zoals Superbowl, Indy 500 enz. (of interesseert jullie dat niet zo).
Lijkt me een leuk topic :)

Ik vind zelf Ice Hockey (in de VS meestal gewoon Hockey genoemd) erg leuk om naar te kijken. Ik wil ook graag nog een keer naar een Detroit Redwings game. Basketball is niet helemaal mijn ding, al vind ik een spannende college wedstrijd wel weer leuk. Football moet ik nog een beetje aan wennen, maar een Superbowl vind ik wel leuk om te kijken en zo nu en dan een MSU (college) wedstrijd..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Texas Boy
Amerika-expert

Re: Super Bowl XLIV

Bericht door Texas Boy »

Kom zelf uit een voetbal en tennis nest maar vind golf wel leuk om te volgen, nooit zelf gedaan, maar elke week zijn de PGA wedstrijden op TV en vaak errug spannend, Football is ook een mooie sport, vooral als je de regels kent en de tacktieken weet is het bijna schaken soms.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Welke Amerikaanse sport kijk je graag?

Bericht door Petra/VS »

Football is mijn favoriet. In de eerste jaren, dat ik hier woonde, waren de Washington Redskins heel goed en keek ik vrijwel iedere wedstrijd bij vrienden thuis. Nu kijken we regelmatig de wedstrijden van Virginia Tech. Basketball vind ik ook leuk, omdat er zoveel gescored wordt. Baseball doodsaai, hoewel een wedstrijd bijwonen wel een leuke ervaring is. Hockey (ijs) vind ik ook lekker snel gaan en spannend. De Washington Capitals staan op het moment nummer een in de NHL!! Go Caps!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Petra/VS schreef: De Washington Capitals staan op het moment nummer een in de NHL!! Go Caps!
Boo! :roll: :lol:
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ook ik vind ijshockey het leukst om naartoe te gaan, maar honkbal vind ik ook steeds leuker. Natuurlijk ben ik voor de Atlanta Braves en dan is het vooral leuk om met collega's en vrienden naar zo'n wedstrijd te gaan. Het is in wezen vooral ook een sociaal gebeuren. Basketball is niet mijn ding geloof ik, en football moet ik toch nog wel inkomen, al vind ik het wel steeds leuker.

Hier zijn de Atlanta Falcons natuurlijk populair, al is in het Zuiden de allerpopulairste sport "College Football". Dat is iets wat in Nederland volgens mij vrij onbekend is, maar hier is het zeer belangrijk naar welke universiteit ("college") je gegaan bent. En dat is vaak ook zo'n beetje de eerste vraag die men je stelt. Als iemands college speelt is dat vaak een hele happening, met versierde huizen en verschillende outfits. De dag van de wedstrijd gaat men dan "tailgaten", oftewel met zijn allen bierdrinken en BBQ-en, vanuit de achterbak van je auto, of truck. Hier in Georgia is zeer veel rivaliteit tussen Georgia Tech en de University of Georgia ("Georgia"). En natuurlijk met de buren uit Alabama en Florida.
"Keep Georgia On Your Mind"
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Het leuke aan college football is dat daar nog voor het spel gespeeld wordt (in plaats van roem en geld) waardoor het meestal veel spannender en leuker is om naar te kijken.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Football kijk ik alleen als we bij m'n schoonouders zijn. Heb weinig met football maar ben wel dol op m'n schoonpapa. Daarom loop ik ook rond met een Longhorn ballcap :lol:

En manlief kijkt graag WWE wrestling, errug komisch! Meer acteren dan een echte sport trouwens. Manlief heeft zelf ook aan wrestling gedaan, zo'n onbekende badguy die de held uitdaagt en dan de grond in geboord wordt. Kan je aardig geld mee verdienen.
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Ice Hockey! Hier geen NHL, maar wel de SPHL, de Ice Bears. Ben afgelopen zaterdag nog met mij nzoon geweest.
rijocaer
dizzygirl
Amerikafan

Bericht door dizzygirl »

Baseball!
En aangezien mijn vriend uit Queens komt dus de Mets.
Snap nog niet helemaal hoe het in elkaar steekt maar vind het wel erg gezellig om in het stadion te gaan kijken.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Hier ook hockey. Lekker veel snelheid, actie en spanning. Ben natuurlijk voor de Carolina Hurricanes 8) , de oud Stanley cup winnaars.
Tweede is basketbal, zelfde reden eigenlijk, als voor hockey.

American football vind ik echt saai. Als ze 6 seconden gespeeld hebben wordt het spel weer stilgelegd en komen er weer andere spelers op het veld. Mis daar dus echt die actie. Ben een paar keer naar een wedstrijd geweest, maar ook daar zijn we eerder weg gegaan :roll: Misschien vergelijk ik het te veel met voetbal. En met tig spelers in een team, heb je ook niet snel een favoriet. Al weet ik Tom Brady wel altijd te vinden, dat dan weer wel ;-)

Honkbal vind ik ook leuk, maar dan vooral de sfeer op en om het veld. Niet zo zeer voor de actie. Want daar is ook veel onderbreking. Maar op een zomerse avond naar een wedstrijd gaan en daar hele families zien kijken naar een wedstrijd dat is al een sport op zich.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

LittlePhoenix schreef: Daarom loop ik ook rond met een Longhorn ballcap :lol:
Kijk, en dat is natuurlijk harstikke mooi! (Al was het verlies tegen Alabama wel echt tenenkrommend).

Ik zelf kijk, ook al ben ik een echte Longhorn fan, heel weinig football. Ik vind de meeste Amerikaanse sporten geweldig om live te zien, maar op TV zal ik er niet zo snel eentje aan zetten. Dan kijk ik liever tennis of kunstrijden op de schaats. Gelukkig is manlief ook niet zo'n sportfan, dus dat komt mooi uit :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Fredostar
Amerika-ontdekker

Bericht door Fredostar »

NBA Basketball, gisteren was trouwens de jaarlijke All-Star Game!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

DixieChick schreef: Gelukkig is manlief ook niet zo'n sportfan, dus dat komt mooi uit :)
Daar ben ik ook zo blij om! Een vriendin van mij krijgt haar man in het weekend nergens mee naartoe. Hij zit letterlijk het hele weekend voor de buis sport te kijken :shock: . En zo zijn er wel meer. Rick vindt zo af en toe een Michigan State of Virginia Tech wedstrijd wel leuk en hij is zogenaamd een Dallas Cowboys fan, maar kijkt die wedstrijden maar sporadisch.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

LittlePhoenix schreef:...En manlief kijkt graag WWE wrestling, errug komisch! ... Manlief heeft zelf ook aan wrestling gedaan...
De mijne volgt UFC een beetje, en ik dus ook. Omdat hij zelf een greco-roman wrestler is (high school kampioen in New England, jaaaren geleden, en nu als hobby een assistant coach) en nog steeds af en toe worstelt in verschillende competities. Verder volgen we alle sporten een beetje, vooral Red Sox (baseball), Patriots (football) en Bruins (hockey), want het is hier een regelmatig onderwerp van gesprek.
Rear Naked Choke
Amerika-ontdekker

Bericht door Rear Naked Choke »

UFc
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Rear Naked Choke schreef:UFc
grappige naam. gisteren avond nog 1 gedaan.
rijocaer
TedjevanEs
Amerikakenner

Bericht door TedjevanEs »

Hier een sportgek, heb zelf vroeger 'aardig' gevoetbal en getennist. Het tennisen doe ik nog elke week, voetbal alleen als ze me vragen...

Ik volg zo'n beetje alles en vind vooral de 'sportbeleving' leuk om te zien. Jaren geleden een paar keer naar een party geweest waar ze met z'n alleen naar een Nascar race gingen kijken samen met mijn (inmiddels ex) zwager. Nou dat was dus meer bieren en bbq en af en toe als iets gebeurde (lees auto vliegt van de baan af of in brand etc...) dan werd de blik even op de tv gericht met een "WOW did you see that!!!".
Football is gewoon leuk omdat er niet zoeel wedstrijden zijn en elke weekend wel een paar 'finales' worden gespeeld zeker als het einde van het seizoen nadert. Baseball, basketball en hockey boeien me daarom minder, gewoon veel te veel wedstrijden in de regular season. Mij zoon (10 jaartjes) zit op baseball en dat wel weer leuk om te zien.

Heb ook de nodige wedstrijden gezien live: Football the Dolphins, Basketball Miami Heat, Hockey Panthers in Sunrise en dat is toch ook heel anders dan toen ik vroeger wel eens naar de Kuip ging of naar ADO ik kan het eigenlijk alleen maar met dat vergelijken want andere sporten in Nederland worden niet in zulke grote stadions gespeeld, behalve misschien het schaatsen in Thialf maar daar ben ik nooit geweest, ook heb ik wat races gezien Nascar en Indy.

Olympische spelen en euro/world cup soccer (ons voetbal) volg ik ook alles en tegenwoordig met internet is het ook meer mogelijk om alles te volgen. Vanavond zend de NBC weer vooral het kunstschaatsen uit op TV dat is toch ook ongekend populair hier, moet ik de 500 meter schaatsen voor dames weer opzoeken op het internet of wachten tot vanavond laat wanneer NBC besluit om het uit te zenden.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Hier Baseball, hubby heeft zelf gespeeld, en slaat af en toe nog een bal als hij de kans krijgt. Langzamerhand begin ik het te snappen.
Geen favourite teams, hij heeft een aantal spelers die hij volgt, ook als ze verhuizen naar een andere club.

Af en toe gaan we naar een highschool Basketball wedstrijd kijken, de zoon van een vriendin speelt in een highschool team. Wat wel leuk is, de coaches van College's komen al naar hem en zijn maatje kijken. Ze zitten beiden in 11th grade van een prive school, door hun sportkwaliteiten hebben ze een scolarship gekregen, anders hadden de ouders deze school nooit kunnen betalen.

Football word amper gekeken.......gelukkig...... heb een zwager met twee zonen, die tijdens football seizoen niet van de bank afkomen in het weekend.....en dat is te zien.... :mrgreen:
HyperBart
Amerika-ontdekker

Bericht door HyperBart »

Football baby! Ben er helemaal gek van. Ben laatste jaren dat Amsterdam Admirals nog bestonden naar vrijwel iedere wedstrijd geweest. Nu is er dus weinig live meer mee te maken, maar ik kijk veel NFL met vrienden. Steeds gemakkelijker eigenlijk met ESPN America en diverse torrent sites waar mensen sportwedstrijden cappen en online gooien. We doen ook aan fantasy football, wat een geweldige aanvulling is. Ik denk dat ik tijdens NFL seizoen zeker 3 wedstrijden per week kijk.

Het NFL seizoen is net afgelopen en ik ga dan ook een echte afkickperiode in, nu kijk ik wat college games en basketbal, voornl NBA maar ook March Madness (college finales) komt er weer aan! Honkbal vind ik z'n charme hebben maar wedstrijd duurt erg lang. NHL gaat mij allemaal wat te snel en zit te weinig tactiek in voor mijn gevoel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer