Een beetje nuanceren vind ik hier wel op zijn plaats

:
- 1 - Er is wel degelijk een sociaal opvangnet, het is alleen anders, dan in Nederland en de VS is inderdaad geen verzorgingsstaat. Er zijn unemployment benefits, medicare, medicaid, social security, homeless shelters, soup kitchens, foodstamps, vrijwilligers (en deze laatste groep kan echt niet over het hoofd worden gezien, want de staat verzorgt niet, maar de medeburgers des te meer), noem maar op. Het is waar, dat er mensen onder de armoedegrens leven, maar de situatie is er in de 20 jaar dat ik hier woon enorm op verbeterd, ten eerste. Ten tweede wonen veel van die mensen in enorm afgelegen gebieden, waar banen niet voor het opscheppen liggen. Het is moeilijk om enkel van een percentage (wat overigens lager ligt dan dat van de UK, dit even ter zijde) te oordelen.
- 2 - Dat je "gerust" een wapen kunt kopen is in veel staten ook al lang niet meer het geval. Ik ben compleet voor strengere wapenwetten, maar wel een beetje in perspectief zien. Je hebt hier net zo goed een vergunning nodig als in Nederland, tenminste hier in Virginia, en daar wringt het hem: iedere staat is anders en 50 staten op een hoop beoordelen is niet mogelijk.
- 3 - De VS is inderdaad onder de regering Bush er niet op vooruit gegaan wat het milieu betreft, maar ik moet het gemist hebben, dat Bush kwam zeggen "use more oil", misschien verwar je dat met dat hij vindt, dat er in Alaska geboord moet worden? Hybrid auto's worden hier steeds populairder. En ja, natuurlijk rijden hier ook Hummers, maar dat is toch wel een uitzondering. Dat er helemaal niet aan wordt gewerkt zuinigere auto's te produceren is niet waar.