Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nederlandse Producten bestellen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
karinsnails
Amerika-ontdekker

Nederlandse Producten bestellen

Bericht door karinsnails »

Goeiemiddag mede-forummers,

Ik ben inmiddels alweer een tijdje aanwezig op dit forum, ik laat alleen eigenlijk bijna geen reacties achter (sorry :wink:)
Maar heb wel een vraagje voor jullie.
Ik ben bezig met een import/export - personal shopping bedrijfje op te zetten.
En ben interesse aan het peilen.
Het zou gaan om zoiets als wat fromus2eu.com doet
Maar dan vooral vanuit nederland naar de USA/canada.
Dus als jeiets bij bijv. AH.nl of hema.nl wil bestellen
kan dat, door het op mijn adres af te laten leveren waarna ik het doorstuur voor je.
Ook kan ik natuurlijk zelf naar de winkel gaan voor je.
En als je iets zoekt maar niet kan vinden, kan ik ook evt. hier in nederland op zoek voor je,
Waarna je altijd een offerte krijgt voor het artikel gekocht wordt.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties :)

groetjes

Karin
1991 - New York - Orlando (21 dgn)
2006 - L.A - Las Vegas - L.A (16 dgn)
2009 - Rondreis - L.A - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - S.F - Via Pacific Coast Highway - L.A (24 dgn)
2011 - L.A - Las Vegas (got married on 17-08-2011) - L.A (10 dgn)
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Nederlandse Producten bestellen

Bericht door Grandu »

Ik woon dan wel in Nederland maar het klinkt erg goed. Hier op het forum zijn mensen regelmatig op zoek naar iets, bijvoorbeeld oliebollen. Succes!
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
karinsnails
Amerika-ontdekker

Dank je wel, voor je berichtje..!! Ik heb inderdaad al meerdere keren dat soort oproepjes/vragen voorbij zien komen. Maar weet ook dat er websites in de Usa zijn die nederlandse producten leveren. Dus ben wel benieuwd of er vraag naar nederlandse producten direct uit nederland is..
2009 - Rondreis - L.A - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - S.F - Via Pacific Coast Highway - L.A (24 dgn)
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Voor zover ik weet is het nogal moeilijk om etenswaar in de VS in te voeren. Vandaar dat het voor mij makkelijker is om gewoon iets te bestellen bij een winkel die hier al is (KaasnCo in Connecticut bijvoorbeeld, ik ken die mensen al jaren).

Waar misschien wel wat behoefte aan is, is speciale dingen bestellen, mogelijk boeken en zo. Maar op dat gebied is er ook bepaald geen gat in de markt.

En voordat oliebollen vanuit Nederland in de VS zijn aangekomen, is het waarschijnlijk al bijna Pasen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
karinsnails
Amerika-ontdekker

Ehm ja ik denk ook niet dat de oliebollen er lekkerder op worden na een tijd vacuumverpakt per post onderweg te zijn geweest LOL
Maar het ging ook meer om vacuumverpakte kaas enz. En andere dingen die in de USA gemist worden.
En natuurlijk de gewone spulletjes uit nl.
Laatst gewijzigd door markro op 28 dec 2009, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten -> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik denk dat zoiets alleen succes kan opleveren als je iets aanbiedt wat je op een andere manier niet kan krijgen.
De meeste Nederlanders die in de USA wonen hebben genoeg achterban in Nederland om iets op te laten sturen als ze al iets zouden missen of de achterban neemt het mee(zoals mijn familie) als ze op bezoek komen.
Het enige wat ik mis dat de familie niet mee kan nemen is ingevroren producten zoals kroketten en frikadellen tegen en redelijke prijs. Ze komen vrijwel nooit in de winter en vlees mag je ook niet zo meenemen helaas.

De rest kan je reeds kopen op vele websites in Amerika die nederlandse produkten aanbieden.

Je enige kans op succes is iets aanbieden waar behoefte aan is, waar je geen concurrentie in hebt of waar je de concurrentie in kan verslaan door het goedkoper en/of een beter produkt aan te kunnen bieden en een betere service te verlenen.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Wat Mark net schreef wilde ik eigenlijk ook zeggen. Het gros van de Neder-Amerikanen hebben nog wel iets van een achterban in NL die spullen meenemen/opsturen. Daarnaast komt het ook nog best vaak voor dat mensen van het forum een route reizen die ze langs één van de Neder-Amerikanen brengt en er dus een minimeeting plaatsvind, volgens mij gaat er dan altijd wel iets van een blok kaas of zak drop mee. Veel van de andere spullen (van beschuit tot mayonaise) kan je vrij gemakkelijk en voor een redelijke prijs in de VS zelf bestellen. Zelfs kroketten (en bitterballen) kan je, ingevroren via next day delivery, via bepaalde winkels krijgen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
donut

Bericht door donut »

Ik neem altijd het risico van vlees meenemen en toe nu toe heb ik alle keren mazzel gehad dat ze mijn koffer nooit checken. Ik vul kaas altijd netjes op het formulier in, maar ze vragen altijd alleen maar of het vacuum is en dan mag ik doorlopen. In december nam ik ook weer bitterballen, kroketten en rookworsten mee. De bitterballen en kroketten in het doosje laten, wikkelen in folie en ze zijn nog bevroren als ik aankom en meteen de vriezer in thuis.
Een keer heb ik tulpenbollen meegenomen. Die wilden ze wel zien vanwege het certificaat. Die zat er niet op, maar ik nam de gok door te zeggen dat ik ze van eigen familieteelt had meegenomen -wat ook zo is- en dat ze dus echt wel ziektevrij waren. Toen mocht ik ze ook meenemen.
hanen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door hanen »

Wij gaan twee jaar in Florida wonen en ik ben erg benieuwd waar diegene die nu al langdurig in Amerika verblijven hun Nederlandse boeken bestellen.
Heb begrepen dat het opsturen vanuit NL een dure zaak word. Zijn er (internet) winkels in Amerika waar Nederlandse boeken te bestellen zijn ?
Onze ervaringen tijdens onze expat periode in de VS http://www.amerikhanen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Kun je niet beter een Kindle of een Nook kopen en boeken downloaden? Heb je in ieder geval niet het grote gewicht dat je anders moet verzenden. Ik lees zelf al jaren geen Nederlandse boeken meer, dus ik bestel zelf geen NLse boeken.
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

hanen schreef:Wij gaan twee jaar in Florida wonen en ik ben erg benieuwd waar diegene die nu al langdurig in Amerika verblijven hun Nederlandse boeken bestellen.
Heb begrepen dat het opsturen vanuit NL een dure zaak word. Zijn er (internet) winkels in Amerika waar Nederlandse boeken te bestellen zijn ?
Als ik naar Nederland ga neem vaak een extra koffer voor de boeken die ik in Nederland koop. Ook verplaats ik langzaam maar zeker de boeken die ik 6 jaar geleden achterliet van Nederland naar de VS. Je kunt boeken vanuit Nederland ook als een pakketje opsturen. On-line Nederlandse boeken bestellen doe ik eigenlijk niet, hoewel ik via Amazon.com wel een paar Nederlandstalige twee handse boeken heb gekocht.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Even heel flauw, ik lees gewoon in het Engels. Boeken zijn hier vrij goedkoop en vooral als je hier tijdelijk woont is het een heel goede manier om de taal helemaal meester te worden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer