Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

anti-Amerika website

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

anti-Amerika website

Bericht door LeenG »

ik stootte toevallig op deze website
http://www.americawatchers.org/index2.html

ik ben zelf nogal een linkse maar dit vind ik bijzonder simplistisch en naief.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: anti-Amerika website

Bericht door Dento »

:shock: Sjongejonge... ik ben snel opgehouden met lezen, want het is me iets te tenenkrommend... :roll:

Simplistisch is inderdaad wel een goed woord...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ach, ze doen niet veel meer dan wat patriottische Amerikanen doen: protesteren tegen McD, overconsumptie en lekker schoppen tegen wat er mis is in dit deel van de wereld.

Altijd makkelijker dan echt iets proberen te veranderen in je eigen maatschappij.

Doet me altijd denken aan de mensen die actie voeren tegen Amerikaans "cultureel imperialisme" en dan vergeten dat de Nederlandse omroepen, inclusief "linkse" omroepen, goed geld betalen om Amerikaanse TV series van bedenkelijke kwaliteit (Love Boat (uitgezonden indertijd door de VARA!), de verschillende "Housewives" en nog zo wat).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Bennogr schreef:Amerikaanse TV series van bedenkelijke kwaliteit (Love Boat
Hey now! Dat was een gewéldige serie! :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Volgens mij is die site niet meer werkzaam, de laatste post is ergens van begin 2008 en het forum geeft een melding dat het niet meer actief is en uit de lucht is.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

maar goed ook. Volgens mij hebben ze hun steen weer gevonden en zijn ze er terug onder gekropen :lol:
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Misschien heeft de oprichter een Green Card gewonnen, en is nu wat dichter bij het vuur gaan wonen. :lol:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar neen, de imperialistische Amerikanen hebben hem opgepakt en opgesloten in Guantanamo of Abu Graib.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ach, ze nuanceren het zelf wel op hun website:
Natuurlijk staren wij ons niet blind op de Verenigde Staten. Natuurlijk weten wij dat verschillende andere landen -waaronder het zichzelf toch zo graag op de ingebeelde ethische borst kloppende Europa- zich even weinig aantrekken van de internationale wapentrafiek, de aanstormende milieucatastrofe, de bijna volledig verkalkte internationale rechtsorganen,...

Maar het is nu eenmaal een feit dat de houding van de Verenigde Staten op welk vlak dan ook een doorslaggevende invloed heeft op de houding van zovele andere landen en regio's. America Watchers vzw doet echter niet mee aan het eenzijdige anti-amerikanisme dat door extreem-linkse groeperingen helaas met al te veel succes bij jongeren wordt gepromoot.
Gebrek aan nuance geeft aan de populistische media en aan ieder die belang heeft bij de huidige stand van zaken de mogelijkheid om ons en bij uitbreiding andere organisaties in een mooi vakje te stoppen: "Zie je wel, 't zijn weer van die types!"

Laat je dus niet vangen: ook in de Verenigde Staten gebeuren er goede dingen, alhoewel je tegenwoordig wel al eens moeite moet doen om iets te vinden... laten we trouwens niet vergeten dat de helft van de Verenigde Staten NIET op George W. Bush heeft gestemd, wat toch nog altijd meer dan 100 miljoen mensen zijn.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

Ieder land heeft positieve en negatieve dingen, zo ook Amerika.
Ik vind Amerika gewoon een leuk land om mijn vakantie in door te brengen en bovendien heeft USA een schitterende natuur(parken).
Er valt naar mijn mening nog heel wat te verbeteren in USA, hopelijk geeft President Obama daar een aanzet toe...
Skydriver
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Skydriver »

Volgens mij is (was) het een typisch gevalletje Calimerosyndroom.... :lol:
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Aan de andere kant is het goed dat jonge mensen nadenken over wat er mis is met de wereld... Het hoeft niet altijd Amerika te zijn om tegenaan te stampen, maar ze nuanceren, iets wat velen niet doen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

rvd4always schreef:Er valt naar mijn mening nog heel wat te verbeteren in USA
Ik kan over Nederland ook nog wel wat bedenken, maar zo is er met elk land wel wat. En ik vind kritiek prima, maar dat geschreeuw dat wel vaker uit linkse hoek komt, vind ik niet relevant. Kom eerst maar eens met wat argumenten, daarna praten we verder.
"Keep Georgia On Your Mind"
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

als ik zo in de krant lees .. dan is het in nederland, ook een puinhoop aan het worden ..met al die criminaliteit .... :x
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Hebben we niet nog ergens een eiland en dumpen we al die gasten op die een hekel hebben aan eigenlijk alles wat lijkt op kapitalisme, consumptie maatschappij etc. kunnen ze de hele dag kokosnoten eten en praatgroepen starten. De meeste van die gasten kan je laten schrikken door te roepen, "he, heb werk voor je gevonden" :lol:
USAfan
Amerikafan

Bericht door USAfan »

Hahahaha als je de site leest moet je toch hard lachen...

Ik vind Calimerosyndroom wel een leuke, die houden we erin.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer