Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

creditcardgegevens via email doorgeven

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

creditcardgegevens via email doorgeven

Bericht door Henriëtte »

Iemand heeft ons via onze website een vraag gesteld over het doorgeven van creditcardgegevens. Zij gaan over een tijdje met Terry Alderman naar White Pocket, en Terry heeft nu om een aanbetaling gevraagd. De creditcardgegevens zouden dan - in twee verschillende emails - naar hem toegestuurd moeten worden. De vraag is nu: is het betrouwbaar om dat op deze manier te doen? Ik heb er zelf geen ervaring mee om op deze manier onze creditcardgegevens door te geven, ik kan me best wel voorstellen dat deze mensen er huiverig voor zijn hun gegevens via email door te geven. Heeft iemand er ervaring mee om dat op deze manier te doen?
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: creditcardgegevens via email doorgeven

Bericht door Harry »

Ik zou het nooit doen, e-mail is totaal niet beveiligd, iedereen die kwaad wil kan het lezen.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ik denk dat het verstandiger is om te betalen via PayPal. Het is heel eenvoudig om daar een account aan te maken. De betaling kan dan gedaan worden via je cc of je gewone bankrekening. Een stuk veiliger!
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Met email zou ik het ook niet zenden. Daar wordt enorm voor gewaarschuwd. Paypal is een heel goede optie, ik gebruik het zo vaak mogelijk, want zelfs voor secure websites is het veiliger.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Arno Hoogwerf
Amerika-newbie

Bericht door Arno Hoogwerf »

Hallo, ik ben degene die de vraag gesteld heeft. Ik heb Terry teruggemaild dat ik mijn gegevens niet via E-mail verstuur en hem gevraagd om zijn bankrekeningnummer, naam van de bank en IBAN code van de bank om zodoende een internationale overschrijving te doen. Echter Terry is ook niet zo happy om zijn gegevens via E-mail te versturen :) :) Hij heeft me verzocht om hem te bellen zodat we het kunnen regelen waarschijnlijk via de telefoon gegevens uitwisselen. Ik houd jullie op de hoogte.
Grt. Arno
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ik heb gisteravond een campground besproken, daar wilden men ook een C-C nummer om de eerste nacht als borg te kunnen afboeken omdat ook daar alleen een e-mail adres van bekend is heb ik even gebeld en mijn C-C nummer via de telefoon doorgegeven dat is in deze misschien ook een optie.
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

In mijn winkel krijg ik regelmatig cc gegevens in verschillende e-mails door. Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Telefonisch heb ik ook meerdere malen mijn creditcardnummer doorgegeven. Als Terry het op die manier wil is dat natuurlijk een optie. Is denk ik een stuk eenvoudiger dan overschrijven naar zijn bankrekeningnummer.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Bellen of e-mailen? Het is eender. Als je 't doorbelt schrijft de ontvanger je gegevens op een papiertje en laat dat dan rondslingeren. Is dat veiliger dan e-mail?
Er moet net iemand beslissen dat het interessant is jouw e-mail verkeer te onderscheppen. En dat valt technisch gezien ook nog niet echt mee, behalve als je al je internet en emailverkeer via een niet-beveiligd wifi-hotspot doet. Of je computer vol met spy- en malware hebt staan.

Je geeft bij 't reserveren van hotels, bestellen van DVD's, etc. altijd je creditcard gegevens door. Dan kan 't in een keer wel? Dat snap ik niet. Het dataverkeer is dan vaak versleuteld (https) waardoor 't moeilijker te onderscheppen is. Maar al die creditcardgegevens van duizenden mensen worden opgeslagen in een database door 't ontvangend bedrijf. En dat is dan natuurlijk wel heel interessant voor criminelen om proberen die gegevens te ontvreemden (zoals een aantal keren is gebeurd). Of je creditcard meegeven met de ober? Of je creditcard gebruiken bij het tanken? etc. etc. Allemaal gevaarlijker en interessanter om te onderscheppen dan je e-mail verkeer.

Anyway, om de goden niet te verzoeken, en voor 't te wijsneuzerig wordt: betaal ter plekke, via de bank of je geef per e-mail de gegevens door (maar dan gescrambled) zoals hier ook staat uitgelegd: How secure is e-mail?.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Petra/VS schreef:Met email zou ik het ook niet zenden. Daar wordt enorm voor gewaarschuwd. Paypal is een heel goede optie, ik gebruik het zo vaak mogelijk, want zelfs voor secure websites is het veiliger.

de ontvanger moet maar net paypal hebben ..en het opzetten van een rekening kan enkele dagen duren... en hij krijgt niet het gehele bedrag uit betaald....want paypal berekent volgens mijn 3.9% , plus 30 cent voor elke transactie.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hm, ik gebruik Paypal al jaren en heb nog nooit een cent hoeven betalen. Ik heb een "personal" account, misschien is er verschil met een "business" account? Ook duurt het opzetten van een rekening nog geen vijf minuten. Gewoon de credit card informatie invoeren en klaar.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Petra/VS schreef:Hm, ik gebruik Paypal al jaren en heb nog nooit een cent hoeven betalen. Ik heb een "personal" account, misschien is er verschil met een "business" account? Ook duurt het opzetten van een rekening nog geen vijf minuten. Gewoon de credit card informatie invoeren en klaar.
petra ..als je geld van iemand ontvangt .. dan moet je daar kosten over betalen .. en als je een paypal account opzet .. en je connect paypal met je bank account ... dan sturen ze eerst 2 kleine bedragen op je bank rekening . en dan moet je die bedragen doorgeven aan paypal...en dat kan een paar dagen duren.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat is met een bankrekening, met een debit of credit card heb je dat niet.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Color01 schreef:petra ..als je geld van iemand ontvangt .. dan moet je daar kosten over betalen
Ook dit is niet helemaal waar. Ik heb 2 paypal accounts, eentje is gekoppeld aan mijn Nederlandse bank, en de andere aan mijn Amerikaanse banken. Ik loop regelmatig geld tussen de twee te versturen en het kost me nooit geen ene cent. Het enige wat ik betaal, is een euro als ik het geld naar de NL bank laat sturen. (Dit scheelt namelijk nogal wat dan wanneer ik het via een normale bankoverschrijving (gem 40 dollar in leges) moet doen..).

Je moet echter wel geld betalen als je een dienst verleent, of iets verkoopt, maar in sommige situaties kun je het ook gratis overmaken.. het ligt er maar net aan hoe je het overmaakt van de ene Paypal naar de andere.

Wat Petra overigens zegt over de debit/credit card klopt inderdaad. Als je die eraan koppelt ben je gelijk geverifieerd.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken. Arno, leuk dat je je ook op het forum hebt aangemeld, ik hoop dat je met deze info beter kunt beslissen hoe je de aanbetaling aan Terry wilt gaan voldoen. En.... doe Terry de groeten van ons als je naar White Pocket gaat :D
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Als je bedrijfsmatig geld ontvangt van PayPal kost het wel degelijk geld. Mijn webshop biedt PayPal als betaalmogelijkheid, maar ik heb tien keer liever dat mensen me via iDeal betalen. Scheelt me de helft aan kosten.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

nieuwenoord schreef:Als je bedrijfsmatig geld ontvangt van PayPal kost het wel degelijk geld. Mijn webshop biedt PayPal als betaalmogelijkheid, maar ik heb tien keer liever dat mensen me via iDeal betalen. Scheelt me de helft aan kosten.
wij accepteren al 10 jaar betalingen met credit cards en Paypal .. maar dat heeft ons ook altijd nog geld gekost.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ook ik heb al mijn CC gegevens door gestuurd via email ook al heb ik steeds gehoord dat je dat beter niet doet.
Ik had ook eerst een mail gedaan naar het desbetreffende motel met de vraag of dat wel gebruikelijk was.
Hun antwoordt was dat ze al jaren op deze manier werkte en nog nooit iets aan de hand gehad hebben of klachten gekregen hebben van klanten.
Echt op mijn gemak voelde ik me er niet bij maar tot op heden nog niets negatiefs ondervonden.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

nieuwenoord schreef:Als je bedrijfsmatig geld ontvangt van PayPal kost het wel degelijk geld. Mijn webshop biedt PayPal als betaalmogelijkheid, maar ik heb tien keer liever dat mensen me via iDeal betalen. Scheelt me de helft aan kosten.
Bijna 100% van mijn klanten betaald met PP, en de kosten zijn vrij hoog, en de wisselkoers die ze hanteren bijzonder ongunstig. :(

Maar ja, het alternatief is helemaal geen inkomsten. :wink:
Arno Hoogwerf
Amerika-newbie

Bericht door Arno Hoogwerf »

Ik heb mijn CC gegevens telefonisch doorgegeven, ook dit is niet echt veilig, echter ik vind dat een prettiger idee dan geschreven tekst die ergens op de digitale snelweg zwerft. Allemaal bedankt voor de tips en opmerkingen. Nog wel even afwachten wat er afgeschreven wordt :o :o
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer