Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bill O'Reilly vs. Amsterdam
- Bandido
- Amerika-expert
Bill O'Reilly vs. Amsterdam
Presentator Bill O’Reilly van de conservatieve Amerikaanse tv-zender Fox noemde Amsterdam “een beerput van corruptie, prostitutie en misdaad.” Een 25-jarige Amsterdammer voelde zich beledigd en plaatste een veelbekeken tegenreactie op Youtube.
In het programma op de rechtse tv-zender wordt Amsterdam “een moreel rampgebied” genoemd. “Ze hadden in Nederland prachtige, naïeve ideeën om hun kinderen vrije seks en het roken van grass te leren,” vult Republikeins strateeg Margaret Hoover in het programma aan. O’Reilly waarschuwt zijn kijkers dat Amerika niet in één groot Amsterdam mag worden.
De 25-jarige Amsterdammer Robbert Nieuwenhuijs, opgeleid aan de filmacademie, voelde zich aangesproken en maakte maandag een videoreactie. Hij combineerde de uitspraken in het programma met beelden van alledaagse, vriendelijke Amsterdamse taferelen. Hij eindigt met een vergelijking van statistische gegevens waaruit onder meer blijkt dat in de Verenigde Staten meer drugsproblemen en moorden zijn.
“Ik voelde me redelijk lullig dat mijn stad zo werd aangevallen,” zegt Nieuwenhuijs tegen Het Parool. “Amserdam is al genoeg negatief in het nieuws.” Het filmpje is ondertussen uitgegroeid tot een hit, vooral omdat veel Amerikaanse blogs er naartoe linken.
In het programma op de rechtse tv-zender wordt Amsterdam “een moreel rampgebied” genoemd. “Ze hadden in Nederland prachtige, naïeve ideeën om hun kinderen vrije seks en het roken van grass te leren,” vult Republikeins strateeg Margaret Hoover in het programma aan. O’Reilly waarschuwt zijn kijkers dat Amerika niet in één groot Amsterdam mag worden.
De 25-jarige Amsterdammer Robbert Nieuwenhuijs, opgeleid aan de filmacademie, voelde zich aangesproken en maakte maandag een videoreactie. Hij combineerde de uitspraken in het programma met beelden van alledaagse, vriendelijke Amsterdamse taferelen. Hij eindigt met een vergelijking van statistische gegevens waaruit onder meer blijkt dat in de Verenigde Staten meer drugsproblemen en moorden zijn.
“Ik voelde me redelijk lullig dat mijn stad zo werd aangevallen,” zegt Nieuwenhuijs tegen Het Parool. “Amserdam is al genoeg negatief in het nieuws.” Het filmpje is ondertussen uitgegroeid tot een hit, vooral omdat veel Amerikaanse blogs er naartoe linken.
"Keep Georgia On Your Mind"
Re: Bill O'Reilly vs. Amsterdam
Klopt, een tijd terug ook al gezien. Er hadden van mij wat meer feiten in gemogen 
Ik vind het sowieso frappant dat ze alleen Amsterdam uitkafferen, zelfs hier in het dorp zit volgens mij een coffeeshop. Het zal me verder ook helemaal niets verbazen als de drie figuren in dat programma nog nooit in ons land zijn geweest en/of denken dat Amsterdam een land is :stupid:
Maar O'Reilly staat nou ook niet echt erom bekend dat hij zjin gasten laat uitpraten

Ik vind het sowieso frappant dat ze alleen Amsterdam uitkafferen, zelfs hier in het dorp zit volgens mij een coffeeshop. Het zal me verder ook helemaal niets verbazen als de drie figuren in dat programma nog nooit in ons land zijn geweest en/of denken dat Amsterdam een land is :stupid:
Maar O'Reilly staat nou ook niet echt erom bekend dat hij zjin gasten laat uitpraten

Van die Bill O'Reilly kan ik zoooooo moedeloos worden. Die man roept altijd maar wat.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Lezolas
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
dat is wat ik noem: iemand te kakken zetten!
Volwassen en gepaste reactie van de Amsterdammer!
Volwassen en gepaste reactie van de Amsterdammer!
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
Geweldig filmpje !!!!!
Ik word soms zo moedeloos van die vooroordelen: of we hier met ons 15 miljoenen blowend en op klompen zo maar met elkaar in bed duiken.
Ik word soms zo moedeloos van die vooroordelen: of we hier met ons 15 miljoenen blowend en op klompen zo maar met elkaar in bed duiken.
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik vind de YouTube reactie wel heel stijlvol. Het filmpje had van mij nog wel een stukje langer gemogen! 

- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Leuk filmpje, en ook leuke vergelijkingen. Maar of het wat uithaalt? Dat soort mensen verandert toch niet van gedachten. Het zijn belachelijke uitspraken, en er klopt ook werkelijk geen reet van, maar daar laten zij zich toch niet van overtuigen. Wereldvreemd zijn ze! En inderdaad, waarschijnlijk zijn ze nog nooit in Nederland geweest, laat staan in Amsterdam.
Bovendien, het omgekeerde gebeurt ook. Ik ga met mijn leidinggevende nooit in discussie over Amerika, want het beeld dat hij heeft van Amerika en de Amerikanen
Daar klopt ook geen reet van. En als ik hem confronteer met het feit dat hij er nog nooit is geweest en dus niets ervan kan weten, reageert hij met het feit dat hij wel weet hoe Amerika is, want dat blijkt immers uit al die tv series
Op dat soort momenten vraag ik me werkelijk af hoe die man directeur is geworden. Maar gelukkig heeft hij nog wel andere kwaliteiten...
Bovendien, het omgekeerde gebeurt ook. Ik ga met mijn leidinggevende nooit in discussie over Amerika, want het beeld dat hij heeft van Amerika en de Amerikanen

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Bandido
- Amerika-expert
Het doel van het filmpje is denk ik ook niet om hem daarvan te overtuigen, maar eerder om de mensen die misschien nog niet zo'n duidelijke mening hebben gevormd hierover te laten nadenken. En daar is Youtube natuurlijk een bij uitstek geschikt medium voor. Het filmpje vind ik overigens precies de juist toon hebben, heel slim bedacht.Jasmino schreef:Leuk filmpje, en ook leuke vergelijkingen. Maar of het wat uithaalt? Dat soort mensen verandert toch niet van gedachten.
Ja, dat is ook heel ergerlijk, vooral in de tijd dat de Irak-oorlog net was begonnen waren veel NLers zo negatief. Vaak niet gehinderd door enige kennis van zaken inderdaad, maar vooral elkaar napraten.Jasmino schreef:Bovendien, het omgekeerde gebeurt ook. Ik ga met mijn leidinggevende nooit in discussie over Amerika, want het beeld dat hij heeft van Amerika en de Amerikanen
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Geweldig filmpje! Kan zo moe worden van buitenlanders (niet alleen Amerikanen) die denken dat we de dag hier stoned door komen.
Heb een jaar in Amerika gewerkt en mensen zaten me raar aan te kijken als ik zei dat ik nog nooit drugs heb gebruikt.
Maar je komt toch uit NL?
Kende in Amerika meer mensen die drug gebruikte of dealde dan hier in NL.
Maar ja, we hebben ook genoeg Nederlanders met vooroordelen over Amerika terwijl ze er nog nooit geweest zijn. Daar kan ik ook moe van worden.
Ga eerst eens ergens op bezoek en vorm dan mening. En dan nog is het moeilijk aangezien in een gebied iets heel normaal kan zijn terwijl dat in een ander gebied heel raar is. Dat is in NL al, dus laat staan in zo'n groot land als Amerika.
Heb een jaar in Amerika gewerkt en mensen zaten me raar aan te kijken als ik zei dat ik nog nooit drugs heb gebruikt.

Maar ja, we hebben ook genoeg Nederlanders met vooroordelen over Amerika terwijl ze er nog nooit geweest zijn. Daar kan ik ook moe van worden.
Ga eerst eens ergens op bezoek en vorm dan mening. En dan nog is het moeilijk aangezien in een gebied iets heel normaal kan zijn terwijl dat in een ander gebied heel raar is. Dat is in NL al, dus laat staan in zo'n groot land als Amerika.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Het commentaar van veel Nederlanders onder het filmpje is net zo bekrompen, als de opmerkingen van Bill O'Reilly. Alsof O'Reilly het hele Amerikaanse volk vertegenwoordigt
(goddank niet!).

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Zeg ik dat dan? Zelfs niet alle Nederlanders daar geven bekrompen commentaar, vandaar dat ik "veel Nederlanders" schreef, dus laat staan dat ik het hele volk bedoel
.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
De eerste (en laatste) keer dat ik wiet heb gerookt was juist in Amerika... 

- TedjevanEs
- Amerikakenner
Keurig filmpje, die gaan we maandag even doorsturen naar de Amerikaanse collega's 

- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Bill O'Reilly heeft ook weer een reactie op het filmpje gegeven want dit kon hij natuurlijk niet over zijn kant laten gaan
... re=related
Let vooral op wat hij zegt in het midden van het filmpje:
"The way they do the statistics in the Netherlands is different plus its a very small country." :hilarious: :hilarious:
Marjon
... re=related
Let vooral op wat hij zegt in het midden van het filmpje:
"The way they do the statistics in the Netherlands is different plus its a very small country." :hilarious: :hilarious:
Marjon
Las gisteren dat het gedoogd is in Amsterdam een biertje staand te drinken, maar je moet wel binnen de hekjes van het café terras blijven, echt complete anarchy daar 

- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ja, maar sommige mensen houden zich daar niet aan, die zijn heel brutaal hoor.
Ze zijn hier helemaal losgeslagen
Marjon
Ze zijn hier helemaal losgeslagen

Marjon
ook mensen die de comment plek meteen gebruiken om ons 'echte probleem' eventjes te noemen. volgens die reaguurders hebben we geen drugs of crime probleem, we hebben een moslim probleem... word ik ook niet helemaal lekker van als zo'n issue er weer bij wordt gehaald.Petra/VS schreef:Zeg ik dat dan? Zelfs niet alle Nederlanders daar geven bekrompen commentaar, vandaar dat ik "veel Nederlanders" schreef, dus laat staan dat ik het hele volk bedoel.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nederland en negatief over amerika? www.telegraaf.nl Ik walg van die krant
Bier drinken moesten ze helemaal verbieden!Texas Boy schreef:Las gisteren dat het gedoogd is in Amsterdam een biertje staand te drinken, maar je moet wel binnen de hekjes van het café terras blijven, echt complete anarchy daar

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht