Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
De amerikaanse toerist
- Fuzzy
- Amerikakenner
- Contacteer:
De amerikaanse toerist
De Amerikaanse toerist is volgens mij(nog steeds) voorspelbaar. Hij toert langs bloemen, molens en koffieshops, hoewel ook de Amsterdamse sfeer, de vriendelijke mensen en architectuur hem aantrekt. Nederland blijkt voor Amerikanen vooral een toegevoegde bestemming; een bezoek moet organisatorisch passen in de Europese tour, anders gaat men net zo lief naar Madrid of Wenen. Typisch lokale en toegankelijke attracties zoals de grachtenpanden, cafés en het Vondelpark kunnen meer bezoek lokken.
Ze merken de Amerikaanse invloeden (McDonalds, Hilton etc.) op, toch beschouwen ze de Nederlandse manier van leven als heel anders.
Amerikaanse operators vinden Nederland vooral een aantrekkelijke toegevoegde vakantiebestemming. De module 'Nederland' moet passen in hun vakantiepakket 'Europa'. De prijs en beschikbaarheid van (betaalbare) vliegtickets en accommodatie zijn daarbij minstens zo belangrijk als de bezienswaardigheden. De geografische positie van ons land is daarin zeer gunstig.
Fuzzy
Ze merken de Amerikaanse invloeden (McDonalds, Hilton etc.) op, toch beschouwen ze de Nederlandse manier van leven als heel anders.
Amerikaanse operators vinden Nederland vooral een aantrekkelijke toegevoegde vakantiebestemming. De module 'Nederland' moet passen in hun vakantiepakket 'Europa'. De prijs en beschikbaarheid van (betaalbare) vliegtickets en accommodatie zijn daarbij minstens zo belangrijk als de bezienswaardigheden. De geografische positie van ons land is daarin zeer gunstig.
Fuzzy
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Niet veel anders dan de Nederlandse toerist dan, die toert langs New York, doet een dagje Washington DC (als dat in de planning past, anders slaat men de hoofdstad gewoon over
) en vertrekt dan naar het Zuidwesten, alwaar hij langs alle Nationale Parken crosst, veelal bij fast food tentjes etend, denkend, dat dat de Amerikaanse cuisine is.
Dat is toch ook zo?Ze merken de Amerikaanse invloeden (McDonalds, Hilton etc.) op, toch beschouwen ze de Nederlandse manier van leven als heel anders.
Ook logisch, als je dan zover vliegt voor je 10 dagen vakantie per jaar wil je ook meer zien, dan een klein landje aan de Noordzee.De module 'Nederland' moet passen in hun vakantiepakket 'Europa'.
Um, hoe is dit typisch voor de Amerikaanse toerist (trouwens de vliegtickets naar Nederland zijn helemaal niet zo betaalbaar en de accommodaties ook niet!)?De prijs en beschikbaarheid van (betaalbare) vliegtickets en accommodatie zijn daarbij minstens zo belangrijk als de bezienswaardigheden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
Michigan
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ben ik niet helemaal met je eens. De vliegtickers naar Amsterdam zijn over het algemeen wel voordeliger dan het vliegen naar andere steden, door de gunstige ligging van ons vliegveld. De accommodaties zijn dan vaak wel weer prijzig.Petra/VS schreef: Um, hoe is dit typisch voor de Amerikaanse toerist (trouwens de vliegtickets naar Nederland zijn helemaal niet zo betaalbaar en de accommodaties ook niet!)?
Overigens vind ik het zelf nog moeilijk om te bedenken wat Amerikanen nu interessant vinden aan Nederland.
De Amerikanen die uberhaupt wisten wat Nederland was hadden over het algemeen meer interesse in Amsterdam en ons drugsbeleid dan anders wat. Dat is mijn eigen ervaring met Amerikanen die ik persoonlijk ken, probeer niet te stereotiepen hier. Volgend jaar komen er weer een aantal vrienden van mij over, ik moet nog steeds bedenken wat ik met ze ga doen.
@Fuzzy: je hebt wel gelijk vind ik. We mogen dan wel een klein land zijn, maar er is nog zoveel meer te doen hier. Het is eigenlijk eeuwig zonde. Maar hoe los je dat toch op?
- Mike
Michigan schreef:
De Amerikanen die uberhaupt wisten wat Nederland was hadden over het algemeen meer interesse in Amsterdam en ons drugsbeleid dan anders wat. Dat is mijn eigen ervaring met Amerikanen die ik persoonlijk ken, probeer niet te stereotiepen hier. Volgend jaar komen er weer een aantal vrienden van mij over, ik moet nog steeds bedenken wat ik met ze ga doen.
@Fuzzy: je hebt wel gelijk vind ik. We mogen dan wel een klein land zijn, maar er is nog zoveel meer te doen hier. Het is eigenlijk eeuwig zonde. Maar hoe los je dat toch op?[/quote]
Ja, de jongere generatie is meer interested in het red light district in Amsterdam en het wietje roken in de cofeeshops.
@Fuzzy: je hebt wel gelijk vind ik. We mogen dan wel een klein land zijn, maar er is nog zoveel meer te doen hier. Het is eigenlijk eeuwig zonde. Maar hoe los je dat toch op?[/quote]
Ja, de jongere generatie is meer interested in het red light district in Amsterdam en het wietje roken in de cofeeshops.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wat ik bedoelde, is dat ik me kan voorstellen, dat de Amerikanen, die op Amsterdam aanvliegen een flink bedrag betalen (deze zomer kon ik vanuit Washington niets minder dan $850 per ticket vinden) en dat ik me daarom ook kan voorstellen, dat ze daarvoor meer willen zien, dan maar een land.Michigan schreef:Ben ik niet helemaal met je eens. De vliegtickers naar Amsterdam zijn over het algemeen wel voordeliger dan het vliegen naar andere steden, door de gunstige ligging van ons vliegveld. De accommodaties zijn dan vaak wel weer prijzig.Petra/VS schreef: Um, hoe is dit typisch voor de Amerikaanse toerist (trouwens de vliegtickets naar Nederland zijn helemaal niet zo betaalbaar en de accommodaties ook niet!)?
Door ze meer vakantiedagen te geven? Serieus, ik sta soms ook te kijken hoe weinig tijd Nederlanders op bepaalde plekken hier in de VS blijven om ook maar zoveel mogelijk te zien en die hebben meestal tenminste twee keer zoveel vakantiedagen. Ik heb het zelf jarenlang met 10 vakantiedagen moeten doen en dan ben je er heel zuinig mee!
@Fuzzy: je hebt wel gelijk vind ik. We mogen dan wel een klein land zijn, maar er is nog zoveel meer te doen hier. Het is eigenlijk eeuwig zonde. Maar hoe los je dat toch op?
Nederland is zeker een leuk vakantieland, dat hebben wij wel ondervonden als we daar heen gaan, er is eindeloos veel te doen en zien. Aan de andere kant hebben zelfs wij toch ook de behoefte om andere Europese landen te zien en als die reis naar Europa je ene grote reis is, dan wil je natuurlijk tenminste Parijs, Rome of Berlijn ook zien.
Laatst gewijzigd door Petra/VS op 06 okt 2005, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Fuzzy; ik denk dat je de toerist beschrijft die met een tourbus gaat rondreizen, de molens en de bloemen zijn dan inderdaad de dingen die ze voorgeschoteld krijgen.
Michigan; er zijn in Nederland zo veel dingen die je Amerikanen kunt laten zien. Kijk even naar deze discussie; http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =nederland
Eindeloos veel ideeen.
Ik ben nu maar even lui, en copieer een stukje uit mijn blog, over wat mijn ervaringen zijn met Amerikanen die Nederland kennen.
Trouwens afgelopen weekend ook weer; een echtpaar dat 5 maanden in Nederland geweest was en in die tijd veel gereisd had, ze hadden hun eigen auto verscheept. Een van de redenen dat ze naar Nederland gingen was om materialen te halen voor de Montesori school (de vrouw is onderwijzeres), en ze waren heel lovend over het onderwijsstelsel in Nederland.
Zo vaak lees ik commentaren van Nederlanders dat de Amerikanen niets over Nederland weten. In mijn eigen ervaringen vindt ik dit zo ver van de waarheid. Ik sta er juist vaak verbaasd over hoeveel ze over ons kleine Nederland weten, heel wat meer dan alleen de tulpen en de molens. Ook zijn er heel veel al eens in Nederland geweest.
Zo was er pas geleden een collega die tijdelijk op onze afdeling werkt; hij was in de marine geweest en zo in Amsterdam terecht gekomen. Na maanden op een schip kun je wel raden wat hij en z'n buddies gingen bezoeken. Hij had het ook over Belgie en vertelde dat daar wel de vriendelijkste mensen woonden. Na een avondje stappen hadden die ervoor gezorgd dat hij weer op tijd bij z'n schip was.
Er is een leerlingen begeleidster die pas een vakantie in Belgie en Nederland gehad heeft. Ze heeft een Belg leren kennen via internet en ging daar op bezoek. Ze vond dat Nederland zoveel stijl heeft, de huizen en de tuinen. Zoveel meer dan Amerika. Geweldig vond ze het allemaal, ze was door beide landen geweest.
Een andere collega heeft ouders die in de jaren 50 geemigreerd vanuit Friesland geemigreerd zijn. Ze heeft een hele Nederlandse naam, Henrietta, maar wordt altijd Hummy genoemd. Ze maakt lekkere janhagel en amandelstaaf.
Vaak heb ik patienten die als ze mijn naam horen vragen waar ik vandaan kom. Als ik dan Nederland zeg, weten ze er meestal wat vanaf. Zoals de dierenarts die in de jaren '60 in Utrecht woonde en het geweldig vond dat zijn kinderen zo snel Nederlands spraken. En de tweede wereld oorlog veteranen, waarvan eentje dichtbij mijn geboorteplaats had gezeten en hij had nog steeds de pop, verkleed als politieman, die hij gekregen had. Een andere veteraan wist nog dat hij in Nederland "de lange" werd genoemd, omdat hij zo groot is.
Er was een bejaarde vrouw die met iemand in Rotterdam via email correspondeerde en er zo graag eens naar toe wilde. Een andere vrouw heeft een zoon in Belgie wonen en ze was ook wel eens naar Nederland was geweest.
Met een arts die er nu niet meer werkt had ik altijd discussies over de politiek in Nederand; hij ging ook op vakantie naar Nederland.
Een van de vrijwilligers in het ziekenhuis heeft Nederlandse les genomen, en zegt me altijd "hallo, hoe gaat het met u?", maar hij is nog nooit in Nederland geweest. Hij vond het gewoon een leuk taaltje om te leren.
Zo kan ik nog wel even doorgaan, de meesten weten er wel degelijk wat vanaf.
Leuk zijn de ouderen die zich nog herinneren wat ze van Nederland vroeger op school geleerd hebben; het verhaal van de jongen die het land redde door zijn vinger in de dijk te steken en zo het water tegen te houden. Dat verhaaltje had ik in Nederland nooit eerder gehoord, maar het kan zijn dat het aan me voorbij gegaan is. Hier staat het verhaal; http://members.chello.nl/m.jong9/map12/hansbrinker.html[/i]
Michigan; er zijn in Nederland zo veel dingen die je Amerikanen kunt laten zien. Kijk even naar deze discussie; http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =nederland
Eindeloos veel ideeen.
Ik ben nu maar even lui, en copieer een stukje uit mijn blog, over wat mijn ervaringen zijn met Amerikanen die Nederland kennen.
Trouwens afgelopen weekend ook weer; een echtpaar dat 5 maanden in Nederland geweest was en in die tijd veel gereisd had, ze hadden hun eigen auto verscheept. Een van de redenen dat ze naar Nederland gingen was om materialen te halen voor de Montesori school (de vrouw is onderwijzeres), en ze waren heel lovend over het onderwijsstelsel in Nederland.
Zo vaak lees ik commentaren van Nederlanders dat de Amerikanen niets over Nederland weten. In mijn eigen ervaringen vindt ik dit zo ver van de waarheid. Ik sta er juist vaak verbaasd over hoeveel ze over ons kleine Nederland weten, heel wat meer dan alleen de tulpen en de molens. Ook zijn er heel veel al eens in Nederland geweest.
Zo was er pas geleden een collega die tijdelijk op onze afdeling werkt; hij was in de marine geweest en zo in Amsterdam terecht gekomen. Na maanden op een schip kun je wel raden wat hij en z'n buddies gingen bezoeken. Hij had het ook over Belgie en vertelde dat daar wel de vriendelijkste mensen woonden. Na een avondje stappen hadden die ervoor gezorgd dat hij weer op tijd bij z'n schip was.
Er is een leerlingen begeleidster die pas een vakantie in Belgie en Nederland gehad heeft. Ze heeft een Belg leren kennen via internet en ging daar op bezoek. Ze vond dat Nederland zoveel stijl heeft, de huizen en de tuinen. Zoveel meer dan Amerika. Geweldig vond ze het allemaal, ze was door beide landen geweest.
Een andere collega heeft ouders die in de jaren 50 geemigreerd vanuit Friesland geemigreerd zijn. Ze heeft een hele Nederlandse naam, Henrietta, maar wordt altijd Hummy genoemd. Ze maakt lekkere janhagel en amandelstaaf.
Vaak heb ik patienten die als ze mijn naam horen vragen waar ik vandaan kom. Als ik dan Nederland zeg, weten ze er meestal wat vanaf. Zoals de dierenarts die in de jaren '60 in Utrecht woonde en het geweldig vond dat zijn kinderen zo snel Nederlands spraken. En de tweede wereld oorlog veteranen, waarvan eentje dichtbij mijn geboorteplaats had gezeten en hij had nog steeds de pop, verkleed als politieman, die hij gekregen had. Een andere veteraan wist nog dat hij in Nederland "de lange" werd genoemd, omdat hij zo groot is.
Er was een bejaarde vrouw die met iemand in Rotterdam via email correspondeerde en er zo graag eens naar toe wilde. Een andere vrouw heeft een zoon in Belgie wonen en ze was ook wel eens naar Nederland was geweest.
Met een arts die er nu niet meer werkt had ik altijd discussies over de politiek in Nederand; hij ging ook op vakantie naar Nederland.
Een van de vrijwilligers in het ziekenhuis heeft Nederlandse les genomen, en zegt me altijd "hallo, hoe gaat het met u?", maar hij is nog nooit in Nederland geweest. Hij vond het gewoon een leuk taaltje om te leren.
Zo kan ik nog wel even doorgaan, de meesten weten er wel degelijk wat vanaf.
Leuk zijn de ouderen die zich nog herinneren wat ze van Nederland vroeger op school geleerd hebben; het verhaal van de jongen die het land redde door zijn vinger in de dijk te steken en zo het water tegen te houden. Dat verhaaltje had ik in Nederland nooit eerder gehoord, maar het kan zijn dat het aan me voorbij gegaan is. Hier staat het verhaal; http://members.chello.nl/m.jong9/map12/hansbrinker.html[/i]
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Ik moet soms zo lachen om die planningen die op de diverse forums gepost worden. Als ik dat met mijn eigen vakanties vergelijk, lijk ik verschrikkelijk traag. Ik vind het zonde van de tijd, al dat gejakker.Petra/VS schreef: Door ze meer vakantiedagen te geven? Serieus, ik sta soms ook te kijken hoe weinig tijd Nederlanders op bepaalde plekken hier in de VS blijven om ook maar zoveel mogelijk te zien en die hebben meestal tenminste twee keer zoveel vakantiedagen. Ik heb het zelf jarenlang met 10 vakantiedagen moeten doen en dan ben je er heel zuinig mee!
Wat ik wel grappig vind is dat die stereotype Amerikaanse toerist (65+, hagelwitte sneakers, knalrode lippen voor de dames en een baseball pet voor de heren) in New York net zo goed uit de toon valt.
Soms kun je niet anders en moet je het doen met de tijd die je hebt. Juist omdat wij niet langer dan een week weg konden vanwege de kinderen, wilden we zoveel mogelijk uit onze reis halen. Het voelde voor ons althans niet als gehaast, we hebben enorm genoten van de vakantie. Ik zou zo weer voor een weekje gaan.sweatbox schreef:Ik moet soms zo lachen om die planningen die op de diverse forums gepost worden. Als ik dat met mijn eigen vakanties vergelijk, lijk ik verschrikkelijk traag. Ik vind het zonde van de tijd, al dat gejakker.
Sandy
-
rene.jager
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik geef amerikanen en andere buitenlandse toeristen groot gelijk!! Waar staat Nederland nou bekend om???.......
Kaas, tulpen en molens enuuuh oh ja..klompen. Wat wil je dan zien als je hier voor een dagie op vakantie bent??
Als je naar Azie op vakantie gaat, en je hebt maar één dag in de planning, wat wil je dan zien? Juist ja, de Chinese muur.
Waar ik me overigens wel in kan vinden is het beeld van de bejaarde Amerikaan met witte sneakers onder een beige pantalon met de (inderdaad) kenmerkende baseball-cap
Kaas, tulpen en molens enuuuh oh ja..klompen. Wat wil je dan zien als je hier voor een dagie op vakantie bent??
Als je naar Azie op vakantie gaat, en je hebt maar één dag in de planning, wat wil je dan zien? Juist ja, de Chinese muur.
Waar ik me overigens wel in kan vinden is het beeld van de bejaarde Amerikaan met witte sneakers onder een beige pantalon met de (inderdaad) kenmerkende baseball-cap
Sandy, dit soort planningen bedoel ik.
I seesweatbox schreef:Sandy, dit soort planningen bedoel ik.
Toch vonden sommigen onze planning ook behoorlijk druk, terwijl ik juist een heel voldaan gevoel over onze reis heb... Wij hopen nu ieder jaar een weekje te gaan en steeds wat meer te zien : ))
Sandy
-
doreennicole
- Amerika-expert
Volgens mij is het beide/alle kanten uit dat mensen hun vakantie vaak naar mijn idee te druk/jachtig indelen, maar het hangt van zoveel dingen af. Als je inderdaad een korte vakantie hebt, als de kans dat je niet zo makkelijk weer daar naar toe gaat, of als je het gewoon leuk vindt, kan ik me voorstellen dat je zoveel mogelijk in een week probeert te stoppen. Ik heb het geluk dat ik op vakantie ga naar plaatsen waar ik regelmatig terugkeer dus als ik deze keer geen Smithsonian heb gepakt ofniet in Central Park geweest ben, ala, als het goed is staan ze er de volgende keer ook nog. Het rustigere tempo bevalt me uitstekend, ik heb nooit het gevoel dat ik iets gemist heb.
Ieder mag wat mij betreft zijn vakantie beleven zoals hij/zij dat wil, maar het is wel handig als je van iemand anders tips kan krijgen over de realiseerbaarheid van een bepaald schema en dat is waar dit forum weer erg geschikt voor is.
Ieder mag wat mij betreft zijn vakantie beleven zoals hij/zij dat wil, maar het is wel handig als je van iemand anders tips kan krijgen over de realiseerbaarheid van een bepaald schema en dat is waar dit forum weer erg geschikt voor is.
SEEING IS BELIEVING
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3997 Weergaves
-
Laatste bericht door Marcopstal
-