Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

10 op de schaal van B.S.

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Texas Boy
Amerika-expert

Re: 10 op de schaal van B.S.

Bericht door Texas Boy »

Corvette Racing schreef:Nog even inhakend op dit onderwerp heb ik nog een vraag voor de experts:

Ik heb iets uit de VS op het oog dat $25 kost, verkoper stelt voor via de USPS als Express Mail International (EMI) kost $45 (scheve verhouding, maar het is me het nog wel waard mits er niet te veel bij komt..)

Nou valt die $25 ruim onder de €22 waardoor je als het goed is geen douanerechten en geen BTW hoeft te betalen. Tot zo ver denk ik dat ik het snap.

Nu komen er dus ook nog inklaringskosten bij die de vervoerder berekent. Hier zit bij mij dan ook de onduidelijkheid.
1) Klopt het dat als je, zoals in dit voorbeeld, vrijgesteld bent van BTW en douanerechten (normaal gesproken) GEEN inklaringskosten hoeft te betalen?

2) Volgens de site van de TNT wordt over Expres Mail Service (EMS) verzendingen (waar EMI volgens wikipedia een vorm van is) ALTIJD €17 gerekend. Klopt dat? Met de waarde van minder dan €22 zou ik in principe overal van gevrijwaard zijn, maar puur omdat het een EMS betreft zou er opeens wél inklaringskosten betaald moeten worden?
3) Als de verkoper zou willen verzenden via een niet EMS vorm, zoals Priority Mail International (PMI) ben ik dan sowieso zeker dat ik geen inklaringskosten heb?

Thanks! :beerchug:
Manier van zenden is minder belangrijk, als je beneden het bedrag zit betaal je geen kosten in Nederland.
Corvette Racing
Amerika-ontdekker

Re: 10 op de schaal van B.S.

Bericht door Corvette Racing »

OK, helder, bedankt voor je antwoord!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer