Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dikke Amerikanen
Re: Dikke Amerikanen
Gelukkig, anders was het wel wat creepy.
Volgens mij is het voor Amerikanen net zo moeilijk/makkelijk om op gewicht te blijven dan om af te vallen, of niet?
Dora
Volgens mij is het voor Amerikanen net zo moeilijk/makkelijk om op gewicht te blijven dan om af te vallen, of niet?
Dora
Laatst gewijzigd door dora op 14 jul 2009, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaan we niet een beetje erg 
- DixieChick
- Amerika-expert
Hhmm..daar heb ik zo mijn twijfels bij. Een paar posters hierboven vertelde dat hij/zij (sorry!) op gewicht was gebleven door o.a. alles in het dorp te fietsen of te lopen. En dat kan hier al niet. Niet alleen is alles veel te ver uit de buurt, maar zijn er geen fietspaden of stoepen, en is het nu (half negen 's ochtends) al ruim dertig graden. Er bestaan hier in het dagelijkse leven gewoon veel minder mogelijkheden om actief te zijn. Manlief heeft bijvoorbeeld geprobeerd om naar zijn werk te fietsen - is maar 8 mijl, dus goed te doen. Nadat hij twee keer bijna geschept is door mensen die niet op ene fietser lettern, is hij daar maar mee opgehouden. In Nederland ben je zoveel actiever zonder dat je dat echt door hebt...hier moet je echt moeite doen om actief te zijn (dus hardlopen, zwemmen, naar de sportschool), en die keuze is, voor veel mensen denk ik, lastig om te maken.dora schreef:.
Dora
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Bandido
- Amerika-expert
Daarbij komt ook nog dat veel mensen hier meer uren werken dan in NL. Niet allemaal natuurlijk, maar er wordt hier bv veel minder parttime gewerkt en als je ook nog kinderen hebt en een lange commute van en naar huis (45 minuten heen en terug is geen uitzondering), dan hou je gewoon niet zoveel tijd over voor sporten of andere dingen.DixieChick schreef:hier moet je echt moeite doen om actief te zijn (dus hardlopen, zwemmen, naar de sportschool), en die keuze is, voor veel mensen denk ik, lastig om te maken.
"Keep Georgia On Your Mind"
Bandido schreef:daarbij komt ook nog dat veel mensen hier meer uren werken dan in NL. Niet allemaal natuurlijk, maar er wordt hier bv veel minder parttime gewerkt en als je ook nog kinderen hebt en een lange commute van en naar huis (45 minuten heen en terug is geen uitzondering), dan hou je gewoon niet zoveel tijd over voor sporten of andere dingen.
Nou werken, ze zijn langer aanwezig
-
Matrox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Die moest daar waarschijnlijk fietsen voor zijn leven. Dan ga je wel hard.Texas Boy schreef:Hier fietsen staat gelijk aan zelfmoord, auto's rijden allemaal 70 mijl per uur, toch knap dat de beste wielrenner (Lance Armstrong) ook uit Texas komt??
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Ja, dacht ik ook al aanMatrox schreef:Die moest daar waarschijnlijk fietsen voor zijn leven. Dan ga je wel hard.
- Bandido
- Amerika-expert
Ik had het ook niet over de productiviteit.Texas Boy schreef:Nou werken, ze zijn langer aanwezig![]()
In Nederland is het gemakkelijker om op gewicht te blijven dan in Amerika. Maar de vergelijking was tussen op gewicht blijven en afvallen. Matrox zei dat op gewicht blijven gemakkelijker is dan afvallen, ik zei dat het voor Amerikanen waarschijnlijk (ongeveer) net zo moeilijk (of makkelijk, voor mensen die niet snel aankomen) is om op gewicht te blijven dan om af te vallen.DixieChick schreef:Hhmm..daar heb ik zo mijn twijfels bij. Een paar posters hierboven vertelde dat hij/zij (sorry!) op gewicht was gebleven door o.a. alles in het dorp te fietsen of te lopen. En dat kan hier al niet. Niet alleen is alles veel te ver uit de buurt, maar zijn er geen fietspaden of stoepen, en is het nu (half negen 's ochtends) al ruim dertig graden. Er bestaan hier in het dagelijkse leven gewoon veel minder mogelijkheden om actief te zijn. Manlief heeft bijvoorbeeld geprobeerd om naar zijn werk te fietsen - is maar 8 mijl, dus goed te doen. Nadat hij twee keer bijna geschept is door mensen die niet op ene fietser lettern, is hij daar maar mee opgehouden. In Nederland ben je zoveel actiever zonder dat je dat echt door hebt...hier moet je echt moeite doen om actief te zijn (dus hardlopen, zwemmen, naar de sportschool), en die keuze is, voor veel mensen denk ik, lastig om te maken.dora schreef:.
Dora
Dora
Bandido schreef:Ik had het ook niet over de productiviteit.Texas Boy schreef:Nou werken, ze zijn langer aanwezig![]()
In Nederland is het vaak niet beter. Hier in Amerika heb je in ieder geval niet zo'n vergadercultuur ('koffieleuten') als in Nederland.
Dora
dora schreef: In Nederland is het vaak niet beter. Hier in Amerika heb je in ieder geval niet zo'n vergadercultuur ('koffieleuten') als in Nederland.
Dora
Weet ik niet zo, ze vergaderen misschien niet zo veel, maar ouwehoeren des te meer ter plekke. Denk dat de warme lunch ook niet helpt bij hard werken en word je ook weer dik van
- DixieChick
- Amerika-expert
Dora> sorry! Niet goed gelezen...mea culpa 
Koffieleut cultuur>dat is waar. Dat mis ik ook echt -helemaal- niet
Koffieleut cultuur>dat is waar. Dat mis ik ook echt -helemaal- niet
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Bandido
- Amerika-expert
Dat is waar, maar het is hier soms het andere uiterste en er wordt bijna helemaal niet vergaderd. Waardoor men soms langs elkaar heen werkt, dingen dubbel doet omdat men niet weet waar de ander mee bezig is.dora schreef:In Nederland is het vaak niet beter. Hier in Amerika heb je in ieder geval niet zo'n vergadercultuur ('koffieleuten') als in Nederland.
Bandido schreef:Jat is waar, maar het is hier soms het andere uiterste en er wordt bijna helemaal niet vergaderd. Waardoor men soms langs elkaar heen werkt, dingen dubbel doet omdat men niet weet waar de ander mee bezig is.
en ondertussen willen velen hun collega's naaien voor eigen carriere, kennis is macht
- Bandido
- Amerika-expert
Tja, maar dat is in NL helaas niet anders...Texas Boy schreef:en ondertussen willen velen hun collega's naaien voor eigen carriere, kennis is macht
Bandido schreef: Tja, maar dat is in NL helaas niet anders...
I know, was daarom ook een hele slechte werknemer, hou niet van die cultuur. Mijn laatste baas had niets met teamoverleg, kost teveel tijd en hij wist toch alles beter, NOT
Erg of topic:
Toch ook hier heb ik nog redelijk vaak vergaderingen. Ik heb er een hekel aan want het onderbreekt mijn werk gigantisch. Het duurt altijd weer even om erin te komen na zo'n meeting. Werkafstemming kan ook prima via email vind ik. Maar in Nederland is het nog een slagje erger, koffie met een koekje erbij... Er was eens een programma op TV/gemist over de kinderbescherming (zembla?). Die mensen zaten in de documentaire constant aan de koffie met koekjes te vergaderen terwijl ondertussen kinderen aan het creperen waren (letterlijk), vreselijk.
Waar ik het meest hekel aan heb zijn meetings met mensen die als functieomschrijving min of meer 'vergaderen' hebben, zij rekken de meetings tot en met zodat hun dag weer vol is
, dat gebeurt gelukkig niet vaak, ik zorg wel dat ik niet te vaak in zo'n meeting beland.
On topic:
Ik neem nog steeds boterhammen mee, ik word slaperig van een warme lunch. Onze kantine gaat trouwens wel steeds meer op de gezonde toer. Maar het is zo duur dat veel toch gewoon de hamburger met patat of hotdog nemen. De saladebar gaat bv. per gewicht. Een schaaltje salade (met stukjes kip of tofu) is dan gauw $8. Veel van mijn (Chinese) collega's gaan naar de locale Chinees tijdens lunch. Soep + vlees/rijst + thee is daar $5.95.
Dora
Toch ook hier heb ik nog redelijk vaak vergaderingen. Ik heb er een hekel aan want het onderbreekt mijn werk gigantisch. Het duurt altijd weer even om erin te komen na zo'n meeting. Werkafstemming kan ook prima via email vind ik. Maar in Nederland is het nog een slagje erger, koffie met een koekje erbij... Er was eens een programma op TV/gemist over de kinderbescherming (zembla?). Die mensen zaten in de documentaire constant aan de koffie met koekjes te vergaderen terwijl ondertussen kinderen aan het creperen waren (letterlijk), vreselijk.
Waar ik het meest hekel aan heb zijn meetings met mensen die als functieomschrijving min of meer 'vergaderen' hebben, zij rekken de meetings tot en met zodat hun dag weer vol is
On topic:
Ik neem nog steeds boterhammen mee, ik word slaperig van een warme lunch. Onze kantine gaat trouwens wel steeds meer op de gezonde toer. Maar het is zo duur dat veel toch gewoon de hamburger met patat of hotdog nemen. De saladebar gaat bv. per gewicht. Een schaaltje salade (met stukjes kip of tofu) is dan gauw $8. Veel van mijn (Chinese) collega's gaan naar de locale Chinees tijdens lunch. Soep + vlees/rijst + thee is daar $5.95.
Dora
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 3874 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-