Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Portemonnee verloren op luchthaven
-
rogier&jose
- Amerika-ontdekker
Portemonnee verloren op luchthaven
Beste forumleden,
Afgelopen zaterdag ben ik mijn portemonnee kwijtgeraakt op het vliegveld van San Francisco.
Bij thuiskomst meteen een email gestuurd naar de afdeling lost and found.
Nu blijkt dat de portemonnee gevonden is en ik kan kiezen uit 4 opties om hem op te halen; namelijk:
* Pick it up yourself, make sure you mention Property #70*** and bring your government issued ID, United States driver’s license or passport.
* Have someone else pick it up for you. make sure they mention Property #70*** and bring their government issued ID, United States driver’s license or `passport.
* U.S. Postal within United States at no cost to you, but we aren’t liable for the item once we put it in our mail facility.
* Fed Ex at your expense within United States. Keep in mind that we only ship within the United States.
We only hold found items for 90 days.
Nu ga ik voor een portemonnee met 3 pasjes (allen geblokkeerd) en zonder geld natuurlijk niet opnieuw naar de states vliegen, alhoewel mijn vakantie prima bevallen is!!.
Heeft een van jullie een idee hoe ik mijn portemonnee terug kan krijgen zonder er meer dan 20 dollar voor kwijt te zijn?
Gr. Rogier
Afgelopen zaterdag ben ik mijn portemonnee kwijtgeraakt op het vliegveld van San Francisco.
Bij thuiskomst meteen een email gestuurd naar de afdeling lost and found.
Nu blijkt dat de portemonnee gevonden is en ik kan kiezen uit 4 opties om hem op te halen; namelijk:
* Pick it up yourself, make sure you mention Property #70*** and bring your government issued ID, United States driver’s license or passport.
* Have someone else pick it up for you. make sure they mention Property #70*** and bring their government issued ID, United States driver’s license or `passport.
* U.S. Postal within United States at no cost to you, but we aren’t liable for the item once we put it in our mail facility.
* Fed Ex at your expense within United States. Keep in mind that we only ship within the United States.
We only hold found items for 90 days.
Nu ga ik voor een portemonnee met 3 pasjes (allen geblokkeerd) en zonder geld natuurlijk niet opnieuw naar de states vliegen, alhoewel mijn vakantie prima bevallen is!!.
Heeft een van jullie een idee hoe ik mijn portemonnee terug kan krijgen zonder er meer dan 20 dollar voor kwijt te zijn?
Gr. Rogier

- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Portemonnee verloren op luchthaven
Ze versturen alleen binnen de USA zie ik..
Misschien dat er een forumlid eindigd in SF binnenkort?
Misschien dat er een forumlid eindigd in SF binnenkort?
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Even laten versturen naar een adres in Amerika die hem dan weer naar jou stuurt.
Op het forum zijn mensen die die service aanbieden voor pakjes, en anders misschien een Amerikaans forumlid die je gewoon wil helpen.
Op het forum zijn mensen die die service aanbieden voor pakjes, en anders misschien een Amerikaans forumlid die je gewoon wil helpen.
-
rogier&jose
- Amerika-ontdekker
Een in Amerika wonend forumlid lijkt me inderdaad de beste oplossing. Hebben jullie namen van deze personen zodat ik ze een pb kan sturen?
Bedankt voor deze oplossing.
Ik ken verder namelijk niemand in de states.

- Disney-Golf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 999
Als je portemonnee je niet meer dan 20 $ waard is, waarom de moeite nemen om hem terug te krijgen?
Ik geloof dat Ned_in_MO je zou moeten kunnen helpen. Kijk ook even op deze pagina voor wat info over zijn service: http://www.allesamerika.com/goedkoop-wi ... erika.htmlrogier&jose schreef:Een in Amerika wonend forumlid lijkt me inderdaad de beste oplossing. Hebben jullie namen van deze personen zodat ik ze een pb kan sturen?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan wel helpen maar dat lukt niet voor onder de 20 dollar.
Als het alleen een portemonnee met waardeloze pasjes is en je hebt geen emotionele herinneringen aan je portemonnee dan zou ik hem daarlaten.
Aan iemand anders vragen om hem op te halen als zij op San Fran airport zijn vind ik wel erg veel van iemand vragen .
Als het alleen een portemonnee met waardeloze pasjes is en je hebt geen emotionele herinneringen aan je portemonnee dan zou ik hem daarlaten.
Aan iemand anders vragen om hem op te halen als zij op San Fran airport zijn vind ik wel erg veel van iemand vragen .
Na het inchecken loop je je toch 3 uur te vervelenned in MO schreef: Aan iemand anders vragen om hem op te halen als zij op San Fran airport zijn vind ik wel erg veel van iemand vragen .
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als de airline hem gratis opstuurt binnen Amerika moet een portemonnee toch voor weinig in een enveloppe te versturen zijn?ned in MO schreef:Ik kan wel helpen maar dat lukt niet voor onder de 20 dollar.
Laat hem naar mij toesturen. Mijn ouders zijn hier en gaan over twee weken weer naar NL.
rijocaer
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tuurlijk zou dat kunnen. Bied het aan zou ik zeggen.Pete.Z schreef:Als de airline hem gratis opstuurt binnen Amerika moet een portemonnee toch voor weinig in een enveloppe te versturen zijn?ned in MO schreef:Ik kan wel helpen maar dat lukt niet voor onder de 20 dollar.
Heb een PM gestuurd dat wij hem wel kostenloos willen doorsturen, je betaald natuurlijk wel de porto.
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Is dat zo duur dan om te verzenden?ned in MO schreef:Ik kan wel helpen maar dat lukt niet voor onder de 20 dollar.
lelie schreef:Is dat zo duur dan om te verzenden?
Als de portomonee vol met mundgeld zit
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik woon niet in Amerika....anders altijd, gristelijke naastenliefde en zo.ned in MO schreef:Tuurlijk zou dat kunnen. Bied het aan zou ik zeggen.Pete.Z schreef: Als de airline hem gratis opstuurt binnen Amerika moet een portemonnee toch voor weinig in een enveloppe te versturen zijn?
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Even kijken wat dat kost...
Ik heb hier op kantoor even mijn portomonnee op de weegschaal gelegd hier: het weegt 4 ounces.
Met een beetje goeie wil kan je die wel in een standaard envelope persen. Volgens de USPS site ben ik dan kwijt voor een Priority Mail International Flat-Rate Envelope $12.95. Ik moet dan wel even naar het postkantoor rijden, en die zit zo'n 8 miles van mijn huis.
Ik neem uiteraard mijn benzine slurpende pickup die voor dat retourtje één gallon opdrinkt: $2.65/gallon.
Er is echter nog een probleem; het postkantoor zit naast Dairy Queen. Ik kan niet langs Dairy Queen rijden zonder een Blizzard te kopen dus komen er nogeens de kosten van een large Blizzard bij: $4.50.
Ik reken voor het gemak maar even geen afschrijving of andere kosten, en ik doe het verder uit de goedheid van mijn hart.
Dus totale kosten worden dan $12.95 + $2.65 + $4.50 = $20.10, ofwel ik red het net niet onder de $20.
:sorry:
Ik heb hier op kantoor even mijn portomonnee op de weegschaal gelegd hier: het weegt 4 ounces.
Met een beetje goeie wil kan je die wel in een standaard envelope persen. Volgens de USPS site ben ik dan kwijt voor een Priority Mail International Flat-Rate Envelope $12.95. Ik moet dan wel even naar het postkantoor rijden, en die zit zo'n 8 miles van mijn huis.
Ik neem uiteraard mijn benzine slurpende pickup die voor dat retourtje één gallon opdrinkt: $2.65/gallon.
Er is echter nog een probleem; het postkantoor zit naast Dairy Queen. Ik kan niet langs Dairy Queen rijden zonder een Blizzard te kopen dus komen er nogeens de kosten van een large Blizzard bij: $4.50.
Ik reken voor het gemak maar even geen afschrijving of andere kosten, en ik doe het verder uit de goedheid van mijn hart.
Dus totale kosten worden dan $12.95 + $2.65 + $4.50 = $20.10, ofwel ik red het net niet onder de $20.
:sorry:
-
CrosstownWoman
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik ben over enige tijd in CA.. Je kan hem naar het adres van mn grandparents sturen en dat ik hem voor je mee terug neem naar Nl eind augustus?
Dat is goedkoop... wij betalen hier $3.40 per gallon lol (en dat is stedelijk gebied, op de andere eilanden betaal je vele malen meer)Loek schreef:$2.65/gallon
We hebben inmiddels contact met Rogier en de portomonnee word naar ons gestuurd en wij sturen hem naar hem. Postkantoor is voor ons een dagelijks bezoek, dus hoeven we niet in rekening te brengen, enkel de porto 
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dairy queen is voor mij 15mile rijden Loek
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 28 Reacties